Låter konstigt när man kör rakt eller svänger vänster! Golf III -93

skarmarn
12 maj 2009 · 85 Inlägg

Som det står så låter den skit mycket om man kör runt 50. Svänger man höger så låter den inte alls. En kompis trodde att det kunde vara drivknuten på vänster sidan och om det är den vad kostar det att laga det på en verkstad och om jag skulle vilja sätta ditt det själv om det inte är allt för svårt vad kostar då en drivknut?

Volkswagen Golf III CL "BOB the second" (1993)
Topper Gillar stora förgasare
12 maj 2009 · 342 Inlägg

Är det ett sjungande ljud så röstar jag på HÖ-hjullager fram. Lyft upp bilen och snurra på hjulet förhand och hör om det låter något

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.
Omega2008
12 maj 2009 · 60 Inlägg

Prova kolla efter glapp i hjulagret, hissa bilen och ryck i hjulet uppe och nere:) ifall det är spel så dra åt navmuttern(se till att hjulet snurrar lätt också såklart)
MVH

Tore Student
13 maj 2009 · 232 Inlägg

Kör i cirklar;)

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
skarmarn
13 maj 2009 · 85 Inlägg

okej, Jag ska prova detta imorgon när jag har tid. Men det är just det att det blir knäpp tyst när jag svänger höger och sen när jag åker rakt eller svänger vänster så låter det.

Volkswagen Golf III CL "BOB the second" (1993)
Xoreza
13 maj 2009 · 406 Inlägg

skarmarn skrev:
okej, Jag ska prova detta imorgon när jag har tid. Men det är just det att det blir knäpp tyst när jag svänger höger och sen när jag åker rakt eller svänger vänster så låter det.

Låter inte som hjullagret för då ska det ju även låta när du svänger höger. Drivknut ligger väl på ca 13-1700kr och sedan om du lämnar in det går det på ca 2000-3000 i arbete. Är du inte van vid att meka bil så lämna in den då fjäderbenet mm måste tas bort:(

MvH Glenn Wiberg
MikeyMouse
13 maj 2009 · 214 Inlägg

Jag tror att det är stor chans att det kan vara hjullagret, jag bytte hjullager höger fram för ett tag sedan pga av att det lät när jag åkte rakt fram och svängde åt vänster men åt höger var det knäpp tyst. låter som det är samma problem för dig. visst finns det chans att det är drivknuten också men tror att det är större sannolikhet att det är hjullagret

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
Tjulin
13 maj 2009 · 242 Inlägg

DJeXCute skrev:

skarmarn skrev:
okej, Jag ska prova detta imorgon när jag har tid. Men det är just det att det blir knäpp tyst när jag svänger höger och sen när jag åker rakt eller svänger vänster så låter det.

Låter inte som hjullagret för då ska det ju även låta när du svänger höger. Drivknut ligger väl på ca 13-1700kr och sedan om du lämnar in det går det på ca 2000-3000 i arbete. Är du inte van vid att meka bil så lämna in den då fjäderbenet mm måste tas bort:(

om det är höger hjullager så är det mer troligt att det blir tyst när han svänger höger än att det låter, när man svänger höger så belastas inte det hjullagret på samma sätt, drivknuten borde dock inte låta när han kör rakt fram så jag tror på att det är höger hjullager.

BMW 535I (1991)
skarmarn
13 maj 2009 · 85 Inlägg

Var på en bilverkstad i dag och frågade dom tog en åktur i den och det visade sig att det är hjullagret på höger sida som är trasigt dom skulle fixa det för 2000kr rätt billigt tycker jag och då gör dom även en hjulinställning åt mig:D

Volkswagen Golf III CL "BOB the second" (1993)
Xoreza
13 maj 2009 · 406 Inlägg

skarmarn skrev:
Var på en bilverkstad i dag och frågade dom tog en åktur i den och det visade sig att det är hjullagret på höger sida som är trasigt dom skulle fixa det för 2000kr rätt billigt tycker jag och då gör dom även en hjulinställning åt mig:D

Okej ca 1500kr i arbete. Dom ska väl bara byta lagret eller ska dom byta hela skiten Själv brukar jag byta hela skiten medans jag håller på.

MvH Glenn Wiberg
skarmarn
14 maj 2009 · 85 Inlägg

dom byter väl bara hjullagret tror jag sen ska dom fel söka varför den är så svår startad det kommer ingen gnista till tändstiften och dom är nya. dom tror att det kan vara glapp i någon sladd bara. Får hoppas att det är så annars kan det bli riktigt dyrt om jag inte hittar någon som kan sådant som kan göra det för en billig peng:P

Volkswagen Golf III CL "BOB the second" (1993)
__Linus__
17 maj 2009 · 192 Inlägg

lånar tråden...har samma problem me min golf..men tycker de låter som om de kommer bakifrån nån stans, e de ljudet som vandrar eller kan de vara hjullager bak?

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
__Linus__
18 maj 2009 · 192 Inlägg

ingen som kunde nått om hjullager :o

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
kajc
19 maj 2009 · 311 Inlägg

Vanligt med bakhjulslager som pajar. Lyft upp bilen bak och snurra hjulen, brukar både kännas och höras om dom är trasiga. Lätt att byta bakhjulslager smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang