Angående: MiniTour á la Skåne - Avblåst.

Hyperhead oseriös medlem
23 maj 2009 · 239 Inlägg

Jill skrev:

JOCKE_ST skrev:
enligt verkstan så ska min bil vara klar tills dess och jag har tagit ledigt från jobbet så om inte något totalt oväntat händer så ska det inte vara några probs för mig att hänga med smile

Hahahaha ... tillåt mig småle ... Du borde få pris för årets verkstadsbil tongue

hahaha, bulls-eye

Barnie79 www.sideways.nu
23 maj 2009 · 136 Inlägg

Känns mer och mer som att vi kör grand voyager på lördag, ingen spejsad bil alls.. Känns som att vovvarna blir ensamma hemma aldeles för länge.

Jag och sambon snackade lite och om det eventuellt finns intresse från deltagarna i denna minitouren så kan vi efter Hörby köra hem te oss (flyinge) och här slå igång grillen, Något som är av intresse från deltagarna?

big_smilebig_smile

MrJAM
24 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Barnie79 skrev:
Jag och sambon snackade lite och om det eventuellt finns intresse från deltagarna i denna minitouren så kan vi efter Hörby köra hem te oss (flyinge) och här slå igång grillen, Något som är av intresse från deltagarna?

big_smilebig_smile

Själv tror jag inte jag har tillfälle att deltaga även om jag är grymt sugen på det (är grillälskare av stora mått wink). Det blir lite sent och kombinationen med två familjer (har en polare som förhoppningsvis hänger på) som väntar hemma med ungar gör det lite drygt att få ihop. hmm

En god tanke dock. Jag tycker grillat är underskattat och borde införas som en lagstadgad rätt 2ggr/veckan. Minst. wink

Får se om det dyker upp nån från STCS också... Där är en grön häck där jag är nyfiken att kasta ett öga på som jag missade helt på Knutan...

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Barnie79 www.sideways.nu
24 maj 2009 · 136 Inlägg

MrJAM skrev:

Barnie79 skrev:
Jag och sambon snackade lite och om det eventuellt finns intresse från deltagarna i denna minitouren så kan vi efter Hörby köra hem te oss (flyinge) och här slå igång grillen, Något som är av intresse från deltagarna?

big_smilebig_smile

Själv tror jag inte jag har tillfälle att deltaga även om jag är grymt sugen på det (är grillälskare av stora mått wink). Det blir lite sent och kombinationen med två familjer (har en polare som förhoppningsvis hänger på) som väntar hemma med ungar gör det lite drygt att få ihop. hmm

En god tanke dock. Jag tycker grillat är underskattat och borde införas som en lagstadgad rätt 2ggr/veckan. Minst. wink

Får se om det dyker upp nån från STCS också... Där är en grön häck där jag är nyfiken att kasta ett öga på som jag missade helt på Knutan...

Och jag missade knutan helt då jag jobbade sadsad

Men gällande grillat kan jag bara hålla med dig, här hemma går det åt närmare 20kg (under semester närmare 40kg) briketter i månaden så vi uppfyller i alla fall den lagstadgade kvoten ;D tongue

Keller Hamster
24 maj 2009 · 817 Inlägg

Kan inte åka med sad Hade mer ön gärna gjort det. Men det är tävling i Växjö och jag har lovat polaren att följa med.
beroende lite på när vi kommer där ifrån så kanske jag kommer bort en sväng i Hörby. Troligen inte med STn.. men det är väl ändå mitt sällskap ni vill ha tongue

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 maj 2009 · 4 418 Inlägg

Känns som att det går åt skogen för oss ...

Planerna lutar mer åt att hinka ner motorn i bilen under lördag ... Ska kolla med Peter hur vi ska göra =/

Senast redigerat av Jill (25 maj 2009)

JimRS Lastbilschaufför
25 maj 2009 · 80 Inlägg

Jag kan inte köra med nu, efter ett litet missöde i fredags kvällens ösregn sad

MrJAM
25 maj 2009 · 1 464 Inlägg

JimRS skrev:
Jag kan inte köra med nu, efter ett litet missöde i fredags kvällens ösregn sad

Tråkigt, men det där lät inte bra. Inget allvarligt, som en skrotad bil hoppas jag?

Nåja, det ser ju segt ut det här. Om det inte blir > 10 bilar innan Onsdag så blir det avblåst och jag tar mig en skånetur själv runt östkusten med lite mer 'fri' körning. wink

Då kan jag ju dessutom hjälpa till med motorn till 240'n. (Och med det menar jag hålla Jill sällskap med paraplydrinkarna i det strålande solskenet. Jag ska inte befinna mig närmare än 1m nån motor nämligen...)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
JimRS Lastbilschaufför
25 maj 2009 · 80 Inlägg

MrJAM skrev:

JimRS skrev:
Jag kan inte köra med nu, efter ett litet missöde i fredags kvällens ösregn sad

Tråkigt, men det där lät inte bra. Inget allvarligt, som en skrotad bil hoppas jag?

Nä så farligt är det inte.
Vänster hjulen stötte i en refug när jag fick lite mer sladd än jag räknat med sad
Och nu skakar det som fan i ratten över 50km/h mad
Hoppas det "bara" är fälgarna och inget annat. Skall prova med mina andra hjul.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 maj 2009 · 4 418 Inlägg

MrJAM skrev:

JimRS skrev:
Jag kan inte köra med nu, efter ett litet missöde i fredags kvällens ösregn sad

Tråkigt, men det där lät inte bra. Inget allvarligt, som en skrotad bil hoppas jag?

Nåja, det ser ju segt ut det här. Om det inte blir > 10 bilar innan Onsdag så blir det avblåst och jag tar mig en skånetur själv runt östkusten med lite mer 'fri' körning. wink

Då kan jag ju dessutom hjälpa till med motorn till 240'n. (Och med det menar jag hålla Jill sällskap med paraplydrinkarna i det strålande solskenet. Jag ska inte befinna mig närmare än 1m nån motor nämligen...)

Det där tar jag som ett löfte .. Du kan få titlera dig som "fotoassistent" om du är snäll tongue

MrJAM
25 maj 2009 · 1 464 Inlägg

JimRS skrev:

MrJAM skrev:

JimRS skrev:
Jag kan inte köra med nu, efter ett litet missöde i fredags kvällens ösregn sad

Tråkigt, men det där lät inte bra. Inget allvarligt, som en skrotad bil hoppas jag?

Nä så farligt är det inte.
Vänster hjulen stötte i en refug när jag fick lite mer sladd än jag räknat med sad
Och nu skakar det som fan i ratten över 50km/h mad
Hoppas det "bara" är fälgarna och inget annat. Skall prova med mina andra hjul.

Ajdå. Ja, hoppas det 'bara' är fälgarna då. hmm

Jill skrev:

MrJAM skrev:
Då kan jag ju dessutom hjälpa till med motorn till 240'n. (Och med det menar jag hålla Jill sällskap med paraplydrinkarna i det strålande solskenet. Jag ska inte befinna mig närmare än 1m nån motor nämligen...)

Det där tar jag som ett löfte .. Du kan få titlera dig som "fotoassistent" om du är snäll tongue

Hämtar kaffe och handlar fika menar du? lol

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
RaggeNo1 Fotograf
25 maj 2009 · 316 Inlägg

Det är ju cruising i Hässleholm den dagen! Inte bra att lägga det samma....

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 maj 2009 · 4 418 Inlägg

RaggeNo1 skrev:
Det är ju cruising i Hässleholm den dagen! Inte bra att lägga det samma....

??? Vart finns info om det ??
Tror personligen att Hörby träffen isf lockar mer än en cruising wink

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
25 maj 2009 · 4 418 Inlägg

MrJAM skrev:

Jill skrev:

MrJAM skrev:
Då kan jag ju dessutom hjälpa till med motorn till 240'n. (Och med det menar jag hålla Jill sällskap med paraplydrinkarna i det strålande solskenet. Jag ska inte befinna mig närmare än 1m nån motor nämligen...)

Det där tar jag som ett löfte .. Du kan få titlera dig som "fotoassistent" om du är snäll tongue

Hämtar kaffe och handlar fika menar du? lol

Jag hör att du vart med om detta förr .. låter lovande tongue
Ska ner i garaget redan idag och smeka på motorn ... Vill ha ner den nuuuuuu i bilen big_smile big_smile big_smile

unixbird
25 maj 2009 · 111 Inlägg

Hur många har anmält sig?

MrJAM
25 maj 2009 · 1 464 Inlägg

1. JAM - SAAB 9³ SS - Förstebil alt. servicebil.
2. Jill - Subba STi - Service bil (ev. P-Hellberg - 240)
3. David "daajvid" Persson - Nissan Primera Gt
4. Topman_1 - Volvo V70N
5. Barnie79 - Saab 9-3 2.0T - Ev. annan bil pga. husdjur.
6. rc_mysan- Peugeot 206 rc

x. JOCKE_ST - Ford Focus ST - På Verkstad.
x. Hyperhead - Nissan 200sx - Ej klar.

+ kanske 2-3st från SAAB forumet.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Barnie79 www.sideways.nu
25 maj 2009 · 136 Inlägg

MrJAM skrev:
1. JAM - SAAB 9³ SS - Förstebil alt. servicebil.
2. Jill - Subba STi - Service bil (ev. P-Hellberg - 240)
3. David "daajvid" Persson - Nissan Primera Gt
4. Topman_1 - Volvo V70N
5. Barnie79 - Saab 9-3 2.0T - Ev. annan bil pga. husdjur.
6. rc_mysan- Peugeot 206 rc

x. JOCKE_ST - Ford Focus ST - På Verkstad.
x. Hyperhead - Nissan 200sx - Ej klar.

+ kanske 2-3st från SAAB forumet.

Är vi för få så stödkör vi med två bilar istället tongue ;D

JOCKE_ST
26 maj 2009 · 212 Inlägg

MrJAM skrev:
Nåja, det ser ju segt ut det här. Om det inte blir > 10 bilar innan Onsdag så blir det avblåst och jag tar mig en skånetur själv runt östkusten med lite mer 'fri' körning. wink

då kommer vi nog vara några som står och väntar för att tjuvköra din runda med lite "fri" körning tongue

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

JOCKE_ST skrev:

MrJAM skrev:
Nåja, det ser ju segt ut det här. Om det inte blir > 10 bilar innan Onsdag så blir det avblåst och jag tar mig en skånetur själv runt östkusten med lite mer 'fri' körning. wink

då kommer vi nog vara några som står och väntar för att tjuvköra din runda med lite "fri" körning tongue

Hur ser det ut för din del då ?
Kommer bilen att vara klar eller??

JOCKE_ST
26 maj 2009 · 212 Inlägg

Barnie79 skrev:

JOCKE_ST skrev:

MrJAM skrev:
Nåja, det ser ju segt ut det här. Om det inte blir > 10 bilar innan Onsdag så blir det avblåst och jag tar mig en skånetur själv runt östkusten med lite mer 'fri' körning. wink

då kommer vi nog vara några som står och väntar för att tjuvköra din runda med lite "fri" körning tongue

Hur ser det ut för din del då ?
Kommer bilen att vara klar eller??

jag får verkligen hoppas att den kommer vara det! annars så kommer det inte längre finnas något hedbergs i lund kan jag meddela! spränger nog bort skiten då alltså! nä men jag har försökt få tag i dem hela dagen idag men de vekar väldigt upptagna... jag har ju alltid lånebilen annars :S inte så rolig kanske men den rullar ju i alla fall smile

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang