Inför: STREET CARS FEST "DAY & NIGHT" lör 8 augusti STOCKHOLM

Jensi
5 augusti 2009 · 394 Inlägg

Ninja80 skrev:
Är lite besviken på detta evenemang  eller i rättaresagt på planeringen av uttagningen av bilarna till detta evenemang

Här har man sett framemot denna tillställning och förväntade sig ett mail och besked i helgen som sina polare men fick inget mail, då antog man att man inte kommit med, inget mer med det!
Men så får man ett mail idag att man kommit med i tävlingen och är välkommen med sin bil!
Tack vare att man inte fick beskedet tidigare så har man bokat en resa från imorgon och över helgen så nu kan man inte delta i tävlingen  surt nog!!

Nää tycker bara att man kunde planer lite bättre och att man kunde få besked tidigare så att man kan planera och inte bokar in något annat då man tror att man inte kommit med när man inte fått något besked!
Kan vara något att tänka på till nästa gång, ge besked i tid så man kan planera!

Det här typen av utställningar med begränsad plats - är svåra att jobba med. För samtidigt som man vill ha med de "bästa" bilarna som finns att få - ligger de som anmält sig på och vill ha besked. Det går inte alltid så bra. Vi har försökt att få med så mycket fina bilar som möjligt och har därför inte tackat ja till alla som svarar snabbt och vill vara med. För de ännu intressantare bilarnas ägare kanske är lite trögare i att visa sitt intresse. För intresset att vara med har det inte varit något fel på. Men med den begränsade plats som vi har - försöker vi naturligtvis att skapa högsta möjliga klass i utställningen. För publikens skull. Och har man tackat ja till en bil - så kan man ju inte ändra ett sånt besked. Även om bilen efter är tio gånger så intressant. Därför tenderar beskeden i den här typen av utställning med begränsad plats att komma rätt så sent. Det är ungefär som när man tar ut ett landslag i fotboll - man vill ha med de bästa spelarna...inte bara ställa elva spelare på plan.

Nina, i det här speciella fallet frågade Linus i fredags i ett sms om du hade kommit med (och du stod visst alldeles bredvid honom då) och jag svarade "Nina är också med" i mitt svars sms.

Nu tycker vi att vi har gjort allt som vi kan för att få de bästa bilarna och därför kommer de sista beskeden ganska sent. Jag beklagar detta - väl medveten om att vissa som får sena besked kanske planerat andra saker i brist på besked. Jag kan inte bli arg på de som gör så. Tvärtom. Jag vet att det blir en konsekvens av denna uttagningsmodell. Förhoppningsvis blir besökarna nöjda med att vi har försökt allt vi kan för att få med de "bästa" bilarna.

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Jensi
5 augusti 2009 · 394 Inlägg

SkylinePeter skrev:
håller med om detta faktiskt. när man anmälde sig fick man ju detta svar

Anmälningstiden till den svenska uttagningen går ut söndag den 19 juli 23.59, så s e n a s t den 20 juli kommer besked att skickas ut till de bilar som kan erhålla en plats i uttagningen.

det är lite sent att skicka ut mail nu. hoppas det blir bättre till nästa år. inte så lätt med någon dags varsel att planera en resa till stockholm

Peter, det du skriver är riktigt - men vid tidpunkten för deadline så tyckte vi inte att kvalitén på de som anmält sig, vid en samlad bedömning - höll sådan klass som vi hade önskat. Vi bestämde oss då för att ge det hela ännu mera tid. Och tittar man på utställningsdelen idag jmfr med hur den såg ut den 20 juli - så var det ett riktigt beslut.

Kanske är semestertider, som troligtvis varit orsak till många sena svar - inte är de bästa tiderna att jaga ihop en utställning på...

Senast redigerat av Jensi (5 augusti 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
Ninja80
5 augusti 2009 · 75 Inlägg

Jo Jensi jag fick ett besked via Linus att jag kommit med men det står klart och tydligt att om man inte fått något mail från er har man inte kommit med och jag hade inte fått något mail förrän idag så jag vart osäker och trodde att jag inte kommit med då alla andra jag känner fått mail från er i helgen att de kommit med!

Jensi
5 augusti 2009 · 394 Inlägg

Ninja80 skrev:
Jo Jensi jag fick ett besked via Linus att jag kommit med men det står klart och tydligt att om man inte fått något mail från er har man inte kommit med och jag hade inte fått något mail förrän idag så jag vart osäker och trodde att jag inte kommit med då alla andra jag känner fått mail från er i helgen att de kommit med!

Men Nina, om ni nu p.g.a detta har bokat en resa och inte kommer att kunna vara med personligen - är det alldeles omöjligt att låta någon annan, kanske på t.ex SCStyling komma med bilen till utställningen?

Beklagar igen det sena svaret.

Hör av dig hur du vill göra, /Jensi/

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
PAIN
7 augusti 2009 · 2 103 Inlägg

då ses vi snart då tongue

Grosshandlaren
7 augusti 2009 · 327 Inlägg

Vad bellar biran?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang