Blåsning!!!!!!!!!!!!

4wd
5 april 2006 · 1 Inlägg

Det finns många oseriösa som fösöker tjäna några kronor på att blåsa folk,jag läste annonsen om nissankillen som blivit lurad och även kommentarerna,jag blev blåst på volvodelar av en kille,jag hade satt in en annons om volvodelar som jag behövde,det ringde en kille och berättade vad han hade och det lät ju bra,efter ett par dagar bestämde jag att jag skulle ha delarna,han skulle då skicka dom med en polare som kör lastbil så vi slapp frakten,så ja pröjsade hälften på banken så skulle han få resten när jag fått delarna,han ringde sen på fredagen och kollade om grejerna hade kommit men inget hadde dykt upp men han skulle ju komma under eftermiddan,samtidigt i samtalet så undrade han om jag kunde slänga in resterande innan banken hann stänga för han skulle hämta sin bil på verkstaden,självklart gjorde jag det ,man tror ju inte att man blir lurad!!!!!!!!det visade sig att han inte bodde i luleå utan i västerås och att han har lurat 6 st till på pengar enligt polisen.passa er för att göra affärer med någon som heter john pettersson eller liknande utan att ha delarna i handen.

bonn-raggare
5 april 2006 · 66 Inlägg

men lol, man betalar inte i förskott!

VOLVO for life
Delerium Carpenter
5 april 2006 · 310 Inlägg

Söker du volvo delar åk till volvo och köp annars kan du alltid ta en tripp till mekonomen!

Istort sett samma fabrikat på grejerna förutom att volvo sätter sin stämpel på det.

Gäller nästan alla fabrikat!

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
5 april 2006 · 271 Inlägg

skulle fan alldrig falla mej in att betala iförskott...hatar o till o med ta ut pengar i automat nu förtiden...så jävla lätt o bli blåst...nåt du kunde gjort 4wd va att du sa till killen att du skulle ge hans polare pengarna när du fick grejerna. om han hade backat då så vet man ju att han e en lurare...

jonns labil eller va det la bil
5 april 2006 · 82 Inlägg

men ibland så måste man ju betala i förskott,iaf om det inte nu rör sig om så mycket pengar,är det mycket pengar så är det bara o åka o är det en shyst affär så åker man hälften var,trodde jag blev blåst för ett år sen på iof bara 600 för ett par dämpare men han var bara så jäkla trög på o få iväg dom,det tog 2 månader och en sex samtal till honom,,,men dom kom

stryk kan också funka ibland men då gäller det att hitta personen på rätt ställe så ingen annan ser*L* o att det är lite folk som man typ varit hemma hos under tiden som han fick sitt*L*för det blir ord mot ord o det har funkat förr,,,
annars så gör man upp på typ sin mail då går det ju iaf o spåra ipn

lycka till med alla affärer i framtiden

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
Delerium Carpenter
5 april 2006 · 310 Inlägg

jonns skrev:
men ibland så måste man ju betala i förskott,iaf om det inte nu rör sig om så mycket pengar,är det mycket pengar så är det bara o åka o är det en shyst affär så åker man hälften var,trodde jag blev blåst för ett år sen på iof bara 600 för ett par dämpare men han var bara så jäkla trög på o få iväg dom,det tog 2 månader och en sex samtal till honom,,,men dom kom

stryk kan också funka ibland men då gäller det att hitta personen på rätt ställe så ingen annan ser*L* o att det är lite folk som man typ varit hemma hos under tiden som han fick sitt*L*för det blir ord mot ord o det har funkat förr,,,
annars så gör man upp på typ sin mail då går det ju iaf o spåra ipn

lycka till med alla affärer i framtiden

Förstår bara inte vem som kan göra en sådan bra affär på att sälja grejjer för nästan halva listpriset?  Har man bara lite vett kvar i skallen så borde det ringa en klocka i skallen!
sen att du träffa på en seg lirare så klarade du dig ändå

Det finns ett väldigt bra ordspråk som säger, Är det för bra för att vara sant så är det nog det.
även fast ja vinklade det där. Saker kostar, typiskt att alltid försöka smita undan det smile

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Dj_Aleks
5 april 2006 · 111 Inlägg

betala ALDRIG i förstkott till ett bankkonto, jag jobbar själv på bank och kan säga att i 99% av fallen så är pengarna borta då.

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
SWK Lord
5 april 2006 · 125 Inlägg

Jag brukar alltid fixa alla nummer till den jag ska köpa nåt av, hemnummer, mobil. Om numrena inte finns registrerat så blir man ju lite fundersom, men känner man att man har koll på vem det är man pratar med så är det ju lugnt. Har man adress så kan man ju alltid komma och "våldshämta" pengarna om det skulle strula! smile

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Redbull Moderator+
5 april 2006 · 1 081 Inlägg

Okej håll nu för fan denna tråden ifrån tips som i den andra som blev låst. Sen fixar trådskaparen till topic illa kvickt annars kommer tråden låsas pga det.

Vem jag?
fire_wizard Avstängd
5 april 2006 · 185 Inlägg

finns nåt underbart i sverige, payson med betalgaranti.
underbart medel, du skickar pengarna, han ser ett mail att pengarna är inbetalda, han skickar sakerna, du tittar om dom är okej. sen säger du till payson att det är grönt o dom släpper pengarna till vederbörandes konto.. jag handlar alltid så.

Davv3
5 april 2006 · 1 019 Inlägg

sant . eller postförskott ;D

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
fire_wizard Avstängd
5 april 2006 · 185 Inlägg

Davv3 skrev:
sant . eller postförskott ;D

nja postförskott så måste du ha giro av nåt slag, bankgiro eller postgiro, inte alla som har, så det är bättre med payson.

Ekis!
5 april 2006 · 1 210 Inlägg

Bussgods! efterkrav killen som då ska ha grejerna får betala för att få ut grejerna... de enda som kan gå fel där, är om inte den du säljer till löser ut grejerna.
Skickas i så fall tillbaka till gamla ägaren..

dynamic_mannen
5 april 2006 · 57 Inlägg

det e tråkigt att folk håller på att blåsa folk för att tjäna pengar det svartar ju ner dom som försöker göra affärer där både säljaren och köparen litar på varandra utan att behöva krångla till det mer än det behövs.

:) utan bil stannar sverige......... ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang