Känt er blåsta av trafikskola?

equal PKW
7 april 2009 · 115 Inlägg

Tja, Idag såg jag fram emot att få reda på vilket datum jag skulle göra halkan. Men Då får jag svaret att jag får tid 11/6 (fyller den 20:e april). Jag tänkte ah, helvete..

Jag vet att det är ONT om tider på halkan och så. Men när jag får reda på att folk som fyller i JULI/ AUGUSTI har tid i i början av MAJ så blir jag fly helvetes förbannad.

Det är skolan som bokar in tider åt eleverna, man får en tid och om den passar än så får man den, så varför inte ta de som fyller tidigt först?. Jag blev  i Januari  lovad en att vara klar med körkortet (om jag nu klarade prov osv)och  skulle få mitt kort senast i mitten av maj. Men nu blir jag det i hmm? juli augusti? Jag har slitit som fan för att uppfylla deras krav om att man ska ha klarat massa delprov innan man sätter igång med halka, osv.. det är 25+ timmar av sittande vid deras datorer och nöta dumma prov... dock har jag lärt mig endel.

Ska byta trafikskola nu till en med mindre dryga lärare samt bättre bemötande..

folk dör, körkortet går åt helvete... livet är på topp.

Har ni blivit besvikna på er trafikskola någongång?

Senast redigerat av Miztr (7 april 2009)

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
equal PKW
7 april 2009 · 115 Inlägg

ewrs skrev:
Nix, aldrig varit missnöjd med min trafikskola. Jag vet att de inte kan påverka vägverkets/halkbanans kösystem och jag accepterade att jag fick vänta en månad efter min 18-årsdag och mitt teoriprov på uppkörning.

När man fyller år borde inte ha någon betydelse, för det är inte alla som är klara till sin födelsedag. Det beror helt och hållet på vem det är som pluggar till körkortet!

Vet,, men jag har gjort det dom Sagt att jag ska göra, gjort deras sablans prov, medan folk som knappt börjat redan fått tider! De borde väll ha samma krav på sig som jag?

Senast redigerat av Miztr (7 april 2009)

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
7 april 2009 · 2 258 Inlägg

intensiv i säffle va jag på... Kostade 13000 med mat o boende o allt... Kan ju säga såhär.. Jag har ALDRIG tidigare hafft så jäkla kul som jag hade där.. Och allt va bara Guld smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
equal PKW
7 april 2009 · 115 Inlägg

jo,, aja får inte bryta ihop för detta... men jag ska fortfarande byta skola pga dryga lärare... :p

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
Tiger1978 Fattig student
7 april 2009 · 1 282 Inlägg

Dom kollar på hur duktig på körning och teori innan man får halkan.. Det är ju dock så att vissa utvecklas snabbare än andra.. Du kanske kämpar järnet så kommer det nån som är nån typ av naturbegåvning som tyvärr kanske har lite lättare att ta in info, tror inte du ska byta skola för risken finns att det kan ta längre tid för dom måste ju veta hur mycket du kan och kanske får göra om en massa istället..
Obs jag påstår inte att du är kass eller nått men det kan vara ett misstag att byta skola, prata med läraren och förklara att du känner dig förbisedd..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
equal PKW
7 april 2009 · 115 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Dom kollar på hur duktig på körning och teori innan man får halkan.. Det är ju dock så att vissa utvecklas snabbare än andra.. Du kanske kämpar järnet så kommer det nån som är nån typ av naturbegåvning som tyvärr kanske har lite lättare att ta in info, tror inte du ska byta skola för risken finns att det kan ta längre tid för dom måste ju veta hur mycket du kan och kanske får göra om en massa istället..
Obs jag påstår inte att du är kass eller nått men det kan vara ett misstag att byta skola, prata med läraren och förklara att du känner dig förbisedd..

mm, men jag har ju fått godkänt för att boka halkan men det är ju fullt, de har tjötat som fan på mig att bli klar med toeri osv för att jag ska kunna ta halkan och få körkort ASAP. Nu har jag gjort det och så får jag inte tid.

Eftersom de "tvingat" in mig på dagar efter en seg skoldag med cp massa plugga för att bli klar inför halkan så känns de förjäves.
Folk som fyller tidigare och som är klara för halkan borde få tid före sånna som fyller 3 månader senare... Men det är min åsikt och den är säkert åt helvete.'

Om två veckor ska de se om de inte kan få in mig och några andra i  samma sits... om de inte får tid på just den platsen, så ska de leta upp en annan plats att köra på. MEN om de inte får tid på en ny plats så kanske jag får vänta ända tll juni ändåå...sad tongue

Senast redigerat av Miztr (7 april 2009)

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
FireTraXX DFFL
7 april 2009 · 9 020 Inlägg

Miztr skrev:

Tiger1978 skrev:
Dom kollar på hur duktig på körning och teori innan man får halkan.. Det är ju dock så att vissa utvecklas snabbare än andra.. Du kanske kämpar järnet så kommer det nån som är nån typ av naturbegåvning som tyvärr kanske har lite lättare att ta in info, tror inte du ska byta skola för risken finns att det kan ta längre tid för dom måste ju veta hur mycket du kan och kanske får göra om en massa istället..
Obs jag påstår inte att du är kass eller nått men det kan vara ett misstag att byta skola, prata med läraren och förklara att du känner dig förbisedd..

mm, men jag har ju fått godkänt för att boka halkan men det är ju fullt, de har tjötat som fan på mig att bli klar med toeri osv för att jag ska kunna ta halkan och få körkort ASAP. Nu har jag gjort det och så får jag inte tid.

Eftersom de "tvingat" in mig på dagar efter en seg skoldag med cp massa plugga för att bli klar inför halkan så känns de förjäves.
Folk som fyller tidigare och som är klara för halkan borde få tid före sånna som fyller 3 månader senare... Men det är min åsikt och den är säkert åt helvete.

Det är ju inte körskolans fel då.
Det är ju DU som behövts "tvingats" in till trafikskolan.
Hade du pluggat hemma och kört hemma så hade du kanske skrivit upp tidigare (Du vet, man lär sig när man pluggar) och därmed hunnit göra halkan innan alla andra som också vill ha körkort till sommaren bokar tid.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
gamlingen
7 april 2009 · 5 198 Inlägg

Låter som svenska avundssjukan..... varför får inte jag när han får,,,,

equal PKW
7 april 2009 · 115 Inlägg

FireTraXX skrev:

Miztr skrev:

Tiger1978 skrev:
Dom kollar på hur duktig på körning och teori innan man får halkan.. Det är ju dock så att vissa utvecklas snabbare än andra.. Du kanske kämpar järnet så kommer det nån som är nån typ av naturbegåvning som tyvärr kanske har lite lättare att ta in info, tror inte du ska byta skola för risken finns att det kan ta längre tid för dom måste ju veta hur mycket du kan och kanske får göra om en massa istället..
Obs jag påstår inte att du är kass eller nått men det kan vara ett misstag att byta skola, prata med läraren och förklara att du känner dig förbisedd..

mm, men jag har ju fått godkänt för att boka halkan men det är ju fullt, de har tjötat som fan på mig att bli klar med toeri osv för att jag ska kunna ta halkan och få körkort ASAP. Nu har jag gjort det och så får jag inte tid.

Eftersom de "tvingat" in mig på dagar efter en seg skoldag med cp massa plugga för att bli klar inför halkan så känns de förjäves.
Folk som fyller tidigare och som är klara för halkan borde få tid före sånna som fyller 3 månader senare... Men det är min åsikt och den är säkert åt helvete.

Det är ju inte körskolans fel då.
Det är ju DU som behövts "tvingats" in till trafikskolan.
Hade du pluggat hemma och kört hemma så hade du kanske skrivit upp tidigare (Du vet, man lär sig när man pluggar) och därmed hunnit göra halkan innan alla andra som också vill ha körkort till sommaren bokar tid.

jag har pluggat hemma och kört hemma. det är det att de har typ 50 st prov som de vill att man gör innan, därför måste man pallra sig dit och sitta 20-30 min per prov...

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
NJ_
7 april 2009 · 2 118 Inlägg

Miztr skrev:

FireTraXX skrev:

Miztr skrev:

mm, men jag har ju fått godkänt för att boka halkan men det är ju fullt, de har tjötat som fan på mig att bli klar med toeri osv för att jag ska kunna ta halkan och få körkort ASAP. Nu har jag gjort det och så får jag inte tid.

Eftersom de "tvingat" in mig på dagar efter en seg skoldag med cp massa plugga för att bli klar inför halkan så känns de förjäves.
Folk som fyller tidigare och som är klara för halkan borde få tid före sånna som fyller 3 månader senare... Men det är min åsikt och den är säkert åt helvete.

Det är ju inte körskolans fel då.
Det är ju DU som behövts "tvingats" in till trafikskolan.
Hade du pluggat hemma och kört hemma så hade du kanske skrivit upp tidigare (Du vet, man lär sig när man pluggar) och därmed hunnit göra halkan innan alla andra som också vill ha körkort till sommaren bokar tid.

jag har pluggat hemma och kört hemma. det är det att de har typ 50 st prov som de vill att man gör innan, därför måste man pallra sig dit och sitta 20-30 min per prov...

50 prov? vad pluggar du förnå ?

D.i.l.l.i.g.a.f
equal PKW
7 april 2009 · 115 Inlägg

De har 3 st dator program. Varje program innehåller 4 delar +  slutprov + frågor du inte fått. För att klara EN del ska du KLARA provet 3-4 gånger.

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
Martin 9-3 Fisketokig
7 april 2009 · 2 997 Inlägg

Säger bara en sak: Kör inte via skola.

Jag bokade teori, halkbana och uppkörning själv. Inga som helst problem. Fick snabba tider och fick själv bestämma om jag var "redo".

Köpte ut teorin för en tusenlapp och bokade tid innan boken öppnades. Fick tid ca 2 veckor senare. Läste igenom boken och klarade det lugnt.

Bokade halkbana och uppkörning själv, fick inte vänta längre än 2 veckor på något.

Alla andra på halkbanan hade bokat via körskola och hade sina platser. Jag var ensam "utanför" och vi blev udda antal så därför fick jag köra allt dubbelt och de andra fick byta plats och turas om. big_smile

Och då fanns det en till bil över så 3st till hade kunnat köra den dagen om de bokat själva och inte hindras av skolan tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
equal PKW
7 april 2009 · 115 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Säger bara en sak: Kör inte via skola.

Jag bokade teori, halkbana och uppkörning själv. Inga som helst problem. Fick snabba tider och fick själv bestämma om jag var "redo".

Köpte ut teorin för en tusenlapp och bokade tid innan boken öppnades. Fick tid ca 2 veckor senare. Läste igenom boken och klarade det lugnt.

Bokade halkbana och uppkörning själv, fick inte vänta längre än 2 veckor på något.

Alla andra på halkbanan hade bokat via körskola och hade sina platser. Jag var ensam "utanför" och vi blev udda antal så därför fick jag köra allt dubbelt och de andra fick byta plats och turas om. big_smile

Och då fanns det en till bil över så 3st till hade kunnat köra den dagen om de bokat själva och inte hindras av skolan tongue

Lyckost:) kanske borde gjort det smile Dock så är detta i GBG - Området och det är rätt packat med folk

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
DusanMandick Random Hero
7 april 2009 · 4 047 Inlägg

du får boka i tid, de säger alla lärare till de som ska ta kkort, o sen bokar de en vecka innan de fyller 18 o gör såna här trådar om att de har blivit orättvist behandlade

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
NJ_
7 april 2009 · 2 118 Inlägg

När jag tog kortet fanns det A B C tror jag, och man skulle klara alla tre gånger. Sen fanns det nån repetition som man också skulle klara tre gånger, sen kom slutprovet, som man bara behövde klara en gång.

D.i.l.l.i.g.a.f
Prolac
7 april 2009 · 123 Inlägg

rätta mig om jag har fel men går det inte att boka halka själv?och även göra den på en annan ort precis som teorin och uppkörningen?

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
volvoentusiasten
7 april 2009 · 4 005 Inlägg

Jag gick på trafikskola. Tyckte dock att jag kände mig redo trots att de tyckte att jag behövde fler lektioner, så jag ringde vägverket och bokade allt själv. Inga konstigheter.

Så varför gör du själv inte likadant istället för att skriva här?
Det är inte direkt som om trafikskolan bestämmer över dig...

Sketstopp24v STREETRACER
7 april 2009 · 892 Inlägg

du kan väl göra halkan på vilken halkbana du vill???   bara att boka själv...  finns en söder ut i olofström. där gjorde jag min halka iaf och bokade själv o allting...kostade väl ca 1200kr tror jag för den dagen... 
bokade in den mitt emellan teori och uppkörning de hade flertalet datum så jag fick välja själv när man hade pengar osv.... visseligen va juh detta typ 7år sedan men ändå...  jag ahde iaf min uppkörning sen 1mån efter jag fyllde 18...   så bara att ringa o kolla om de har nån tidigare tid... de kan juh ha vissa avbokiningar oxå så man kan få en sista-minuten plats typ...   bilskolorna bokar väl in en där beroende på när dem tycker man är redo och kommit såpass långt i sin utbildning... så det finns nog e vettig förklaring till detta oxå...  och tror inte att det löser sig iom att du byter skola...  så bara ring du ock boka en privat tid istället smile

Bmc Crew
berglof88 SAAB-Dåre
7 april 2009 · 192 Inlägg

Ring o boka tid själv på trafikövningsplatsen!

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D
expect1991
7 april 2009 · 1 814 Inlägg

jag var inte nöjd med min, körde upp privat tongue

Tur att man började i fjol o blev klar i februari..smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang