Lapplisor Vs Ingen nummerplåt?

Mattevr6
5 maj 2009 · 14 Inlägg

camaro67 skrev:

J-FORSGREN skrev:

Jojje_ skrev:
Står du utan plåtar så bärgas bilen bort.
Hänt mig, hänt en polare, lär hända dig.

Hur lyckas dom bärga en bil om man står med både växel och handbroms i? Dom kan får väl inte släpa upp bilen på flaket?

De kan nog sin sak ska du se big_smile

dom har en riktigt smidig grej till det är ungefär som en fyrkantig stålram med hjul på som dom sätter runt däcken sen så häver dom upp däcken på nått vis från backen med dom sen är den rullbar tongue

Volkswagen Passat 3C 1,9 TDI "röda faran" (2007)
Volkswagen Golf III VR6 "Harry" (1992)
soyd
5 maj 2009 · 1 853 Inlägg

Alltså det går säkert bra någon dag... (inte för att jag någonsin skulle testa men.. )

För säg att du parkerat där och någon snor dina regplåtar direkt. Du kanske har personliga regplåtar med texten: "Gandalf" var en kille i Göteborg som hade det och dom vart snodda rätt ofta..

vilket skulle innebära att dom inte kan bogsera bort den direkt då dom ser den utan måste säkert avvakta någon dag minst

Satt jag tror du klarar dig mins ett dygn... men inte mer alltså

finns säkert någon som testat ? smile

/mvh soyd

volvoentusiasten
5 maj 2009 · 4 005 Inlägg

soyd skrev:
Alltså det går säkert bra någon dag... (inte för att jag någonsin skulle testa men.. )

För säg att du parkerat där och någon snor dina regplåtar direkt. Du kanske har personliga regplåtar med texten: "Gandalf" var en kille i Göteborg som hade det och dom vart snodda rätt ofta..

vilket skulle innebära att dom inte kan bogsera bort den direkt då dom ser den utan måste säkert avvakta någon dag minst

Satt jag tror du klarar dig mins ett dygn... men inte mer alltså

finns säkert någon som testat ? smile

/mvh soyd

Om du har personlig regplåt så måste du ha en liten lapp i bakre fönstret där ditt riktiga regnr står.

volvoentusiasten
5 maj 2009 · 4 005 Inlägg

gamlingen skrev:

linuslinje skrev:

skön skrev:
Så här gör p-vakterna jag pratade med när det gäller bilar utan registeringskyltar.

Fäster en sån där gullig röd lapp på frammrutan, sedan riskerar du att få bilen bortforslad...
Och ibland tiden från att du fått den där röda lappen tills bilen är bortforslad kan ta ca 1 timme till en vecka...sad

Destutom är risken större att få bilen vandaliserad/stulen om du parkerar utan reggplåtar...neutral

Ska även tilläga att alla som ringer och "felanmäler" P-automater som inte är trasiga för att få ett så kallat kontrollnummer riskerar desutom bli lappade! DÅ dom flesta P-vakter kontrollerar oftast om automaten är trasig!!!sad

Vad står det på den gulliga röda lappen?

Varför skulle risken öka för att få bilen vandaliserad? Varför skulle risken öka att den blir stulen, borde det inte vara tvärtom? Varför stjäla en bil som inte har några plåtar när man kan stjäla en utan?

Hur skulle man kunna bli lappad för att man felanmäler en p-automat? på vilka skäl?

Låter som extrem p-vaktpropaganda!

"Varför stjäla en bil som inte har några plåtar när man kan stjäla en utan? "

eeeh vaddå,,, betyder inte det samma sak,,,, typ ?

haha, ja du har rätt, jag menade

Varför stjäla en bil som inte har några plåtar, när man kan stjäla en med plåtar.
Min tanke är att om man vill sno en bil för fortskaffningssyfte så vill man ha en bil som inte väcker uppmärksamhet och ser ok ut, därför kör man då inte runt med en bil utan plåtar då det skriker "polis kom o ta mig"

Så menade jag! Ursäkta för felskrivningen!

soyd
5 maj 2009 · 1 853 Inlägg

linuslinje skrev:

soyd skrev:
Alltså det går säkert bra någon dag... (inte för att jag någonsin skulle testa men.. )

För säg att du parkerat där och någon snor dina regplåtar direkt. Du kanske har personliga regplåtar med texten: "Gandalf" var en kille i Göteborg som hade det och dom vart snodda rätt ofta..

vilket skulle innebära att dom inte kan bogsera bort den direkt då dom ser den utan måste säkert avvakta någon dag minst

Satt jag tror du klarar dig mins ett dygn... men inte mer alltså

finns säkert någon som testat ? smile

/mvh soyd

Om du har personlig regplåt så måste du ha en liten lapp i bakre fönstret där ditt riktiga regnr står.

Jo jag vet... men tänk om Gandalf nu körde utan den... eller hade vanliga plåtar... smile

soyd
6 maj 2009 · 1 853 Inlägg

Tydligen kan Kronofogden ta bilen om du parkerat den fel, satt den står på en privat mark. Kan vara bra att veta kanske om ni inte redan visste om det.

Källa:

Parkera inte på privat mark (allehanda.se)

/mvh soyd

volvoentusiasten
6 maj 2009 · 4 005 Inlägg

soyd skrev:
Tydligen kan Kronofogden ta bilen om du parkerat den fel, satt den står på en privat mark. Kan vara bra att veta kanske om ni inte redan visste om det.

Källa:

Parkera inte på privat mark (allehanda.se)

/mvh soyd

Detta var intressant!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang