Angående: MiniTour á la Skåne - Avblåst.

InZZanE Bilvårdstekniker
27 maj 2009 · 253 Inlägg

MrJAM skrev:

Barnie79 skrev:

InZZanE skrev:
ja e kanske lite sent på de nu men någon som har lagt förslag på vägen mellan harlösa och löberöd sen vidare till hörby.. 70 väg och många roliga kurvor..

Kommer inte ihåg hundra hur färdplanen ser ut.. vet vilka vägar du menar och kan bara hålla med, men blir väl lite avigt när vi kommer från Ystad?

MrJam håller koll på färdplanen, han som är våran gps big_smilebig_smile

Meh... Den vägen hade jag glömt bort. Körde där ett par gånger när man låg på P7... Du menar denna rutt? wink
Nej, den var inte med i min rutt även om Harlösa finns med i bilden.

Nån som har en bra väg mellan Ystad och Skurup förresten, som inte inkluderar den stora vägen? Funderar på en annan rutt nämligen men kan det området dåligt.

Edit: Kan ju skiva att rutten justerats något och att den numera är 13.9 mil varav 90% fortfarande är uppskattat 'kurviga 70-vägar'.

'
yes de var den rutten ja mena.. den e rolig big_smile

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı
MrJAM
28 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Ahhh.. Ja den rutten är inlagd nu. Den känns bättre än den jag valde innan. Tack för påminnelsen. big_smile

Liten uppdatering;

Datum: 30/5
Startläge: Ystad, Elgigantens parkering. Tid: ~15.
Slutdestination: Hörby och Skåne Träffen, känns som en bra avslutning. Tid: 19-20.
Sträcka: 13.1 mil - 80% är 'kurvig 70-väg'. Uppskattat. Rutt i övrigt en surprise.
Tid att köra: 2h 45min - utan raster. Och enligt karttjänsten. wink

Bränsle?: Finns i Ystad och även vid rastplats #2, ~10 mil senare.
Mat: Fixas separat var för sig. Rastplats #2 har nog möjligheter för käk om det är akut, annars I Hörby efteråt? Blir det fler gånger kan det kanske samordnas bättre då.

Antal raster/fototillfällen: 2 st. (5,4 mil & 1h 12min respektive 9,8 mil & 2h 7 min in)
Antal vägbulor: 1 st - men denna är mycket förlåtande. Hoppas jag inte missat nån.
Antal vägkameror: Osäkert, men runt 2st. Gissar på inga. Ett par okända sträckor för min del (rekomendationer från andra).

Och här är en karta över området... Tyvärr lokal dimma när bilden togs. tongue

http://img41.imageshack.us/img41/1287/29482856.th.jpg

Senast redigerat av MrJAM (28 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
daajvid Elektriker
28 maj 2009 · 1 138 Inlägg

Jag är tyvärr osäker om jag kan hänga med.
blivit uppsagd från jobbet så bensinkontot är numera minimalt
tyvärr:/

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
MrJAM
28 maj 2009 · 1 464 Inlägg

daajvid skrev:
Jag är tyvärr osäker om jag kan hänga med.
blivit uppsagd från jobbet så bensinkontot är numera minimalt
tyvärr:/

Ruggigt tråkigt. Loosa jobbet är ju värre än det mesta så... sad

Trösta dig med att det inte verkar som om touren blir av iallafall. hmm

Det skulle vara lite gemytligt med lite fotografering och så, men många bäckar små. Osäkerhet på nån redig fotograf som närvarar (som tyvärr inte har tid, av förståeliga skäl), att det känns lite osäkert och allmänt mjäkande, ja, jo, nej, attans, kanske, njae, eller?, jo, meh, fel datum, 'NI NI NI'!

Jag kommer nog att fläska runt friskt på de skånska vägarna och leta efter guldklimpar inför nån kommande tour själv. Men vi synes väl imorgon i Ystad och i Hörby på träffen ändå hoppas jag? wink

Edit:
Diskussionerna kan dock gärna fortsätta med moderatorers godkännande. Vill gärna försöka mig på detta igen vid ett senare skede.

Senast redigerat av MrJAM (28 maj 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
JOCKE_ST
28 maj 2009 · 212 Inlägg

MrJAM skrev:

daajvid skrev:
Jag är tyvärr osäker om jag kan hänga med.
blivit uppsagd från jobbet så bensinkontot är numera minimalt
tyvärr:/

Ruggigt tråkigt. Loosa jobbet är ju värre än det mesta så... sad

Trösta dig med att det inte verkar som om touren blir av iallafall. hmm

Det skulle vara lite gemytligt med lite fotografering och så, men många bäckar små. Osäkerhet på nån redig fotograf som närvarar (som tyvärr inte har tid, av förståeliga skäl), att det känns lite osäkert och allmänt mjäkande, ja, jo, nej, attans, kanske, njae, eller?, jo, meh, fel datum, 'NI NI NI'!

Jag kommer nog att fläska runt friskt på de skånska vägarna och leta efter guldklimpar inför nån kommande tour själv. Men vi synes väl imorgon i Ystad och i Hörby på träffen ändå hoppas jag? wink

Edit:
Diskussionerna kan dock gärna fortsätta med moderatorers godkännande. Vill gärna försöka mig på detta igen vid ett senare skede.

förstår dig helt! verkar som många har fått problem och annat tråkigt! tycker absolut du ska försöka dig på detta igen vid ett senare tillfälle! en kanon chans att lära känna lite mer folk ju smile låter bra att du håller ångan uppe trots att denna inte verkar bli av!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
Barnie79 www.sideways.nu
29 maj 2009 · 136 Inlägg

MrJAM skrev:

daajvid skrev:
Jag är tyvärr osäker om jag kan hänga med.
blivit uppsagd från jobbet så bensinkontot är numera minimalt
tyvärr:/

Ruggigt tråkigt. Loosa jobbet är ju värre än det mesta så... sad

Trösta dig med att det inte verkar som om touren blir av iallafall. hmm

Det skulle vara lite gemytligt med lite fotografering och så, men många bäckar små. Osäkerhet på nån redig fotograf som närvarar (som tyvärr inte har tid, av förståeliga skäl), att det känns lite osäkert och allmänt mjäkande, ja, jo, nej, attans, kanske, njae, eller?, jo, meh, fel datum, 'NI NI NI'!

Jag kommer nog att fläska runt friskt på de skånska vägarna och leta efter guldklimpar inför nån kommande tour själv. Men vi synes väl imorgon i Ystad och i Hörby på träffen ändå hoppas jag? wink

Edit:
Diskussionerna kan dock gärna fortsätta med moderatorers godkännande. Vill gärna försöka mig på detta igen vid ett senare skede.

Jag gillar grund intiativet helt kalrt. Det hade varit väldigt trevligt detta.
Men som det sägs, det går alltid fler tåg.
Ser gärna att vi tillsammans planerar ihop en till framöver (är dock på semester v25-28) men därefter hjälper jag mer än gärna till och drar i trådarna om så önskas. smile

Ses i Hörby imorgon i alla fall. smile

Digital_Kicker
29 maj 2009 · 3 721 Inlägg

Aja!, detta kommer ju att bli hur trevligt som helst när det blir av!. Kul att det händer lite mer större grejer här i Skåne Land också!.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang