Tagen av snuten IGEN!!

zazkar52
24 april 2006 · 90 Inlägg

Satt o softade lite framför Tv:n igår....polarn ringde o sa att de skulle vara street-race i falkenberg!!

Hoppade in i volvon o körde mina 5 mil till falkenberg....drog en repa mot en chippad BMW...som jag piskade...;O)

Efter ett tag så kommer snuten....Hoppar ut en snutbrud o kläcker lite halvkaxigt ur sig....:"Så pojkar nu va det slut på det roliga"

Varefter hon börjar gå runt o titta på bilarna som stod där,vill poängtera att alla bilarna stod parkerade när de kom....ingen körde,men det fanns ju tydliga spår av att folk hade kört där!!

Hon gick runt o kollade o kom fram till min bil....hon anmärkte direkt på min lilla reg-skylt!!Saken va den att jag fick snuten efter mig me blåljus för ca 3 veckor sen i halmstad...då fick jag böter för skylten och han påtalade att om jag blir stoppad en gång till med denna skylten så blir följden nya böter + en ombesiktning på bilen!!!

Har inte blivit stoppad på ett helt år med den skylten innan,så jag tänkte att ja klarar mig!!så blir man tagen 2 gånger på  veckor...hmmm

Men hon kollade aldrig i registret igår,utan hon sa att jag får papper hem om att de har tagit mig för detta....vad jag inte tänkte på just då,var att bilen stod ju stilla!!!

Kan jag inte hävda att jag hade den lilla skylten på medans jag stod stilla!!Som typ "utställningskylt" för såvitt jag vet finns det inget i lagen som säger att bilen måste ha reg-skylt när den står parkerad....har jag alldeles fel??

Jag har ju inte skrivit på nåt om att jag har godkänt böter som förra gången....

Skulle vara tacksam om nån kan svara på frågan....Kan jag klara mig från böter + ombesiktning om jag hävdar stenhårt att jag bara satte skylten där när ja stod still???

Tack o hej!!

Senast redigerat av zazkar52 (24 april 2006)

__hogberg__
24 april 2006 · 1 161 Inlägg

ja de borde ju gå..
så vitt ja vet så behöver man inte ha skylten på vid stillastående läge..
men visst ja kan ha fel men man får ju ha neon o bröte på när man står still så de borde ju va samma sak igentligen..

JohnnyN Rutinerad medlem
24 april 2006 · 1 938 Inlägg

Nog måste väl en bil ha laglig regskylt på plats, fastän den står parkerad?
Annars vore det ju bara att fixa fast dem med kardborreband och dra bort den när man parkerar och slippa p-böter big_smile
Men vänta och se vad du får hem på posten smile

edit: enda gången du får ha nån sorts utställningsplåt, är väl när bilen står på inhägnat område?

Senast redigerat av calibra_nox (24 april 2006)

zazkar52
24 april 2006 · 90 Inlägg

calibra_nox skrev:
Nog måste väl en bil ha laglig regskylt på plats, fastän den står parkerad?
Annars vore det ju bara att fixa fast dem med kardborreband och dra bort den när man parkerar och slippa p-böter big_smile
Men vänta och se vad du får hem på posten smile

Det va just detta jag hade läst nånstans....att man faktiskt kan plocka bort reg-skyltarna när man parkerar,just för att slippa P-böter....det va d som fick mig att komma på ideen att bestrida det här!!

Gislekillen RushRacing.tk
24 april 2006 · 278 Inlägg

Du får ha en liten skylt på bilen om den står parkerad. Det e även lagligt som du säger att plocka bort skyltarna från bilen då den står parkerad. Kan ej få böter då bilen inte framförs på väg. Så skriv inte på några böterslappar eller så. Men vänta å se vad du får hem me posten.

Konstapeln Snickar guru
24 april 2006 · 278 Inlägg

zazkar52 skrev:

calibra_nox skrev:
Nog måste väl en bil ha laglig regskylt på plats, fastän den står parkerad?
Annars vore det ju bara att fixa fast dem med kardborreband och dra bort den när man parkerar och slippa p-böter big_smile
Men vänta och se vad du får hem på posten smile

Det va just detta jag hade läst nånstans....att man faktiskt kan plocka bort reg-skyltarna när man parkerar,just för att slippa P-böter....det va d som fick mig att komma på ideen att bestrida det här!!

har för mig att dom är väldigt snabba på att bogsera bort bilar utan reg skylt som  parkerar och tar bort skylten just för detta.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
bdahl Säljare
24 april 2006 · 341 Inlägg

du kan ju säga att du inte har någon originalskylt men du har beställt en ny som inte har kommit än....
och du har gjort den andra som en provisorisk skylt... för en provisorisk skylt måste ju vara bättre än ingen?......

JohnnyN Rutinerad medlem
24 april 2006 · 1 938 Inlägg

Konstapeln skrev:
har för mig att dom är väldigt snabba på att bogsera bort bilar utan reg skylt som  parkerar och tar bort skylten just för detta.

Det låter mera sannolikt wink

honken666
24 april 2006 · 40 Inlägg

zazkar52 skrev:
Satt o softade lite framför Tv:n igår....polarn ringde o sa att de skulle vara street-race i falkenberg!!

Hoppade in i volvon o körde mina 5 mil till falkenberg....drog en repa mot en chippad BMW...som jag piskade...;O)

Efter ett tag så kommer snuten....Hoppar ut en snutbrud o kläcker lite halvkaxigt ur sig....:"Så pojkar nu va det slut på det roliga"

Varefter hon börjar gå runt o titta på bilarna som stod där,vill poängtera att alla bilarna stod parkerade när de kom....ingen körde,men det fanns ju tydliga spår av att folk hade kört där!!

Hon gick runt o kollade o kom fram till min bil....hon anmärkte direkt på min lilla reg-skylt!!Saken va den att jag fick snuten efter mig me blåljus för ca 3 veckor sen i halmstad...då fick jag böter för skylten och han påtalade att om jag blir stoppad en gång till med denna skylten så blir följden nya böter + en ombesiktning på bilen!!!

Har inte blivit stoppad på ett helt år med den skylten innan,så jag tänkte att ja klarar mig!!så blir man tagen 2 gånger på  veckor...hmmm

Men hon kollade aldrig i registret igår,utan hon sa att jag får papper hem om att de har tagit mig för detta....vad jag inte tänkte på just då,var att bilen stod ju stilla!!!

Kan jag inte hävda att jag hade den lilla skylten på medans jag stod stilla!!Som typ "utställningskylt" för såvitt jag vet finns det inget i lagen som säger att bilen måste ha reg-skylt när den står parkerad....har jag alldeles fel??

Jag har ju inte skrivit på nåt om att jag har godkänt böter som förra gången....

Skulle vara tacksam om nån kan svara på frågan....Kan jag klara mig från böter + ombesiktning om jag hävdar stenhårt att jag bara satte skylten där när ja stod still???

Tack o hej!!

vad hadde dom racet någon stans ??????? undra

-----------------------------------------------------
All vehicles you can do anything stupid in
Din bil går säkert bätre än min!
tecman
24 april 2006 · 1 741 Inlägg

bdahl skrev:
du kan ju säga att du inte har någon originalskylt men du har beställt en ny som inte har kommit än....
och du har gjort den andra som en provisorisk skylt... för en provisorisk skylt måste ju vara bättre än ingen?......

så är ju inte fallet tyvärr.. man får högra böter av att ha en egenhändigt gjort skylt än ingen skylt alls. för då är den förfalskad och det är väldigt olagligt.
men oftast bryr sig polisen mindre om man har en sådan skylt så folk använder sånna ändå.

men det där med att plocka bort skyltarna för parkera har jag inte en aning om..

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Svärd Mr,
24 april 2006 · 219 Inlägg

varför inte lära sig en läxa första gången???

Visst det kan kännas jävligt men trots allt så gör dom bara sitt jobb..
Den enda du kan skylla på enligt mig om du får böter e dig själv...

Senast redigerat av Svärd (24 april 2006)

zazkar52
24 april 2006 · 90 Inlägg

honken666 skrev:

zazkar52 skrev:
Satt o softade lite framför Tv:n igår....polarn ringde o sa att de skulle vara street-race i falkenberg!!

Hoppade in i volvon o körde mina 5 mil till falkenberg....drog en repa mot en chippad BMW...som jag piskade...;O)

Efter ett tag så kommer snuten....Hoppar ut en snutbrud o kläcker lite halvkaxigt ur sig....:"Så pojkar nu va det slut på det roliga"

Varefter hon börjar gå runt o titta på bilarna som stod där,vill poängtera att alla bilarna stod parkerade när de kom....ingen körde,men det fanns ju tydliga spår av att folk hade kört där!!

Hon gick runt o kollade o kom fram till min bil....hon anmärkte direkt på min lilla reg-skylt!!Saken va den att jag fick snuten efter mig me blåljus för ca 3 veckor sen i halmstad...då fick jag böter för skylten och han påtalade att om jag blir stoppad en gång till med denna skylten så blir följden nya böter + en ombesiktning på bilen!!!

Har inte blivit stoppad på ett helt år med den skylten innan,så jag tänkte att ja klarar mig!!så blir man tagen 2 gånger på  veckor...hmmm

Men hon kollade aldrig i registret igår,utan hon sa att jag får papper hem om att de har tagit mig för detta....vad jag inte tänkte på just då,var att bilen stod ju stilla!!!

Kan jag inte hävda att jag hade den lilla skylten på medans jag stod stilla!!Som typ "utställningskylt" för såvitt jag vet finns det inget i lagen som säger att bilen måste ha reg-skylt när den står parkerad....har jag alldeles fel??

Jag har ju inte skrivit på nåt om att jag har godkänt böter som förra gången....

Skulle vara tacksam om nån kan svara på frågan....Kan jag klara mig från böter + ombesiktning om jag hävdar stenhårt att jag bara satte skylten där när ja stod still???

Tack o hej!!

vad hadde dom racet någon stans ??????? undra

Du vet från rondellen där vid lantmännen....bara rakt ut mot glommen....sen va det typ vid ett industriområde på en sidogata till höger,en lång jävla raka,vet inte vad det heter!!.....massa bilar...

Merca-Hakan
24 april 2006 · 183 Inlägg

Varför ska det vara så svårt att ha den riktiga skylten där då?
Det är väll det enklaste så slipper du en massa bök med Polisen..

Jag tycker inte alls det är vackert med dessa klisterlappar eller dessa små reg.skyltar som folk sätter dit, eller att dom kör med plåten fram i rutan.. usch.

Är det bara jag som tycker så?

StiFf Wankel
24 april 2006 · 1 080 Inlägg

Merca-Hakan skrev:
Varför ska det vara så svårt att ha den riktiga skylten där då?
Det är väll det enklaste så slipper du en massa bök med Polisen..

Jag tycker inte alls det är vackert med dessa klisterlappar eller dessa små reg.skyltar som folk sätter dit, eller att dom kör med plåten fram i rutan.. usch.

Är det bara jag som tycker så?

vissa tycker det och då är det väl upp till dom själva om dom vill ha det

MDS Västerås
Merca-Hakan
24 april 2006 · 183 Inlägg

StiFf skrev:

Merca-Hakan skrev:
Varför ska det vara så svårt att ha den riktiga skylten där då?
Det är väll det enklaste så slipper du en massa bök med Polisen..

Jag tycker inte alls det är vackert med dessa klisterlappar eller dessa små reg.skyltar som folk sätter dit, eller att dom kör med plåten fram i rutan.. usch.

Är det bara jag som tycker så?

vissa tycker det och då är det väl upp till dom själva om dom vill ha det

Javisst är det så alltid, alla kan ju inte tycka likt. smile
Jag vill bara ge min synpunkt på saken.

Semifreak
24 april 2006 · 98 Inlägg

Merca-Hakan skrev:
Varför ska det vara så svårt att ha den riktiga skylten där då?
Det är väll det enklaste så slipper du en massa bök med Polisen..

Jag tycker inte alls det är vackert med dessa klisterlappar eller dessa små reg.skyltar som folk sätter dit, eller att dom kör med plåten fram i rutan.. usch.

Är det bara jag som tycker så?

Tycker det beror lite på, förstår dom när jag själv har en sån bil som inte kan ha riktigt stor skylt på snyggt sätt utan att antingen va ivägen för IC eller oljekylare. För tycker inte att den sitter snyggt som den gör nu wink Men det beror helt på hur fronten ser ut och sånt, ska ju vara inte va ivägen för nåt då ser de fult utan.. annars funkar orginal riktigt bra om dom gjort de snyggt från fabrik smile

Merca-Hakan
24 april 2006 · 183 Inlägg

Slayer9 skrev:

Merca-Hakan skrev:
Varför ska det vara så svårt att ha den riktiga skylten där då?
Det är väll det enklaste så slipper du en massa bök med Polisen..

Jag tycker inte alls det är vackert med dessa klisterlappar eller dessa små reg.skyltar som folk sätter dit, eller att dom kör med plåten fram i rutan.. usch.

Är det bara jag som tycker så?

Tycker det beror lite på, förstår dom när jag själv har en sån bil som inte kan ha riktigt stor skylt på snyggt sätt utan att antingen va ivägen för IC eller oljekylare. För tycker inte att den sitter snyggt som den gör nu wink Men det beror helt på hur fronten ser ut och sånt, ska ju vara inte va ivägen för nåt då ser de fult utan.. annars funkar orginal riktigt bra om dom gjort de snyggt från fabrik smile

Javisst.. det har du alldeles rätt i att det beror på mkt på spoilern osv..
Men om det nu är så och personen i fråga vet att det inte är lagligt med dessa skyltar och dess placering så ska personen kunna ta bötern också utan att gnälla på arbetet som Polisen gör. smile

xisten sixten
24 april 2006 · 252 Inlägg

Om de skulle påstå att den var förfalskad kan han ju säga att det var en komihåg-lapp för någonting annat ;P de är väl inte olagligt att klistra komihåg-lappar på bilen? ;P

Och sen yrka på att du tappat skylten bara, men så vitt jag vet så behöver man inte ha regskylt när man står parkerad, hur många har inte skrotbilar hemma eller så utan skyltar? och de skulle ju i vilket fall gå att identifiera bilen om de enbart skulle sitta en skylt i bak...

Hör med en jurist wink

Renjägarn
24 april 2006 · 638 Inlägg

Ring istället polisen eller nån annan som kan lagen och fråga? Är väl smidigare än att få 42 olika svar om folk som sitter här och chansar.

Vägverket borde ha koll på detta också. Prova ring dom.

Kommer väl nånting här snart!
honken666
25 april 2006 · 40 Inlägg

zazkar52 skrev:

honken666 skrev:

zazkar52 skrev:
Satt o softade lite framför Tv:n igår....polarn ringde o sa att de skulle vara street-race i falkenberg!!

Hoppade in i volvon o körde mina 5 mil till falkenberg....drog en repa mot en chippad BMW...som jag piskade...;O)

Efter ett tag så kommer snuten....Hoppar ut en snutbrud o kläcker lite halvkaxigt ur sig....:"Så pojkar nu va det slut på det roliga"

Varefter hon börjar gå runt o titta på bilarna som stod där,vill poängtera att alla bilarna stod parkerade när de kom....ingen körde,men det fanns ju tydliga spår av att folk hade kört där!!

Hon gick runt o kollade o kom fram till min bil....hon anmärkte direkt på min lilla reg-skylt!!Saken va den att jag fick snuten efter mig me blåljus för ca 3 veckor sen i halmstad...då fick jag böter för skylten och han påtalade att om jag blir stoppad en gång till med denna skylten så blir följden nya böter + en ombesiktning på bilen!!!

Har inte blivit stoppad på ett helt år med den skylten innan,så jag tänkte att ja klarar mig!!så blir man tagen 2 gånger på  veckor...hmmm

Men hon kollade aldrig i registret igår,utan hon sa att jag får papper hem om att de har tagit mig för detta....vad jag inte tänkte på just då,var att bilen stod ju stilla!!!

Kan jag inte hävda att jag hade den lilla skylten på medans jag stod stilla!!Som typ "utställningskylt" för såvitt jag vet finns det inget i lagen som säger att bilen måste ha reg-skylt när den står parkerad....har jag alldeles fel??

Jag har ju inte skrivit på nåt om att jag har godkänt böter som förra gången....

Skulle vara tacksam om nån kan svara på frågan....Kan jag klara mig från böter + ombesiktning om jag hävdar stenhårt att jag bara satte skylten där när ja stod still???

Tack o hej!!

vad hadde dom racet någon stans ??????? undra

Du vet från rondellen där vid lantmännen....bara rakt ut mot glommen....sen va det typ vid ett industriområde på en sidogata till höger,en lång jävla raka,vet inte vad det heter!!.....massa bilar...

OKI nu är ja med

-----------------------------------------------------
All vehicles you can do anything stupid in
Din bil går säkert bätre än min!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang