Generatorvin - lösningar?

mjau
6 maj 2009 · 106 Inlägg

Tjena.

när man gasar i min bil så viner det från högtalarna. låter såklart sjuuuukt häftigt, men nån gång kommer man väl tröttna på det och vilja fixa det.
så hur löser man det? måste man köpa en sån där jordisolator/störningsfilter/räkmacka etc etc, eller bara att putsa jordpunkter eller nått?

inga jävla idiot svar nu i formen av "hade en polare som bytte avgassystem, så slutade de vina" NEJ.
seriöst nu smartskallar, seriöst.

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
-Mackan- Fire And Silk
6 maj 2009 · 2 254 Inlägg

Har du pluskabeln och lågnivåkabeln dragna på samma sida i bilen?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Frissan
6 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Antagligen så har du lagt lågnivån och strömkablen till steget på samma sida av bilen (om du har slutsteg)

Booyakasha!
mjau
6 maj 2009 · 106 Inlägg

är det ända lösningen? för dom är dragna en meter ifrån varandra, men dom KAN korsa varann senare, kan de vara problemeliemet? et?

tänkte byta tillbaka till vinterfälgarna annars, kan vara det.

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
Frissan
6 maj 2009 · 4 693 Inlägg

Byta fälgar behöver du inte tongue Men se till att dom 2 sladdarna inte är nära varandra.

Booyakasha!
mjau
6 maj 2009 · 106 Inlägg

okej, kan kolla upp de imorrn. kan jag inte bara sänka tomgången och sluta gasa? då låter de ju mindre. pappa sa det. han kan sånt där, pappa.

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
DusanMandick Random Hero
6 maj 2009 · 4 047 Inlägg

mjau skrev:
okej, kan kolla upp de imorrn. kan jag inte bara sänka tomgången och sluta gasa? då låter de ju mindre. pappa sa det. han kan sånt där, pappa.

de enda dumma svaren du fått i tråden har du själv gett ?

har du kollat ifall jorden e 110% ? hu grov jordkabel har du i jämförelse med +en ? och hur lång e jordkabeln ?  är jorden till motor o kaross bra ffrån batteriet ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
-Mackan- Fire And Silk
6 maj 2009 · 2 254 Inlägg

mjau skrev:
okej, kan kolla upp de imorrn. kan jag inte bara sänka tomgången och sluta gasa? då låter de ju mindre. pappa sa det. han kan sånt där, pappa.

Stäng av bilen så ska du se att det låter ännu mindre, jag kan tänka mig din fars haksläpp, när felet går att åtgärda igenom att bara stänga av bilen.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Daaahlqwist
6 maj 2009 · 116 Inlägg

Du ska ha bra jord wink en annan har dubbla jordkabel bara för att ^^

Att tänka innan man talar, är att torka sig i röven innan man skiter!
mjau
6 maj 2009 · 106 Inlägg

har mer jord än plus iaf, nästan dubbelt så mycket, och kaross-batteri jorden var helt OK förut, skulle vara jävligt älgigt om det är nått fel där. jordkablarna kan väl gå loss på en meter styck eller nått? men allt det gör är väl att ta ner effekten, inte skapar tuffa turbo-vin?

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
-Mackan- Fire And Silk
6 maj 2009 · 2 254 Inlägg

mjau skrev:
jordkablarna kan väl gå loss på en meter styck eller nått? men allt det gör är väl att ta ner effekten, inte skapar tuffa turbo-vin?

Va?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
mjau
6 maj 2009 · 106 Inlägg

asså, långa jordkablar gör att allting spelar sämre för att det är mer motstånd, lägre effekt, mindre huvudvärk. trodde inte längden hade nått att göra med generator-vinet

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
Brojlern Student
6 maj 2009 · 62 Inlägg

shit. mjau har spårat. helt. styr upp de här nu.

Stek en stek
Mercedes 220D "W115 Compact" (1975)
mjau
6 maj 2009 · 106 Inlägg

rock n roll bara.

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
Brojlern Student
6 maj 2009 · 62 Inlägg

rock n roll my ass. din j**la stekare. hem å käka pölsa me dej.

Stek en stek
Mercedes 220D "W115 Compact" (1975)
Frissan
6 maj 2009 · 4 693 Inlägg

mjau skrev:
asså, långa jordkablar gör att allting spelar sämre för att det är mer motstånd, lägre effekt, mindre huvudvärk. trodde inte längden hade nått att göra med generator-vinet

Om du har massa strömkabel i skuffen i en hög ihop med lågnivån så kan du få "tuffa turbo-vin"

Booyakasha!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
6 maj 2009 · 8 744 Inlägg

Om du har för klen jordkabel och drar på för mycket eller om den glappar så kan du steka signaljorden, och då får du ett fint vinande ljud.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
mjau
6 maj 2009 · 106 Inlägg

Softis skrev:

mjau skrev:
asså, långa jordkablar gör att allting spelar sämre för att det är mer motstånd, lägre effekt, mindre huvudvärk. trodde inte längden hade nått att göra med generator-vinet

Om du har massa strömkabel i skuffen i en hög ihop med lågnivån så kan du få "tuffa turbo-vin"

jaa, självklart, men gäller det för jordkabeln också? kanske så. och man tycker att induktion bara skulle kunna uppstå om kablarna ligger bredvid varandra en längre sträcka, inte bara om dom korsar varann

Senast redigerat av mjau (6 maj 2009)

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
-Mackan- Fire And Silk
7 maj 2009 · 2 254 Inlägg

Lång kabel = mer motstånd.
Tunn kabel = mer motstånd.
Tjock kabel = mindre motstånd.
Kort kabel = mindre motstånd.

Alltså Tjock och Kort är att föredra.


Gärna låga temperaturer och ledare av rent guld wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
mjau
7 maj 2009 · 106 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Om du har för klen jordkabel och drar på för mycket eller om den glappar så kan du steka signaljorden, och då får du ett fint vinande ljud.

värt att undersöka, testar imorrn.

-räkMackan- skrev:
Lång kabel = mer motstånd.
Tunn kabel = mer motstånd.
Tjock kabel = mindre motstånd.
Kort kabel = mindre motstånd.

Alltså Tjock och Kort är att föredra.


Gärna låga temperaturer och ledare av rent guld wink

hahaha, vet vet. det är INGET fel på jorden.

ända lösningen ja ser just nu är att lågnivån & strömmingen korsar varandra nånstans. det duger.

Volkswagen Golf 1.8 I GL "Dynga Racing" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang