Volvo 760 turbo 1983 - motoruppdatering & renovering ( uppdate 25/9 ) *allt updateras i första inlägget*

dadde
13 juli 2009 · 2 164 Inlägg

childofbodom skrev:

dadde skrev:

childofbodom skrev:
Japp hahaha.,,,,nä men det är en hel del kvar att förbereda med,,och måste hitta en momentnyckel att dra åt svänghjulet med,,, ( 70Nm + locktajt )

men du hade ju en momentnyckel för ett par dar sen? går det inte att typ flytta på wastegaten eller va det nu va som låg så tajt?

ja den moment nyckeln va fredriks farfars,,,och han behövde den nu när han plockar med sin Mc.

Wastegaten går inte att flytta utan att behöva bygga nya fästen åt den så den får sitta där den sitter,,,ska lyfta motorn och göra lite plats åt Wg;n

bara du tänker på att motorn måste kunna röra sig oxå tongue eller ska vi göra nya motorkuddar av hockeypuckar när vi ändå är ifarten?

"Life´s too short to drive a boring car"
childofbodom
13 juli 2009 · 78 Inlägg

nu va det updaterat igen wink

Från dom djupa skogarna i Hedared
childofbodom
15 juli 2009 · 78 Inlägg

toppen skall dras i 3 olika steg! 1 = dra bultarna med 20 Nm ( 2,0 kpm ) 2= 60nm ( 6,0 kpm ) och steg 3 = Vinkel dra bultarna 90 grader

Från dom djupa skogarna i Hedared
Alle86 YEAH!!!
15 juli 2009 · 559 Inlägg

härligt! nu krävs en update och massa bilder!big_smilebig_smile

V o L v o
childofbodom
15 juli 2009 · 78 Inlägg

då har vi lite nya updateringar på förstasidan smile mvh// kim

Från dom djupa skogarna i Hedared
dadde
16 juli 2009 · 2 164 Inlägg

inga bilder på motorn när den sitter i ju tongue men du har iallafall inte legat på latsidan som du brukar smile

"Life´s too short to drive a boring car"
childofbodom
19 juli 2009 · 78 Inlägg

dadde skrev:
inga bilder på motorn när den sitter i ju tongue men du har iallafall inte legat på latsidan som du brukar smile

lata mig har ja inte gjort nä wink växellådan va lagom kul att få upp ensammer:P

men nu har jag inte semmester längre heller så det kommer ju bli lite mindre gjort,,,och nästa helg äre falköpingscruising som man är bjuden på tongue

Från dom djupa skogarna i Hedared
childofbodom
26 juli 2009 · 78 Inlägg

****  Update 26/7 wink ***

Från dom djupa skogarna i Hedared
Tiiiseen
27 juli 2009 · 526 Inlägg

Kul projekt lär sjunga fint med dogboxen sen tongue vad fick du ge för den förresten ?

childofbodom
29 juli 2009 · 78 Inlägg

dadde skrev:
fungerade fläktarna och allt? jag provade tutan förut, satan va nöjd jag är!! big_smile asfränt!

japp allt fungerade blåste på som fasen med luft när ja testa dom i garaget... ja du är la nöjd nu wink men sen ska ja inkasera 424 kr av dig lol





Tiiiseen skrev:
Kul projekt lär sjunga fint med dogboxen sen tongue vad fick du ge för den förresten ?

jo denh bör väll sjunga litenär man får liv i bilen tongue den gick på en del kontanter gjorde den.

Från dom djupa skogarna i Hedared
dadde
29 juli 2009 · 2 164 Inlägg

blev det så mycket? jag köpte ju knappt nåt.. men men, du har ju kvittot (bevis materialet) tongue

se till att få nåt gjort med biljäveln nån gång oxå Kim!! jag och Leffe monterar snart ihop bilen åt dig tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
Alle86 YEAH!!!
30 juli 2009 · 559 Inlägg

svårt att ta bort det gammla stödlagert på kardanen? smile

V o L v o
childofbodom
30 juli 2009 · 78 Inlägg

Alle86 skrev:
svårt att ta bort det gammla stödlagert på kardanen? smile

det va mycket våldande för att det skulle lossna..men med tålamod så ska det gå  wink

Från dom djupa skogarna i Hedared
childofbodom
1 augusti 2009 · 78 Inlägg

ny update från garaget den 1/8 10:57     wink

Från dom djupa skogarna i Hedared
Nissee
1 augusti 2009 · 309 Inlägg

men inte luftar man kopplingen via att nån pumpar va? så gör man ju med bromsar ju,å de är ju inte samma slags system?

Volvo 740 "M50b25 turbo" (1989)
Volvo 740 "swedish motor" (1989)
Tiiiseen
1 augusti 2009 · 526 Inlägg

childofbodom skrev:

dadde skrev:
fungerade fläktarna och allt? jag provade tutan förut, satan va nöjd jag är!! big_smile asfränt!

japp allt fungerade blåste på som fasen med luft när ja testa dom i garaget... ja du är la nöjd nu wink men sen ska ja inkasera 424 kr av dig lol





Tiiiseen skrev:
Kul projekt lär sjunga fint med dogboxen sen tongue vad fick du ge för den förresten ?

jo denh bör väll sjunga litenär man får liv i bilen tongue den gick på en del kontanter gjorde den.

ok ska köpa en sån ja med för en hyffsad peng och lägga på hyllan bra och ha ju tongue hur går de med bilen nu då ?

Tiiiseen
1 augusti 2009 · 526 Inlägg

Nissee skrev:
men inte luftar man kopplingen via att nån pumpar va? så gör man ju med bromsar ju,å de är ju inte samma slags system?

lättast är att trycka bromsvätska bakifrån genom luftnippeln som sitter på cylindern för de ska sitta en sån där om ja inte minns helt fel

childofbodom
1 augusti 2009 · 78 Inlägg

Tiiiseen skrev:

Nissee skrev:
men inte luftar man kopplingen via att nån pumpar va? så gör man ju med bromsar ju,å de är ju inte samma slags system?

lättast är att trycka bromsvätska bakifrån genom luftnippeln som sitter på cylindern för de ska sitta en sån där om ja inte minns helt fel

en pumpar och håller nere kopplingspedalen sen öppnar den andra luftnings nippeln nere vid slavcylindern och drar åt när luften pyst ut sen upprepar man det tills all luft gått ur och ny bromsvätska kommer ut

Från dom djupa skogarna i Hedared
childofbodom
2 augusti 2009 · 78 Inlägg

Ny färsk update 2/8

Från dom djupa skogarna i Hedared
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang