Före detta polisbilar

Joodu_6
28 maj 2009 · 194 Inlägg

JapMax skrev:
Jag skulle tycka de va pinsamt att åka runt i en gammal volvo som dessutom varit en snutbil. Fattas ju bara att man har på sig morsans trosor..

Att du ens skriver... Ingen fråga om du skämms lr inte

Joodu_6
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 maj 2009 · 5 650 Inlägg

som tidigare har sagt bra många av alla gammla polisbilar reggades inte om när de såldes finns bra många som fortfarande är reggade som polis bara utrycknigns betäckningen är borta

så om folk stör sig på att de tex står polis i namet på bilarna här på gorg som vart gammla polisbilar
så är trots allt lika rätt och ha orginal reg namnet som att tex skriva turbo...

och då är ju mer rätt skriva polis då den är reggad som de än skriva turbo som den inte är reggad som...

sen äre ju sedvanliga vissa har lite mer power än andra som standard biligare försäkring då de inte är reggade med ordet turbo lite udda utrustning då vissa inte strippas ner 100% 

+ att den har ltie roligare historia än de bilarna som gått som svensson bilar sen nya typ;)

men men som sagt alltid retar de nånbig_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
csfoto_se Rälspilot
28 maj 2009 · 391 Inlägg

Det där med att de kan ha en roligare historia kan väl stämma men vad som kan vara intressant i fråga om att skaffa en bruksbil (eller för vissa kanske en första bil?) är ju försäkringsbiten. Bra info och tack så mycket.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 maj 2009 · 5 650 Inlägg

Madland skrev:
Det där med att de kan ha en roligare historia kan väl stämma men vad som kan vara intressant i fråga om att skaffa en bruksbil (eller för vissa kanske en första bil?) är ju försäkringsbiten. Bra info och tack så mycket.

beror vell helt på hur man ser de själv ser jag mera som en gammal bil menar när bilen är 17 år ska den inte va som den dagen den lämnade fabriken ..

menar gammal turbo volvo som turbo volvo

inte allt för dyra och köpa vad de än gått som polis eller ej.

+att en som gått som polisbil behöver ju inte va mer slut än tex en ungdoms tuktad 740 turbo lr nått..

skulle snarare säga tvärt om då de är mer servade än "vanliga" modellerna.

min har gått över 35 tusen nu går som den vore ny ...

som sagt som vilken turbo volvo som helst fast med lite tuffare histiora och reggad anorlundare

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
FireTraXX DFFL
28 maj 2009 · 9 020 Inlägg

MrEricsson skrev:

Madland skrev:
Det där med att de kan ha en roligare historia kan väl stämma men vad som kan vara intressant i fråga om att skaffa en bruksbil (eller för vissa kanske en första bil?) är ju försäkringsbiten. Bra info och tack så mycket.

beror vell helt på hur man ser de själv ser jag mera som en gammal bil menar när bilen är 17 år ska den inte va som den dagen den lämnade fabriken ..

menar gammal turbo volvo som turbo volvo

inte allt för dyra och köpa vad de än gått som polis eller ej.

+att en som gått som polisbil behöver ju inte va mer slut än tex en ungdoms tuktad 740 turbo lr nått..

skulle snarare säga tvärt om då de är mer servade än "vanliga" modellerna.

min har gått över 35 tusen nu går som den vore ny ...

som sagt som vilken turbo volvo som helst fast med lite tuffare histiora och reggad anorlundare

Att den skulle gå som om den vore ny är totalt och 100% omöjligt utan en komplett (Och då menar jag komplett i ordets rätta bemärkelse) renovering.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 maj 2009 · 5 650 Inlägg

FireTraXX skrev:

MrEricsson skrev:

Madland skrev:
Det där med att de kan ha en roligare historia kan väl stämma men vad som kan vara intressant i fråga om att skaffa en bruksbil (eller för vissa kanske en första bil?) är ju försäkringsbiten. Bra info och tack så mycket.

beror vell helt på hur man ser de själv ser jag mera som en gammal bil menar när bilen är 17 år ska den inte va som den dagen den lämnade fabriken ..

menar gammal turbo volvo som turbo volvo

inte allt för dyra och köpa vad de än gått som polis eller ej.

+att en som gått som polisbil behöver ju inte va mer slut än tex en ungdoms tuktad 740 turbo lr nått..

skulle snarare säga tvärt om då de är mer servade än "vanliga" modellerna.

min har gått över 35 tusen nu går som den vore ny ...

som sagt som vilken turbo volvo som helst fast med lite tuffare histiora och reggad anorlundare

Att den skulle gå som om den vore ny är totalt och 100% omöjligt utan en komplett (Och då menar jag komplett i ordets rätta bemärkelse) renovering.

sköter man prylarna behöver man inte riva allt och allt går felfritt utan missljud osv går precis som de ska
vad de än må vara

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
FireTraXX DFFL
28 maj 2009 · 9 020 Inlägg

MrEricsson skrev:

FireTraXX skrev:

MrEricsson skrev:
beror vell helt på hur man ser de själv ser jag mera som en gammal bil menar när bilen är 17 år ska den inte va som den dagen den lämnade fabriken ..

menar gammal turbo volvo som turbo volvo

inte allt för dyra och köpa vad de än gått som polis eller ej.

+att en som gått som polisbil behöver ju inte va mer slut än tex en ungdoms tuktad 740 turbo lr nått..

skulle snarare säga tvärt om då de är mer servade än "vanliga" modellerna.

min har gått över 35 tusen nu går som den vore ny ...

som sagt som vilken turbo volvo som helst fast med lite tuffare histiora och reggad anorlundare

Att den skulle gå som om den vore ny är totalt och 100% omöjligt utan en komplett (Och då menar jag komplett i ordets rätta bemärkelse) renovering.

sköter man prylarna behöver man inte riva allt och allt går felfritt utan missljud osv går precis som de ska
vad de än må vara

Oavsett hur man skött service o.dyl. så är bilen 17 år gammal och har körts 35000 mil.
35000/17=2058mil/år
2058/365=5.6mil/dag

5.6 mil om dagen (inte bara vardagar alltså, VARJE dag) i 17år är ingen trevligt upplevelse för bilen.

EDIT:
Tog bort det sista, annars blir det pajkastning som vanligt och en halvintressant tråd låses.

Senast redigerat av FireTraXX (28 maj 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Germax
28 maj 2009 · 12 086 Inlägg

Joodu_6 skrev:

JapMax skrev:
Jag skulle tycka de va pinsamt att åka runt i en gammal volvo som dessutom varit en snutbil. Fattas ju bara att man har på sig morsans trosor..

Att du ens skriver... Ingen fråga om du skämms lr inte

Nä, men som en kontrast till de som tycker de är fränt med att sin bil är en fd polisbil.
Dessutom skrev jag det för att provosera fram arga volvoägare haha smile

csfoto_se Rälspilot
28 maj 2009 · 391 Inlägg

JapMax skrev:

Joodu_6 skrev:

JapMax skrev:
Jag skulle tycka de va pinsamt att åka runt i en gammal volvo som dessutom varit en snutbil. Fattas ju bara att man har på sig morsans trosor..

Att du ens skriver... Ingen fråga om du skämms lr inte

Nä, men som en kontrast till de som tycker de är fränt med att sin bil är en fd polisbil.
Dessutom skrev jag det för att provosera fram arga volvoägare haha smile

Det kan ju förstås vara intressant och underhållande på sitt sätt men jag skulle föredra att du valde en annan tråd om du ville ägna dig åt att skriva ogenomtänkta kommentarer som inte riktar sig till topic lika mycket som till, för att välja dina egna ord: "Dessutom skrev jag det för att provosera fram arga volvoägare".

Volvo S60 "Polestar" (2015)
turbonova gillar en riktig burnout
28 maj 2009 · 1 174 Inlägg

ja du stugfors du är inte sugen på att köpa en gammel snutbil dåwink

Germax
28 maj 2009 · 12 086 Inlägg

Madland skrev:

JapMax skrev:

Joodu_6 skrev:

Att du ens skriver... Ingen fråga om du skämms lr inte

Nä, men som en kontrast till de som tycker de är fränt med att sin bil är en fd polisbil.
Dessutom skrev jag det för att provosera fram arga volvoägare haha smile

Det kan ju förstås vara intressant och underhållande på sitt sätt men jag skulle föredra att du valde en annan tråd om du ville ägna dig åt att skriva ogenomtänkta kommentarer som inte riktar sig till topic lika mycket som till, för att välja dina egna ord: "Dessutom skrev jag det för att provosera fram arga volvoägare".

Jag tyckte det va ett ypperligt tillfälle!

Opelmadness German cars, quality and beyond
28 maj 2009 · 8 197 Inlägg

Ja jag tycker det är att överdriva en smula också... Visst, dom kanske är servade enligt konstens alla regler, men inte skulle iaf jag skriva att det har varit en gammal polisbil.

Jag har en f.d leasingbil, men inte fan står det nåt om det. tongue
Har faktiskt haft en innan med. Hahaha..

Senast redigerat av Irmscher Vectra (28 maj 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Joodu_6
28 maj 2009 · 194 Inlägg

Är den reggad som en leasingbil? Isf borde det stå i bilens modellnamn, och om den inte är det så behöver du ju inte skriva det heller.

Arga volvoägare? Då tycker jag du ska försöka skaffa en egen tråd om de där så slipper du lägga dej i vettiga trådar...

Åker hellre fd polis bil än en bil som haft flera st ungdommar som tror att de är en rallybil bara för att de sitter turbo i den.Sen kan det ju kvitta för som i mitt fall så är Motor växellådan och bakaxeln renoverad så bryr mej igentligen inte om de där smile

Joodu_6
Opelmadness German cars, quality and beyond
28 maj 2009 · 8 197 Inlägg

Joodu_6 skrev:
Är den reggad som en leasingbil? Isf borde det stå i bilens modellnamn, och om den inte är det så behöver du ju inte skriva det heller.

Nä, det är den inte, men det är nåt företag som haft den. kanske bara var nån lånebil.. Har inte forskat vidare i det.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 maj 2009 · 5 650 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Ja jag tycker det är att överdriva en smula också... Visst, dom kanske är servade enligt konstens alla regler, men inte skulle iaf jag skriva att det har varit en gammal polisbil.

Jag har en f.d leasingbil, men inte fan står det nåt om det. tongue
Har faktiskt haft en innan med. Hahaha..

namnen ska ju va 100% rätt här på gorg.
fick tex min bil låst för den hette turbo bara .
sen när han hette riktiga modell namnet upplåst igen

princip sak går ju tex inte kalla en GL för Turbo lr tvärt om

skiten heter ju de den är reggad som varsej folk gillar de lr ej..

som tex din opel där skulle du skriva de där gts "syns inte i citera mode"lr vad de nu stog om bilen inte hette de?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Opelmadness German cars, quality and beyond
28 maj 2009 · 8 197 Inlägg

MrEricsson skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Ja jag tycker det är att överdriva en smula också... Visst, dom kanske är servade enligt konstens alla regler, men inte skulle iaf jag skriva att det har varit en gammal polisbil.

Jag har en f.d leasingbil, men inte fan står det nåt om det. tongue
Har faktiskt haft en innan med. Hahaha..

namnen ska ju va 100% rätt här på gorg.
fick tex min bil låst för den hette turbo bara .
sen när han hette riktiga modell namnet upplåst igen

princip sak går ju tex inte kalla en GL för Turbo lr tvärt om

skiten heter ju de den är reggad som varsej folk gillar de lr ej..

som tex din opel där skulle du skriva de där gts "syns inte i citera mode"lr vad de nu stog om bilen inte hette de?

Hur menar du nu? Det är ju en vectra GTS.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 maj 2009 · 5 650 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

MrEricsson skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Ja jag tycker det är att överdriva en smula också... Visst, dom kanske är servade enligt konstens alla regler, men inte skulle iaf jag skriva att det har varit en gammal polisbil.

Jag har en f.d leasingbil, men inte fan står det nåt om det. tongue
Har faktiskt haft en innan med. Hahaha..

namnen ska ju va 100% rätt här på gorg.
fick tex min bil låst för den hette turbo bara .
sen när han hette riktiga modell namnet upplåst igen

princip sak går ju tex inte kalla en GL för Turbo lr tvärt om

skiten heter ju de den är reggad som varsej folk gillar de lr ej..

som tex din opel där skulle du skriva de där gts "syns inte i citera mode"lr vad de nu stog om bilen inte hette de?

Hur menar du nu? Det är ju en vectra GTS.. smile

jo jag menade du tyckte ju de va onödigt och skriva tex polis på en gammal polisbil..

då äre ju samma princip din bil är vell reggad som
Opel Vectra GTS  och du säger att de är en. och en volvo 944-872 Polis som är reggad som de kommer ju alltid heta så  principen är ju den samma
så behöver ju inte va skryt osv när de heter så ju äru med?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
28 maj 2009 · 999 Inlägg

Joodu_6 skrev:
Hej för det första så HETER DOM POLIS I REGPAPPER,så det är inget man kanske skryter om utan snarare skriver bilen RIKTIGA namn,Som min bil heter:
Regnr: PKF733
Fabrikat: VOLVO 944-872 POLIS
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1993

Det gör dom då inte alls!
Har ägt en Saab 9000 Turbo fd. polisbil, det stod inget sådant i papperna.
Möjligt att alla Volvo heter polis i papperna, men det är ju upp till tillverkaren vad som skall stå där.

Sen är det nog många som är fascinerade av Polisen osv och tycker det är intressant/roligt/etc att det har varit en polisbil. Själv ser jag ingen större fördel förutom att bilarna varit regelbundet servade, och som regel är billigare att köpa. Det är ju inte så att dom varmkör bilen innan en utryckning, då är det full fart direkt!

FireTraXX DFFL
28 maj 2009 · 9 020 Inlägg

MODELLEN ÄR VOLVO 940!
Det är vad som eftersöks i modellnamnet här (antar jag).

Att någon har en som ägts av polisen och heter därefter är oviktigt.
Det är fortfarande en Volvo 940.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 maj 2009 · 5 650 Inlägg

weeeman skrev:

Joodu_6 skrev:
Hej för det första så HETER DOM POLIS I REGPAPPER,så det är inget man kanske skryter om utan snarare skriver bilen RIKTIGA namn,Som min bil heter:
Regnr: PKF733
Fabrikat: VOLVO 944-872 POLIS
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1993

Det gör dom då inte alls!
Har ägt en Saab 9000 Turbo fd. polisbil, det stod inget sådant i papperna.
Möjligt att alla Volvo heter polis i papperna, men det är ju upp till tillverkaren vad som skall stå där.

Sen är det nog många som är fascinerade av Polisen osv och tycker det är intressant/roligt/etc att det har varit en polisbil. Själv ser jag ingen större fördel förutom att bilarna varit regelbundet servade, och som regel är billigare att köpa. Det är ju inte så att dom varmkör bilen innan en utryckning, då är det full fart direkt!

vissa bilar reggas ju om innan de säljs även sett saabs som stått reggade på polis även sett volvos som inte vart reggade som de.. allt beror på hur lata de är som strippar ner bilarna på utrustningen och reggar om dom osv vidare vissa har ju typ alla prylar kvar andra har inget av dem kvar.

står ju trost allt i instruktionsboken motorn ska upp i temp som fort som möjligt tivlar på att snutarna varvar dem till rött wink spec när de är kalla

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang