Heavens_Gate skrev:
Hej allihopa.
För ca 13 månader sen så var jag och köpte mig min allra första LCD-Tv. En LG 32LC46 alltså en 32". Vi kan säga att det var på en utav sveriges största butikskedjor för just hemelektronik. Jag är helt novis när det kommer till tv-apparater men får att inte komma dit som ett fån så tog jag reda på det jag ville ha på min tv. Jag ville ha pc-ingång så jag kunde koppla tv:n till datorn och jag ville ha en inbyggd digitalmottagare så jag kunde se Comhems digitala nät utan att behöva ha en fristående box.
Jag lägger fram mina krav till en säljare (vi kallar han för Pelle) och han visar mig 2 st apparater. Dels denna LG som jag har beskrivit och dels en Sony tror jag det var. Jag frågar specifik om dessa två uppfyller mina krav och Pelle svarar ja. Men hur som helst så går ju försäljarsnacket igång och det slutar med att jag köper LG:n för 8900 kr istället för Sony:n som bara kosta 6900 kr. Jag är nöjd och glad och skuttar hem med denna. Fram tills nu har den fungerat felfritt då ag bara har kört genom comhems analoga nät men nu kände jag först att jag kunde unna mig några fler kanaler.
Då börjar krånglet. Genom en annan säljare får jag reda på att denna tv:n jag har köpt inte fungerar med comhems digatala nät. Så vad gör jag. Åker ut till affären idag och pratar med Pelle och han hävdar att detta är mitt fel. Lika mycket som att han skyldigheter att plocka fram en vettig produkt så har jag skyldigheter att verkligen kolla så att tv:n fungerade med Comhem. Då frågade jag han hur fan han kunde stå och säga att den fungerar med Comhem digitala nät när den inte gör det. Naturligtvis frånsäger han ju allt sitt ansvar i frågan och bara försöker skylla över det på mig. Han säger att vi inte kan göra nått nu i och med att det har gått över år och detta skulle jag ha kollat upp med en gång. Jag säger som det är att vi har inte haft råd med att skaffa massa extra kanaler förrens nu och han svarar att det är inte hans problem.
Började ju bli omåttligt förbannad vid det här laget och förklarar en liknelse för han. Jag jobbar som kakelsättare och så säger vi att du anlitar mig för att kakla om ditt badrum. Jag drar på min ång- och fuktspärr på väggar och gol och kaklar sedan. allt är frid och fröjd tills 2 veckor senare när du upptäcker att det är kondens i hallen som ligger vägg i vägg med badrummet. Du vill att jag ska göra om jobbet och göra om denna väggen. Ska jag då stå och säga till dig att det är ditt ansvar att titta så att jag har tätat överallt? det är det ju naturligtvis inte, Det felet är ju helt och hållet mitt. Detta sa jag till han och då svarar han: Det är ju allt en väldigt dålig jämnförelse!!
Jag bad om namn ocg telefonnummer till butikschefen så jag ska ringa han imon.
Men nu till min fråga: Vad anser ni? Har jag eller Pelle rätt? Hur hade ni hanterat problemet?
Mvh Glenn
Du har ju "rätt" och butiksknodden har gjort fel utan tvekan om saken. Men dom vill bara tjäna stålar dom rackarna..