Micro i konkurs

Mortalis VW-nörd?
11 maj 2009 · 4 332 Inlägg

Jo ja bara undrade om de fortfarande blir så att man ska betala till den banken, det är nog resursbank jao. E inga stora pengar asså, men abra så ja inte pröjsar å så säger de sen att de va till fel ställe eller nåt tongue

Akka
11 maj 2009 · 1 174 Inlägg

tråkigt för konkurrensen 

Men ärligt talat. All personal jag har träffat på (speciellt i Barkarby) har varit allmänt dryga och gjort mig till en nolla varje gång jag skulle handla där! (förutom när det gället schampo då man bara tar de man ska ha å drar) men det kanske bara är jag.

så mig skadar de inte (kortsiktigt)


Bjuder på stavningen!

Saab_Diana
11 maj 2009 · 401 Inlägg

å gud va man bölar... buhu  *noot* har nästan aldrig handlat där..vet inte varför,,gillar inte dom ba

Saab 9-5 "AERO" (2001)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
BMW 535 "i" (2012)
gentoo
12 maj 2009 · 569 Inlägg

Jag har också lite funderingar på hur det blir, bad dem ta hem lite avgasdelar och ansökte i samma veva efter microkort för att finansiera förskottsbetalningen. Har inte fått något brev eller kort från micro (eller deras bank) ännu och delarna har inte dykt upp heller. Hoppas att det inte blir när datorbutiken.com slog igen och folk satt hemma i stugorna och väntade på sina ordrar.

Björn J - Projekttråd V40
Android
12 maj 2009 · 892 Inlägg

Men snälla, så fort det snackas om ett styling- och bildelsbolag så heter de att "de säljer bara skiiit, bort med dem". Då undrar jag vart ni som ratar de flesta bolag handlar era grejjer, där de tydligen erbjuder överlägsen kvalitet för en struntsumma...

Jag tycker att det är tråkigt att Micro går bort. Tycker de brukar kunna ha bra erbjudanden, och jag tycker de är bra på att ta in diverse, både märkesvaror och inte.

Dessutom spelar väl inte priset någon roll, utan hur det ser ut när man är klar med det...eller?

Akka skrev:
All personal jag har träffat på (speciellt i Barkarby) har varit allmänt dryga och gjort mig till en nolla varje gång jag skulle handla där!

Måste ge personalen på Barkarby upprättelse. Personligen har jag alltid blivit väl bemött när jag handlar där. En gång snackade jag styling i en timme med en kille som jobbade där och de brukar ta god tid på mig att serva mig...

Hepp!

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
FireTraXX DFFL
12 maj 2009 · 9 020 Inlägg

Android skrev:
Men snälla, så fort det snackas om ett styling- och bildelsbolag så heter de att "de säljer bara skiiit, bort med dem". Då undrar jag vart ni som ratar de flesta bolag handlar era grejjer, där de tydligen erbjuder överlägsen kvalitet för en struntsumma...

...

Hepp!

Jag köpte min Rieger-vinge av något företag jag inte ens kommer ihåg.
Men så var det inte företaget jag köpte den från som avgjorde köpet, det var märket av vingen.

Överlägsen kvalité och struntsumma vet jag inte vad du menar med.
Det mesta verkade bara vara plastigt skräp och det jag köpte när jag var där (Torkarblad och tändsstift) gick på 1400kr.
Anledningen med bildelsaffärer är för att de ska vara billigare än hos bilhandlaren.
Annars kan man lika gärna lämna in bilen och slippa bli skitig för en marginell extrasumma.
(Iofs. så fick en på Shell montera torkarbladen och brorsan skruva dit tändsstiften, men ändå. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kolvas
12 maj 2009 · 4 001 Inlägg

itouch skrev:
Ajdå, aldrig kul. Undra hur det ligger till för autoexperten.

Autoexperten vet jag inte men Meca har gått med minus i några år nu, det som håller Meca vid liv är pengar ifrån 6:e AP-fonden så det är dina & mina pensionspengar som försvinner iväg...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Kaalle Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
12 maj 2009 · 357 Inlägg

Jag va där idag och skulle kolla lite. Så stod de att hade gått i konkurs hmm

BMW 528 E39 (1996)
BMW 325 E30 Turbo "DDesign" (1988)
Unknown_Orebro
12 maj 2009 ·

Oavsett vad alla säger om Micro tycker jag som anställd att detta "suger" jag har haft en suverän arbetsplats med trevliga arbetskamrater och mycket trevliga kunder. Sen har säkert vi som alla andra butiker gjort fel någon gång men det är ju bara mänskligt. Det är ju även riktigt synd att Micro försvinner från Marieberg då måste man ju ta sig in till stan för att handla kvalitet reservdelar. Men vem vet hur framtiden ter sig. Jävligt trist så sammanfattar iallafall jag detta!!

AudiFors
12 maj 2009 · 906 Inlägg

Själv skiter jag just i själva företaget, dock antar jag att folk kommer bli av med jobbet och de tycker jag är synd!

=)
evilaudio
12 maj 2009 · 16 195 Inlägg

740Fors skrev:
Själv skiter jag just i själva företaget, dock antar jag att folk kommer bli av med jobbet och de tycker jag är synd!

fast de flesta som jobbade på Micro gick ju över till mekonomen istället.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Unknown_Orebro
13 maj 2009 ·

evilaudio skrev:

740Fors skrev:
Själv skiter jag just i själva företaget, dock antar jag att folk kommer bli av med jobbet och de tycker jag är synd!

fast de flesta som jobbade på Micro gick ju över till mekonomen istället.

Dem som gick över till Mekonomen där blev även butikerna upp köpta och tyvärr var det inte alla butiker 4st skall läggas ner och våran i Örebro har försatts i konkurs redan nu.

Stefan Varberg Supraman
13 maj 2009 · 2 300 Inlägg

hur kommer det att gå för dom som har beställt delar och betalt i förskott?
tydligen fick man inte beställa delar utan att betala i förskott, delarna har kommit till butiken.
Konkusrförvaltaren öppnar ev för utförsäljning och man kan hämta delarna då?

En kompis som beställt delar som haft otur

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
gamlingen
13 maj 2009 · 5 198 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
hur kommer det att gå för dom som har beställt delar och betalt i förskott?
tydligen fick man inte beställa delar utan att betala i förskott, delarna har kommit till butiken.
Konkusrförvaltaren öppnar ev för utförsäljning och man kan hämta delarna då?

En kompis som beställt delar som haft otur

Ring konkursförvaltaren.. enda vägen att få tillbaks pengar är att ställa ett krav till Micro.. men jag tror dom har mera högprioriterade krav innan du får dina, så prova få ut beställda prylar istället.

Android
13 maj 2009 · 892 Inlägg

FireTraXX skrev:

Android skrev:
Men snälla, så fort det snackas om ett styling- och bildelsbolag så heter de att "de säljer bara skiiit, bort med dem". Då undrar jag vart ni som ratar de flesta bolag handlar era grejjer, där de tydligen erbjuder överlägsen kvalitet för en struntsumma...

...

Hepp!

Jag köpte min Rieger-vinge av något företag jag inte ens kommer ihåg.
Men så var det inte företaget jag köpte den från som avgjorde köpet, det var märket av vingen.

Överlägsen kvalité och struntsumma vet jag inte vad du menar med.
Det mesta verkade bara vara plastigt skräp och det jag köpte när jag var där (Torkarblad och tändsstift) gick på 1400kr.
Anledningen med bildelsaffärer är för att de ska vara billigare än hos bilhandlaren.
Annars kan man lika gärna lämna in bilen och slippa bli skitig för en marginell extrasumma.
(Iofs. så fick en på Shell montera torkarbladen och brorsan skruva dit tändsstiften, men ändå. tongue)

Jag förstår inte riktigt ditt svar, men om jag tolkar rätt så, självklart, man köper från den butik som har det man vill ha, och det är lite det jag försöker poängtera.
Vad jag menar är att så fort ett företag som säljer "styling"kommer på tal, då ska det smutskastas, och det är alltid nån som hävdar att allt är "billig plast skit", ta t.ex. Biltema. Men seriöst, hur många är det egentligen som INTE köper billig plast och sedan moddar som man själv vill ha det om det nu skulle behövas. Är det inte där "bygge" i bilbygge kommer in? smile
Ta dig t.ex, du sa du köpte din Rieger vinge från nått ställe, och butiken spelade mindre roll därför att du hittade den vinge du ville ha där. Säg nu att du hittat vingen på Biltema för halva priset? Hade du fortfarande köpt den eller hade det varit billig skit då?

Ni förstår vad jag menar...eller? big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
FireTraXX DFFL
13 maj 2009 · 9 020 Inlägg

Android skrev:

FireTraXX skrev:

Android skrev:
Men snälla, så fort det snackas om ett styling- och bildelsbolag så heter de att "de säljer bara skiiit, bort med dem". Då undrar jag vart ni som ratar de flesta bolag handlar era grejjer, där de tydligen erbjuder överlägsen kvalitet för en struntsumma...

...

Hepp!

Jag köpte min Rieger-vinge av något företag jag inte ens kommer ihåg.
Men så var det inte företaget jag köpte den från som avgjorde köpet, det var märket av vingen.

Överlägsen kvalité och struntsumma vet jag inte vad du menar med.
Det mesta verkade bara vara plastigt skräp och det jag köpte när jag var där (Torkarblad och tändsstift) gick på 1400kr.
Anledningen med bildelsaffärer är för att de ska vara billigare än hos bilhandlaren.
Annars kan man lika gärna lämna in bilen och slippa bli skitig för en marginell extrasumma.
(Iofs. så fick en på Shell montera torkarbladen och brorsan skruva dit tändsstiften, men ändå. tongue)

Jag förstår inte riktigt ditt svar, men om jag tolkar rätt så, självklart, man köper från den butik som har det man vill ha, och det är lite det jag försöker poängtera.
Vad jag menar är att så fort ett företag som säljer "styling"kommer på tal, då ska det smutskastas, och det är alltid nån som hävdar att allt är "billig plast skit", ta t.ex. Biltema. Men seriöst, hur många är det egentligen som INTE köper billig plast och sedan moddar som man själv vill ha det om det nu skulle behövas. Är det inte där "bygge" i bilbygge kommer in? smile
Ta dig t.ex, du sa du köpte din Rieger vinge från nått ställe, och butiken spelade mindre roll därför att du hittade den vinge du ville ha där. Säg nu att du hittat vingen på Biltema för halva priset? Hade du fortfarande köpt den eller hade det varit billig skit då?

Ni förstår vad jag menar...eller? big_smile

Det är väl ändå ingen som hävdar att allt t.ex. Realcar säljer är billig plastskit, även om det trots allt är det.
Har aldrig stylat en bil, så vet inte vad folk gör eller vad jag hade gjort för att få den som jag vill ha den.
Men vad jag förstått så är det allt som oftast rätt kass passform även på de dyrare kjolpaketen.
Tvivlar på att Biltema hade gjort bättre saker, då betalar jag hellre lite mer pengar och får något som troligtvis är bättre gjort.

Hade Biltema sålt den vingen jag har för halva priset så hade jag ju såklart köpt den där.
Den kostade ju trots allt 2500kr...
Nu är det ju dock så att biltema hade kanske sålt en likadan, och den hade jag inte köpt.
För jag ville ha RIEGER, inte något det står Biltema på.

Det jag såg inne på Micro var riktigt fula rattmuffar, tärningar, neonskräp o.s.v.
Inget som gav mig någon WOW-känsla.

Såg mer ut som en begravningsplats för Biltemas grejor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AreeZ Golf mk3 LOUD
13 maj 2009 · 515 Inlägg

Skiljer endel från butik till butik också.

Vi i Uppsala ligger med saker hemma från Sparco, HKS, Seibon Karbonvingar, Apexi,
DEFI Mätare, K&N filter, Luisi, EBC Bromsdelar, JBR Dumpar ja kan nog rabbla en hel del.

Kan även ta hem allt från Realcar, Forza, PBZ mfl...

Skulle inte vilja kalla dessa saker för skräp. tongue

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
peegee Forummoderator
13 maj 2009 · 2 924 Inlägg

Tråkigt men har inte sett att det varit speciellt mkt folk i nån Micro-butik på länge, som jag varit i...
Sen namnet Micro har jag aldrig fattat vad det har med affären att göra wink skämt åsido wink

Jag kan bara ytterliggare en gång konstantera, fan vad jag saknar de gamla bensinmackarna med verkstad och stort utbud på det mesta till bilar... köpcentrum har aldrig känts rätt ställe för att köpa bildelar...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
13 maj 2009 · 2 362 Inlägg

gentoo skrev:
Jag har också lite funderingar på hur det blir, bad dem ta hem lite avgasdelar och ansökte i samma veva efter microkort för att finansiera förskottsbetalningen. Har inte fått något brev eller kort från micro (eller deras bank) ännu och delarna har inte dykt upp heller. Hoppas att det inte blir när datorbutiken.com slog igen och folk satt hemma i stugorna och väntade på sina ordrar.

Dock så var det ju en anställd sen som köpte upp Datorbutiken.com och fixade så alla fick tillbaka pengar eller sina varor! smile


Micro Holding avser att fortsätta att äga och utveckla varumärket Micro genom e-handel och shop in shop-lösningar, enligt pressmeddelandet.

Så det det ju bara butikerna som försvinner!

Senast redigerat av MadeByMe (13 maj 2009)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
s12 Nissan Gazelle
13 maj 2009 · 1 460 Inlägg

micro va ett bra ställe att kolla på bil delar men nu har mekonomen de , tycker inte att de skilljer sig så mycket mellan dom

Nissan Silvia
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang