Backade mätare

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
3 april 2006 · 991 Inlägg

Är mycket vanligare på svensksålda bilar än vad man tror.
Tyvärr så tror folk att de fortf bara är importarna som är drabbade av det men ack så fel

Finns flera som livnär sig på det i sverige ex en i sthlm. 3000 tar han och klart på en timme.

Hade en kompis som köpte en 855 härom dagen som skulle ha gått 16 000 men efter en visit på volvo visade sig det att bilen gått mer än det dubbla, nu till frågan.
Hur kan man som bilköpare någonsin vara säker?

Det är ju inte bara privatpersoner som säljer bilar med backade mätare utan även företag, det har man ju läst om här.

Vad tycker ni själva?
Skulle ni backa mätaren för att få ut mer för bilen?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
krippeboy
3 april 2006 · 82 Inlägg

hej.. råkat ut för samma sak...
man kan kolla på pedaler och reglage.. samt annat i bilen som slits med tiden.. en bil som rullat 20.000mil bör vara lite sliten på pedaler och rattstång.. växelspak..
köpte min v40 t4 på albabil i bjuv.. en riktig bluffare! www.albabil.se

NEJ! skulle inte skruva mätaren för att få mer för bilen! det är fult gjort och jag vet sj hur d känns..

__hogberg__
3 april 2006 · 1 161 Inlägg

min golf ä fram dragen ungefär 1000 mil den istället märkte ja när ja kolla i gamla besiktnins papper här om dagen...smile de ä väl inte de vanligaste man träffar på precis...smile

Foffis
3 april 2006 · 676 Inlägg

jag har inte råkat ut för detta. visserligen har jag bara köpt en bil men de ska bli en andra snart hoppas jag smile nemen, ja skulle aldrig dra tillbaka mätarn föratt få ut mer värde på bilen. inte schysst och säljer man den till fel person så kan de bli konsekvenser smile dålig stil av folk som gör sån skit. den där gubben som gör de för pengar borde man ju skruva tillbaka skallen på

carawelle
3 april 2006 · 460 Inlägg

En backad mätare kan sluta med en jättedyr rättegång  och ett hävt köp om man har otur...

Redbull Moderator+
3 april 2006 · 1 081 Inlägg

Eliza skrev:
Är mycket vanligare på svensksålda bilar än vad man tror.
Tyvärr så tror folk att de fortf bara är importarna som är drabbade av det men ack så fel

Saken är dock att det är mycket svårare att kontrollera på en importbil. På en svensksåld bil går det kontrollera på många sätt, serviceböcker, bilprovningen etc. vilket man inte har möjlighet att göra på något enkelt sätt på en bil som importerats bara något år tidigare.

mvh

Vem jag?
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
3 april 2006 · 1 660 Inlägg

Skulle inte backa... Kul att se hur långt en kärra kan rulla, o troligen finns d fler som jag...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang