Höjning av laddtryck på en garret gik turbo

affe87
10 maj 2009 · 41 Inlägg

pro_danc3 skrev:

affe87 skrev:

pro_danc3 skrev:
jag undrar med det, har själv en 2,5t och siktar på 300+ någonstans där har ju H profil stakar men hörde från autotech att dom inte igentligen vill ladda över 1 bar på våra motorer? :S
Det är så lätt som nåogn sa att cylinderväggarna går sönder. Därför trimmar dom bara 2,3 liters motorerna nu.

den går så in i satan nu bara jag får iordning på det bluddrande problemet:)

Den går bra kanske men hur länge håller det är ju frågan. ta och läs lite vad dom säger om 2,5 motorer som inte är schimsade eller nya foder

det är mycket bytt i motorn på den och autotech har själva mappat den och kontrolerat den så allt är i sin ordning:)

pro_danc3
10 maj 2009 · 113 Inlägg

affe87 skrev:

pro_danc3 skrev:

affe87 skrev:

den går så in i satan nu bara jag får iordning på det bluddrande problemet:)

Den går bra kanske men hur länge håller det är ju frågan. ta och läs lite vad dom säger om 2,5 motorer som inte är schimsade eller nya foder

det är mycket bytt i motorn på den och autotech har själva mappat den och kontrolerat den så allt är i sin ordning:)

Okej jo men de är inte gjort något med cylinderväggarna ringer och hör med autotech tror dom säger att du inte ska höja laddet mer. sen om du ska höja laddet får du nog spridare till några större.

Volvo 740 "740 t5" (1988)
affe87
10 maj 2009 · 41 Inlägg

pro_danc3 skrev:

affe87 skrev:

pro_danc3 skrev:
jag undrar med det, har själv en 2,5t och siktar på 300+ någonstans där har ju H profil stakar men hörde från autotech att dom inte igentligen vill ladda över 1 bar på våra motorer? :S
Det är så lätt som nåogn sa att cylinderväggarna går sönder. Därför trimmar dom bara 2,3 liters motorerna nu.

den går så in i satan nu bara jag får iordning på det bluddrande problemet:)

Den går bra kanske men hur länge håller det är ju frågan. ta och läs lite vad dom säger om 2,5 motorer som inte är schimsade eller nya foder

den är mappad och iordning gjort av en liknande firma i göteborg och dom har mångårig erfarenhet av motorjobb så det är helt okej och bra grejer

pro_danc3
10 maj 2009 · 113 Inlägg

affe87 skrev:

pro_danc3 skrev:

affe87 skrev:

den går så in i satan nu bara jag får iordning på det bluddrande problemet:)

Den går bra kanske men hur länge håller det är ju frågan. ta och läs lite vad dom säger om 2,5 motorer som inte är schimsade eller nya foder

den är mappad och iordning gjort av en liknande firma i göteborg och dom har mångårig erfarenhet av motorjobb så det är helt okej och bra grejer

aja men du förstår inte ju. skit samma.

Volvo 740 "740 t5" (1988)
Audi_Danne
10 maj 2009 · 28 Inlägg

de är ju hur enkelt som hellst! allt handlar ju om bränsle/luft/tändning.. mer luft (ladd) medför mer bränsle (annars bluddrar de!) och en tändning som antänder blandningen perfekt! så ifall du bytt nån grej som har med luft/bränsle/tändning att göra så åk och mappa om bilen!

Allt under 2bar är LÄTTRYCK!!!
Audi s2 "Nira i3" (1991)
Audi A4 1,8t "bruksräser" (1997)
FBR
10 maj 2009 · 61 Inlägg

affe87 skrev:

pro_danc3 skrev:

affe87 skrev:

den går så in i satan nu bara jag får iordning på det bluddrande problemet:)

Den går bra kanske men hur länge håller det är ju frågan. ta och läs lite vad dom säger om 2,5 motorer som inte är schimsade eller nya foder

den är mappad och iordning gjort av en liknande firma i göteborg och dom har mångårig erfarenhet av motorjobb så det är helt okej och bra grejer

Har du gjort någon effekttest på bilen.Vore intressant att se ett bromspapper på bilens 450hk.

viggcab
10 maj 2009 · 3 Inlägg

hei sann jeg ville ikke økt ladetrykket uten å mappe bilen smile for om du øker turbotrykket er ikke dermed sagt at motoren får nok bensin, tenningsbank samt at avgasstempen blir vel høy. og det er ikke noe gøy å få motorhavari med brente stempler:O
lykke til;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang