Vissa personer bör inte ha körkort = Flicka påkörd

FL3JM Inga konstigheter
18 juni 2009 · 2 064 Inlägg

tkd_rille skrev:
skulle jag satt en kamera i min arbetsbil och under ca 40-60 mil om dagen hade ni sett massor med män med för liten snopp som kör bil smile, satan vad de är värdelösa på att hantera sina fordon.

Konstigt, när jag kör runt så är det nästan ALLTID en kvinna bakom ratten på dom bilar jag blir förbannad på eller ser göra idiotgrejjer (eller bara är allmänt sämst).
Mitt ex tyckte jag hade fördomar först, sen åkte hon med och såg att det faktiskt stämde.

Bara idag fick jag stå på bromsarna för att en brud fick för sig att byta fil köra om en lastbil, helt utan att titta i backspegeln. Imponerande att hon iaf kunde blinka, tyvärr så blinkade hon exakt samtidigt som hon svängde ut så det gav ju inget.

I enstaka fall är det gamla halvdöda blinda gubbar som dummar sig också, det kan jag erkänna.

Spelis
18 juni 2009 · 1 926 Inlägg

MrEricsson skrev:

patrikke skrev:

MrEricsson skrev:
sånt där har man ju läst om förr fast då va de en personbil som oxå hade lyckats med nått liknade

Det var en personbbil den här gången ocksåwink

tyckte nån skrev lastbil ja:S?

Och personbil. Läs om, läs rätt wink

************

Och hur fan man missar en sådan sak är ju obegripligt..

MikeyMouse
19 juni 2009 · 214 Inlägg

Helt sinnessjukt! men det mest otroliga av allt är väl att flickan har överlevt? släpas nästan 4km under en bil svårt skadad av att redan blivit påkörd av en lastbil, änglavakt åt den personen.

det är sånna kärringar som borde ta om körkortet varje år och skaffa glasögon/hörapparat för visst måste det hörts? :S jag körde på en älg och visst stannade jag direkt efter (A) skämt åtsido helt sinnesjukt att man inte märker något...

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
Soderqvist
19 juni 2009 · 660 Inlägg

Jadu, man ska juh inte ha fördommar men efter att ha sett ett par "kvinnor" köra så vet jag inte om det släktet ska ha körkort..

Bara idag fick jag tvärnita så min donken mugg flög ner på golvet för att en "kvinna" i en bil fullproppad med ungar inte orkade vänta och körde rakt ut i vägen och stannade för det var bilkö på andra sidan, tur att man har en bra rallybil iaf så efter några heromoves med bilen så gick allt bra men hade hon inte haft ungar i bilen och om jag hade bältet på mig så hade jag smällt in allt vad jag orka i henne bara för att jag börjar bli så trött på sånt (Självklart hade jag smällt in i bakdelen på fordonet, vill juh inte skada henne utan bara hennes plånbok) tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
bjoorniiee
19 juni 2009 · 356 Inlägg

Ser bra mycket idioter i trafiken, de flesta är killar. I det här fallet hade det lika gärna kunnit vara en gubbe, så..

Rock-Star
19 juni 2009 · 2 982 Inlägg

jag röstar på ett fett skad stånd samt grov vårdslöshet.

Bjork OEM <3
19 juni 2009 · 6 957 Inlägg

Deutsch-style skrev:
fan.... brudarna borde ju få ännu en uppkörning o dom stela o tröga borde kugga :S

Dedär är väl ändå till att dra alla över en och samma kant?

Kunde ju lika gärna varit en stressad herre med mobilen i örat som mejade ner henne..

OEM <3
FL3JM Inga konstigheter
19 juni 2009 · 2 064 Inlägg

Bjork skrev:

Deutsch-style skrev:
fan.... brudarna borde ju få ännu en uppkörning o dom stela o tröga borde kugga :S

Dedär är väl ändå till att dra alla över en och samma kant?

Kunde ju lika gärna varit en stressad herre med mobilen i örat som mejade ner henne..

Ja visst hade en stressad herre med mobilen i ögat kunnat meja ner henne, men en en sådan herre hade stannat på en gång. Och (inte helt) konstigt nog var det inte en herre i det här fallet.

Aga_Diff Bärs!
19 juni 2009 · 3 456 Inlägg

:o

Senast redigerat av Aga_Diff (19 juni 2009)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
FireTraXX DFFL
19 juni 2009 · 9 020 Inlägg

tkd_rille skrev:
skulle jag satt en kamera i min arbetsbil och under ca 40-60 mil om dagen hade ni sett massor med män med för liten snopp som kör bil smile, satan vad de är värdelösa på att hantera sina fordon.

Tjejer saknar ögon och öron i trafiken.
Killar är mer impulsiva.

Så har jag märkt av skillnaden efter ca 30 000 mil.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
E-30
19 juni 2009 · 1 050 Inlägg

Tyvärr, så kan vi bara konstatera att fruntimmer är fullständigt "LIVSFARLIGA" i trafiken. (inget ovanligt)

Nu har det även blivit poppis för kvinnor att bära den nya sortens mod glasögonbågar med extremt breda skalmar: 3-4cm breda. Dessa breda skalmar fungerar som utmärkta "skygglappar" vilket gör att man ej alls ser vad som händer på sidorna? hur faan kan dessa nya bågar vara lagliga att använda till vardags vid bl,a bilkörning. Se upp för alla tokiga kärringar med skygglappar = LIVSFARA.

Personligen tycker jag det borde vara "skottpengar" på lösa kärringar ute i trafiken. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
peegee Forummoderator
19 juni 2009 · 2 924 Inlägg

MrEricsson skrev:

patrikke skrev:

MrEricsson skrev:
sånt där har man ju läst om förr fast då va de en personbil som oxå hade lyckats med nått liknade

Det var en personbbil den här gången ocksåwink

tyckte nån skrev lastbil ja:S?

Men läs igenom artikeln om vad som hänt innan du uttalar dig...suck hmm
(tips: både lastbil och personbil var inblandat...)


Hursomhelst grymt tragiskt, låt aldrig den kvinnan få köra bil mer! Hon kan ha tusen ursäkter men sånt går inte att missa i 4km...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Muttley
19 juni 2009 ·

FL3JM skrev:

tkd_rille skrev:
skulle jag satt en kamera i min arbetsbil och under ca 40-60 mil om dagen hade ni sett massor med män med för liten snopp som kör bil smile, satan vad de är värdelösa på att hantera sina fordon.

Konstigt, när jag kör runt så är det nästan ALLTID en kvinna bakom ratten på dom bilar jag blir förbannad på eller ser göra idiotgrejjer (eller bara är allmänt sämst).
Mitt ex tyckte jag hade fördomar först, sen åkte hon med och såg att det faktiskt stämde.

Bara idag fick jag stå på bromsarna för att en brud fick för sig att byta fil köra om en lastbil, helt utan att titta i backspegeln. Imponerande att hon iaf kunde blinka, tyvärr så blinkade hon exakt samtidigt som hon svängde ut så det gav ju inget.

I enstaka fall är det gamla halvdöda blinda gubbar som dummar sig också, det kan jag erkänna.

De är många kvinnor med. speciellt i osby, fattar inte vad de är med de området. men en brud körde i 70, och jag hade brådskande till en tur, och då vill man ju inte ligga i 70 på en 90 väg. så jag skulle köra om fanskapet, då drar hon ut i omkörningsfilen och blåser på som ett svin upp i kanske 160 och vinglar satan i det :S
Var även med om ett par smågrabbar i en cabbe där uppe, de körde om mig när jag hade kund i bil, och räckte finger, kunden asgarvade smile

Muttley
19 juni 2009 ·

FireTraXX skrev:

tkd_rille skrev:
skulle jag satt en kamera i min arbetsbil och under ca 40-60 mil om dagen hade ni sett massor med män med för liten snopp som kör bil smile, satan vad de är värdelösa på att hantera sina fordon.

Tjejer saknar ögon och öron i trafiken.
Killar är mer impulsiva.

Så har jag märkt av skillnaden efter ca 30 000 mil.

Ungefär så är det. Och till 80% av de jag ser har en lur i örat och vinglar runt, kommer jag ner till malmö och en bil kör lite slött/vingligt så är de 100% som har en lur i örat. (då mestadels kvinnor)

lelleal
19 juni 2009 · 1 150 Inlägg

Spelis skrev:

MrEricsson skrev:

patrikke skrev:

Det var en personbbil den här gången ocksåwink

tyckte nån skrev lastbil ja:S?

Och personbil. Läs om, läs rätt wink

************

Och hur fan man missar en sådan sak är ju obegripligt..

de va eb lastbilförst sen körde kvinnan över och då fastnade hon under !

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
trippelturbo Trucker
19 juni 2009 · 2 710 Inlägg

Gör inte påhopp på nån individ eller grupp men tycker definitivt att pensionärer och kvinnor är RENA trafikfaror!! Och detta efter att ha gått med på ett antal saker med dessa..

kan ju berätta en historia:

Ska köra ti jobbet, har inte bråttom eller ngt utan kör precis som det skall. stör ingen.
Svänger av från E18 och när man ansluter sig till den andra vägen som går till mitt jobb så är det heldraget linje, jag behöver inte stanna utan kollar bara att allt är som det ska. Visst, kör. Sen kommer en kvinna i 60års åldern o blir rasande.. "vafan är det som pågår undrar jag"

Hon: du stannade inte, jag höll på att köra på dig!!
Jag: Jag får ursäkta om jag störde dig på ngt sätt men det va faktiskt heldraget linje..
Hon: du kan inte ha svenskt körkort.. o sen stack hon

Kunde inte göra så mkt annat än att smågarva big_smile o killarna på jobbet började mobba mig för att jag försökt tävla mot en tant i en Atos

Ja.. Dessa grupper är trafikfaror.. Enligt mig wink

Fart missbrukare
Saab_Diana
19 juni 2009 · 401 Inlägg

hmm vet inte hur man ska förhålla sig med tanke på att man e tjej själv då..men nog har man ett par historior..tex..ligger i snabbfilen på E4 och kommer ikapp en peugeot 206?A iallafall hon ligger la i 110..så ligger jag i häcken på henne..o hon ökar t. 120 o tycker det är nog..men fortsätter o pressa henne..så tvärnitar hon ett par gånger,,håller på med spolarvätskan,, LIVSFARLIGT!!Hon hade nog blitt lite mos om jag hade kört på henne..

Ja efter många om o men flyttar hon på sig,,pekar finger när jag kör om.vad fan var poängen med att hålla på så..jekla bajsf***a

Saab 9-5 "2.0" (2000)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
BMW 535 "i" (2012)
E-30
19 juni 2009 · 1 050 Inlägg

lelleal skrev:

Spelis skrev:

MrEricsson skrev:

tyckte nån skrev lastbil ja:S?

Och personbil. Läs om, läs rätt wink

************

Och hur fan man missar en sådan sak är ju obegripligt..

de va eb lastbilförst sen körde kvinnan över och då fastnade hon under !

De va nog en tokig kärring som körde lastbilen med. Man ser ju på nyheterna hur illa dessa kvinnliga yrkeschaufförer kör. Vill minnas att det var en kvinnlig bussförare som tog livet av nio personer nu i vintras, när hon la hela bussen på sidan i skogen. Hon dömdes senare för grov vårdslöshet i trafik. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
decib3L Körv
19 juni 2009 · 3 535 Inlägg

Alltså, gnäll inte på han/hon som körde lastbil. Det är svårt nog att upptäcka en sån sak som att få punktering på en lastbil. Så jag förstår om han inte hörde flickan.

Och förövrigt är det lite väl mycket kvinnoförnedring i den här tråden.

Truckdriving Man
perzy Snål gnällspik
19 juni 2009 · 402 Inlägg

Det här fallet var så vidrigt så jag orkade inte läsa om det i tidningen ens..

Senast redigerat av perzy (19 juni 2009)

Volvo S80 2,9.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang