R eller inte R emblem?

expect1991
27 juni 2009 · 1 814 Inlägg

Babian skrev:

THEBADGUY skrev:
R märke ska sitta på en äkta R, inget annat.

Är min åsikt iaf.

+2 tongue

+3

R ska signalera att det är en R bil, inte en trimmad s40. Tyvärr wink

North
27 juni 2009 · 824 Inlägg

_JLarsson skrev:
Då Kanske jag Skulle  Sätta på ett Ferrari Märke på min bil.. .



Ferrari 740 GL.  lol

Nej Ett R Ska sitta på en orginal Volvo R bil. Men det kan ju betyda R acing, Så ja varför inte. det är kanske det som det står för? vad vet jag.

R står för Refinement

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
28 juni 2009 · 264 Inlägg

North skrev:

_JLarsson skrev:
Då Kanske jag Skulle  Sätta på ett Ferrari Märke på min bil.. .



Ferrari 740 GL.  lol

Nej Ett R Ska sitta på en orginal Volvo R bil. Men det kan ju betyda R acing, Så ja varför inte. det är kanske det som det står för? vad vet jag.

R står för Refinement

okej Tackar ! smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 juni 2009 · 5 650 Inlägg

varför sätta emblem på nått man inte har

har man ingen R så har man ju ingen R

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
CrilleD
28 juni 2009 · 831 Inlägg

Förstår inte grejen. Har du ingen R säger det sig väl självt? Jag skulle skämmas med att ha en bil och sedan spöka ut den med emblem så folk ska tro att det är nått värre. Dom som kan bilar ser oftast att det bara är en snikräcer. Vet inte hur många det är här i stan som sitter och åker med M märke på sina ruttna, rostiga fula BMW:s.

_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
28 juni 2009 · 106 Inlägg

Klockrenaste kommentaren på varför en person hade satt R emblem på sin bil var följande "Ja men bilen är ju så pass ombyggd så jag tycker den går som en R bil.." Jag lovar dig tusen miljoner frågor kommer hagla konstant om det är en äkta R eller om det är fejk..

Har du ingen äkta R bil ge fanken i å sätta dit emblemet då, "jag hade inte råd å köpa bilen, så jag staljar den så att folk tror att jag har en sån iaf.." NEJ, NEJ NEJ låt bli det!

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
Germax
28 juni 2009 · 12 086 Inlägg

THEBADGUY skrev:

rcr skrev:
lånar tråden lite... funderar på ett M märke på min bmw... bmw e30 m har 194hk om ja inte mins fel.. min 325 har ca 200hk??

Din 325 må ha 200 hk, men fortfarande ingen äkta M.

Ska du "dekal" trimma så ska du ju på med ett 318 märke eller dylikt. Lite roligare då.... tongue

Det är ju fortf ingen äkta 318 tongue

Germax
28 juni 2009 · 12 086 Inlägg

Jag funderar förövrigt på att slå ditt nått M-märke på min bil, iaf "Mtechnic" då jag råkar ha både M stolar, ratt kjolar och chassie. Försök o stoppa mig wink

Mack Forum- och sitemoderator
28 juni 2009 · 26 167 Inlägg

JapMax skrev:
Jag funderar förövrigt på att slå ditt nått M-märke på min bil, iaf "Mtechnic" då jag råkar ha både M stolar, ratt kjolar och chassie. Försök o stoppa mig wink

Om nu din Bmw har M-stolar, M-ratt, M-kjolar och ett ypperligt M-chassi - varför har den då inget emblem? Glömde de montera det i fabriken eller råkar det fattas någon ingrediens i kakformen?
Personligen anser jag att det en bil utrustas med från fabrik, gäller, oavsett vad som sedan tillkommer i efterhand.

Edit: nej jag ska vara någorlunda snäll i mitt inlägg..sorry

Senast redigerat av AirOne (28 juni 2009)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Janken Driver
28 juni 2009 · 2 111 Inlägg

HiTek skrev:
Tjenare Garaget,

Jag tänkte höra lite med er om min lilla idé jag har till S40:n min.
Har funderat på att sätta ett R emblem i XC-grillen fram och undrar vad era åsikter är lite?

Kanske dum tråd, men är lite 70 / 30 om jag ska köpa ett och sätta dit.
Märket på andra Volvo modeller än just S60R / V70R är ganska vanligt.

MVH
HiTek

Ganska enkelt, då du kan svara själv.

Är bilen en äkta "R" ?... wink.

Så , då var det löst.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
lelleal
28 juni 2009 · 1 150 Inlägg

sätt r om du vill ,inget spicelt med r modellerna dom ser ju ut som  vilken volvo som helst efter som alla nästa r stylar i brist på fantasi

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
28 juni 2009 · 846 Inlägg

tycker du ska göra hur du vill tongue din bil din smak lr hur ;P ? vrf låta ens adra bestämma åt di big_smile

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
born_rebell Team740
28 juni 2009 · 211 Inlägg

håller med dom flesta, inget "R" på den, det vore ju som att sätta ett koenigsegg märke på en saab (visserligen finns det ju dom nötterna som har gjort det med)

Burn Rubber Not Your Soul
TurbOla Reservdansk
28 juni 2009 · 6 271 Inlägg

Om du sätter ett R-märke på din bil, R-fälgar, R-spoiler, R-inredning, m.m. och någon kommer fram och frågar:
"Oj, har du en R?! Vad snygg den är" blir du glad då för att du har lurat någon?

Eller säger du:
"Öh, det är egentligen inte en äkta R..." och skäms?

Jag kan liksom inte se några andra alternativ...

Eller så ger du de äkta R-bilarna dåligt rykte.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Germax
28 juni 2009 · 12 086 Inlägg

AirOne skrev:

JapMax skrev:
Jag funderar förövrigt på att slå ditt nått M-märke på min bil, iaf "Mtechnic" då jag råkar ha både M stolar, ratt kjolar och chassie. Försök o stoppa mig wink

Om nu din Bmw har M-stolar, M-ratt, M-kjolar och ett ypperligt M-chassi - varför har den då inget emblem? Glömde de montera det i fabriken eller råkar det fattas någon ingrediens i kakformen?
Personligen anser jag att det en bil utrustas med från fabrik, gäller, oavsett vad som sedan tillkommer i efterhand.

Edit: nej jag ska vara någorlunda snäll i mitt inlägg..sorry

Allt är originalmonterat vid fabrik förutom kjolarna. Jag antar att de inte satte på M-märken på E34 då jag aldrig sätt något annat än M5 ha de (till skillnad från massa andra bmw-modeller då)

Nu vart jag ju nyfiken på vad du skrev först smile
Jag tål mothugg, sålänge de är någorlunda konstruktivt dock.

Karl-Bertil
28 juni 2009 · 518 Inlägg

born_rebell skrev:
håller med dom flesta, inget "R" på den, det vore ju som att sätta ett koenigsegg märke på en saab (visserligen finns det ju dom nötterna som har gjort det med)

eller som att sätta dit en klibba i framrutan där det står " volvo performance " på när 90% av dessa sitter på världens rostigaste , skabbigaste 240is eller 740is med helt orginal motor fast med bortplockad bakre ljuddämpare .

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Iam2fast4U
28 juni 2009 · 1 534 Inlägg

ett r emblem på en oäkta r....
vad står det för?
retard eller? roll

BMW E34 "538" (1990)
discokapten Kapten på disco!
28 juni 2009 · 1 729 Inlägg

Sätt på ett R om du vill, det är din bil, du gör vad du vill. Det finns väl 1000 stycken i Sverige som redan har gjort det?

Jag hade Turbovingen på min N/A og900, borde jag hatas för det?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
ezz4
28 juni 2009 · 313 Inlägg

tycker faktiskt att de e coolare och göra tvärt om.
tex. sätta på ett A4 emblem på en RS4. de hade varit rätt roligt faktiskt big_smile
menmen, de har inte med din fråga att göra....

jag tycker som dom flesta har svarat, köp en s60/v70 R så får du ett R emblem i grillen på köpet wink

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
Thullen
28 juni 2009 · 1 653 Inlägg

folk kan få rolla sina bilar rosa, montera apfula bodykits, ha aluminiumvingar osv osv utan problem, men att sätta R-emblem på en icke-R eller M-emblem på en icke M-bil är absolut enbart PINSAMT!

Däremot att sätta ett GL-emblem på en T5R tycker jag kan va helrätt, sleeper är coolt, men att utge sig vara mer än man är är enbart pinsamt...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang