"Köpråd" Dodge Magnum eller 300c ?

madetomeasure
21 juli 2009 · 111 Inlägg

Bilarna verkar ganska snarlika, någon som vet för/nackdelar med dessa bilar? Hemin tror jag blir lite dyr så troligtvis blir det v6:an.

Men är intresserad att få veta lite mer om dessa bilar.

Rquired Allmänt envis
21 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Det är väl gamla Mercedes E-klass i grunden? Det bordar för att det är en toppenbil, då mercans enda egentliga fel var rosten. Men med ny kaross är det bara att hoppas Chrysler gjort ett bättre jobb, i så fall  tror jag det inte är några större fel på den bilen.

Som du skriver drar nog Hemi en del, men det finns ju de mindre motorerna (också från MB väl?) som kanske är lämpligare?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ppatrix
21 juli 2009 · 27 Inlägg

Egentligen är det bara dekaler och front du ska välja mellan, och enligt mig är Magnum mycket snyggare. Har någon sorts unik och mer rund design till skillnad från 300C. Priserna är ju rätt snarlika, så det är upp till designen egentligen.

Lycka till!

Senast redigerat av ppatrix (21 juli 2009)

Germax
22 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Det är i princip samma bil, två olika namn för två olika marknader.

Dodge Magnum låter ju rätt mäktigt, jag hade valt den bara för namnet wink

wildboy_87_
22 juli 2009 · 1 062 Inlägg

300c tycker jag ser mkt brutalare ut! Sätt på ett set stora fäljar och sänk den så blir dem as-feeeta

Team Björkeryd
frosth__ Team Kränghäng
22 juli 2009 · 657 Inlägg

Magnumen är för den amerikanska marknaden och 300c för europa, där är skillnaden, Exakt samma bilar annars..

För övrigt är Hemin inte JÄTTE farlig i soppa förbrukning m.m, den går ju ner på 4cyl när de är läge så de blir inte så farligt..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
Melker_elk Blyfot och motor dödare
22 juli 2009 · 388 Inlägg

det är som sagt samma bilar men jag hade tagit Dodge magnumen tveklöst

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
NiV3Rt
22 juli 2009 · 371 Inlägg

Tycker det känns lite sådär att köpa en ny bil som är baserad på en två generationer gammal mercedes, men det är väl bara jag.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
IceEyes Varningar: För många..
22 juli 2009 · 2 552 Inlägg

Hade lätt valt 300c, tycker den är fränare på nåt vis smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TurbOla Reservdansk
22 juli 2009 · 6 271 Inlägg

frosth__ skrev:
För övrigt är Hemin inte JÄTTE farlig i soppa förbrukning m.m, den går ju ner på 4cyl när de är läge så de blir inte så farligt..

Rille_745 har en Chrysler 300C med Hemi-motorn och när vi åkte Skåne runt i juni sa han att den drar ca 1½ liter milen på landsväg, nästan det dubbla inne i stan. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
pontan36 Mekaniker
22 juli 2009 · 212 Inlägg

Dodgen tycker jag är grymt mycket snyggare och brutalare, hade tveklöst valt den.

fastspeeder
22 juli 2009 · 12 Inlägg

Tycker också du ska välja dodgen...helt klart coolare.

Saab 9-5 2,3T Bio Power "Blue Magic....." (2001)
Bjork OEM <3
22 juli 2009 · 6 957 Inlägg

Utseendemässigt så är ju Magnumen fetare, 300C ska man köpa om man ska va "pimp" i mina ögon tongue

OEM <3
madetomeasure
23 juli 2009 · 111 Inlägg

Är mer inne på Dodgen faktiskt, men hur är det med kvalitè, ludnivå m m. kommer ordna en provkörning, men om den blir sågad här lägger jag inte energi på det, men det verkar vara en juste bil iaf utseendemässigt.

att den är baserad på en 2 generationer gammal merca, vad menas med det? vad är det som är merca i den?

Turbovin Turbo lover
23 juli 2009 · 555 Inlägg

Äsch finns det folk som fortfarande köper Saab 9-5 så kan man nog gott köpa sig en sån där smile

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
aha_100
23 juli 2009 · 535 Inlägg

madetomeasure skrev:
att den är baserad på en 2 generationer gammal merca, vad menas med det? vad är det som är merca i den?

att chassiet, hjulupphäningen är merca. Den är dvs stadig och fin på vägen. Bra väghållning men endå god komfort.

Dieslarna är också merca.

Förövrigt är även Dodge Challenger bygd på detta chassie. Kanske därför den är så stor?

Edvinoo Hetast Just Nu!
23 juli 2009 · 1 355 Inlägg

Gissa vilken jag rekommenderar big_smile

Inspiration comes standard
N_W V8 de bästa som finns!
23 juli 2009 · 1 092 Inlägg

Jag tycker om amerikanska bilar mer än alla andra men samtidigt så ska man vara ärlig att sammansättningskvalite, precision och våghållning inte är prioriterade områden.
En 300c eller magnum köper man för utseendet och motorerna (Hemin och srt8AN) mestadels, sen att den är de bästa Chrysler har gjort beror nog på grunden i gamla e-klass mercan. Jag tycker båda magnumen och 300cn är hur fräna som helst smile
Men finns de ekonomiska utrymmet ta en med 8a iaf, annars blir som en Firebird, Camaro eller mustang med v6, alltså jäkligt avslaget liksom, motorn och utseendet är ju grejen med dom här bilarna.

Senast redigerat av Niklasw (23 juli 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Ford Mustang "GT370" (2007)
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
joonte_ got stance?
23 juli 2009 · 546 Inlägg

magnumen är snyggast.

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Rquired Allmänt envis
23 juli 2009 · 12 512 Inlägg

madetomeasure skrev:
Är mer inne på Dodgen faktiskt, men hur är det med kvalitè, ludnivå m m. kommer ordna en provkörning, men om den blir sågad här lägger jag inte energi på det, men det verkar vara en juste bil iaf utseendemässigt.

att den är baserad på en 2 generationer gammal merca, vad menas med det? vad är det som är merca i den?

Den bygger rent tekniskt på förr-förra (1996-2003) generationens Mercedes E-klass, en jättebra bil så det är absolut inget negativt. Med risk för att reta upp jänkebilsälskare vågar jag nog påstå att Mercedes grunden är trots sin ålder betydligt bättre än något dagens Chrysler skulle skruva ihop.

Om det finns bättre alternativ eller inte beror ju på vem man frågar, jag tycker definitivt modellen är värd en provtur i alla fall smile

Edit: Dodge Magnum såldes inte ny i Sverige och är ovanligare, därav är det mitt val bland dessa två.

Senast redigerat av Rquired (23 juli 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang