Angående: Södertälje träffarna!

Boston
29 juni 2009 · 183 Inlägg

tjenare

på grund av att folk inte förstår sig på vanligt folkvätt så kommer södertälje träffarna sluta helt!! i alla fall under vårt arrangemang!

för er som inte var på plats kan jag tala om vad som hände.
en kille på cross skulle visa att han kunde åka på bakhjulet! vilket kan vara kul om man är i en grusgrop eller så men inte på en bilträff!   
han åkte förbi mig med inte ens en meter i full fart.
och när han blev tillsagd att parkera hojen så skulle han å hela hans flock börja  bråka!

så pga detta så kommer jag inte vara med på någon av södertälje träffarna!

tack för oss

tyskt ska d va!
Patchi
29 juni 2009 · 237 Inlägg

nej fan va tråkigt.. skulle ha åkt dit ikväll med kunde inte.. har inte vart på era träffar.. fan va tråkigt.. hade sett fram emot att träffas o kolla in andras bilar o snacka lite.. hoppas att det kan bli fler träffar snart igen smile
angående det som hände ikväll är jävligt tråkigt.. synd att folk inte kan ha hyfs under träffarna.. man e ju lixom där för att man ha ett bilintresse, inte för att styla.. träffarna e ju för att parkera, visa upp sin bil (utan att den är på) och snacka lite, enligt mig. Jävligt tråkigt fan..

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
Rawad C20LET
29 juni 2009 · 1 041 Inlägg

det va verkligen tråkigt det som hände idag, såna dårar finns spridda överallt ju, tråkigt att visa inte kan behärska sig.
först trodde jag att han ville bara visa upp sig på en repa men tydligen inte han körde om o om utan hänsyn till andra, man hatar såna nötter o förstår inte va de har att göra där, man såg att han inte va bilintresserad pga sitt beteende.

allt gick så snabbt o nån gick fram o snacka med han, det kunde ha gått bättre om man visste att nån skulle dit o snacka då kunde man följa med o visa stöd, själv stod man på avstånd o så g det hela ske snabbt.
otroligt idiotiskt beteende av han att inte kunna snacka o börja skrika istället.

nu till det viktiga så tycker jag att träffarna ska fortsätta så man kan träffa mer trevligt folk, o jag lovar att ni har mitt fulla stöd den här gången, vi kan stå för ordningen där så alla kan trivas, så nästa gång vet jag vad som ska göras åt sånt folk, så låt inte träffarna dö pga sånt folk, tycker att du har bra ledning där o jag kan tänka mig att vara med där som full stöd för er.

säger det igen vi ska inte låta en sån dåre förstöra för oss andra vi bör ge träffen en chans till o låta oss njuta av tiden med liksinnade människor.
så stå på er nu o hoppas på en träff till o jag bakar upp er till hundra.
MVH/Rawad

Senast redigerat av Rawad (29 juni 2009)

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Patchi
29 juni 2009 · 237 Inlägg

jag håller med där! låt inte en kille förstöra för alla andra, alla borde visa sitt stöd och visa att vi inte tolererar sånt där! en bilträff är en bilträff för bilintresserade, inte för folk som är där och ska förstöra och slåss! tycker att alla borde visa sitt stöd här på garaget och på träffarna, visa att sån stil inte är okej på träffarna o och på garaget. Du har mitt stöd i alla fall!
//Patrick

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
CarpeDiem German Engineering
29 juni 2009 · 9 083 Inlägg

Det är ju riktigt synd, jag hade ju trevligt på södertälje träffen igår, var där och fotade till och med.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
lunsanboy Mr.BrUmM
29 juni 2009 · 12 Inlägg

Själv håller jag med stillooking!
Det är ingen idé att försöka hålla en seriös nivå på träffarna med allt vad de innebär, om det ska komma folk och förstöra.
Ett uppehåll är kanske de som behövs. Så kan de ha sina egna träffar med crossar, slagsmål och skrik. Men då kan vi hoppas att de håller sig ute i skogen!!

Gasar tills de rasar!
Natural
29 juni 2009 · 431 Inlägg

Det var ju inte bara crosskillen som "förstörde"... (även om han var värst)
Alla dessa äckliga civic´s som måste gasa på som fan på parkeringen och bland folk..
Hur fan tänker ni? Räcker det inte att ni får köra 402 meter?

"Och tyvärr är det ju såhär med Flockdjur, börjar ett djur göra en sak, så ta alla andra efter..."



Hoppas ni är stolta...

Masterworks
29 juni 2009 ·

Jag kan bara säga att träffen på parkeringen var riktigt bra
och jag hoppas att det löser sig så man kan komma fler gånger!  smile

Saffranskalle Palfinger tekniker
29 juni 2009 · 1 248 Inlägg

jag tyckte det va riktigt trevligt. men tyvärr så fattar inte endel när det är dags att sluta hålla på.. men jag tycker att det vore synd om ni lägger ner träffen på grund av en idiot på en cross.

Volvo Xc70 (2001)
BlauMes
29 juni 2009 · 1 801 Inlägg

Shit vad tråkigt det är när man läser detta!
Jag har varit lite smått förbannad på alla som kommer med sina bmws och SUVar som parkerar åt helvete fel!

Om ni som ser detta vet med er att ni har betett er som skit så fan ta er säger jag bara. Blir så himla less när folk ska förstöra!

Hoppas ni tar upp arrangemanget igen för det var kul när det väl pågick! Folk får sluta ta med sig halva släkten och kompis delen eller bete sig som normalt folk!

Vore kul om någon kunde fixa detta så det blev lite träffar ändå! smile

Saab 9-3 (2008)
Rock-Star
29 juni 2009 · 2 982 Inlägg

flytta denna till järfälla?
blir lite långt att åka cross från s-tälje till järfälla =P

Sam, (carpediem) kan nog hålla en "sthlms träff" på ikea igen?
dock oftare ? och inte 21:00?

Senast redigerat av Residence (29 juni 2009)

CarpeDiem German Engineering
29 juni 2009 · 9 083 Inlägg

Residence skrev:
flytta denna till järfälla?
blir lite långt att åka cross från s-tälje till järfälla =P

Sam, (carpediem) kan nog hålla en "sthlms träff" på ikea igen?
dock oftare ? och inte 21:00?

Hahaha tongue Nej tack tongue

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Rany
29 juni 2009 · 27 Inlägg

Natural skrev:
Det var ju inte bara crosskillen som "förstörde"... (även om han var värst)
Alla dessa äckliga civic´s som måste gasa på som fan på parkeringen och bland folk..
Hur fan tänker ni? Räcker det inte att ni får köra 402 meter?

"Och tyvärr är det ju såhär med Flockdjur, börjar ett djur göra en sak, så ta alla andra efter..."



Hoppas ni är stolta...

Det va inga hondor som gasade på parkeringen för att vi kom först av alla o åkte sist av alla.
Så säg inget, du inte vet!

Bara för att du kanske inte gillar Honda så kan du hålla din åsikt för dig säljv för ingen frågade.

" Räcker det inte att ni får köra 402 meter "

Får ? 


Synd för det som hände ser fram emot att folk skärper sig .

Senast redigerat av Rany (29 juni 2009)

MVH
Rany
Södertälje
Honda Accord TypeS "TypeS" (2008)
Honda Civic "Civic R" (1990)
_Palmen
29 juni 2009 · 306 Inlägg

Rany skrev:

Natural skrev:
Det var ju inte bara crosskillen som "förstörde"... (även om han var värst)
Alla dessa äckliga civic´s som måste gasa på som fan på parkeringen och bland folk..
Hur fan tänker ni? Räcker det inte att ni får köra 402 meter?

"Och tyvärr är det ju såhär med Flockdjur, börjar ett djur göra en sak, så ta alla andra efter..."



Hoppas ni är stolta...

Det va inga hondor som gasade på parkeringen för att vi kom först av alla o åkte sist av alla.
Så säg inget, du inte vet!

Bara för att du inte gillar Honda så kan du hålla din åsikt för dig säljv för ingen frågade.

" Räcker det inte att ni får köra 402 meter "

Får ? 


Synd för det som hände ser fram emot att folk skärper sig .

När jag kom så åkte det 3-4st hondor från parkeringen och ja va där bland dom första oxå.

Men det är inte bara dom som gasar på parkeringen även många andra.
Att folk inte lär sig att ta det lungt på parkeringen och till och från träffen.

Har haft en krock på parkeringen i år i södertälje och den bilen blev inte så fin efter det.

Tycker det är tråkigt att ni ska sluta men förstår er

Tycker även att det va dåligt igår att man va tvungen att ha av avspärrningsbanden igår. Direkt när det gick av så springer det 3st därifrån, så vilka kan det vara?

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se
Turbo-Danne
29 juni 2009 · 157 Inlägg

Om man säger så här: det spelar ingen roll vad man säger och hur många gånger man säger det. Alla vet hur vissa folk är i Södertälje. Dom som tror att dom har rätt och göra allt och att dom äger stan.

Dom lyssnar inte vad man säger och dom kan inte ta en diskution men munnen utan dom tar gärna det med knytnävar.

Spelar ingen roll om man säger det 10 gånger eller 100 gånger. Dom ska lik förbannat vara tuffa och JÄTTE coola och visa vad dom kan. Är det inte den ena så är det den andra. Men ärligt talat så SKITER vi i det. Vi tycker inte alls att ni är coola eller nåt. Bara jävligt omogna. Visar bara att ni inte har så mycke bakom pannbenet. Och det är iallfall ingeting jag skulle vilja vara stolt över.

Så ser jag det iallafall men kan säkert ha jätte fel

Senast redigerat av Turbo-Danne (29 juni 2009)

Saab_Diana
29 juni 2009 · 401 Inlägg

Tur att man hann dra innan det där hände..Fram tills dess var det väl ganska bra stämning..MEN jag tycker fan inte att man ska lägga av för nå dumma muppar som bara vill sabba..oftast vågar dom endast gläfsa i grupp.

Saab 9-5 "AERO" (2001)
BMW 535 "i" (2012)
Saab 9-5 "2.0" (2000)
Softmuminpappa
29 juni 2009 · 7 Inlägg

Min första träff någonsin, hur coolt som helst, så mycke bilintresserade personer på ett och samma ställe grymt! De va riktigt roligt att gå runt och titta på alla stylade bilar man blir mer och mer sugen på att styla sin egna bil och chippa å greja. synd att mopen åkte omkring och lekte på fel plats. Men ja kommer igen om de blir fler träffar ( min nya Hobby ) södertälje har ett nytt ansikte!!

Gooooo Bilträffar!!!

Boston
30 juni 2009 · 183 Inlägg

nu har de kommit förslag om att flytta hela södertälje träffen till jordbro.
vilket betyder att att samma folk som har hand om träffen här i tälje kommer ta hand om de i jordbro. detta är inte färdig planerat än uyan ligger bara uppe som förslag!!

vad tycker folket??

tyskt ska d va!
BlauMes
30 juni 2009 · 1 801 Inlägg

Usch vad tråkigt att det skulle flyttas så långt! sad

Får försöka ta mig dit på något sätt.
Hoppas det blir mycket bättre stämning då! big_smile

Saab 9-3 (2008)
Saffranskalle Palfinger tekniker
30 juni 2009 · 1 248 Inlägg

det låter som ett bra förslag tycker jag iaf big_smile

Volvo Xc70 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang