Hastighets-överträdelse vid fartkamera FALSK RYKTES-SPRIDNING

chrizz Administratör
19 maj 2009 · 11 790 Inlägg

Hitachi skrev:
kleta sönder regg skyltarna med bajs och kör som faaaaan

Avstängd.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mortalis VW-nörd?
19 maj 2009 · 4 332 Inlägg

Kan bara tillägga att anledningen till varför ja drar ner kepsen eller solskydd osv, vad man nu gör för å dölja sig, så är det för att jag är inte 100% på var t.ex. 70 kph på mätaren är, innan ja bytte fälgar var ungefär 80 = 70, observera ungefääär 80...o när ja blev fotad av en kamera när jag låg, enligt mätaren, på 70 på en sådan sträcka, så passar ja mig extra efter de.
Det är ju nolltolerans på en sån där jävel och jag tittar hellre på vägen än om jag kör 1km/h för fort.

Handlar det om att ta fast fortkörare som är farliga i trafiken och inte tjäna pengar på folk så hade de satt en toleransnivå på 20-30 över hastighetsgränsen, inte 1.

Nehe
19 maj 2009 · 687 Inlägg

Mortalis skrev:
Handlar det om att ta fast fortkörare som är farliga i trafiken och inte tjäna pengar på folk så hade de satt en toleransnivå på 20-30 över hastighetsgränsen, inte 1.

Haha va?... Någon gång så måste man ju sätta en gräns och du samt alla andra vet ju vart den gränsen går. Står det 70 på en skylt så är det 70 som gäller.

Tanken med fartkameror är att sänka hastigheten på vägarna, varken mer eller mindre sen kan alla tolka det hur de vill.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
19 maj 2009 · 963 Inlägg

Nehe skrev:

Mortalis skrev:
Handlar det om att ta fast fortkörare som är farliga i trafiken och inte tjäna pengar på folk så hade de satt en toleransnivå på 20-30 över hastighetsgränsen, inte 1.

Haha va?... Någon gång så måste man ju sätta en gräns och du samt alla andra vet ju vart den gränsen går. Står det 70 på en skylt så är det 70 som gäller.

Tanken med fartkameror är att sänka hastigheten på vägarna, varken mer eller mindre sen kan alla tolka det hur de vill.

Min erfarenhet är att de flesta tolkar en fartkamera på 70 väg som att man ska köra i 55-65 på mätaren. Irritationsmoment som gärna gör att man kör om för att kunna ligga i 70-80 på mätaren.

carnageman Rallyförare
21 maj 2009 · 1 075 Inlägg

Klantigt, som jag skrev i tråden så tycker jag att det är lite klantigt att inte skydda ansiktet när man kör för fort förbi en kamera. I detta fall blev det ju den stackars mamman som fick lida i onödan.
Tänk om han hade skyddat ansiktet, då hade mamma sluppit åka till gris-stian...

andreas_gbg_ skrev:
Min kompis körde sin morsas bil och blev fotad. Polisen la ner mycket jobb på att lyckas få bötfälla någon men lyckades tyvärr inte pga gammalt passfoto på kompisen. Han bror låg däremot risigt till ett tag då han var mycket lik personen på bilden jämfört med hans passfoto. Dock låg han på sjukhus den dagen och slapp undan. Vad jag vill säga är att de försöker verkligen få tag på föraren även om han/hon ej står skriven på bilen. Morsan i fråga fick åka in till polisstationen för att försöka identifiera föraren. Hon kände inte igen sin son den här gången iaf big_smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
carnageman Rallyförare
21 maj 2009 · 1 075 Inlägg

Bullshit, antingen är du snut eller möjligtvis en låtsas-snut. Men fel har du, tyvärr.
Det du just beskrivit händer inte i verkligheten. Sorry

Chrill27 skrev:

DJeXCute skrev:
Det där värkar vara rent skit prat. Jag fick hem en böterslapp då min pappa hade kört förfort med min bil. Dom frågade mig väm som lånat min bil och jag ville inte säga och då får jag själv betala belopet. Så ringde polisen och till svars fick jag veta att bilden tas och regg och förare syns men föraren syns bara pga en enda fördel. Med andra ord om någon kör din bil och inte sysn då får du säga vm det var eller ta smällen. Föraren syns bara ifall det skulle uppsta en tvist med att den som ex lånade din bil förnekar det. Så tro nu inte där uta att ni kan gå och hyra en bil ich köra som idioter. Ni får böter ända. Men offtast finns det inga kameror i husen tyvärhmm

Låter tyvärr som bullshit det där... De är skyldiga att gå ut med information om tillvägagångssätt angående kameror och enda stället jag har läst att de fält ägaren och inte föraren för att ägaren inte vill berätta är i ditt inlägg hmm

Senast redigerat av carnageman (22 maj 2009)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
matsson_80
21 maj 2009 · 1 Inlägg

Men lagen ska vara lika för alla motor fordon så. Har inte sett en mc med nummer plåt fram eller nåt förbud mot tonat visir. bara att överklaga lagen ska vara lika för alla motor trafikanter.....

carnageman Rallyförare
21 maj 2009 · 1 075 Inlägg

big_smile Huvudet på skaft där!, Jag lånar din länk till första inlägget.
Ni lastbilschaffisar lär ju vara trötta på alla segon som lägger sig i 65-70blås på 90-väg där fartkameror finns. Jag menar, det tar ju en stund att få upp farten igen mellan kamerorna...

TheOneAndOnly skrev:
Men för gus skull människor!!!

"Kommer det att bli så att det blir bilägaren som får böter även om någon annan kör bilen?
I dag är det föraren som får böta om han eller hon kört för fort. Vi känner
inte till om det kommer att bli någon förändring."


"Vem får böta om man kör en företagsbil?
Det är föraren av bilen som får böter. Det kräver dock att föraren kan identifieras."

"Är det föraren eller ägaren som drabbas av böterna?
Det är alltid föraren som är ansvarig och får betala eventuella
böter."

"Jag har åkt fast, hur behandlas materialet?

    * Om fotot har god kvalitet inleder Polisen en förundersökning.
    * Om fotot har dålig kvalitet kan ärendet inte utredas utan avskrivs.
    * Den information som utreds i ärendet sparas hos Polisen under en viss tid. Därefter gallras den bort och förstörs. Frågan om hur lång tid ärenden ska sparas bereds i dagsläget av Riksarkivet"




RÄCKER DETTA SOM KÄLLA FÖR ER??

http://www.vv.se/Trafiken/Hastighet/Tra … ga-fragor/

Senast redigerat av carnageman (22 maj 2009)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
FL3JM Inga konstigheter
22 maj 2009 · 2 064 Inlägg

Ventyr skrev:

FireTraXX skrev:

Ventyr skrev:

ser man tiden på det sättet så lever man nog ganska hastigt wink men från den allvarliga sidan hoppas jag du förstår va jag menar. mvh

Ja, det gör jag.
Men en halvtimme tjänad är en halvtimme tjänad.
Hinner man ju knulla på. big_smile

och beställa en fet på pizzaonline om man satsar hårt tongue

...eller om man kommer snabbt. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang