B23et går konstigt

snurbo_diesel Egen företagare
29 april 2009 · 864 Inlägg

Jag har en 760tic som går väldigt konstigt.
Motorn är en b23et med 2.5 veven 531 med vx kam. chippad, vita spridare.

Problemet: när den startar går den lite oroligt på tomgång. men det mest konstiga är att när man kör och drar på lite så typ vid 3000Varv så är det nästan som den dör. men gasar man sakta så går den nästan som den ska.

Är det nån här som har någon idé vad som kan vara fel när den bryter/dör vid ca 3000 när man stampar på gasen??

Detta är endast när man kör, står man still så kan man gasa, blöddrar lite vid typ 4500v

Senast redigerat av snurbo_diesel (29 april 2009)

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
V_Racing
29 april 2009 · 935 Inlägg

läckande avgassystem vid turbon ? då han suger in luft där när du gasar och dör ?
det felet hade jag.. kollat så bränsletrycket är rätt med dina vita spridare ?...

snurbo_diesel Egen företagare
29 april 2009 · 864 Inlägg

ja den läcker ju visserligen endel vid grenröret då iof. tänkte jag ska sätta in en ställbar btr. några mer idéer kanske?? Alla slangar är hela så den tar ingen tjuvluft.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Perran89
29 april 2009 · 40 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
Jag har en 760tic som går väldigt konstigt.
Motorn är en b23et med 2.5 veven 531 med vx kam. chippad, vita spridare.

Problemet: när den startar går den lite oroligt på tomgång. men det mest konstiga är att när man kör och drar på lite så typ vid 3000Varv så är det nästan som den dör. men gasar man sakta så går den nästan som den ska.

Är det nån här som har någon idé vad som kan vara fel när den bryter/dör vid ca 3000 när man stampar på gasen??


Detta är endast när man kör, står man still så kan man gasa, blöddrar lite vid typ 4500v

Tätt bränslefilter? tongue

Audi A6 "3.0 Tfsi Quattro S-line" (2013)
snurbo_diesel Egen företagare
29 april 2009 · 864 Inlägg

där sa du nått, ska fan ta och kolla det imöra, är inte helt omöjligt, har inte kollat så mycke än då jag just fått bilen.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Perran89
29 april 2009 · 40 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
där sa du nått, ska fan ta och kolla det imöra, är inte helt omöjligt, har inte kollat
så mycke än då jag just fått bilen.

De tycker jag ^^ låter ju som bränslefel iaf så ^^

Audi A6 "3.0 Tfsi Quattro S-line" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang