Eftersnack: Westcoast Motor Show 10-12 Juli 2009 Arena Vänersborg

Alecci
12 juli 2009 · 2 014 Inlägg

Här har vi en eftersnackstråd för mässan. Ska själv återkomma vid senare tillfälle och skriva ner lite av mina egna åsikter, etc.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Mr_Rustler
12 juli 2009 · 658 Inlägg

jag tk att Mässan va grymt bra;) Lite kal bara men ää va fan big_smile  Längtar redan efter nästa år wink

Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Arnie
12 juli 2009 · 295 Inlägg

positivt förvånad. hoppas på en uppföljare i en färdig arena nästa år! (då ska jag beställa sol till vbg med)

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Mr_Honken
12 juli 2009 · 61 Inlägg

Stor kredd till pontus för allt jobb å slit han lagt ner inför denna mässa.. Har varit en kanon helg och de var väldigt hög standard på bilarna å bara positiva personer riktigt kul.. Ses nästa år du kan lite på att jag kommer vara me.. Ett sånt här kanon event kan man inte missa.. Ser redan framemot nästa år smile

Mvh Tomas

r_win
12 juli 2009 · 88 Inlägg

Vill också tacka pontus för denna lyckade träff. Ser fram emot nästa årsmile

SkylinePeter
12 juli 2009 · 388 Inlägg

jag tyckte mässan var kanon. grymt bra klass på bilarna

pontus har gjort ett sjukt jobb som dirvit igenom detta själv. det ska han ha stort beröm för

jag hoppas han får igenom ekonomin så mässan blir av nästa år också

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Mathsa
12 juli 2009 · 59 Inlägg

Tycker mässan var helt klart bra,ända lilla minuset var tycker jag priset i förhållande till storleken på antalet bilar.Grymmt jobb av Pontus och alla andra som gjort denna mässan möjlig..Mvh/Maths

DeLorean Live the dream
12 juli 2009 · 358 Inlägg

När jag rullade in så tänkte jag, "vad fan är det här?"
men efter ett par timmar så insåg jag att det var rätt häftigt.
Det blev en lyckad träff, med många nya kontakter och kära återsenden.
Alla kan ha sin åsikt, men min är att Pontus har gjort ett enastående jobb.
Kan inte annat än bli imponerad, blir det av nästa år så komer jag.
Tack Pontus!!!
(glömde/missade)
Tack all personal och volentärer

Senast redigerat av DeLorean (12 juli 2009)

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Ellemark
12 juli 2009 · 340 Inlägg

Ett nytt riktigt vasst bilevent har sats på Sverigekartan, går inte att säga annat. Jag är riktigt imponerad.
Ett riktigt jävla bra jobb du gjort Pontus! Och att du dessutom bjöd på så mycket känslor på slutet visar att du har ett enormt hjärta för bilhobbyn!

Nästa gång hoppas vi att Vänersborgsborna tar och kommer dit i mängder!

Senast redigerat av Ellemark (12 juli 2009)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
theLADY
12 juli 2009 · 170 Inlägg

Många utställningar har jag varit på "MEN" denna slog nog ut det mesta Här fann man saker man aldrig kunnat drömma om. Arenan var ju inte klar men vad gjorde det cool Pontus du kommer att slå ut det mesta när det gäller utstälningar. Tänk 2010 då är det väggar mm OJ OJ!! Ett Jätte tack Till  Alla som varit med och hjälpt Pontus att ro iland detta stora projekt.smile

Så en sak till GRATTIS ALLA PRISTAGARE!!!!.smile

"Realizing your dream"
www.jkr.nu
Volvo 855R "The New" (1996)
markuska
12 juli 2009 · 151 Inlägg

Ett stort tack till Pontus för en otroligt lyckad utställning.

Även jag va lite fundersam när jag på torsdagen kom fram till Arenan.
Trodde jag hade kommit fel :-)   Men blev riktigt lyckat :-)

Jag önskar jag hade kunnat vara med alla dagar men får bli alla dagar nästa år istället.

Är egentligen bara en liten sak som jag tycker kan ändras till nästa år.
Det är försöka få med namn och bil/mc under prisutdelningen.

_Morsan
12 juli 2009 · 56 Inlägg

Kanooon, Pontus, du gjorde DET:D
Det känns väldigt tomt just nu. Tänk så mycket skoj vi har haft i helgen, det tar lång tid att smälta alla intryck. Härliga dagar om än trött i fötterna och något frusen, fantastiska kvällar på Champion, tack personalen:)
Städkillarna som hela tiden såg till att alla gångmattor och bajamajor var fräscha för att inte tala om hur de kämpade mot vädermakterna för att få entregolvet torrt med sina vattensugarmaskiner. Tur att playwooden kom på plats i tid för öppningen och med röd matta och vackra växter därtill.
Just nu längtar jag bara till nästa år. Hoppas på att då få återse "hela familjen" och kanske möta nya "familjemedlemmar".
Grattis till alla er som fick pris och ett speciellt tack till Susanne som hjälpte till att införskaffa Pontus blommor, hennes pojkvän som köpte takpappen till vår golvbeläggning eftersom vi har minimala packutrymmen i "Dellen" och MC6 för att du åkte hem och hämtade din batteriladdare och förlängningskabel så att vi kunde stå med ljuset tänt under hela mässan, Mario -bilgranne, tack för trevligt sällskap, Pekka och Marjo för att ni transporterade oss från och till hotellet och bara för att ni är ni, Emil och Tomas för trevligt middagssällskap och härliga konversationer, Peter som såg till att vi fick något i magen och kom hem till hotellet på torsdagskvällen, tack till alla er som ställde upp och bidrog till Pontus blomsteruppsättning, Paul, Linus och Patrick bara för att ni är goa människor, alla funktionärer som svarade på frågor och tillhandhöll kaffe. TACK ALLA ANDRA för en härlig helg och ett minne för livet:cool:
Glöm inte bort att tjusningen med dylika tillställningar är inte att vinna ett pris utan det är att träffa likasinnade och berätta för gästerna om vad som är speciellt med fordonet.

Pöss och kram från Morsan

Eat the yellow snow - It could be beer
Mathsa
13 juli 2009 · 59 Inlägg

Vilka bilar vann vilka priser??

snusarn
13 juli 2009 · 100 Inlägg

Detta va min första stora utställning,dock va det ju inte eget fordon men det gjorde inte så mycket det va så otroligt mäktigt... att känna gemenskap me andra utställare och stort grattis och tack till Pontus som gjort allt detta möjligt smile
och grattis till alla pristagare !!!
Längtar redan till nästa gång. smile

Ps. Har lagt upp alla mina tagna bilder ca 160 - 170 st på min sida vill någon ha en eller flera av bilderna i orginal strl finns det att få.

P-O Putsnisse
13 juli 2009 · 265 Inlägg

Tackar så mycket för en fantastisk helg, otroligt jobb som har lagts ner av Pontus för att ro hem detta i hamn och vilket han gjorde med bravur...hoppas verkligen att det återkommer nästa år..

PaintWorX rakäre
13 juli 2009 · 1 275 Inlägg

EXELLENT WEEKEND!!


Thanks Pontus it really was a great show.....

Now please please tell yo mamma to stop calling me late at night ! wink

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010
Mini R56 cooper s turbo. "General lee baby" (2009)
Skaene Blyfot
13 juli 2009 · 98 Inlägg

Extremt bra jobbat Pontus o alla andra som kämpat så hårt för detta evenemang. Fantastiska byggen att titta på tongue Ser fram emot 2010 redan.

Stort grattis till alla er som fick pokaler med er hem wink .

Ha de cool

Senast redigerat av imprezzed (14 juli 2009)

"...den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
пism●
_JL_
13 juli 2009 · 120 Inlägg

Tack alla för en riktigt härlig helg o grymt bra jobbat Pontus:D Ser redan framimot nästa årbig_smile

http://www.stylingwebben.se LED- belysning och bilstyling
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
13 juli 2009 · 735 Inlägg

Det gläder mig att läsa alla lovord över Pontus makalösa insats för Svensk bilhobby! Du är värld precis vart enda superlativ Pontus!
Även jag tillhör dom som både sa och tänkta "Va f-n är det här" när vi med nöd och näppe kunde köra in Pauls låga "General Lee" i hallen. Regnet vräkte in genom hålet i väggen som skall bli en port, det drog som f-n och var stundtals riktigt otrevligt kallt. Lördagen kunde jag av olika anledningar inte vara på plats men när jag äntligen kom in i hallen igen under söndagen möttes jag av idel glada ansikten. Överallt hördes lovord över arrangemanget och trots att det fortfarande var lika stora öppningar i hallens väggar kändes en påtagligt varm atmosfär.

Pontus, ingen kan nog föreställa sig vad som rörde sig i ditt huvud när du stod där uppe på scenen och tog emot publikens och utställarnas applåder men jag är övertygad om att jag inte var ensam om att få en liten tår i ögonvrån när du släppte fram dina känslor och rörd till tårar försökte finna orden.
Jag hoppas att dom hinner bygga ut arenan till nästa år för jag är övertygad om att du kommer att dränkas i anmälningar om du orkar hitta mer energi för att återkomma med Westcoast Motor Show 2010.

Stort, stort grattis och tack för att du gav oss här på västsidan ett så kanonfint evenemang!!
Magnus

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
TimeZone Edvardson
13 juli 2009 · 48 Inlägg

Vill tacka Pontus ännu en gång för denna grymma show. Är sjukt imponerad över allt arbete han lyckats få ihop.

Jag tror som många andra att WestCoast Motor Show 2010 kommer bli sjuuuukt bra.
För nu är showen satt på kartan och de kommer göra väldigt gott för framtiden.
Folk kommer nu i efterhand förstå vad de gick miste om när de inte fick tummen ur och kom & besökte showen.
Om det blir ett nytt bygge till nästa säsong hoppas ja åter få chansen att delta på detta arrangemang.


Återigen Tack Pontus och alla de som hjälpte till för en grym helg smile..  Hoppas vi ses nästa år igen /Linus

"Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang