Angående Samling Volvo 7/900 & S/V90 1/8 (MoM Nrkpg)

V745
19 juli 2009 · 116 Inlägg

I samband med Meet of the Month i Norrköping den första augusti har det börjat diskuteras om att alla som kör en Volvo i 7/900 (även S/V90) serien ska samlas på City Gross parkeringen för att sedan gemensamt åka in till Bauhausparkeringen. Väl där är det tänkt att alla som kör dessa bilar ska parkera på samma ställe så vi har en yta där vi står samlade.

Svenska Volvo 7/900 Klubben

Finns det något intresse för en sådan samling?

Senast redigerat av V745 (20 juli 2009)

Volvo_Mannen Volvoskadad
19 juli 2009 · 6 017 Inlägg

Om man åker på de så skulle det ju vara trevligt.

Jonas
Trinkz
19 juli 2009 · 20 Inlägg

tycker det låter som en kul grej:D

Brett e rätt
V745
19 juli 2009 · 116 Inlägg

Om det ska vara värt att genomföra anser jag att det ska vara minst 20 bilar. Men ju fler desto bättre. Det vore kul om ALLA som kör någon av dessa modeller infinner sig till samlingen. Väl på plats kan man antingen stå och prata om våra bilar eller springa runt och titta på alla andra bilarna.

Nuffe-X7
21 juli 2009 · 34 Inlägg

ja kommer

Volvo 744 "Nuffe" (1990)
PhilleStenberg
21 juli 2009 · 72 Inlägg

Bra initiativ !! Jag kommer med ett par bilar till wink , En liten fråga bara , är inte så duktig på Norrköping , Men ungefär vart ligger City Gross ? tongue
Ses där !!

Volvo s70 (1998)
AvGaseN
21 juli 2009 · 160 Inlägg

Kommer! med 74an:D

Volvo S70R "Swedish gold" (1998)
V745
21 juli 2009 · 116 Inlägg

PhilleStenberg skrev:
Bra initiativ !! Jag kommer med ett par bilar till wink , En liten fråga bara , är inte så duktig på Norrköping , Men ungefär vart ligger City Gross ? tongue
Ses där !!

Jag hoppas på att det blir fler med 7/900 kärror som kommer rulla upp till Norrköping den aktuella kvällen så det går ju alltid köra upp tillsammans.

Annars kör man upp till andra infarten till Nrkpg, åker tillbaka ner på Stockholmsgatan, ta avfarten mot Maxi, höger i rondellen in på Järngatan, rakt genom andra rondellen och höger in på Blygatan i tredje rondellen. Följ sedan Blygatan ner genom första rondellen och sedan när man kommer till korsningen Blygatan - Malmgatan. Där ligger City Gross på vänster sida. Körtid till Bauhausparkeringen sedan rör sig om ett par minuter.

Senast redigerat av V745 (21 juli 2009)

Backlundaren
22 juli 2009 · 314 Inlägg

Sorry jag upptäckte den här tråden sent. Jag hoppas att det är ok om vi rivaler står på andra sidan av citygross? då vi också tänkte ha förträff tongue
Sen kan vi ju göra en fet karavan med att ni åker först och vi efter till baushaus smile

V745
22 juli 2009 · 116 Inlägg

Backlundaren skrev:
Sorry jag upptäckte den här tråden sent. Jag hoppas att det är ok om vi rivaler står på andra sidan av citygross? då vi också tänkte ha förträff tongue
Sen kan vi ju göra en fet karavan med att ni åker först och vi efter till baushaus smile

Det bör väl inte vara några problem. Det brukar ju inte vara så mycket bilar där vad jag sett tidigare.

Gällande vår samling kanske vi kunde samlas med början 19 också. På så vis hinner man ju in och handla dryck eller ätbart om man vill det medans man inväntar de andra. Annars kan man prata lite.

DalleRacing
29 juli 2009 · 1 738 Inlägg

jag kommer garanterat!!! tar med kompisar som kör 7/900 bilar!!! skynda på att bestäma er o släng ut en tid när samlingen är wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
V745
2 augusti 2009 · 116 Inlägg

940RDALLE skrev:
jag kommer garanterat!!! tar med kompisar som kör 7/900 bilar!!! skynda på att bestäma er o släng ut en tid när samlingen är wink

Som det stod i inlägget innan ditt stod det klockan 19.

Till de som kom. Det var kul att ni kom i alla fall. Men som det här blev kommer inte jag vara med igen. Med tanke på att det kommit in lite respons på de olika forumen jag kollar av om folk som skulle komma, men så dök det bara upp hela FYRA (?) bilar. Kul att åka till Bauhaus med 4 bilar. Jag hoppades i alla fall på att det skulle komma 20-25 bilar i alla fall. Men som det här blev kommer jag verkligen syna av hur det blir innan jag kommer på en sån grej igen.

Martin_lkpg Ge full! Eller?
2 augusti 2009 · 41 Inlägg

Måste säga att det var väldigt dåligt med folk... jag var en utav de fyra bilarna och det var under all kretik..

lite synd.

Mvh

V745
2 augusti 2009 · 116 Inlägg

Martin_lkpg skrev:
Måste säga att det var väldigt dåligt med folk... jag var en utav de fyra bilarna och det var under all kretik..

lite synd.

Mvh

Speciellt med tanke på hur många bilar det var på den stora träffen som platsade i modellerna...
Kul att du var en av de fyra i alla fall. Stort tack!

Senast redigerat av V745 (2 augusti 2009)

WeDo
2 augusti 2009 · 3 390 Inlägg

Skapa gärna en Eftersnack-tråd om ni vill disskutera vidare.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang