Angående: MiniTour á la Skåne - Avblåst.

MrJAM
7 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Jag förstår det att det kanske känns lite drygt med låga antal ansökningar. Därför känns det bättre att göra en mindre grej av det först (för iallafall mig som inte har vanan inne) och låta det öka i takt med intresset. I kort, bara lite körning i 'de skaunska landaskabet'!

Va f... det är ju inte ens säkert det blir något av det. Jag är definitivt inte en självutnämnd anordnare av hög rang. Jag bara gillar diskussioner om det för att få igång snacket, väcka idéer osv osv... tongue

Kan tillägga att jag själv känner väldigt intresse för Crazy Tour men det är tiden som det skiter sig på tyvärr. Så jag sitter bara och hoppas på att man kommer loss för ett spontanbesök för lite foto eller så. Men ge inte upp. wink

Edit: Läste mer nu. Och visst, min förhoppning är att det ska bli parkering och skitsnack mellan folket. Det finns ju mer än en fotograf här nere i söder som tar bra bilder och det där är redan inplanerat. Här ska folket utnyttjas! wink

Senast redigerat av MrJAM (7 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Digital_Kicker
7 maj 2009 · 3 721 Inlägg

Skåne Crazy Tour 2009 kommer att köras. Vad jag menade med mitt tidigare inlägg är att Skåne Crazy Crew har misslyckats med sin uppgift att få in fler deltagare till touren. Snart en månad kvar till start och vi är inte änns 14 bilar av 30st. + att en kommer säkert att hoppa av snart. så 13 bilar. Vad jag menar sedan med att Crew misslyckats är tack vare folket. Folk här nere kan inte köra lagligt som vi kräver för touren. Kanske därför ingen vill hänga med, och för att det kostar 300kr. Men vissa fattar ju inte att vill man ha en extra rolig grej av det hela så är det självklart att det kostar. Men men. Kanske roligare och köra skåne runt non stop utan roliga utställningar m.m.?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
7 maj 2009 · 4 418 Inlägg

MrJAM skrev:

daajvid skrev:
ett litet tips.. säg att man träffas på nån parkering innan och har lite som en utstälning nån timme eller 2.. sen kör man runda sen vid avslutet har man en till utställning. .. bara en tanke smile

Intressant. Problemet är att, iallafall jag (och som jag förstått det, även Jill, som också är drivande) ser detta mer som en mindre grej. Jag har själv tankar på att det ska vara en samling på en större parkering (inte nödvändigtvis Ystad) där det finns rum för skitsnack, men utställning...

Helt klart värt en fundering dock! Iallafall något som kanske går att fixa nån senare gång? Jag håller inte på med sådant här ofta direkt så man får börja lite försiktigt. Det där kräver lite planering. wink

Men, blev det inget Crazy Tour?! Det där har jag missat helt. Lite pinsamt måste erkännas. Det var en grymmt bra plan och upplägget såg trevligt ut. Jag hade nog engagerat mig mer i den biten om jag inte haft så mycket annat att göra. Tråkigt. sad

Rent spontant, hur många tror sig vara intresserade? Upplägget lär skilja sig åt ganska friskt om det är 10, 20 eller 50 bilar... Kanske svårt att planera baserat på det lilla som lär vara 'offentligt', men kan summera de generella tankarna;

En Lördag, inom en månad?
Säg 3-6h resväg inkl. (~5st) stopp. Tid för slutstation i Ystad exkluderad.

Håller med ... Faller det här "lilla arret" väl ut så kan man ju hitta på mer cool
Har funderat på att ha "Ystadträffen Summer meet" typ i sommar för alla med lite polkaler o shit ... men vi får se wink

Datum ... hmm.. "i vote for" big_smile
30/5
13/6

evo_krolle BMR
7 maj 2009 · 1 513 Inlägg

30/5 e pinkstafton:/ 13/6 e bättre då

evo_krolle BMR
7 maj 2009 · 1 513 Inlägg

oooppss pingstafton:)

MrJAM
7 maj 2009 · 1 464 Inlägg

30/5 är det Skåneträff i Hörby dessutom. Start 19:00. Skulle kunna bli ett stopp på vägen?

13/6 har STCS bankörning på Kinnekulle en heldag.

Drygt det där. Att allt alltid ska krocka. Kinnekulle är dock något jag inte vill missa, men jag å andra sidan behöver ju givetvis inte hänga på touringen.

Jag ställer givetvis gärna upp och hjälper till med vad som nu må behövas hjälp med, om det finns intresse för att genomföra touringen ändå! Snacka skit kan man göra nästa träff. wink
Kan man fixa en omröstning på ett smidigt sätt för att se hur många som är intresserade i vilka Lördagar? Vi måste ju ändå på nått vänster reda ut om det överhuvudtaget är lönt att dra igång något.

Blir vi för få får vi fixa en Bil-foto-touring-sak av det hela istället bara. Jag behöver lite bilder på skothögen. lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
7 maj 2009 · 4 418 Inlägg

MrJAM skrev:
30/5 är det Skåneträff i Hörby dessutom. Start 19:00. Skulle kunna bli ett stopp på vägen?

Kanske kan ha slutdestination där ? smile

Annars kan det bli väldigt svårt med datum tror jag ...

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
7 maj 2009 · 4 418 Inlägg

evo_krolle skrev:
oooppss pingstafton:)

Va spelar det för roll ?? *noll koll på allt utom julafton tyyyp* cool

evo_krolle BMR
7 maj 2009 · 1 513 Inlägg

haha nej jag skiter i vilket men de känns som att andra inte gör de:)

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
7 maj 2009 · 4 418 Inlägg

evo_krolle skrev:
haha nej jag skiter i vilket men de känns som att andra inte gör de:)

Hehe .. men då är det ingen sådär "fira fira" dag mer än att det är lördag tongue

evo_krolle BMR
7 maj 2009 · 1 513 Inlägg

Jill skrev:

evo_krolle skrev:
haha nej jag skiter i vilket men de känns som att andra inte gör de:)

Hehe .. men då är det ingen sådär "fira fira" dag mer än att det är lördag tongue

int för mig ialf

Andreas79
7 maj 2009 · 3 968 Inlägg

En sak som är värd att tänka på är att de som anmäler sig -
anmälan skall vara bindande! För ofta händer det folk drar sig
ur i sista sekund på olika evennemang, det har man läst
om ibland... händer lite då och då... så detta bör kontrolleras
på något sätt.. hur vet jag inte.. jag menar mest det är ju synd
om många drar sig ur o säger plötsligt de inte kan... då blir det
inget bra av det hela... men detta går säkert att lösa på något sätt? smile

Men som sagt folk måste verkligen förstå att det är ingen "dra-på-
cruising" - har varit på något för längesen o där drog folk på som
bara den, vad är då syftet med cruising om inte förstår syftet ?

Är det cruising så kör man lugnt och njuter o träffas o pratar
när det är rastplatser o.s.v o andra ställen.

Senast redigerat av Andreas79 (7 maj 2009)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
7 maj 2009 · 4 418 Inlägg

Andreas79 skrev:
En sak som är värd att tänka på är att de som anmäler sig -
anmälan skall vara bindande! För ofta händer det folk drar sig
ur i sista sekund på olika evennemang, det har man läst
om ibland... händer lite då och då... så detta bör kontrolleras
på något sätt.. hur vet jag inte.. jag menar mest det är ju synd
om många drar sig ur o säger plötsligt de inte kan... då blir det
inget bra av det hela... men detta går säkert att lösa på något sätt? smile

Mycket bra !! smile Där får man klura ut något ...

MrJAM
7 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Andreas79 skrev:
Angående runtomkring Smedstorp på Österlen:
Kan säga som så att jag har hittat riktigt slingriga vägar, som är trevliga att köra på,
småvägar 50/70-vägar... om man kör från Smedstorp, Östra Ingelstad och mot Tomelilla (ej väg 11 alltså)
utan mindre vägar... men namnet på de vägarna vet jag dock inte smile men det är absolut min favoritväg numera den sträckan numera, från Smedstorp mot Tomelilla (tråkigt att köra samma håll alltid - väg 11 alltså) så numera kör jag ofta denna vägen mot Tomelilla istället cool

Är det denna vägen som du menar. Jag har NOLL koll på de där rutterna så det är lite spännande.

http://img219.imageshack.us/img219/7113/tomemap.jpg

Senast redigerat av MrJAM (7 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
peter_1976 JDM
7 maj 2009 · 2 201 Inlägg

precis som andreas säger så en bindande anmälan behövs, annars hoppas folk av, av olika anledningar.
o att det inte är nåt Gumball vi är på.
13/6 låter bättre för min del. är borta den 30/5

Andreas79
8 maj 2009 · 3 968 Inlägg

MrJAM skrev:

Andreas79 skrev:
Angående runtomkring Smedstorp på Österlen:
Kan säga som så att jag har hittat riktigt slingriga vägar, som är trevliga att köra på,
småvägar 50/70-vägar... om man kör från Smedstorp, Östra Ingelstad och mot Tomelilla (ej väg 11 alltså)
utan mindre vägar... men namnet på de vägarna vet jag dock inte smile men det är absolut min favoritväg numera den sträckan numera, från Smedstorp mot Tomelilla (tråkigt att köra samma håll alltid - väg 11 alltså) så numera kör jag ofta denna vägen mot Tomelilla istället cool

Är det denna vägen som du menar. Jag har NOLL koll på de där rutterna så det är lite spännande.

http://img219.imageshack.us/img219/7113/tomemap.jpg

Japp det är den vägen jag syftade på, det är absolut min favoritväg numera cool
den sträckan helt klart mellan Smedstorp och Tomelilla tongue  Härlig väg att köra.

Och som du ser på den kartan du länkade till så slingrar den sig och har en hel
del svängar o.s.v... trevlig väg.

När det gäller bindande anmälningar, så får folk inte på något sätt dra sig ur heller
sen när det väl gäller... för detta är ett stort problem

Senast redigerat av Andreas79 (8 maj 2009)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
MrJAM
8 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Vad jag har hittills är ungefär följande;
---

Datum: 30/5
Startläge: Ystad, Elgigantens parkering. Tid: 14-15. JET mack finns tillänglig för den som behöver.
Slutdestination: Hörby och Skåne Träffen, känns som en bra avslutning. Tid: 19-20.
Sträcka: 16,7 mil - 90% är 'kurvig 70-väg'. Uppskattat. Rutt i övrigt en surprise.
Tid att köra: 3h 26min - utan raster.

Antal raster/fototillfällen: ~5 st - varierande miljöer.
Antal vägbulor: 1 st - men denna är mycket förlåtande. Tror inte jag missat nån.
Antal vägkameror: 2 st - men det är inga problem då hastigheterna skall hållas.

Tourtyp: Baseras på antal intresserade och kan tas vis start. Dock planeras en lång klunga, men iallafall förbil (guide) och efterbil (servicebil). Detta för att folk som inte hittar inte ska känna sig otrygga, och komma bort. 'Servicebilen' för att alarmera om nån kör punktering, kör på en lama eller liknande oplanerat.

Övrigt:
Kuperad, svängande väg med dold sikt i ett bondelandskap. Bara detta innebär att det finns krav på att hastigheter samt avstånden hålls efter förnuft. 'Inspirerad körning' i all välmening, men det är inte ett syfte att bränna däck, drifta runt kurvor och skrämma slag på folket (och korna) i landsbyggden.

Komma ska, diskutera vidare:
Inget är spikat, allt kan komma att ändras.

Bindande på något sätt. Tråkigt att det ska behövas men... En fundering är att ta en avgift som sedan återbetalas i Hörby, då jag inte vill att sådant här ska kosta. Jag ser hellre entusiasm. Och bensinen kostar tillräckligt. (Att jag drar utomlands med kosingen är ju föga troligt då min bil är klen i sammanhanget.) big_smile

Inga pokaler, priser, klocktagningar, stående ovationer eller champagnesprut... denna gången. Sådant kräver mer planering och kommer att funderas på om det visas ett genuint intresse för denna event. Det finns förutsättningar till detta nu också, men som sagt... Vi börjar lugnt.

---

Kritik? God som dålig? Och igen... synpunkter? Nån som redan nu säger, 'I'm game' till 100%?

Edit: Felsnav

Senast redigerat av MrJAM (8 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
8 maj 2009 · 4 418 Inlägg

Vad i hela ... INGE SKUMPA .. nu var du snål !! wink

Anmälning:
Namn(i tråden) - Bil (i tråden) samt reggn (till arrangör) - mobil nummer (till arrangör)

Förslagsvis 4 grupper med 7 bilar i varje (varav minst 1 bil är "arr. bil") så totalt en lista på 28 st.
Efter det lägger vi upp en VÄNTELISTA smile

Några pengar tror jag inte vi behöver blanda in ... Räcker med att "vid utebliven av anmälan kommer Jill och hämtar er & bil för att fullfölja er utlovade närvaro ... " wink tongue

MrJAM
8 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Jill skrev:
Vad i hela ... INGE SKUMPA .. nu var du snål !! wink

Anmälning:
Namn(i tråden) - Bil (i tråden) samt reggn (till arrangör) - mobil nummer (till arrangör)

Förslagsvis 4 grupper med 7 bilar i varje (varav minst 1 bil är "arr. bil") så totalt en lista på 28 st.
Efter det lägger vi upp en VÄNTELISTA smile

Några pengar tror jag inte vi behöver blanda in ... Räcker med att "vid utebliven av anmälan kommer Jill och hämtar er & bil för att fullfölja er utlovade närvaro ... " wink tongue

Nej, ingen skumpa. Jag kan sträcka mig att 'kasta vatten' på valfri deltagare, men det är väl föga omtyckt. tongue

Ja, mindre grupper med en förstabil torde räcka. Det där är ju inga problem att justera senare när anmälningar inkommer. Eller vid starten. Justeringar är lätta där. Jag lägger mig nog inte i det där, för det där har jag dålig vana av.

Och nej, pengar känns muppigt. Men om inget annat är det i stora drag väl en god planering?

Deltagande:
1. JAM - SAAB 9³ SS - Förstebil alt. servicebil. 0707... just det, det har jag ju redan...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
JimRS Lastbilschaufför
8 maj 2009 · 80 Inlägg

Jag är klart med på detta.   Blir säkert riktigt trevligt.
Jag kan hjälpa till med något om det behövs. Hittar dock dåligt på dom vägarna.

Deltagande:
1. JAM - SAAB 9³ SS - Förstebil alt. servicebil. 0707... just det, det har jag ju redan...
2. JimRS - Audi S4 - Deltagare cool

Senast redigerat av JimRS (8 maj 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang