Om man är helt pank, hur får man pengar?

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
29 maj 2009 · 661 Inlägg

Detta är en helt seriös fråga, den kanske möjligtvis har rubrikinnehåll av en fjortis som skriker efter uppmärksamhet och *hej läs min tråd o betygsätt o kommentera min bil*

Fallet är faktiskt inte så, så hade tänkt ge er lite bakgrundsinfo angående mitt problem, har som sagt varit borta i ca 200 dagar från Sverige o rest o jobbat i Wales (UK),Australien, Nya Zealand, Singapore och Thailand, kom hem från några dagar sedan.

Problem 1 Jag blev sparkad från mitt jobb så gick på akassa 2 månader innan jag bestämde mig för sticka , stack i november den 26 kom hem den 26 maj

Problem nr 2 kan ej få A-kassa om man har varit borta mer än 6 månader eller liknande, skall ner o prata med dem idag

Problem nr 3, som säkert många märkt av, det är lågkonjuktur svårt att få jobb

Problem nr 4 Jag är skyldig mor o far ca 100 000 för lån på bilen (de överskrev det av gott mod annars hade man fått betala ränta på banken) Ytterliggare 56 tusen för lån pga diverse bungyjump,jetboating o andra äventyr o diverse fyllor(156 000) sammanlagd skuld.

Så givetvis söker jag jobb o hela den biten, men oavsett vilket, jag har fan inte råd att göra någonting bortsett från ränna på gymmet, ta promenader o jäsa hemma hos mina föräldrar (nog kul när du är 24)

Jag kan fan inte ens plocka ut min bil o köra för jag har inte råd med varken försäkring eller bensin,

visst kanske skulle kunna sälja bilen o få pengar men, ja det är ju roligt när man kämpat så mkt för den.

Så frågan återstår, hur fan kan man få ihop lite pengar för att få ut bilen, leva lite och kanske kunna unna sig ngt, frågar inte om några stordåd, men om någon har ideer (även om olagliga som svarttaxichaufför pm mig isåfall) Jag börjar nästan bli desperat. Så jag vädjar lite halvsnällt om ideer, allt från läsa reklam via internet eller något för att få ihop lite cash.

jaja tack på förhand nu skall jag ner till ångesttortyr förmedlingen o söka horjobb

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
maccswe
29 maj 2009 · 200 Inlägg

Om du har så mycket skulder, ca 50 tusen enbart på nöjen, borde du ju definitivt göra dig av med bilen och börja beta av dina skulder.

Sen får du väll ta första bästa jobb skicka in cv´n på ams , gå och lämna cv´n i butiker m.m

A-kassan kan du nog glömma, skulle börja söka jobb som en galning ta vad du får.. så får du söka mer under tiden.

Vem betalar dina lån på dina nöjen bungyjumpingen m.m nu? Är väll bättre att sälja bilen och betala av det istället för att hamna hos kronofogden?

LasseMan underordnad allfixare
29 maj 2009 · 696 Inlägg

har du hört med soc?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
dahboy
29 maj 2009 · 1 002 Inlägg

Man undrar ju lite hur du tänker när du bränner så sjukt mycke pengar som du inte har på ett "nöjje". Och sen, till råga på allt så undrar du "hur fan kan man få ihop lite pengar för att få ut bilen, leva lite och kanske kunna unna sig ngt".

Inte funderat på att skrapa ihop lite pengar för att betala dina skulder/kunna betala för dig själv.?

Sen vill du bli tagen på allvar och inte låta som en fjortis..

Stå ditt kasst och sälj bilen för att betala dina skulder.!

Senast redigerat av dahboy (29 maj 2009)

...
Janneutanb
29 maj 2009 · 7 272 Inlägg

Leta jobb, leta jobb, leta jobb.
Skriv ihop ett ordentligt CV! Få med dina erfarenheter och små bra egenskaper du har.
Sen far du runt överallt och presenterar dig samt frågar om dom kan behöva någon.
Extra jobb är bättre än inget.

Sitter du hemma och söker på AMS samt skickar nån email med ett cv till några enstaka firmor så kommer du aldrig få ett vettigt jobb, om något över huvudtaget.

Förvänta dig en jävla massa Nej, men tillslut så hittar man någonstans där man får ett Ja.

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Hör med zortep och Fjortistraxxxxx http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 07&p=2
Inga problem att hitta heltidsanställning enligt dom, go get wink

Jag skulle nog ha sålt bilen.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
biber
29 maj 2009 · 429 Inlägg

Den som vill ha ett jobb, får ett jobb. Det stämmer 100%, för alla. Det finns så många som bara sitter och skickar iväg mail osv för att tro att jobben bli serverade på silverfat. Skriv till ett bra CV, ta gärna hjälp av någon "erfaren" så du får ett unikt och bra CV. Skriv sedan ut 100 stycken, raka dig och gå ut till företag och be att få tala med personal ansvariga för just det företaget, boka ett möte eller helt enkelt ge Cv:t till han/hon och säg att du är intresserad av att börja jobba där. Du kommer garanterat få 99 nej, men ibland så finns det luckor, och då kommer arbetsgivaren ha dig i huvudet innan han ev börjar söka efter annan personal.

Arbetsgivare ser mycket positivare på personer som är framåt och vågar/tar tiden att gå till dom och presentera sig personligen.

Lycka till.

Edit, PS: Sälj bilen, speciellt med dom skulderna.

Senast redigerat av biber (29 maj 2009)

// Pontus
Arradin
29 maj 2009 · 631 Inlägg

Det är absolut inga problem att få jobb...   Problemet är att folk är för jävla trångsynta och kräsna..

" Waaah, det är lågkonjuktur, men jag tänkar fan inte göra nått annat än det JAG vill , och jag kan inte få jobb på dom ställerna JAG vill ha jobb på ,  Waaaaah "

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Arradin skrev:
Det är absolut inga problem att få jobb...   Problemet är att folk är för jävla trångsynta och kräsna..

Problemet är väl snarare att varje jobb har dubbelt så många sökande som förut wink
Företagen gnäller ju tom när de får in för många ansökningar på varje tjänst.

Sanizz
29 maj 2009 ·

Håller med alla som skriver. Även jag tycker att du ska göra dig av med bilen.

Bra tips på hur du kommer igång med ett att skriva cv.
http://www.cv-guiden.se/gratis_guide/gratis_guide.htm

Som någon sa den som vill ha jobb kommer få jobb. Ja fixade ett jobb samma dag som jag började söka, finns inte direkt mycket att välja på men var nöjd med ett betalt jobb.

Senast redigerat av Sanizz (29 maj 2009)

Soderqvist
29 maj 2009 · 660 Inlägg

Börja plugga skaffa studielån och flytta!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Att studera och dra på sig ännu mera lån är ju ingen hit om man redan
har stora skulder som samtidigt ska betalas av. roll

Nej

Guide to success

1. Sälj bil
2. Skaffa ett skitjobb
3. Skaffa en vettigare jobb
4. Köp en liknande bil igen
5. Och lev lycklig i alla dina dagar.

wink

handydan
29 maj 2009 · 201 Inlägg

Har du inte jobb eller annan inkomst, så får du se till att sälja bilen och bli av med dina skulder i första hand.
(muttrar för mig själv: " hur envis och trångsynt får man vara???) sad

Be A Part Of The Driving Force
MilleN
29 maj 2009 · 9 108 Inlägg

Säljjobb brukar inte vara så svårt att få, inte kul men alltid nåt.

steifan DR!FTT3KN!K3R
29 maj 2009 · 10 427 Inlägg

MilleN skrev:
Säljjobb brukar inte vara så svårt att få, inte kul men alltid nåt.

Haha, mobiltelefonsäljare vid affärer.

Drömjobb ! lol

9Femma
29 maj 2009 · 342 Inlägg

Baserat av ditt eget inlägg så skulle jag säga att du är på en one way tripp i expressfart till att hamna hos Kronolle ...

Dags att prioritera om ditt liv och vad du lägger pengar på ...
För din egen skull.
Livet är en fest, men knappast om det sker på kredit.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
DIIEZEL
29 maj 2009 · 501 Inlägg

Hade jag varit du och suttit utan jobb nu när sommarn e här hade jag fan jobbat med vad som helst delat ut tidningar eller något !

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
M103
29 maj 2009 · 1 570 Inlägg

Sälj av bilfan direkt och sök i princip alla jobb och börja läs någon utbildning på deltid om du inte har gjort det tidigare. Visst det är inte kul att ta något "horjobb" som du kallar det men det känns bättre på sikt än att sitta hemma och vara kass och inte göra något vettigt (jag vet). Om inte annat bygger du på ditt CV med anställningar och det är jättebra.

leksak Kanon..
29 maj 2009 · 1 473 Inlägg

24 år, rest o slösat pengar 200 dagar, bor kvar hos föräldrar med skulder o det enda man tänker på är att få ihop pengar så man kan roa sig.
Sälj bilen och dela ut reklam.

biber
29 maj 2009 · 429 Inlägg

ANSÖK TILL LYXFÄLLAN!!! yikes

Bara kände behovet av att säga det wink

// Pontus
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang