Fiat abarth A112 bygge

golf_joel
1 maj 2009 · 8 Inlägg

Hej allihopa hade nu tänk börja på ett nytt projekt, hade tänkt mig att lägga upp här på garaget.
Ska bygga mig en fiat abarath enda ifrån grunden.. Ofc så kommer den få ett rör chassi med glasfiber kaross. Med en motorcykel motor..
Men just nu har jag ett problem.. Första steget:( Jag måste få tag på ritning. Är det någon som kan hjälpa mig få tag på det? Isåfall vore jag tacksam:) Så fort jag får tag på en ritning så sätter projektet igång.
Snabba svar är motages tacksamt. hade tänkt mig börja redan i helgen om allt går som de ska.


MVH Joel.E

_Wallis_
1 maj 2009 · 4 506 Inlägg

Kollat runt på Google. Lär ju finnas internationella Albartha forum.
Lycka till med sökandet, Tittar in igen när bygget har börjat.

Vh Wallis

Kan du andas kan du dö.
golf_joel
1 maj 2009 · 8 Inlägg

Ok tack... för jag va inne på SFK men de fans inte så många Abartha ägare där.
Ska kolla om de finns ngn specifik sida om Abartha

Rquired Allmänt envis
1 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Kul idé, upp med lite bilder! Eller det kanske inte ens finns en bil ännu? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
golf_joel
2 maj 2009 · 8 Inlägg

Haha. Nej de gör ju inte detta. Ska ringa till fiat på måndag å se om dom kan få fram ritningarna på den.
men jag lovar att när jag får tag på dom så sätter bygget igång.

golf_joel
5 maj 2009 · 8 Inlägg

Hmm. snackat med fiat nu.. Dom säger att den sortens ritningar aldrig lämnar konstruktions avdelningen så aa.. De är bara å börja leta efter någon skrotad a112 som man kan använda som mall.. om inte.. ja då får jag göra mig en egen konstruktion och då tar detta ennu längre tid innan projektet kommer igång.

Hör av mig hit när jag har fått hem lite delar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang