Japsdämp v40 ja eller nej ?

volvov40
17 maj 2009 · 70 Inlägg

Ja som de står i ämnet
Japsdämp eller ej?

Finns de någon bra hemsida som säljer Japsdämar som sitter bra på volvo v40 fas 1?

Det är bättre att vara omsorgsfullt overksam än att arbeta slarvigt.
Volkswagen Beach Buggy "Den gule" (1968)
Ksj
17 maj 2009 · 1 217 Inlägg

Hoppa det, ser bara löjligt ut på euro-bilar.

Saab 900 "2.1an" (1992)
volvov40
17 maj 2009 · 70 Inlägg

Jag tycker det med, men min pappa Tjatar på mig att ja ska sätta ditt en... suck

Det är bättre att vara omsorgsfullt overksam än att arbeta slarvigt.
Volkswagen Beach Buggy "Den gule" (1968)
bmx
17 maj 2009 · 7 100 Inlägg

do it!!!vill du ha de så skla du såklart ha en!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_DamnIt R1 driver!
17 maj 2009 · 5 128 Inlägg

volvov40 skrev:
Jag tycker det med, men min pappa Tjatar på mig att ja ska sätta ditt en... suck

Säkert att det inte är du själv som vill ha en? För din pappa ska ju inte bestämma tongue Du behöver inte skämmas över det ju, jag gör inte det så mycket iaf tongue

volvov40
17 maj 2009 · 70 Inlägg

Det låter liksom Hyfsat Grymt hahah:) men finns de nån bra hemsida för japsdämpar till v40?
Vill ha en ordentlig upphänging på det isf.

Det är bättre att vara omsorgsfullt overksam än att arbeta slarvigt.
Volkswagen Beach Buggy "Den gule" (1968)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
17 maj 2009 · 1 948 Inlägg

Ksj skrev:
Hoppa det, ser bara löjligt ut på euro-bilar.

De här dumma uttrycket har jag aldrig fattat, passar det bilen så spelar de väl ingen roll om det inte är en japan eller hur? samma sak som att säga att "näh fyfan du kan väl inte lacka bilen grön för det passar inte på japanska bilar???

fan jag ska börja bygga egna japsdämpare o stansa i en E på dem o kalla dem "eurodämpare" så alla inavlade jävlar kan köpa dem dyrt som fan av mig, för dem kan ju inte köra med japsdämpare på en europa bil....

Senast redigerat av AcesHigh666 (17 maj 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
volvov40
17 maj 2009 · 70 Inlägg

hahahahah Soft kommentar smile Men någon som vet vilka exakta rördelar ja behöver ha till v40 isf?

Det är bättre att vara omsorgsfullt overksam än att arbeta slarvigt.
Volkswagen Beach Buggy "Den gule" (1968)
Tweak
17 maj 2009 · 379 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
De här dumma uttrycket har jag aldrig fattat, passar det bilen så spelar de väl ingen roll om det inte är en japan eller hur? samma sak som att säga att "näh fyfan du kan väl inte lacka bilen grön för det passar inte på japanska bilar???

Tack! En som tycker precs likadant som mig. Visst, det kanske inte ser överdrivet bra ut på en gammal rostig Fiesta 1.1L, men det är ju ändå upp till bilens ägare.
Till trådskaparen: Om du vill ha en japs på V40n, kör på för fan!

Tyskstuk är äckligt.
Weermets Gasglad
17 maj 2009 · 295 Inlägg

Jag har haft på min V40. Bilen lät rackarns gött, men man tröttnar på ljudet efter ett tag. Jag tycker allt att det funkar på V40 iallafall, men se till att fixa ordentlig upphängning så det ser snyggt ut. Inte massa stålband och skit för att det ska sitta på plats, DÅ ser det för jävligt ut.

Finns nog lite bilder i mitt galleri på hur det såg ut på min.

Senast redigerat av Weermets (17 maj 2009)

Opel Vectra "2.0T" (2007)
volvov40
17 maj 2009 · 70 Inlägg

Då tar ja och kollar inte där smile

Det är bättre att vara omsorgsfullt overksam än att arbeta slarvigt.
Volkswagen Beach Buggy "Den gule" (1968)
volvov40
17 maj 2009 · 70 Inlägg

Men du Weermets har du kvar jappsen på nu? Tänkte om du kunde ta en bild underifrån vid Japsen?

Det är bättre att vara omsorgsfullt overksam än att arbeta slarvigt.
Volkswagen Beach Buggy "Den gule" (1968)
Rille_Pille Tyskstuk
17 maj 2009 · 466 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

Ksj skrev:
Hoppa det, ser bara löjligt ut på euro-bilar.

De här dumma uttrycket har jag aldrig fattat, passar det bilen så spelar de väl ingen roll om det inte är en japan eller hur? samma sak som att säga att "näh fyfan du kan väl inte lacka bilen grön för det passar inte på japanska bilar???

fan jag ska börja bygga egna japsdämpare o stansa i en E på dem o kalla dem "eurodämpare" så alla inavlade jävlar kan köpa dem dyrt som fan av mig, för dem kan ju inte köra med japsdämpare på en europa bil....

Lite OT men känner mig tvungen att säga vad jag tycker.  Japsdämpare kallas ju japsdämpare av en anledning, och jag håller med till fullo om att det är helt upp till ägaren. Men när jag ser en BMW, Mercedes eller Volvo mm. mm med en japsdämpare så SKÄR det sig i mina ögon så jag får svårt att sova om natten.

Men men smaken är som baken. Och det som du jämför med färg är ju inte riktigt samma sak då japsdämpare är tillverkade för JAPANSKA sportbilar. Hade du stoppat Rallye wheels på en m3a? I mina ögon är det EXAKT samma sak, det är tvådelar från helt olika världar. Men men det är endast min åsikt, är det dock en japansk sportbil är det dock nästan tjänstefel att inte ha en Japsare;P

NissanMotorsport
17 maj 2009 ·

Gör som du vill, men min personliga åsikt, ja faktiskt så får man ha egna åsikter.. är att de inte passar som vissa andra säger,  skulle inte säga något dumt om en som satte på en japs på en volvo, skulle bara tänka för mig själv att de inte passar.. thats me

dallelito med lem
17 maj 2009 · 1 147 Inlägg

om man bara kan ha "japs" på japanska bilar är det ju tur att flertalet delar i s/v40 är mitsudelar....

originalavgasrör är 2.25", det finns säkert nån japsdämpare som är det också, annars får du köpa en rörstump på mekonomen eller nått som är större i ena änden bara smile

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Runn WS7 Avstängd
17 maj 2009 · 1 031 Inlägg

volvov40 skrev:
Ja som de står i ämnet
Japsdämp eller ej?

Finns de någon bra hemsida som säljer Japsdämar som sitter bra på volvo v40 fas 1?

om du får dit den snyggt så är det oki i min mening.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
V70Dahlgren
17 maj 2009 · 143 Inlägg

Tycker det ser vidrigt ut när man ser det på volvo bilar med org bakspoiler, harmonerar inte med bilen i övrigt. möjligtvis om man har en större bakspoiler där japsdämparn bli mer inbyggd...

opeldrifter
17 maj 2009 · 1 253 Inlägg

Får man det snyggt upphängt så inte hela syns så är det snyggt på alla bilar anser jag dock inte på min og 900 T16 :pwink

Lev livet nu innan det är för sent
LeafBox Lat Perfektionist
17 maj 2009 · 6 359 Inlägg

Gör bara inte så att den sticker ut 1,5m bakom bilen, utan försök att "visa den diskret"  smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Haniball_s
17 maj 2009 · 455 Inlägg

MIG1408 skrev:
Gör som du vill, men min personliga åsikt, ja faktiskt så får man ha egna åsikter.. är att de inte passar som vissa andra säger,  skulle inte säga något dumt om en som satte på en japs på en volvo, skulle bara tänka för mig själv att de inte passar.. thats me

jag håller med! tycker en simonsdämpare med ett snyggt utblås passar bra på volvo! men gör som du vill!
är ju ändå du som ska va nöjd!

>syns man inte finns man inte<
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang