Vad är era erfarenheter av oseriösa säljare/köpare?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 mars 2009 · 5 650 Inlägg

för 1 år sen hade jag en Saab 9000 till salu va ingen större summa typ 5 lök
ringde 1 par men va bara 1 som kom och kolla på den han skulle ha den som pendlar vilket jag hade använt den som va inga större fel bruks skick bes skattad sen han bara nää för kass man bara wft pendlar bil ta sig från a-b soppa snål o allt aldrig träffat på nån mer ding ding menar vilken idiot tror man får en ny bil för 5 lök?
sen kom de några skam bud jag inte godtog så funderade på skrota bilen för den kostade bara pengar och ha den stilla stånde "påställd" så gav bort den till morssan så skulle hon i sin tur försöka sälja den gick lika trögt där med till slut kom de nån utlänning och kolla på den han bara 2000 de bara aa visst så de blir av med skiten tänkte morssan så blev de av med den sen 3 dagar senare såg man den bilen på blocket igen till salu för 11 lök säljes pga tillväxt i familjen man bara LOL allt han hade gjort va målat över rosten.

lite kul när man tänker tillbaka på de 1 år senare vilka dum dums de finns

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Germax
30 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Ja, de vanligaste är ju jag ringer imorrn så kan jag titta på bilen.. inte fan kommer de någon o tittar på bilen.

En annan sak som är förjävligt när man ska sälja sin bil är ju alla araber, jag är inte fördomsfull, samma sak varenda jävla gång man ska sälja något. Hela familjen kommer o ska titta, sen går munnen konstant, "kompis måste fixa" minst 20 ggr sen får man ett skambud, slår aldrig fel.

Det är kanske så man dealar i arabien men jag pallar fan inte skiten tongue

Senast redigerat av JapMax (30 mars 2009)

Dagge88
30 mars 2009 · 629 Inlägg

Farsan skulle sälja sin BMW 316, då var det en mindre svensktalande som rinde på den och sa övertelefon: "okej kompis, du får 28 000 för den (annonsen var utsatt på 40 000)"
Farsan sade något i stilen "Nej det kan du glömma, jag kommer inte sänka priset med 12 000"
Då fick han som svar: "Walla men kom igen kompis jag kan ge 29 000 bara för dig".

Mröh
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Volvo 855 "T5r" (1995)
Opel Rekord (1982)
Dragonbreath
30 mars 2009 · 326 Inlägg

Jag skulle sälja en Volvo 440DL ifrån -90..   Hade satt ut den till 7papp.. ringde en "mörkhyad man med brytning" ifrån Varberg å sa att han ville ha bilen.. Han undrade om 7papp verkligen var sista priset.. 
-njae.. lite går väl att förhandla (räknade med en tusenlapp)

Sagt å gjort.. han åkte ifrån Varberg till Halmstad (ca 9mil) och kom å tittade på bilen.. gick runt den lite.. å sa på knagglig svenska:

Du får 2 tusen kompis kompis.. 

Liksom EH???

För 2papp kan du lika gärna åka hem till Varberg igen.. Gubben blev assned å han hade hela familjen med sig.. Som sagt.. han åkte hem igen wink

"Sweet Insane Road Maniac"
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
30 mars 2009 · 1 874 Inlägg

jerry885 skrev:
Sedan 2månader senare åkte jag och kollade på en 740 i angered, det är ca 35min bilåkning från där jag bor, så jag plockade med mig en polare och drog. I annonsen stog det "ingen rost, fin bil i övrigt, koppling växellåda okej"
När jag ser bilen frågar jag min polare om det är ett skämt, för det var ett rosthål stort som en fotboll i bagaget, balkarna totalt sönderrostade, och kopplingen var fan obefintlig.

Det jag vill få ut av det här är, liksom varför skriva att bilen är skitfin när den är bålröten?

Vissa människor alltså! smile

Haha! Det där känner jag igen. Minns när jag skulle köpa min andra bil. Hade sålt min gamla 240 och ville ha en lite finare 850. Hittade en silverfärgad 850 GLT på Blocket. Jag brukar oftast inte kolla på annonser som bara har en endaste bild. Men den här såg bara för fin ut. Och det var väldigt positiva ord man kunde läsa i annonsen. Fungerande AC, ingen rost, fint skick, går bra, inget annat anmärkningsvärt o.s.v. Dock fanns bilen nere i Klippan, vilket innebär en resa på närmare 40 mil (enkel resa).

Så jag ringde till säljaren och frågade om bilen, om det var någon rost, hur det var med inredning o.s.v. Jo, allt var ju jättebra och sådär. Lite sliten var den dock, sa han, med tanke på att det var en 93:a. Men han påstod att det var så bilar var, som var så gamla. Det lät ju asbra och ja... jag tog ingen bil i "reserv" ens, eftersom att det här köpet verkade så pass säkert.

Så jag tog ledigt från jobbet, åkte ner med farsan (som jag dessutom fick betala 500 kr för besväret). Kommer ner och ser en av de mest sunkiga bilarna på länge. Visst den var fin... på den sidan som fotot var taget på. På den andra sidan var det annorlunda. Först och främst såg man att hela framskärmen av omlackad (och det dåligt), samt att det hade bildats rostbubblor under lacken över i princip hela den biten också. Sedan var det den största (och ja, jag överdriver inte) bucklan jag sett i förardörren. Det såg, utan att överdriva, ut som om någon hade kört in i bilen med en gaffeltruck, i princip, och att det nästan var hål in igenom dörren. Revan var väl i princip lika bred som hela dörren, dessutom.

Och inte nog med det. Bagageluckan var täckt av rost, det såg ut som om någon hade skurit i förarsätet med kniv, det läckte in vatten i bilen, det fattades en nyckel, och AC:n fungerade inte alls (som han tidigare sagt att den gjorde). Dessutom var både sommar och vinterdäcken så pass dåliga så att jag hade fått byta i samma stund som jag hade köpt bilen.

Farsan blev grymt förbannad och skällde ut killen som ville sälja bilen. Dessutom ville han ha 22.000kr för den, men kunde eventuellt gå ner till 19.000kr vid snabb affär. Själv skulle jag knappt ge 2.000kr för den. Snacka om reservdelsbil. Frågan är om han ens fick den såld, sedan... big_smile

Senast redigerat av Hexenhammer (30 mars 2009)

trippelturbo Trucker
30 mars 2009 · 2 710 Inlägg

Lite roligt när så många "åker dit" med invandrarna.
Fick i uppdrag att sälja en S60. Jag va klart billigast på blocket alltifrån Kiruna till Malmö..

Självklart ringer de massa idioter o prutar via tel och då det inte var min bil ville jag inte lägga på eller liknande utan förklarade att priset ÄR prutbart som det står i annonsen men som det oxå står så PRUTAS DET BARA PÅ PLATS.

Ringde en arab från Örebro och vill hämta den meddesamma men det går ju inte att komma undan "sista priset" och då får jag förklara för honom det jag skrivit i annonsen. Jag är själv invandrare men kom hit i väldig tidig ålder och pratar flytande svenska och därför märkte han inte att jag var invandrare. Jag märkte klart och tydligt va det är han försöker komma fram till och "hjälper honom på traven liten". Allt gick som smort, men så bjuder han ett äckligt skambud via TEL för helvete!!! Har lagt ut bilen för 55k och han säger via tel, typ 8-10mil ifrån mig, 33k. Visste inte vad jag skulle säga.. yikes
Jag: nej absolut inte
Han: men hur mkt vill du?
Jag: 54500kr tongue
Han: ska jag åka från örebro till västerås för 500kr?
Jag: finns en liknande i Malmö, han vill ha 50 ( då har denna gått 5k mil mer) ring honom.

Efter en stund sa han, jag kommer och hämtar den.. visst (vi kom överens om att priset prutas på plats)

En snubbe från Sandviken ringer nån sekund efter att jag lagt på med araben från örebro..

- Benny: ja, tjena mitt namn är Benny och jag ringer ang din s60 på blocket
- Jag: stämmer bra det
- benny: jag vill inte pruta vi tel men är det prutbart?
- Jag: Ja, och det har jag skrivit i annonsen
- Benny: hur mkt kan du tänka dig komma ner då?
- Jag: den diskussionen tar vi på plats
- Benny: Jag hör av mig.. och lägger på big_smilebig_smile

Fick bilen sålt till Sveriges om inte världens gulligaste par från Sthlm

Flickvännen var inte så haj på bilar men pojkvännen gick igenom ganska mkt och frågade flitigt. Han fick svar på fråga efter fråga och hittade inget som på bilen som ej stämde med annonsen och all papper osv..

efter typ 15min så kom vi fram till priset. Han vart skitsugen och frågade vad sistapriset skulle vara..

Jag: 54k + fulltank
Han: 50k och då är vi överens

Blev 52k


Finns för många idioter, köpare som säljare..
har en annan historia från en säljare i Gbg. BC bilar heter "firman", kanske nån Gbgare känner till.. inte jätte långtifrån Landvetter va ja minns (i somras)

Fart missbrukare
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
30 mars 2009 · 1 874 Inlägg

Yes. Skrev världens längsta meddelande här ovan. Men det kommer ett till. Efter ovanstående affär (som var ett stort misslyckande), så hittade jag och farsan en till 850 som verkade riktigt vettig. Dock verkade det lite skumt med det låga priset. En Volvo 850 T5 1995 för 14.000kr. Allt verkade för bra att vara sant (och som tur var så hade jag några telefonnummer i reserv den här gången, puh).

Hur som helst så skulle vi möta honom nere i Halmstad vid 09:00. Så vi åker med andra ord vid 6-tiden på morgonen. När klockan är ca 08:45 så ringer killen (som för övrigt är en s.k "Nysvensk") och säger att det inte passar för honom längre, men att vi kan komma vid 14:00 istället. Lagom kul. Men ja, vi sitter och väntar fram tills dess och får då kolla på bilen. Och yes, den såg jävligt fin ut faktiskt. Vettigt tonade rutor och allt. Men när vi inspekterar den lite mer noggrant så ser vi att det är en T5, men med bytt motor (troligtvis till en av de mindre motorerna), dessutom verkar jobbet dåligt gjort; Det fattades luckor, kåpor och lite allt möjligt. Dessutom knackade motorn mer än en gräsklipparmotor.

Men vi bestämde oss i alla fall för att provköra. Kopplingen tog knappt. Gaspedalen tog bara nere i botten, och som sagt; det var inget som helst klipp i motorn.. tror fan min nuvarande 1,8F är piggare, den gick knappt att starta, det läckte in vatten i hela bilen, det var hundhår överallt, mittkonsolen var isärmonterad, och en massa fel-lampor lyste.

14.000 kr för en bil som inte är den bil som den ska vara; nje.

_______

Sedan har jag även en annan rolig sak när vi snackar om oeriösa säljare/köpare. Detta gäller dock inte en bil. Men ändå. Hur som helst så är jag trummis. Lirar även en del gitarr privat. Och ja, hade lite halvtaskigt med cash en månad, så bestämde mig för att sälja iväg min 3 månader gamla 7-strängade Ibanez RG1527 Prestige inkl hardcase (nypris ca 13.000 kr, mitt pris låg på 7.000kr, men billigare vid snabb affär. Nämnde även att bud var välkomna, dock inga skambud).

Telefonen ringer varm bara några minuter efteråt och det är någon kille som säger att han är någon form av expert på gitarrer och som har i princip alla "Ibanezer" som man kan ha. Han börjar sedan rabbla på om min modell, att han har läst så mycket om den, men att han vill ha ner priset lite. Visst, säger jag; vad är ditt bud. Då börjar han igen att rabbla på om sin kunskap om gitarrer och säger att den har sjunkit i pris efter att den slutade tillverkas i början på 90-talet.

Hm, säger jag... Jag köpte gitarren helt ny för nästan 13.000 kr för tre månader sedan, och jo den tillverkas fortfarande. Annars är Ibanez idioter som har med den i sina nya broschyrer, och har haft dom senaste 7 - 8 åren. Då blir han jättepaff och tyst. Jag frågar återigen efter ett pris. Men han är tveksam, eftersom att han trodde att det varnån helt annan gura. Han ville ge 1.500 kr, om jag betalade frakten.

Jo, eller hur! Det är nog faktiskt det värsta skambudet jag någonsin har fått, skulle jag tro. Helt otroligt. Visst, jag förstår om det var pinsamt för honom om han trodde att det var en helt annan gitarr, men ändå. Att utge sig för att vara en sådan nörd och kunna allt om just dessa gitarrer och sedan ha så fel, samt att ens ge ett sådant bud. Det är helt otroligt alltså... Haha... skrattade gott efter det samtalet!

JonR
30 mars 2009 · 3 259 Inlägg

Har fått sålt en hel del bilar åt bekanta då jag grejat med bilar hela livet och kan det mesta! Har träffat på så mycket idioter så ni kan inte ana det.. Speciellt dom här bilskojande nysvenskarna är ju bara för roliga..
Dom: Inge fel på bilet?
Jag: Nej den är i riktigt bra skick
Dom. okej... tyst.. tyst.. okej kompis vad släpper du den för?
Jag: Det står i annonsen...(har skrivit prutat o klart i annonsen med STORA BOKSTÄVER)
Dom: aha... (ALLTID DETTA "AHAAAA" efter ett icke fungerande prutförsök)tyst..(efter ungefär 5 sekunders funderande så fattar dom fortfarande inte vad jag sa) och det sista kommer, du får 10.000kr okej?(annonspris 35.000kr)
Jag:Nej säger jag ju!
Dom: klick....

ALLTID!! ALLTID samma sak, man kan nästan tro att alla dom där går samma ruttna utbildning i prutningsförsök... helt sjukt...

En annan sak som verkligen är standard när en nysvensk ringer är:
Jag: Ja hallå
Dom: Ja sena grappen ringa sig på bilet e kvar elle?
Jag: Jo den finns kvar
Dom:IIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIII(deras ungar som sitter 20cm från telefonluren o skriker allt vad dom orkar)

Ja fyfan.....

Men iaf så finns det en kille som jag nog aldrig kommer att glömma, hade sättit ut en kanon fin passat -99 som var minst 5000kr billigare än den billigaste på blocket, var några år sedan och jag begärde 59.000kr för den, den var 100% rost o bulfri, inte ett märke i inredningen,(Och då är jag pedant ska ni veta) alltså så nära nyskick man kan komma på en använd bil! Det enda som man möjligvis kunde gnälla på var ett stenskott med små korta sprickor i framrutan(ej i synfält men ändå).. kommer iaf en tanig försynt svensk kille i 25års-åldern och tittar länge o väl på bilen o kollar igen varenda papper o allt stämmer, men framrutan är ett stort bekymmer för honom och han bjuder 50.000kr, aldrig säger jag och han får bilen för 55.000kr till slut, han bodde i staden brevid(ca 2mil enkel ifrån mig) och han kunde bara föra över pengar via internetbanken hemma hos sig så jag erbjöd mig att leverera bilen hem till hans dörr så jag fixade en extra bil in som kunde köra hem mig efter jag lämnat bilen och han förde över pengar till mig o allt gick som det skulle, jag berättade för honom att jag tyvärr slarvat bort extra nyckeln för typ ett halvår sen så den var borta men skulle den mot all förmodan dyka upp så tar jag din adress så skickar jag den sa jag! Och han var nöjd och jag var nöjd! Sedan dröjer det väl ungefär 2 veckor tills han ringer o säger
"Har du hittat nyckeln"
Jag: Nej tyvärr men kommer den fram så skickar jag den såklart!
Han: Jaha för jag ringde till VAG och en ny nyckel skulle kosta 200kr
Jag: Jaha det var ju billigt!
Han: Ja, men det är ju en kostnad som DU borde stå för!
Jag:....hörde jag rätt tänkte jag?... tyst... hann tänka igen "fanskapet ringer o säger att jag ska betala hans nyckel för 200kr???" jag lade bara på luren efter ett rättså bestämt "Det kan du glömma!!"

Killen fick en KANON fin passat som kostade honom mindre än 15.000kr under listpriset och han fick den dessutom hemkörd till dörren!!!!!!! Och jag erbjuder mig snällt att skicka nyckeln OM den skulle dyka upp(killen fattar att den varit borta länge och kanske inte dyker upp igen, utan tvekan) Och så ringer idioten o ska ha 200kr av mig??? alltså... endel har inte mycket skam i kroppen!

MVH/Jon

Senast redigerat av JonR (30 mars 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
30 mars 2009 · 1 948 Inlägg

Har lite erfarenheter utav idioter när jag säljer bilar...

Story 1.
Säljer en opel astra -94 i okej bruksskick, inte upprostad men rostig. En man med utlänsk bakgrund ringer och vill köpa bilen, satt ut den för 12k han vill titta på den och ger mig ett bud på runt 8-9k, men jag skulle köra hem till han och visa bilen osv, okej tänkte jag för det gick lite trögt att sälja den. Så jag sa att ring mig imorgon innan vi bestämmer tid och kolla så att den finns kvar. Och under tiden köper en annan snubbe bilen för ett bättre bud(10k).

Mycket väl så ringer han dagen efter... och jag säger att bilen är såld, och han blir förbannad!?!? hotar mig och säger att "det är synd för dig att jag inte fick köpa bilen" vad menar han med detta?? jag tolkar det som ett hot... sen frågar han vad jag fick den för, och jag sa "samma pris som i annonsen" sen lade jag på luren.


Story 2.
Skulle sälja min eclipse -92, en kille i 25 års åldern ringer på den och är intresserad men spelar samtidigt lite smått ointresserad(om ni fattar?) och det tar ett par tre samtal under 2 dagar innan han vill komma och titta på den.... Dagen D kommer han med vad jag antar är pappas v70 och han går flera varv runt bilen och påpekar säker 10-20 småsaker (repor, bucklor, solblekt) och jag sa på telefon att den var risig i lacken... då var det dags för provtur......

han kunde inte köra, för han hade svårt att få i växlar och bara släppte upp frikopplingen direkt och körde ca 100 meter innan han vände och sa "kopplingen är helt cp, det går inte att växla"(både jag och alla mina polare, samt farsan och morsan kunde köra bilen som vilken annan bil som helst) och sen körde han in på uppfarten... drog handbromsen... öppnade dörren... lämnade bilen igång... och gick mot sin bil helt tyst... jag sa "du kan ju iallafall stänga av bilen efter dig!" han sa "jag håller inte på med sån skit" sen klev han in i pappas v70 och körde iväg...

För det första så får man inte en ny bil för 13 000, och för det andra så visste han om att bilen behövde göras iordning, bilen var väldigt rostfri men bucklig och repig, kopplingen hade lätt gått 2-3tusen mil till och var inte ens svårhanterad. Och för de tredje och sista så brukar man vara lite smått artig när man tittar på en bil... även om den inte är 100% som man själv tänkt sig... det är ju inte så att jag lurade honom, han var informerad om att det var en "gör det själv" bil.

En del är för mycket asså...

story 3.
En utlänsk "dam" ringde på en bil jag sålde åt min farsa, och hon insisterade på att jag skulle sälja bilen till just henne för "hon var tjej" hon hade "barn" och att jag dessutom skulle köra 20 mil för att visa henne bilen. Och hon ringde en massa samtal under flera dagar. Hennes bud var 7k och bilen var utsatt för 15k.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Kesler
30 mars 2009 · 3 650 Inlägg

JapMax skrev:
Ja, de vanligaste är ju jag ringer imorrn så kan jag titta på bilen.. inte fan kommer de någon o tittar på bilen.

Vet inte hur många det har hänt mig, osså måste man städa bilen å lyfta ut alla grejjer, leta fram allt, tvätta osv..men inte en jävel dyker upp, nästa man som ringer ska fan få ta bilen full med skit å cheesburgar papper!

Albertoo
30 mars 2009 · 538 Inlägg

det var ett j***la gnäll på er alla om alla dessa skambud, folk får bjuda hur mkt de vill. är du då dum o släpper den för det priset skyll dig själv, cash is king, först med pengarna får bilen! jag håller inte den åt nån!

jerry885
31 mars 2009 · 77 Inlägg

Albertoo skrev:
det var ett j***la gnäll på er alla om alla dessa skambud, folk får bjuda hur mkt de vill. är du då dum o släpper den för det priset skyll dig själv, cash is king, först med pengarna får bilen! jag håller inte den åt nån!

Okej då vet vi hur du fungerar, men alla kan inte tycka samma.

Soderqvist
31 mars 2009 · 660 Inlägg

Albertoo skrev:
det var ett j***la gnäll på er alla om alla dessa skambud, folk får bjuda hur mkt de vill. är du då dum o släpper den för det priset skyll dig själv, cash is king, först med pengarna får bilen! jag håller inte den åt nån!

Ok jag skulle då aldrig köpa en bil av dig iaf,

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
tobee
31 mars 2009 · 735 Inlägg

Det värsta jag varit med om var när jag skulle sälja tjejens tokfina corolla -95 för ett par månader sen. Jag räknade antalet inkomna samtal 4 timmar efter att jag lagt ut bilen på blocket till 22 st.... 3 av 22 fattade jag knappt vad dom sa, 18 av 22 pratade svenska med brytning, 1 talade ren svenska. 21 av 22 prutade över telefon trots att jag skrivit i annonsen.. Ja gissa

Lackade ur och gav upp vid ungefär 13e samtalet och lät en av nysvenskarna(som jag uppfattade som hyffsat seriös) pruta ner bilen från 25 till 23 via telefonen och tvingade fram löftet att om du ska komma hit och köpa bilen så är det 23 000:- som gäller inte ett öre mindre.

Efter att han hittat flera fel på bilen som inte ens existerade och missat det enda felet bilen hade, en enorm bula på stötfångaren. Ja vilken nolla... Då menar jag stor bula på 1 decimeter i diameter!!! Så brakade helvetet lös, självklart skulle gubbjäveln pruta. Och inte nog med det, när jag skällde ut honom och påtalade våran överenskommelse så blev han förbannad och började knyta sina nävar. Det var en jävla tur att han hade en något trevligare blattepolare med sig som lugnade ner honom och övertalade honom att betala pengarna jag ville ha. Det var vid det här laget rätt uppenbart att dom annars skulle få åka tillbaka 15 mil till västerås utan en corolla om inte han gav mig 23000:-...

Jesus! Konstigt att vi svenskar har fördomar...?

Kesler
31 mars 2009 · 3 650 Inlägg

Albertoo skrev:
det var ett j***la gnäll på er alla om alla dessa skambud, folk får bjuda hur mkt de vill. är du då dum o släpper den för det priset skyll dig själv, cash is king, först med pengarna får bilen! jag håller inte den åt nån!

albertooo du fick din bil för 2500kr va? big_smile

Soderqvist
31 mars 2009 · 660 Inlägg

tobee skrev:
Jesus! Konstigt att vi svenskar har fördomar...?

Ne det är inte alls konstigt!


Jag menar inget illa men nu för tiden skriver jag alltid i mina annonser att jag lägger på direkt om personen inte talar flytande svenska.

Dock brukar blocket klaga på mina formuleringar, ibland går dom igenom och ibland inte.

Har en historia när jag skulle sälja en Golf 2:a  i maj förra året, hade den nybesiktad och nyskattad rostfri och fin alltså riktigt fin ute på blocket för 7 000 kr, Har aldrig blivit så nerringd som då och det var folk på kö för att kolla på bilen.

Det var 3 st som stod på kö för att kolla på bilen och då ringer en "nysvensk" och frågar lite om bilen.. Jag var oerfaren då så jag förklara och berätta allt jag visste/gjort med bilen. Jag berätta också att det var folk som var villiga att betala i förväg bara jag höll bilen åt dom så chansen att han skulle få den var väldigt lite...

Då säger killen, "ja men du, skit i dom.. jag kommer inom 4 timmar och hämtar den för 2 000" jag vart helt paff då detta var första gången jag fick prata med en "nysvensk" bilköpare, ja liksom bara sa det att det inte fanns någon möjlighet att vi skulle göra affär då för det första bilen nästan redan var såld vilket jag förklarat tidigare sen sa jag också att jag inte ens kunde gå ner 10% i pris då det redan var lågt för bilen.

Då la han bara på luren. alltså shit, visst att man kan lägga bud men dessa skambud är juh nå otroliga!

Då kom en jätte trevlig svensk från grannkomun och kolla på bilen, han starta den gick runt kände att dämparna var ok sen fråga han om priset men jag sa bara att jag vill ha det som står på blocket då slängde han bara upp pengarna på huven så var det klart! Riktigt bra köpare!

//Soderqivst

Senast redigerat av Soderqvist (31 mars 2009)

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
31 mars 2009 · 272 Inlägg

Ringde en invandrare på min svärfars bil som jag satt ut för 15 000:- . Annars låg dom runt 20-25 000:- på blocket då ! Han började direkt fråga vad priset var och jag sa 15t och sen frågade han vad jag kunde ge han för pris och då tröttnade jag och sa 16t till han ! Men han fattade inte vinken jag gav utan han frågade igen vad priset var och jag svarade att han kunde få den för 17t om han kom direkt ! Då förstod han att det inte var nån ide att pruta på priset . Men han hade för långt att åka så det blev ingen affär med han iallafall . Sen satt jag ut min ford på blocket en kväll och på morgonen ringer en annan invandrare och prutar 6t på priset ! Jag fick förklara för honom att jag prutar inte 6t första dagen annonsen är ute utan han får vänta en vecka åtminstonde innan jag sänker priset ! Då slängde han på luren .

Schipperke rules !
Germax
31 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Sen finns de ju oseriöst korkade säljare oxå..

Minns när jag skulle köpa en Sierra en gång.. åkte o kolla på en i Örebro han hade begärt 5500kr för, bilen hade legat på annons i 55 dagar och jag bjuder 3k, idioten säger nej? Ta din jävla bil o sätt upp på väggen då tongue

Soderqvist
31 mars 2009 · 660 Inlägg

JapMax skrev:
Sen finns de ju oseriöst korkade säljare oxå..

Minns när jag skulle köpa en Sierra en gång.. åkte o kolla på en i Örebro han hade begärt 5500kr för, bilen hade legat på annons i 55 dagar och jag bjuder 3k, idioten säger nej? Ta din jävla bil o sätt upp på väggen då tongue

Ja har man inge akut behov av pengar så kan man juh alltid vänta, Kan förså han när du nästan försökte pruta 50% på utgångspriset.. Iofs 55 dagar borde ha sänt en vink till han att ingen ville ha hans bil för det priset tongue Ovanligt envis kanske?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Janneutanb
31 mars 2009 · 7 272 Inlägg

Prutade drygt 20% över mail på min saab, fungerade fint. Dock var jag inte otrevlig och hade riktiga argument smile

Men man blir ju lite mörkrädd den dagen man lägger ut bilen på blocket...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang