Vad för dumpventil till Golf V GTI?

GTI_Jocke
22 maj 2009 · 217 Inlägg

Har en Golf V GTI. Vill ha en ny dump som låter lite. Vet att Forge ska va bra.
Men vet inte vad jag ska ha för nån. Nån som kan som har lust o berätta?
Länka till nån sida kanske?

Mvh Jocke

Das Auto
CarpeDiem German Engineering
22 maj 2009 · 9 083 Inlägg

Finns många olika sorters dumpventil. Jag kan ingenting om turbo men prova att använda sökfunktionen, finns massor av trådar om det smile Lycka till smile

CarpeDiem - VW-entusiast wink

P.s Riktigt snygg Golf GTI du har smile Ta väl hand om den smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
GTI_Jocke
22 maj 2009 · 217 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Finns många olika sorters dumpventil. Jag kan ingenting om turbo men prova att använda sökfunktionen, finns massor av trådar om det smile Lycka till smile

CarpeDiem - VW-entusiast wink

P.s Riktigt snygg Golf GTI du har smile Ta väl hand om den smile

Tackar smile

Das Auto
Zeeeta
22 maj 2009 · 228 Inlägg

GTI_Jocke skrev:
Har en Golf V GTI. Vill ha en ny dump som låter lite. Vet att Forge ska va bra.
Men vet inte vad jag ska ha för nån. Nån som kan som har lust o berätta?
Länka till nån sida kanske?

Mvh Jocke

http://www.forgemotorsport.co.uk/
Det finns dumpar som ersätter orginal och så finns det typ en spacer som du sätter mellan orginaldumpen och turbon. Spacern gör väl inte så mycke mer än ett lite värre pysljud än orginal, medans att byta mot en ordentlig dumpventil är att föredra om du ska trimma på något sätt! (orginaldumpen har en förmåga att ge med sig!)

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
GTI_Jocke
22 maj 2009 · 217 Inlägg

http://www.forgemotorsport.co.uk/
Det finns dumpar som ersätter orginal och så finns det typ en spacer som du sätter mellan orginaldumpen och turbon. Spacern gör väl inte så mycke mer än ett lite värre pysljud än orginal, medans att byta mot en ordentlig dumpventil är att föredra om du ska trimma på något sätt! (orginaldumpen har en förmåga att ge med sig!)

Jag hade tänkt chippa bilen och byta till öppet filter och så en värre dump som låter lite.
Finns ingen svensk sida som säljer Forge? Vet ju inte vilken sort jag ska ha. Återcirkulerande låter väl inget va?

Das Auto
Zeeeta
22 maj 2009 · 228 Inlägg

GTI_Jocke skrev:

http://www.forgemotorsport.co.uk/
Det finns dumpar som ersätter orginal och så finns det typ en spacer som du sätter mellan orginaldumpen och turbon. Spacern gör väl inte så mycke mer än ett lite värre pysljud än orginal, medans att byta mot en ordentlig dumpventil är att föredra om du ska trimma på något sätt! (orginaldumpen har en förmåga att ge med sig!)

Jag hade tänkt chippa bilen och byta till öppet filter och så en värre dump som låter lite.
Finns ingen svensk sida som säljer Forge? Vet ju inte vilken sort jag ska ha. Återcirkulerande låter väl inget va?

Om du sätter på ett öppet luftfilter kommer orginaldumpen att höras mycke mer! Om du bara ska chippa bilen borde du klara dig med orginaldumpen. Jag kör med en så kallad "spacer" för att avlasta orginaldumpen tills jag styr upp en ordentlig dump! Dethär med återcirkulerande dump är det bästa för våra motorer! För egentligen är det inte så bra att bara dumpa ut i luften, pga att motorn ser det som en läcka och kompenserar detta med att motorn får lite fetare blandning soppa. Vet inte hur det är med ljudet på en återcirkulrande men jag tror inte dom låter något, dock så är det att rekomendera! Sen så är det dåligt med svenska återförsäljare av forge, men det brukar inte vara några problem att beställa från england. man brukar dock få mejla dom och berätta att man bor i sverige! Så dra igång bästa skolengelskan så ska du se att dom hjälper dig!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
GTI_Jocke
22 maj 2009 · 217 Inlägg

Om du sätter på ett öppet luftfilter kommer orginaldumpen att höras mycke mer! Om du bara ska chippa bilen borde du klara dig med orginaldumpen. Jag kör med en så kallad "spacer" för att avlasta orginaldumpen tills jag styr upp en ordentlig dump! Dethär med återcirkulerande dump är det bästa för våra motorer! För egentligen är det inte så bra att bara dumpa ut i luften, pga att motorn ser det som en läcka och kompenserar detta med att motorn får lite fetare blandning soppa. Vet inte hur det är med ljudet på en återcirkulrande men jag tror inte dom låter något, dock så är det att rekomendera! Sen så är det dåligt med svenska återförsäljare av forge, men det brukar inte vara några problem att beställa från england. man brukar dock få mejla dom och berätta att man bor i sverige! Så dra igång bästa skolengelskan så ska du se att dom hjälper dig!

Okej:) Tänkte köpa Neuspeed luftfilter.finns ingen svensk åf till dom?
okej kör kanske med orginal dumpen då..om jag inte köper en forge återcirkulerande:)
Tack för hjälpen iaf! roll

Das Auto
Zeeeta
22 maj 2009 · 228 Inlägg

Du får nog skippa tanken på svenska ÅF! Hardu tur kan du hitta någon..! Men jag har inte lyckats än!

wagenwerks.net dubkorps.com wheel-whores.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang