Överväxel på 940 glt 16v krånglar

Baloobaman
24 maj 2009 · 57 Inlägg

Tja! Det började för några veckor sen att OD:n inte hoppade i men efter ca 100 m gick han i hände några gånger men gick felfritt annars. Men så igår funkade inte den och gick aldrig i

Vad är felet??

Kontrollampan lyser
fyllt på med olja
har även ström ner till solenoiden
har även kollat relät men ska byta och prova ett annat

Snälla måste verkligen få lite råd blir galen att åka på fyran:(

Hua100
24 maj 2009 · 267 Inlägg

Har du kollat alla kablar ner till lådan (rätt kontakt)
för jag hade liknade problem med min gamla och jag drog nya kablar sen funkade den som en dröm


lycka till

Volkswagen Passat 2,0 TDI 4M "Vaffelwagen" (2010)
Dodge Charger R/T "2 X Hemi v8" (2007)
_Limpan MulleRacing
25 maj 2009 · 499 Inlägg

Ett tips är väl att du kollar om solenoiden slår i. Du ber någon slå på tändningen på andra bara inte så du startar. sen lägger han/hon i femman å lägger ur den så känner du på solenoiden om den slår i. annars plockar du bort mutter som jordningen sitter under och gör rent ordentligt och skruvar tillbaka, är det inte det så får du se över resten av kablaget:P

Volvo 242 (1975)
Crozzfire Avstängd
25 maj 2009 · 512 Inlägg

Hade liknade fel, men då var det jordkontakten i spaken, om jag inte minns fel..

snurbo_diesel Egen företagare
25 maj 2009 · 864 Inlägg

som han skrivit så har han ström ner till selenoiden, dra några kablar från batteriet och lägg dig under och hör om den slår i. Sen så hade du ju fyllt olja, men kolla nivån en gång till, det tar tid innan olja orkar rinna i OD. Reläet är det antagligen inget fel på då du hade ström ner dit.
Slår inte selenoiden så ta ner den gör rent allt och se om den hoppar igång.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
25 maj 2009 · 167 Inlägg

testat att gjort rent filtret/silen till OD:n?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
_Limpan MulleRacing
26 maj 2009 · 499 Inlägg

Karlsson_1988 skrev:
testat att gjort rent filtret/silen till OD:n?

det var en ide, gjorde rent mitt innan jag satte på en ny od och jag kan ju säga att det blir en del skit å järnspån där itongue var noga med att torka av magneten som sitter på locket också

Volvo 242 (1975)
påsen If your not out of control, your not in control
26 maj 2009 · 686 Inlägg

Kolla alla sladdar, framför allt jordsladdar som har med lådan/spaken/ODn att göra.
Jordfel är vanligt nämligen.

Kolla så att solenoiden så att den funkar som den ska, är den kass så byt den, inte helt ovanligt att dem lägger av.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
_Limpan MulleRacing
26 maj 2009 · 499 Inlägg

Har du tittat så att sladdarna till knappen i spaken ens sitter i? Dom kan ha halkat ur och du sa att ibland funkade den å ibland inte, det kan vara att den sitter å glappar lite uppe i spaken?

Volvo 242 (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang