Hur drar ni åt hjulen?

WilYawn Golle
13 april 2007 · 448 Inlägg

Mutterpicka.

James May: In other news.... I've fitted a fan!
tobi
13 april 2007 · 562 Inlägg

Är för lat så drar kors vis med mutterdragare smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
good_year
13 april 2007 · 755 Inlägg

fälg kors man har väl muskler.. hehehe.. mutter knackare är för kärringar

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 april 2007 · 5 753 Inlägg

dragskaft eller fälgkors...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Skaune
13 april 2007 ·

Maizer skrev:
Vad gay med moment. Mutterknackare eller fälgkors ofc

Och vad är det som är så "gay" med moment då? Förklara gärna för jag är jättenyfiken på o få höra din förklaring! För alla momentuppgifter i alla verkstadshandböcker är bara hokuspokus eller hur?

beemern .......
13 april 2007 · 2 655 Inlägg

fälgkors vad annars...

volvo_945 Roadkiller!!!!!!!
13 april 2007 · 40 Inlägg

moment nyckel 120nm till plåtfälg å 95nm till alufälg..

Roadkillers
262turbo
13 april 2007 · 1 004 Inlägg

volvo_945 skrev:
moment nyckel 120nm till plåtfälg å 95nm till alufälg..

120nm? låter lite väl mycke? sträck gränsen på 12.9 kvalitet m10 går väll vid 120nm... och hjulbultar är ju betydligt sämmre kvalitet....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
precision
13 april 2007 · 2 652 Inlägg

handkraft med fälgkors . när det örjar knaka i axeln e de lagom smile

740tjejen
13 april 2007 · 351 Inlägg

ja kör me fälgkors, å ja ä tjej så de ä inga problem,,

Våga Köra Sänkt
_fillan_ med lem
13 april 2007 · 1 925 Inlägg

mutterdragaren oftast , ren känsla.."efterdrar" med fälgkors

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
13 april 2007 · 545 Inlägg

förr fälgkors, nu maskin.
men ibland när ja ska lossa så sitter de sÅ jävla hårt så inte maskinen klarar de:( så då får de bli fälgkors, en pappa oxå ett jävligt långt handtag:)

Två ord räcker, SAAB knäcker
740tjejen
13 april 2007 · 351 Inlägg

ja brukar stå på de  å hoppa lite så lossnar de, smile en bra tjej reder sig själv, smile

Våga Köra Sänkt
Maizer
13 april 2007 ·

Axor skrev:

Maizer skrev:
Vad gay med moment. Mutterknackare eller fälgkors ofc

Och vad är det som är så "gay" med moment då? Förklara gärna för jag är jättenyfiken på o få höra din förklaring! För alla momentuppgifter i alla verkstadshandböcker är bara hokuspokus eller hur?

Står det sånt i den..? Så du läser den alltså..?
lol

Skaune
13 april 2007 ·

Maizer skrev:

Axor skrev:

Maizer skrev:
Vad gay med moment. Mutterknackare eller fälgkors ofc

Och vad är det som är så "gay" med moment då? Förklara gärna för jag är jättenyfiken på o få höra din förklaring! För alla momentuppgifter i alla verkstadshandböcker är bara hokuspokus eller hur?

Står det sånt i den..? Så du läser den alltså..?
lol

För att ge kunden den kvalitet han betalar för ska man också utföra service och arbete enligt tillverkarens anvsningar, jag må vara pedant, men det är mitt mål att skapa ett förtroende hos kunden genom att han ska kunna gå från verkstaden och veta att hans lastbil har fått den service eller åtgärd som han betalt för! Så snälla säg mig vem av oss som gör fel?
Jag betvivlar inte att du kan skruva men jag går inte o ser ner på andra för att dom gör ett grundligt jobb! Om du frågar en person som ska laga sin bil, vem tror du han går till? mekarn som skiter i anvisningar eller den som följer dom?

FireTraXX DFFL
13 april 2007 · 9 020 Inlägg

Axor skrev:

Maizer skrev:

Axor skrev:

Och vad är det som är så "gay" med moment då? Förklara gärna för jag är jättenyfiken på o få höra din förklaring! För alla momentuppgifter i alla verkstadshandböcker är bara hokuspokus eller hur?

Står det sånt i den..? Så du läser den alltså..?
lol

För att ge kunden den kvalitet han betalar för ska man också utföra service och arbete enligt tillverkarens anvsningar, jag må vara pedant, men det är mitt mål att skapa ett förtroende hos kunden genom att han ska kunna gå från verkstaden och veta att hans lastbil har fått den service eller åtgärd som han betalt för! Så snälla säg mig vem av oss som gör fel?
Jag betvivlar inte att du kan skruva men jag går inte o ser ner på andra för att dom gör ett grundligt jobb! Om du frågar en person som ska laga sin bil, vem tror du han går till? mekarn som skiter i anvisningar eller den som följer dom?

Meckarn som är billigast tongue

Nej, men du gör rätt i att dra med momentnyckel.
För att som jag sa innan så kan det gå åt helvete om man spänner för hårt och dito om man spänner för svagt.
Och när man kör lastbil händer det en hel del när ett hjul trillar av...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Skaune
13 april 2007 ·

Firetraxx: Tack! nån som vet vad det handlar om!

pz_racing VAG entusiast
13 april 2007 · 277 Inlägg

Använder momentnyckel, fälgkors och hjulmutternyckel. Hänger bara fälgen på Audis styrpinne som man får med. Kan tillägga att jag även drar åt mina ventilhattar så att ingen snor dem.

Tack Founder för tipset
Ett tips är att dra åt ventilhattarna med nykel, jag drog åt mina med 15 N det vill till att man har rediga nypor om man ska få loss dom med bara fingrarna =P

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all
Honken_ Klyphuggare
13 april 2007 · 328 Inlägg

drar tills det går lätt sen ett halvt varv tillbaks

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang