Repig och blästrad framruta, .finns ngt att göra?

mange_240
31 mars 2009 · 1 562 Inlägg

kan man göra ngn luring så de godkänner rutan. saknar glasförsäkring på denna bil.

Senast redigerat av mange_240 (24 februari 2011)

Soderqvist
31 mars 2009 · 660 Inlägg

Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Germax
31 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Är inte 240rutan limmad? är väl ett jävla bök o byta?
Jag vet inte hur pass bättre den blir av en omgång med polertrissan. Annars är de bara ny ruta som gäller, lr en begagnad om de är smidigt då.

NissanMotorsport
31 mars 2009 ·

Då är det väl likabra att byta ruta, eftersom de inte är så snyggt och säkert med en repig/blästrad ruta, du har ju fått en 2a för att det är dålig sikt, tänk på att dom inte ger en 2a för att dom vill irretera folk, utan av säkerhetsskäl, som ovan sa, om till 240in, så får du en billigt på skroten..

evilaudio
31 mars 2009 · 16 195 Inlägg

Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

svårt att få bort dom hela bara eftersom dom e limmade.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
_soren
31 mars 2009 · 52 Inlägg

lika bra att byta ruta men det kommer giftiga gaser från limmet så använd ett utsug..

Das Auto
hangelosa_maffian
31 mars 2009 · 169 Inlägg

ta värmepistol och ståltråd eller vajer som skär bort kletet

mange_240
3 april 2009 · 1 562 Inlägg

Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

te_wik Forummoderator
3 april 2009 · 12 813 Inlägg

evilaudio skrev:

Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

svårt att få bort dom hela bara eftersom dom e limmade.

Precis.. 1 av 10 får man väl bort hel, gäller vindruta då. Mindre rutor är oftast inga större problem.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Rquired Allmänt envis
3 april 2009 · 12 512 Inlägg

mange_240 skrev:

Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

Dom är väl inte mycket mer svårmekade de smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
3 april 2009 · 236 Inlägg

Eftersom jag har jobbat med rutbyten så kan jag säga som så
740:a är mjuklimmade med bytylband
Alltså sätt in en kupevärmare i bilen rikta den mot rutan och låt den stå i par timmar släng gärna en filt över framrutan på utsidan.
rutlisten tar du bort med en "typ" spackelkniv sätt ner kniven mellan dekorlist och kaross lossa i botten och sidorna övre delen av rutlisten  sitter på justerbara clips som väldigt lätt går sönder brukar dra list försiktigt i sidled  för i mitten på listen finns det ej någon kant så då lossar listen från clipset. fast räkna med att ett gäng går sönder.
efter du tagit loss listen och rutan är rejält varm
Då kan du trycka ut rutan med fötterna tryck sakta och JÄMT tryck och så att du får lite mera tryck mot övre delen av rutan
när rutan har gett med sig nog mycket så kan du skära med en mora kniv

Fast för att få ett vettigt resultat så ska du ha ett nytt bytylband och en clipssats då plastklipsen är lite sköra och om ej bytt clipsen så kan dekorlisten lossa

Mitt förslag lämna in bilen för ett vettigt resultat
för du har väl halvförsäkring på bilen.

ps/ är egenligen ganska lätt fast det är ju efter jag säkert har bytt ett par hundra volvorutor

Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
mange_240
5 april 2009 · 1 562 Inlägg

Rquired skrev:

mange_240 skrev:

Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

Dom är väl inte mycket mer svårmekade de smile

nej ruta finns men nu var jag inte intresserad av att byta rutan.utan ville veta om de finns ngn metod att få den ngt bättre.desutom saknas glasförsäkring på denna bil.

mange_240
5 april 2009 · 1 562 Inlägg

JapMax skrev:
Är inte 240rutan limmad? är väl ett jävla bök o byta?
Jag vet inte hur pass bättre den blir av en omgång med polertrissan. Annars är de bara ny ruta som gäller, lr en begagnad om de är smidigt då.

ja hade de varit på 240in hade de vare enklare eftersom att de då går att använda spränglist från en 140.
men nu gäller de ju tyvärr en 740.

mange_240
5 april 2009 · 1 562 Inlägg

Rquired skrev:

mange_240 skrev:

Soderqvist skrev:
Om det är 240n så byt rutan, kostar max 500 kr på skroten!

//Soderqvist

nej de e en 740!

Dom är väl inte mycket mer svårmekade de smile

nej tvärtom nästan mer lättskruvade.mer plats på de flesta ställen:)

mange_240
5 april 2009 · 1 562 Inlägg

Fast för att få ett vettigt resultat så ska du ha ett nytt bytylband och en clipssats då plastklipsen är lite sköra och om ej bytt clipsen så kan dekorlisten lossa

vad kostar dessa delar hos en glasmästare då?på ett ungefär

Turbo_danne2
5 april 2009 · 90 Inlägg

Är vindrutan sliten byter man den.

Punkt slut.

mange_240
5 april 2009 · 1 562 Inlägg

Turbo_danne2 skrev:
Är vindrutan sliten byter man den.

Punkt slut.

japp vad kostar det då utan försäkring?

Turbo_danne2
5 april 2009 · 90 Inlägg

Hör med din glasmästare.

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
5 april 2009 · 547 Inlägg

polera rutan.. blir bra på rallybilen iaf.. wink

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
mange_240
5 april 2009 · 1 562 Inlägg

Nichlas_H skrev:
polera rutan.. blir bra på rallybilen iaf.. wink

jajamän äntligen ett svar på frågan.utveckla gärna vad du använder för medel:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang