Fel i motorelektroniken (volvo s40 t4 98

_noz
24 juni 2009 · 28 Inlägg

när jag ligger i ca 100 vexlar ner och gasar fullt så vid höga varv så hackar den till och lampan tänds ( fel i motorelektroniken) bild här --->


https://www1.garaget.org/gallery/archive/105053/693126_tb7zf8.jpg
mmmmm





vad kan det vara för fel?
(bilen är chippad till steg 2)

Senast redigerat av _noz (24 juni 2009)

Volvo s40 t4 "T4-oN" (1998)
_Jacob_
24 juni 2009 · 263 Inlägg

lambda som dampar?

Bjuuuu han!!
Koop
24 juni 2009 · 1 867 Inlägg

Förmodligen är det motorstyrningen som får panik när laddtrycket sticker iväg, kolla över din laddtrycksstyrning och kolla om det överladdar lite.
Har du laddtrycksmätare i bilen?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
_noz
25 juni 2009 · 28 Inlägg

ja det har jag och det laddar maX 1.6

Volvo s40 t4 "T4-oN" (1998)
Arnie
4 juli 2009 · 295 Inlägg

1.6 är för mkt på steg 2.   peak på 1.4 och sen sjunka till 1.3

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Equinox Kicka Laddtryck !
4 juli 2009 · 319 Inlägg

Läs ut felkod. smile, Lmm går i botten, därav tänds lampan smile

Senast redigerat av Equinox (4 juli 2009)

Volvo S60 2.4T "R-Replica" (2001)
HGT
7 juli 2009 · 41 Inlägg

för högt ladd, dra ner laddet lite och nollställ sedan för att se om det kommer tillbaka.

One Life, One Chance
Volvo V70 T5 "Turbo ADDICT" (1998)
_noz
10 juli 2009 · 28 Inlägg

tror inte de kan vara lad för när man chippar tar man väll bort spärren ?

Volvo s40 t4 "T4-oN" (1998)
Koop
10 juli 2009 · 1 867 Inlägg

Nej, inga spärrar tas bort, men alla värden i tryckmappen höjs. Hur styr du trycket?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Crille88
10 juli 2009 · 1 353 Inlägg

du säger att den hackar till innan den tänds..
kan även vara så att den misständer. kolla över stift o tänddelar. prova även att sänka laddet en aning.

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Weermets Gasglad
10 juli 2009 · 295 Inlägg

Sedan jag trimmat min så gör min också så när det är kallt ute. Med andra ord, orginal LMM på fas1 bottnar vid 1.5 bars laddtryck om jag inte minns fel. Och det trycket får jag när det är tillräckligt kallt ute. Sen behöver det ju inte vara samma "fel" på din. Men läsa ut felkoder kan ju vara en start.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang