Säljråd: 850 GLT 20v

NissanMotorsport
19 juli 2009 ·

Undrar vad ni tror jag kan få iväg min 850 GLT 20v -92a för?

ca 29500 mil.. nyservad med ny olja, oljefilter, bränslefilter, tändstift, och nya bromsbelägg runt om..
Rost finns på bakkärmen, och på två dörrar i nederkant..

Nästan helt nya däck och fälgar 17"de som sitter på nu, köpta för bara 3 dagar sen..och fyra 16tums alu fälgar följer med, året runk däck.. lite slitna..  Gas slutesteg och två GAS 10or följer med..

lacken är väl inte den bästa, men innan ja säljer ska ja lämna in den på helrekond.. me polering o.s.v..

Och den går väldigt bra med sina 170 hk smile finns nog nå mer bra med den, men söker bara ett ungefärligt pris..

https://www1.garaget.org/archive/15/14451/140851/140851-1497956.jpg

Senast redigerat av MIG1408 (19 juli 2009)

agadiffen
19 juli 2009 · 739 Inlägg

kolla blocket och jämför samma årsmod och mil .. har inte själv kollat innan ja skrev detta men gissa på 10-13k

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Rquired Allmänt envis
19 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Kolla www.teknikensvarld.se/bilpriser så borde du få fram ett cirkapris smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
19 juli 2009 · 5 042 Inlägg

10 - 15

Edit: Syftet till 10 - 15
Det är en GLT 92a = Mycket babysjukdomar , Dålig packning mellan växellåda & motor.
Den gått nästan 30.ooo.
Visst den är väl servad & bra däck osv. Men den har fortfarande gått lika mycket. Glöm inte det. Btw menade inget illa smile

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 juli 2009)

C H E V R O L E T <3
NissanMotorsport
19 juli 2009 ·

agadiffen skrev:
kolla blocket och jämför samma årsmod och mil .. har inte själv kollat innan ja skrev detta men gissa på 10-13k

okej, ska gört.. men fälgar och däck som är praktiskt helt nya, så kostade bara dom lite över 10.. så de va lite klent smile

9Femma
19 juli 2009 · 342 Inlägg

Som alltid svårt att avgöra, men en generell prisbild får du ju om du kikar på Blocket.
Jag skulle tippa på någonstans mellan 8.000-14.000 kronor, beroende på hur omfattande rosten nu är.
Någonstans däremellan är nog ganska rimligt att vänta sig ...

17-tums-fälgarna hade jag dock inriktat mig på att sälja separat, för du lär inte få sådär jättemycket mer för att de sitter på bilen.
Möjligen gör de bilen mer lättsåld, men tror du får mer för dem vid sidan om, än om du skickar med dem med bilen ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
agadiffen
19 juli 2009 · 739 Inlägg

MIG1408 skrev:

agadiffen skrev:
kolla blocket och jämför samma årsmod och mil .. har inte själv kollat innan ja skrev detta men gissa på 10-13k

okej, ska gört.. men fälgar och däck som är praktiskt helt nya, så kostade bara dom lite över 10.. så de va lite klent smile

det bästa du kan göra är att sälja däck å fälg löst då får du ut mest

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
halvorsen
19 juli 2009 · 511 Inlägg

Jag kan garantera att sälja fälgarna med bilen är idiotiskt du får INGENTING för fälgarna ungefär.

jag sålde min 325 med 2 uppsättningar med fälgar 10000 st för dom så, jag fick ungefär ut 5 tusen utöver bilens värde pris.. så jag ångrar mej, är bilens skick som utgör priset och tar du bort fälgarna så sjunker din bils värde och du får hoppas att du får tillbaks på fälgarna sen men det är svårt med skulle jag tro.. your fucked tongue hehe

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
NissanMotorsport
19 november 2009 ·

hallå igen.

blev inte av att sälja 850in pågrund av motorras, och har försökt att fixa.. men måste sälja den ändå snart. så tänkte höra igen hur mycke ni tror ja kan få ut. Som sagt den funkar inte nu, men vi tror det kan vara ett enkelt fel.. så den ska funka felfritt innan ja säljer den. de som hänt är:

ca 29500 mil..
ny renoverad topp, inslipade ventiler, ny kamrem, vattenpump, annat insug från de nyare 850in (utan vacumspjäll) nya tändstift m.m (små service gjord)
går väldigt bra, inga missljud m.m

rost finns på två dörrar ganska mycke även på ena bakskärmen.

ny bes å skattad.. med nästan nya däck och fälgar som rullat högst 200mil (köpte dessa nya för 11.000)
alu fälgar följer med med slitna allround däck på.

även vaxad och polerad (blir kanske 5% mer lättsåld) tongue

så vad tror NI?

Senast redigerat av MIG1408 (19 november 2009)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 november 2009 · 5 650 Inlägg

runt 10 k utan fälgarna

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
NissanMotorsport
19 november 2009 ·

MrEricsson skrev:
runt 10 k utan fälgarna

Ok, men har försökt sälja fälgarna i 2 månader snart..legat på blocket m.m utan resultat.. inte ett ända mejl.

så dessa åker med bilen.. bilen blir också mer lättsåld då tänkte jag. visst förlorar säkert om ja skulle sälja dom separat. men orkar inte vänta tills sommaren med att sälja dom.. så med fälgarna? smile

Jolle87
19 november 2009 · 1 585 Inlägg

Runt 15k bör du kunna få för den tycker jag, kanske lite mer beroende på om du hittar rätt köpare. Mitt råd är att försöka sälja fälgarna på sidan om sedan sälja bilen utan fälgarna för kanske 12-13.000kr. Bara till att lägga ut en annons och testa och se. Nappar ingen är det ju bara att sänka priset lite och göra ett nytt försöksmile

Senast redigerat av Jolle87 (19 november 2009)

NissanMotorsport
19 november 2009 ·

Jolle87 skrev:
Runt 15k bör du kunna få för den tycker jag, kanske lite mer beroende på om du hittar rätt köpare. Mitt råd är att försöka sälja fälgarna på sidan om sedan sälja bilen utan fälgarna för kanske 12-13.000kr. Bara till att lägga ut en annons och testa och se. Nappar ingen är det ju bara att sänka priset lite och göra ett nytt försöksmile

okok, haft fälgarna ute på blocket, tiden är snart ute för dom.. 2 månader gått..även tjatat på andra här men ingen som är sugen på att köpa sommardäck nu till vintern.. (vem vet om man har kvar sin 850 till våren) så.. la ut dom för 8000 kr.. så dom får följa med bilen..

Jolle87
19 november 2009 · 1 585 Inlägg

MIG1408 skrev:

Jolle87 skrev:
Runt 15k bör du kunna få för den tycker jag, kanske lite mer beroende på om du hittar rätt köpare. Mitt råd är att försöka sälja fälgarna på sidan om sedan sälja bilen utan fälgarna för kanske 12-13.000kr. Bara till att lägga ut en annons och testa och se. Nappar ingen är det ju bara att sänka priset lite och göra ett nytt försöksmile

okok, haft fälgarna ute på blocket, tiden är snart ute för dom.. 2 månader gått..även tjatat på andra här men ingen som är sugen på att köpa sommardäck nu till vintern.. (vem vet om man har kvar sin 850 till våren) så.. la ut dom för 8000 kr.. så dom får följa med bilen..

8000kr för ett par begagnade 17" fälgar låter som ett kraftigt överpris enligt mig tyvärr,
sänk priset till 5000kr så lär de nog vara någon som nappar:) Men det är ditt val.

NissanMotorsport
19 november 2009 ·

Jolle87 skrev:

MIG1408 skrev:

Jolle87 skrev:
Runt 15k bör du kunna få för den tycker jag, kanske lite mer beroende på om du hittar rätt köpare. Mitt råd är att försöka sälja fälgarna på sidan om sedan sälja bilen utan fälgarna för kanske 12-13.000kr. Bara till att lägga ut en annons och testa och se. Nappar ingen är det ju bara att sänka priset lite och göra ett nytt försöksmile

okok, haft fälgarna ute på blocket, tiden är snart ute för dom.. 2 månader gått..även tjatat på andra här men ingen som är sugen på att köpa sommardäck nu till vintern.. (vem vet om man har kvar sin 850 till våren) så.. la ut dom för 8000 kr.. så dom får följa med bilen..

8000kr för ett par begagnade 17" fälgar låter som ett kraftigt överpris enligt mig tyvärr,
sänk priset till 5000kr så lär de nog vara någon som nappar:) Men det är ditt val.

köpte dom för 11.000..  -3000.. gått 200mil.. ja det hade kanske funkat om de va sommar.. men om ja ska sänka dom till 5000 så får dom lika gärna sitta på bilen smile

teamvolvoracing Trucker
19 november 2009 · 1 220 Inlägg

jag fick 14.000  för min ligger bilder på den i mitt galleri, och den hade ändå ett par fel (dålig koppling, trasigt hjullager vf, drog en del olja, repig å jävlig i lacken, nå okänt klonk ljud i framvagnen, bara org fälgar, ingen mok , hade gått nästan 39,000 + några saker till så mellan 15-20.000 tkr bör du kunna få ut för den

Vissa är bara bättre än andra!
Saandberg
19 november 2009 · 106 Inlägg

Hej, Sålde min 850 GLT -94 förra veckan låg den hade gått 33tusen mil sommar och vinterdäck nybesiktad. Jag fick 11tusen för den... och då vare inga fel på den bilder finns på min användare "gamla bilar"
Mvh Micke.

Volvo Räcing
lodiseN
19 november 2009 · 806 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
jag fick 14.000  för min ligger bilder på den i mitt galleri, och den hade ändå ett par fel (dålig koppling, trasigt hjullager vf, drog en del olja, repig å jävlig i lacken, nå okänt klonk ljud i framvagnen, bara org fälgar, ingen mok , hade gått nästan 39,000 + några saker till så mellan 15-20.000 tkr bör du kunna få ut för den

Jävlar va du måste ha lyckats med att blåsa skiten ur han som köpte den, eller så var han bara dum i huvet

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
einherjer
19 november 2009 · 587 Inlägg

lodiseN skrev:

teamvolvoracing skrev:
jag fick 14.000  för min ligger bilder på den i mitt galleri, och den hade ändå ett par fel (dålig koppling, trasigt hjullager vf, drog en del olja, repig å jävlig i lacken, nå okänt klonk ljud i framvagnen, bara org fälgar, ingen mok , hade gått nästan 39,000 + några saker till så mellan 15-20.000 tkr bör du kunna få ut för den

Jävlar va du måste ha lyckats med att blåsa skiten ur han som köpte den, eller så var han bara dum i huvet

Håller med, ger man över 8 papp för en -92 så bör man söka professionell hjälp.

Jag fick 15 för min -95 som gått 20 tusen mil , nyservad med kamremsbyte sov däck , bes. å skattad.

Senast redigerat av einherjer (19 november 2009)

NissanMotorsport
19 november 2009 ·

jocke_gronberg skrev:

MIG1408 skrev:

agadiffen skrev:
kolla blocket och jämför samma årsmod och mil .. har inte själv kollat innan ja skrev detta men gissa på 10-13k

okej, ska gört.. men fälgar och däck som är praktiskt helt nya, så kostade bara dom lite över 10.. så de va lite klent smile

Oftast så köper man bilen för den är bra inte för fälgarna är dyra och fina

ifall du säljer bilen med endast åretrunt däck så kan du få fler köpare på bilen

ja, de är ju en smaksak för folket.. om ja inte får bilen såld så kan man ju skriva "utan fälgarna pris blabla.. och med fälgarna.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang