Bästa kombibilen?

h30aad
27 juli 2009 · 124 Inlägg

Hej gott folk.

Jag är på jakt efter en kombibil, men vet inte riktigt vad man ska välja för någon, har just nu en en golf 5.a som jag tänkte ha i inbyte.

Dessa följande vill jag att bilen skall vara utrustad med/uppfylla:

1.Säker
2.Bensinsnål runt 0.6 per mil
3 Automatlåda
4 billig försäkring
4 den får kosta max 120.000 kr
5 rymlig

Några tips??

Aerodynamik ...
27 juli 2009 · 7 120 Inlägg

Hyundai i20 eller i30?

SoL Eigenbrötler
27 juli 2009 · 1 237 Inlägg

http://www.blocket.se/varmland/Nissan_S … amp;last=1

Lite dyrare än ditt krav, manuell, men oj vad häftig!

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
h30aad
27 juli 2009 · 124 Inlägg

a den var inte dum men dyr.

Rquired Allmänt envis
27 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Mercedes A-klass stämmer in på alla dina krav, väldigt rymlig med tanke på längden och smidig att köra. Med automat är det inte svårare än att köra radiobil på tivoli tongue

Ytterligare krav den stämmer in på:
Rostar en del
Dyr att reparera i en del fall, när det är nått under huven tex.

Väljer du en av den nya versionen kan du förmodligen stryka punkten som handlar om rost, dessutom får du bättre köregenskaper. Annars är det hugget som stucket smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
h30aad
27 juli 2009 · 124 Inlägg

ok. vad tror ni om volvo v50?

dumpiz_
27 juli 2009 · 62 Inlägg

Saab 9-5a? priset på försäkring beror på vilket motoralternativ du väljer och förbrukningen kan man ju reglera med högerfoten:P men tycker den en 9-5a pasar in rätt bra på dina punkter?

Saab 9000 2.3T "Hussein" (1997)
BMW E39 "530i" (2001)
Aerodynamik ...
27 juli 2009 · 7 120 Inlägg

h30aad skrev:
ok. vad tror ni om volvo v50?

Strular mycket och dåligt med utrymme hmm

MrQuickzilver
27 juli 2009 · 86 Inlägg

Kan varmt rekomendera en Ford mondeo. Perfekt som familjebil, rymligare än en ny Volvo V70 som iaf jag trodde va en stooor bil. smile
Funkar kanon o dra räserbil efter oxå. wink

BMW - När du älskar att köra!!
v50sport
27 juli 2009 · 230 Inlägg

Aerodynamik skrev:

h30aad skrev:
ok. vad tror ni om volvo v50?

Strular mycket och dåligt med utrymme hmm

ööö...ok...

jo vissa säger saker utan att veta...

Själv så är jag otroligt nöjd med min v50!, mycket bekväm att köra. Har hund och det fungerar alldeles utmärkt med att hunden får ha halva utrymmet i bagaget.
Sen kan man som i alla andra kombimodeller (om man vill/behöver) fälla säterna där bak om man behöver det...

TeamS
27 juli 2009 · 170 Inlägg

Har inte haft några större problem heller med min V50.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu
Aerodynamik ...
27 juli 2009 · 7 120 Inlägg

Har en V50 på jobbet och den är det bara strul med och utrymmet kunde ju varit bättre. tongue

Herald
27 juli 2009 · 75 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Har en V50 på jobbet

Där har du svaret på varför de krånglar smile

Senast redigerat av Herald (27 juli 2009)

Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt
Journeyman2
27 juli 2009 · 373 Inlägg

h30aad skrev:
Hej gott folk.

Jag är på jakt efter en kombibil, men vet inte riktigt vad man ska välja för någon, har just nu en en golf 5.a som jag tänkte ha i inbyte.

Dessa följande vill jag att bilen skall vara utrustad med/uppfylla:

1.Säker
2.Bensinsnål runt 0.6 per mil
3 Automatlåda
4 billig försäkring
4 den får kosta max 120.000 kr
5 rymlig

Några tips??

Titta på ! Mazda 6 sportkombi och du kommer ej ångra dig;) en fin härlig bil strular ej och med ok utrymme!Har själv haft en mazda 3 den körde jag med i över 6000 mil inte ett fel:)
Lycka till!Kolla denna lite långt kanske men;)http://www.blocket.se/orebro/Mazda_6_2_ … =7&w=2(har tyvärr 5 vxl låda)

Senast redigerat av Journeyman2 (27 juli 2009)

''Hugin-Hachiko''
-Mackan- Fire And Silk
27 juli 2009 · 2 254 Inlägg

MrQuickzilver skrev:
Kan varmt rekomendera en Ford mondeo. Perfekt som familjebil, rymligare än en ny Volvo V70 som iaf jag trodde va en stooor bil. smile
Funkar kanon o dra räserbil efter oxå. wink

Usch, lura inte på stakarn en Frrrd! tongue


Kolla in denna istället.

Toyota Avensis 1,8 Business Touring -05

Toyota Avensis 1,8 Business Touring
Mätarställning: 10300 mil
Färg: Light Olive
Karosseri: Kombi
Info: ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Dragkrok, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Fjärrstyrt centrallås, Färddator, LM-fälgar, Rails, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram, Vinterhjul - dubb, Yttertemperaturmätare mm. Fordonsskatt 1440 kr/år. Bränsleförbrukning vid blandad körning 0, 72 liter/mil och vid landsväg 0, 58 liter/mil. 129 hk. 95 kw. Bilen säljes med Toyotas Kvalitetsgaranti TKG. Läs mer om TKG på www.bilhornan.se under bilarna och garantier.
Registreringsnummer: WLU803


http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … 12&w=3

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
torpis Forummoderator
27 juli 2009 · 10 576 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Har en V50 på jobbet och den är det bara strul med och utrymmet kunde ju varit bättre. tongue

V50 utsågs till en av de bilar som hade minst antal fel här för leden...  sök lite så hittar du nog den topplistan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Aerodynamik ...
27 juli 2009 · 7 120 Inlägg

Okok, ja. Det finns måndagsexemplar hos alla märken.. smile

blacken
27 juli 2009 ·

h30aad skrev:
Hej gott folk.

Jag är på jakt efter en kombibil, men vet inte riktigt vad man ska välja för någon, har just nu en en golf 5.a som jag tänkte ha i inbyte.

Dessa följande vill jag att bilen skall vara utrustad med/uppfylla:

1.Säker
2.Bensinsnål runt 0.6 per mil
3 Automatlåda
4 billig försäkring
4 den får kosta max 120.000 kr
5 rymlig

Några tips??

Punkt 2,3 och 5 är i "konflikt" med varandra. hmm Låter som någon " vill ha kakan, samtidigt som någon har den"wink smile

torpis Forummoderator
27 juli 2009 · 10 576 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Okok, ja. Det finns måndagsexemplar hos alla märken.. smile

"Aftonbladet" har ju haft igång en rätt maffig kampajn mot V50, många artiklar om hur dålig den är och hur ofta man behöver serva den, återkallningar etc, därav att jag lade märke till att de låg i topp på felfria bilarlistan.  Så aftonbladet har förmodligen ingen koll i vanlig ordning.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Rquired Allmänt envis
27 juli 2009 · 12 512 Inlägg

torpis skrev:

Aerodynamik skrev:
Okok, ja. Det finns måndagsexemplar hos alla märken.. smile

"Aftonbladet" har ju haft igång en rätt maffig kampajn mot V50, många artiklar om hur dålig den är och hur ofta man behöver serva den, återkallningar etc, därav att jag lade märke till att de låg i topp på felfria bilarlistan.  Så aftonbladet har förmodligen ingen koll i vanlig ordning.

Tja... den var ju svindyr att serva (kostade lika mycket som en 911 carrera) även enligt Teknikens Värld. Men jag skulle inte tro den är sämre än volvo i allmänhet, och det betyder ju att det inte är en dålig bil i alla fall tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang