Betala skatt för avställd bil

Crillifish
3 juni 2009 · 7 Inlägg

Tjenare, har tänkt att skaffa en bil som jag tänkt trixxa med tills jag blir 18. Men om man köper en bil som är avställd, behöver man betala skatt för den då?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
3 juni 2009 · 3 180 Inlägg

nepp

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
schnauz
3 juni 2009 · 1 758 Inlägg

Det enda du behöver betala är en mindre avgift (har för mig det är 40-50 spänn om året ungefär) för att inte bilen ska trilla ur bilregistret.
Vägskatt och trafikförsäkring behöver du bara betala om bilen är påställd.

Crillifish
3 juni 2009 · 7 Inlägg

Tackar så jättemycket! Kul med snabba svar!

Wanegardh Asgammal medlem.
3 juni 2009 · 2 246 Inlägg

schnauz skrev:
Det enda du behöver betala är en mindre avgift (har för mig det är 40-50 spänn om året ungefär) för att inte bilen ska trilla ur bilregistret.
Vägskatt och trafikförsäkring behöver du bara betala om bilen är påställd.

43 kronor(fick inbetalningen nyligen)
Men det är kanske beroende på vilken bil?

Grotesk
3 juni 2009 · 260 Inlägg

Som någon (några?) sagt; du får betala för plåtarna. Fick själv betala runt 40spänn nyligen.

Saab 900 S (1990)
Batta
3 juni 2009 · 1 353 Inlägg

Garageförsäkring kan ju vara bra att ha annars ändå smile
utifall nåt skulle hända

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Slash Saabifierad
4 juni 2009 · 2 026 Inlägg

43 kronor i vägregisterhållningsavgift, inte för plåtarna som någon svamlade om här i tråden.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Xoreza
4 juni 2009 · 406 Inlägg

Som sagt 43kr för att bilen ska vara kvar. Skattar du den men ej har någon försäkring så får man en månads försäkring på 4000kr:/ Glömde ställa av min calibra inför vintern men sa upp försäkringen och fick en chok då jag fick en räkning på 4000kr:/ Så tänk på den.

MvH Glenn Wiberg
JonR
6 juni 2009 · 3 259 Inlägg

Ja eller så kan man ju göra så att man ställer av bilen, då försvinner även försäkringen automatiskt och man riskerar inte att få en räkning från TF...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Wanegardh Asgammal medlem.
6 juni 2009 · 2 246 Inlägg

JonR skrev:
Ja eller så kan man ju göra så att man ställer av bilen, då försvinner även försäkringen automatiskt och man riskerar inte att få en räkning från TF...

MVH/Jon

Det är beroende på bolag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang