Före detta polisbilar

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 maj 2009 · 5 650 Inlägg

FireTraXX skrev:
MODELLEN ÄR VOLVO 940!
Det är vad som eftersöks i modellnamnet här (antar jag).

Att någon har en som ägts av polisen och heter därefter är oviktigt.
Det är fortfarande en Volvo 940.

du värkar inte allt för hemma på volvos


heter ju volvo 940 gl .turbo glt osv.

och när den är inte reggad som nått av de  är de ju fortfarande rätt då bilen tex heter "POLIS" och inte tex gl turbo osv ..


så vad är problemet..?

såna fall är ju tex oviktigt att din bil just är en 1.8 t skippa de med då för efter modellen va ju oviktigt sa du ju sen tvilar jag folk på gorg bryr sig om din bil är betald lr ej;)
om de nu ska klankas på de som heter just polis;)

Senast redigerat av MrEricsson (28 maj 2009)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
29 maj 2009 · 999 Inlägg

MrEricsson skrev:
står ju trost allt i instruktionsboken motorn ska upp i temp som fort som möjligt tivlar på att snutarna varvar dem till rött wink spec när de är kalla

Tror du på det där själv eller tongue lol

"nä, alltså vi fick inte tag på buset eftersom vi inte hade varmkört motorn och inte vågade varva över 3500"
big_smile

Xaben
29 maj 2009 · 213 Inlägg

sånt himla tjat om de där med fd polis. nu tycker jag att dom som har en fd polis bil kan vara stolta över de om dom nu vill de för jag skulle inte vara de.

Hammarslag Inläggskritiker
29 maj 2009 · 990 Inlägg

Fattar inte ens varför man poserar med att det är en gammal snutbil, folk som spytt i dom skruvhål här o där, förmodligen skadad i karrosen efter fighter, långmilare, och hårt körda, knappast så att snuten ligger o krypkör bilen i deras ägo.
Alla vet vi ju själva hur vi kör med hyrbilar tex wink

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
FireTraXX DFFL
29 maj 2009 · 9 020 Inlägg

MrEricsson skrev:

FireTraXX skrev:
MODELLEN ÄR VOLVO 940!
Det är vad som eftersöks i modellnamnet här (antar jag).

Att någon har en som ägts av polisen och heter därefter är oviktigt.
Det är fortfarande en Volvo 940.

du värkar inte allt för hemma på volvos


heter ju volvo 940 gl .turbo glt osv.

och när den är inte reggad som nått av de  är de ju fortfarande rätt då bilen tex heter "POLIS" och inte tex gl turbo osv ..


så vad är problemet..?

såna fall är ju tex oviktigt att din bil just är en 1.8 t skippa de med då för efter modellen va ju oviktigt sa du ju sen tvilar jag folk på gorg bryr sig om din bil är betald lr ej;)
om de nu ska klankas på de som heter just polis;)

Nej, det är jag inte.
Men det är fan oviktigt.

Självklart så ska det även stå GL, Turbo, o.s.v.
Medan POLIS inte är en del av den seriemässiga modellen.

Det står att min bil är betald på den plats där det passar att skriva "fd. polisbil" på era.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
dahboy
29 maj 2009 · 1 002 Inlägg

MrEricsson skrev:

weeeman skrev:

Joodu_6 skrev:
Hej för det första så HETER DOM POLIS I REGPAPPER,så det är inget man kanske skryter om utan snarare skriver bilen RIKTIGA namn,Som min bil heter:
Regnr: PKF733
Fabrikat: VOLVO 944-872 POLIS
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1993

Det gör dom då inte alls!
Har ägt en Saab 9000 Turbo fd. polisbil, det stod inget sådant i papperna.
Möjligt att alla Volvo heter polis i papperna, men det är ju upp till tillverkaren vad som skall stå där.

Sen är det nog många som är fascinerade av Polisen osv och tycker det är intressant/roligt/etc att det har varit en polisbil. Själv ser jag ingen större fördel förutom att bilarna varit regelbundet servade, och som regel är billigare att köpa. Det är ju inte så att dom varmkör bilen innan en utryckning, då är det full fart direkt!

vissa bilar reggas ju om innan de säljs även sett saabs som stått reggade på polis även sett volvos som inte vart reggade som de.. allt beror på hur lata de är som strippar ner bilarna på utrustningen och reggar om dom osv vidare vissa har ju typ alla prylar kvar andra har inget av dem kvar.

står ju trost allt i instruktionsboken motorn ska upp i temp som fort som möjligt tivlar på att snutarna varvar dem till rött wink spec när de är kalla

Haha.. Så du menar att om dom ska ut på ett bankrån så varvar dom inte mer än 3000 rpm för att det kan vara skadligt för bilen.. Sen när dom kommer fram sitter dom kvar i bilen nån minut för att kyla turbon, istället för att gripa bankrånarna.?

...
kolvas
29 maj 2009 · 4 001 Inlägg

alla snackar om sina reg-papper och att det står POLIS där, står TAXI på taxibilarna också.

när bilen säljs till en privatperson så SKALL detta tas bort ur regbeviset!
Tyvärr slarvas det med detta både ifrån bilprovningens sida och ifrån dom som plockar ur utrustning och tar bort stripningen på bilarna.

Står det TAXI i regpapprena så kan man dessutom åka på en högre försäkringspremie, det gjorde brorsan iaf. så han sa till dom på bilprovningen när han besiktigade bilen och dom plockade bort det ur papprena så fick han den premie som han skulle ha

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Opelmadness German cars, quality and beyond
29 maj 2009 · 8 197 Inlägg

MrEricsson skrev:

Irmscher Vectra skrev:

MrEricsson skrev:

namnen ska ju va 100% rätt här på gorg.
fick tex min bil låst för den hette turbo bara .
sen när han hette riktiga modell namnet upplåst igen

princip sak går ju tex inte kalla en GL för Turbo lr tvärt om

skiten heter ju de den är reggad som varsej folk gillar de lr ej..

som tex din opel där skulle du skriva de där gts "syns inte i citera mode"lr vad de nu stog om bilen inte hette de?

Hur menar du nu? Det är ju en vectra GTS.. smile

jo jag menade du tyckte ju de va onödigt och skriva tex polis på en gammal polisbil..

då äre ju samma princip din bil är vell reggad som
Opel Vectra GTS  och du säger att de är en. och en volvo 944-872 Polis som är reggad som de kommer ju alltid heta så  principen är ju den samma
så behöver ju inte va skryt osv när de heter så ju äru med?

Jo jag hade nog fattat till slut, men jag var för trött just då. hmm
Men i regpapperen är det lite annat också, men inte skriver jag det överallt. wink
Står: Opel Vectra GTS 2.2 Elegance... Men det är renare utan resten. tongue
Men vore det t.ex en f.d polisbil och det stod med i regbeviset skulle jag aldrig skriva det på en bilsida som denna.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Arradin
29 maj 2009 · 631 Inlägg

Det är ju helt självklart att folk hittar minsta lilla sak att " skryta " med,  ett desperat försök att inte " bara åka 944 " ..  Sen att det inte ÄR något speciellt och ser allmänt löjligt ut är ju en helt annan femma.

Men men, vissa gör vad som hellst för att fy synas, kolla bara på diverse TV program wink

volvoentusiasten
29 maj 2009 · 4 005 Inlägg

Joodu_6 skrev:
Hej för det första så HETER DOM POLIS I REGPAPPER,så det är inget man kanske skryter om utan snarare skriver bilen RIKTIGA namn,Som min bil heter:
Regnr: PKF733
Fabrikat: VOLVO 944-872 POLIS
Färg: VIT Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1993

Varför står det inte "Volvo 944-872 POLIS" i din bils namn på garaget då?

S4_AllarN
29 maj 2009 · 87 Inlägg

JapMax skrev:

Joodu_6 skrev:

JapMax skrev:
Jag skulle tycka de va pinsamt att åka runt i en gammal volvo som dessutom varit en snutbil. Fattas ju bara att man har på sig morsans trosor..

Att du ens skriver... Ingen fråga om du skämms lr inte

Nä, men som en kontrast till de som tycker de är fränt med att sin bil är en fd polisbil.
Dessutom skrev jag det för att provosera fram arga volvoägare haha smile

Helt rätt.
En jag känner som jobbar på volvoverkstad menar på att en polisbil som gått 10 000mil motsvarar en normalt brukad bil som gått 30 000mil i slitage.
Dom ser ju förjävliga ut, repor överallt bulor mm, sedan invändingt är det ju katastrof.
Dock byter dom allt som behövs för att hålla driftsäkerheten uppe, en polisbil måste alltid gå.
En polisbil är ett redskap, inget dom lägger ner någon kärlek på bilvård på det är ju det som gör dom så hinkiga.

Senast redigerat av S4_AllarN (29 maj 2009)

Joodu_6
30 maj 2009 · 194 Inlägg

Ni får tycka och tänka vad ni vill om bilar som heter POLIS lr TAXI. Varför har folk spytt i dom bara för att det är en polisbil?Dom kan lika bra spytt ner din bil efter att vart fylle chafför,huvudsaken är de att spyan inte ligger kvar i bilen smile

S4_AllarN 10,000mil=30,000 polismil? Okey då borde ju nästa det vara samma sak som att nån ungdom,som tror att dom är kung på att "drifta" å sladda i rondeller å åka vintervägar lr grus vägar?
Poliser är iaf inte ute och sladdar på parkeringar,grusvägar,rondeller m.m så igentligen är det nog FÖR OCH NACKDELAR med att köpa F.D polis och taxi bilar?

Joodu_6
sydstatare
30 maj 2009 · 900 Inlägg

min polisbil har gått 15000 o e som ny. o ja visste inte ens att de va en polisbil förrän ja sökte på reg nret. står polis istället för turbo där. sen e de ju fränt me. tänk ni där ute eller ja själv kan ju ha sutte i denna med nåra poliser nån gång.

samma sak att köpa en polisbil el en annan bil tror ja. för polisbilen kan ju vara slut el tvärtom. de behöver inte ha gått långt heller för o vara dåliga. ja tror att en bil verkligen kan gå hur långt som helst me rätt sködsel o underhåll!!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
Ford Customline "Y-Blocket" (1954)
Volvo Amazon "Amman" (1965)
Volvo V70 Sport "Tösens" (2015)
Amir_v8
23 februari 2010 · 3 Inlägg

Ja så som jag såg det när jag köpte en gammal polis bil är att den såg bra ut och var nästan full utrustad och  så var  den små trimmad i från fabriken. Så värst billig var den inte när jag köpte den.
Min bil var i stort sett som ny när jag fick nycklarna den hade åk runt 2000km och var körd av samma polis i ett halv år inan de fick de nya bilarna.
jag har till och med för mig att polisbilar är förstärkta i karossen.

Audi s6 (2000)
Volvo S90 "960" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang