Angående: MiniTour á la Skåne - Avblåst.

Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

JOCKE_ST skrev:

Barnie79 skrev:

JOCKE_ST skrev:

då kommer vi nog vara några som står och väntar för att tjuvköra din runda med lite "fri" körning tongue

Hur ser det ut för din del då ?
Kommer bilen att vara klar eller??

jag får verkligen hoppas att den kommer vara det! annars så kommer det inte längre finnas något hedbergs i lund kan jag meddela! spränger nog bort skiten då alltså! nä men jag har försökt få tag i dem hela dagen idag men de vekar väldigt upptagna... jag har ju alltid lånebilen annars :S inte så rolig kanske men den rullar ju i alla fall smile

Det är ju bättre än inget... och vi skall ju ändå hålla oss efter skyltarna på vägen så de gör väl inget??? ;D tongue

70+70 på var sida om vägen måste ju innebära 140!? ;p

JOCKE_ST
26 maj 2009 · 212 Inlägg

Barnie79 skrev:

JOCKE_ST skrev:

Barnie79 skrev:

Hur ser det ut för din del då ?
Kommer bilen att vara klar eller??

jag får verkligen hoppas att den kommer vara det! annars så kommer det inte längre finnas något hedbergs i lund kan jag meddela! spränger nog bort skiten då alltså! nä men jag har försökt få tag i dem hela dagen idag men de vekar väldigt upptagna... jag har ju alltid lånebilen annars :S inte så rolig kanske men den rullar ju i alla fall smile

Det är ju bättre än inget... och vi skall ju ändå hålla oss efter skyltarna på vägen så de gör väl inget??? ;D tongue

70+70 på var sida om vägen måste ju innebära 140!? ;p

haha exakt så jag resonerar tongue det tråkiga är bara att den är så sjukt ful! och tiden för att komma upp i 70 är ungefär 30 min! haha ser dessvärre mörkt ut med att det skulle bli någon annan än lånebilen!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

JOCKE_ST skrev:

Barnie79 skrev:

JOCKE_ST skrev:

jag får verkligen hoppas att den kommer vara det! annars så kommer det inte längre finnas något hedbergs i lund kan jag meddela! spränger nog bort skiten då alltså! nä men jag har försökt få tag i dem hela dagen idag men de vekar väldigt upptagna... jag har ju alltid lånebilen annars :S inte så rolig kanske men den rullar ju i alla fall smile

Det är ju bättre än inget... och vi skall ju ändå hålla oss efter skyltarna på vägen så de gör väl inget??? ;D tongue

70+70 på var sida om vägen måste ju innebära 140!? ;p

haha exakt så jag resonerar tongue det tråkiga är bara att den är så sjukt ful! och tiden för att komma upp i 70 är ungefär 30 min! haha ser dessvärre mörkt ut med att det skulle bli någon annan än lånebilen!

Jaså, fått ta gpå dom eller?

Vad är den inlämnad för och vad tar sådan jä....a tid? väntar på delar?

JOCKE_ST
26 maj 2009 · 212 Inlägg

Barnie79 skrev:

JOCKE_ST skrev:

Barnie79 skrev:

Det är ju bättre än inget... och vi skall ju ändå hålla oss efter skyltarna på vägen så de gör väl inget??? ;D tongue

70+70 på var sida om vägen måste ju innebära 140!? ;p

haha exakt så jag resonerar tongue det tråkiga är bara att den är så sjukt ful! och tiden för att komma upp i 70 är ungefär 30 min! haha ser dessvärre mörkt ut med att det skulle bli någon annan än lånebilen!

Jaså, fått ta gpå dom eller?

Vad är den inlämnad för och vad tar sådan jä....a tid? väntar på delar?

den lämnades in för tänd motorlampa som de inte trodde var så allvarligt... tydligen var det spräckt toppackning och 3:an cylinder hade satt sig... inte för jag vet vad dem menar med det eftersom att bilen gick att köra... fick precis tag i honom och nu var det tydligen något problem med toppen som de varit tvungna att plana och beställa nya delar till... han skulle återkomma med hur de låg till... blir så trött! så säger folk att auktoriserade verkstäder ska vara bra?! jo jag tackar ja!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
Crazy_Mike MOGAMBO
26 maj 2009 · 149 Inlägg

Blir de något trevligt i helgen?!

Volkswagen Passat "Diesel Power" (2006)
Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

JOCKE_ST skrev:

Barnie79 skrev:

JOCKE_ST skrev:

haha exakt så jag resonerar tongue det tråkiga är bara att den är så sjukt ful! och tiden för att komma upp i 70 är ungefär 30 min! haha ser dessvärre mörkt ut med att det skulle bli någon annan än lånebilen!

Jaså, fått ta gpå dom eller?

Vad är den inlämnad för och vad tar sådan jä....a tid? väntar på delar?

den lämnades in för tänd motorlampa som de inte trodde var så allvarligt... tydligen var det spräckt toppackning och 3:an cylinder hade satt sig... inte för jag vet vad dem menar med det eftersom att bilen gick att köra... fick precis tag i honom och nu var det tydligen något problem med toppen som de varit tvungna att plana och beställa nya delar till... han skulle återkomma med hur de låg till... blir så trött! så säger folk att auktoriserade verkstäder ska vara bra?! jo jag tackar ja!

Hahaha, ursäkta att jag skrattar men förstår precis vad du menar wink Kan rekomendera några trevliga killar i lomma som skruvar vw å ådi men också alla andra märken som är riktigt bra å ha å göra med... Ja om du någon annan gång behöver lämna in bilen...

Det här med toppen osv tycker jag att dom borde vetat direkt att det skulle behöva göras... Låter som att dom jobbar först å tänker sen (jobbar med å dricka kaffe å tänker när dom är vid bilen)  Hur länge har du haft den inne?

Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

Crazy_Mike skrev:
Blir de något trevligt i helgen?!

Med vad vädret har å erbjuda så ser det ju rätt så bra ut för en toppen trevlig lördag.. big_smile
Sugen på att åka med oss från ystad upp till Hörby kanske?

Crazy_Mike MOGAMBO
26 maj 2009 · 149 Inlägg

e e ju liksom planerat så om de blir väder & en del bilar!! wink

Volkswagen Passat "Diesel Power" (2006)
MrJAM
26 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Barnie79 skrev:
70+70 på var sida om vägen måste ju innebära 140!? ;p

Hahaha! lol
Nu ska jag dock påpeka att vägarna som jag satt ut på kartan inte lär gå att köra två och två i bredd på... wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

MrJAM skrev:

Barnie79 skrev:
70+70 på var sida om vägen måste ju innebära 140!? ;p

Hahaha! lol
Nu ska jag dock påpeka att vägarna som jag satt ut på kartan inte lär gå att köra två och två i bredd på... wink

Det skall bli riktigt trevligt å bara glida fram på sådanna vägar... Riktigt trevligt det med big_smile
Ser fram mot detta så faen om det nu ställs in tongue

Skall se om man inte kan ragga fram lite mera folk smile

Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

Crazy_Mike skrev:
e e ju liksom planerat så om de blir väder & en del bilar!! wink

Åååh så trevligt å på det viset smile
Tja om var en av oss stnnar hemma så lär det ju i alla fall inte bli fler bilar wink big_smile

Har du anmält dig för "touren" till MrJam?? big_smile

JOCKE_ST
26 maj 2009 · 212 Inlägg

Barnie79 skrev:

JOCKE_ST skrev:

Barnie79 skrev:
Jaså, fått ta gpå dom eller?

Vad är den inlämnad för och vad tar sådan jä....a tid? väntar på delar?

den lämnades in för tänd motorlampa som de inte trodde var så allvarligt... tydligen var det spräckt toppackning och 3:an cylinder hade satt sig... inte för jag vet vad dem menar med det eftersom att bilen gick att köra... fick precis tag i honom och nu var det tydligen något problem med toppen som de varit tvungna att plana och beställa nya delar till... han skulle återkomma med hur de låg till... blir så trött! så säger folk att auktoriserade verkstäder ska vara bra?! jo jag tackar ja!

Hahaha, ursäkta att jag skrattar men förstår precis vad du menar wink Kan rekomendera några trevliga killar i lomma som skruvar vw å ådi men också alla andra märken som är riktigt bra å ha å göra med... Ja om du någon annan gång behöver lämna in bilen...

Det här med toppen osv tycker jag att dom borde vetat direkt att det skulle behöva göras... Låter som att dom jobbar först å tänker sen (jobbar med å dricka kaffe å tänker när dom är vid bilen)  Hur länge har du haft den inne?

gaaahh blir lånebilen för mig! IGEN! haha sjukt störigt alltså! de har planat och väntat på toppen för att sedan få tillbaka den och inse att de INTE  får plana den utan att de måste sätta dit en ny! hade det inte varit för att det var ett garantiärende så hade jag inte lämnat in den där kan jag säga! :S

bilen har stått där snart 5 veckor denna rundan! sammanlagt typ 12 veckor de senaste 4 månaderna!

Senast redigerat av JOCKE_ST (26 maj 2009)

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
StarShine
26 maj 2009 · 265 Inlägg

om solen skiner och byxorna håller så kommer jag och bruden i våran 206cc smile

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
RaggeNo1 Fotograf
26 maj 2009 · 316 Inlägg

Jill skrev:

RaggeNo1 skrev:
Det är ju cruising i Hässleholm den dagen! Inte bra att lägga det samma....

??? Vart finns info om det ??
Tror personligen att Hörby träffen isf lockar mer än en cruising wink

Har inga länk nu, men det är på Lördag. Först utställning sen cruising på kvällen smile Massa V8, inga riskok wink Så cruisingen lockar nog lite mer wink

Senast redigerat av RaggeNo1 (26 maj 2009)

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
26 maj 2009 · 4 418 Inlägg

RaggeNo1 skrev:

Jill skrev:

RaggeNo1 skrev:
Det är ju cruising i Hässleholm den dagen! Inte bra att lägga det samma....

??? Vart finns info om det ??
Tror personligen att Hörby träffen isf lockar mer än en cruising wink

Har inga länk nu, men det är på Lördag. Först utställning sen cruising på kvällen smile Massa V8, inga riskok wink Så cruisingen lockar nog lite mer wink

Ok .. men då är det ju lugnt tongue

InZZanE Bilvårdstekniker
26 maj 2009 · 253 Inlägg

ja e kanske lite sent på de nu men någon som har lagt förslag på vägen mellan harlösa och löberöd sen vidare till hörby.. 70 väg och många roliga kurvor..

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı
Barnie79 www.sideways.nu
26 maj 2009 · 136 Inlägg

InZZanE skrev:
ja e kanske lite sent på de nu men någon som har lagt förslag på vägen mellan harlösa och löberöd sen vidare till hörby.. 70 väg och många roliga kurvor..

Kommer inte ihåg hundra hur färdplanen ser ut.. vet vilka vägar du menar och kan bara hålla med, men blir väl lite avigt när vi kommer från Ystad?

MrJam håller koll på färdplanen, han som är våran gps big_smilebig_smile

MrJAM
27 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Barnie79 skrev:

InZZanE skrev:
ja e kanske lite sent på de nu men någon som har lagt förslag på vägen mellan harlösa och löberöd sen vidare till hörby.. 70 väg och många roliga kurvor..

Kommer inte ihåg hundra hur färdplanen ser ut.. vet vilka vägar du menar och kan bara hålla med, men blir väl lite avigt när vi kommer från Ystad?

MrJam håller koll på färdplanen, han som är våran gps big_smilebig_smile

Meh... Den vägen hade jag glömt bort. Körde där ett par gånger när man låg på P7... Du menar denna rutt? wink
Nej, den var inte med i min rutt även om Harlösa finns med i bilden.

Nån som har en bra väg mellan Ystad och Skurup förresten, som inte inkluderar den stora vägen? Funderar på en annan rutt nämligen men kan det området dåligt.

Edit: Kan ju skiva att rutten justerats något och att den numera är 13.9 mil varav 90% fortfarande är uppskattat 'kurviga 70-vägar'.

Senast redigerat av MrJAM (27 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
MrJAM
27 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Var ute och testkörde första sträckan idag eftersom jag var på just Elgiganten i Ystad och hämtade en reklamerad mobil... Och damn, vad jag inte kan vägarna bra. Roligt var det, men ett par 'var i helv... ska jag nu' incidenter. Hade ingen karta med mig... smile

Om nån ska med och har en ultralåg bil (alltså inte 'vanlig' sänkning utan en rejäl en) så är det läge att poängtera det inom kort. Vägarna är 'bonnavägar' med lagad asfalt osv osv. Tomelilla (gah, avslöjad rut #1!) har dessutom ett vägarbete som kräver att man kör med höger hjulpar på trottoaren, vänster på vägen. Kanten där är kanske inte det roligaste heller, men man kan passera det genom en omfart genom byn/industriområdet.

Hoppas alla är medvetna att, om det blir av, så kommer det att ta ett tag att köra igenom touren, lite drygt 3h (!) big_smile wink

Käk... Nån som har synpunkter på detta? Ska man kalkylera in snabbmats-stopp på vägen? Ska folk käka innan? Efter i Hörby? I bilen på vägen?

Senast redigerat av MrJAM (27 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Barnie79 www.sideways.nu
27 maj 2009 · 136 Inlägg

Ett stopp efter vägen med mat innebär ju en viss tidsåtgång.

Frågan är väl hur vi skall lägga upp det hela med foto osv.

Tycker personligen att det hade varit trevligt (då vi verkar bli ett färre antal bilar) å göra ett knytkalas av det någonstans på vägen. Någon tar med sig paj, någon dryck, någon bröd osv osv... Hade det varit något kanske?

Det enda som är att gör vi ett sådant stopp får vi säkert kalkulera med 1,5h i alla fall för stoppet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang