Världens sämsta bil någonsin !!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:

P957 skrev:

dig skulle inte jag vilja åka bil med, någon som sparkar ner kopplingen sedan slår i växeln (wtf) vem lärde dig köra bil?!

komfortabelkörning....

Min far lärde mig köra bil ...
Man måste göra det.
Det hård koppling då kan man ju inte fisa ner den direkt ...

Måste skriva att det är lite roligt att läsa hur du gick på Trabant-entusiasten men sedan skriver lika partiskt och ologiskt om jänkare.

De sämsta växellådor och kopplingar jag kört har till stor del suttit i amerikanska bilar, amerikanska vardagsbilar i stil med kanske just Peugeot, Volvo och andra Europeiska tillverkare. Ett exempel på detta är Dodge´s nuvarande modeller (Nitro, Caliber med flera) eller Jeep och Chrysler´s alternativ. Där kan man i många fall snacka om att man inte får någon respons från drivlinan.

Ford är lite svårare, för många av de modeller vi ser här hemma är just utvecklade i Europa.

Du jämför specialmodeller från Usa med Europeiska bilar byggda för att kunna användas just varje dag. Jämför istället vardagsjänkare med vanliga europeiska bilar så tar Europa hem segern utan några större problem.

Jag skrev ju inte riktigt partiskt om jänkare då jag skrev upp bristerna med dom ...

Sedan så vet jag inget om chryslers bilar då vi äger inga sådana.

Det är ju dock stor skillnad på USA ford och europeiska ford faktiskt ...
Ska jag jämföra dom med BMW M6 då?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Rquired Allmänt envis
25 juli 2010 · 12 512 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:

Min far lärde mig köra bil ...
Man måste göra det.
Det hård koppling då kan man ju inte fisa ner den direkt ...

Måste skriva att det är lite roligt att läsa hur du gick på Trabant-entusiasten men sedan skriver lika partiskt och ologiskt om jänkare.

De sämsta växellådor och kopplingar jag kört har till stor del suttit i amerikanska bilar, amerikanska vardagsbilar i stil med kanske just Peugeot, Volvo och andra Europeiska tillverkare. Ett exempel på detta är Dodge´s nuvarande modeller (Nitro, Caliber med flera) eller Jeep och Chrysler´s alternativ. Där kan man i många fall snacka om att man inte får någon respons från drivlinan.

Ford är lite svårare, för många av de modeller vi ser här hemma är just utvecklade i Europa.

Du jämför specialmodeller från Usa med Europeiska bilar byggda för att kunna användas just varje dag. Jämför istället vardagsjänkare med vanliga europeiska bilar så tar Europa hem segern utan några större problem.

Jag skrev ju inte riktigt partiskt om jänkare då jag skrev upp bristerna med dom ...

Sedan så vet jag inget om chryslers bilar då vi äger inga sådana.

Det är ju dock stor skillnad på USA ford och europeiska ford faktiskt ...
Ska jag jämföra dom med BMW M6 då?

Du skrev upp bristen när det kommer till inredningen på amerikanska bilar, nackdelen med att ha en koppling man måste "sparka ner" och växlar man måste "slå i" verkar du inte resonera över ett dugg.

Sedan finns det mer lämpliga bilar än Bmw M6 att jämföra, kommer inte ihåg om den ens någonsin släpptes med manuell växellåda eller om det enbart var M5 som fick denna men oavsett är ingen av dem speciellt vanliga utan den sjustegade SMG-lådan, framför allt inte i Europa.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
trippelturbo Trucker
25 juli 2010 · 2 710 Inlägg

Som jag brukar säga: Det ska vara tyskt eller svenskt, enligt mig. Visst när det gäller kvalité så är japsarna jäkligt bra men inte mer! Alltså tibak till tyskt eller svenskt! BMW, MB, Audi, Volvo o Saab! Saab/opel skulle man kunna säga men jag tycker absolut inte att Opel bjuder lika mkt på komfort som Saab gör smile

Tack!

Fart missbrukare
Iam2fast4U
25 juli 2010 · 1 534 Inlägg

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:

Rquired skrev:

Måste skriva att det är lite roligt att läsa hur du gick på Trabant-entusiasten men sedan skriver lika partiskt och ologiskt om jänkare.

De sämsta växellådor och kopplingar jag kört har till stor del suttit i amerikanska bilar, amerikanska vardagsbilar i stil med kanske just Peugeot, Volvo och andra Europeiska tillverkare. Ett exempel på detta är Dodge´s nuvarande modeller (Nitro, Caliber med flera) eller Jeep och Chrysler´s alternativ. Där kan man i många fall snacka om att man inte får någon respons från drivlinan.

Ford är lite svårare, för många av de modeller vi ser här hemma är just utvecklade i Europa.

Du jämför specialmodeller från Usa med Europeiska bilar byggda för att kunna användas just varje dag. Jämför istället vardagsjänkare med vanliga europeiska bilar så tar Europa hem segern utan några större problem.

Jag skrev ju inte riktigt partiskt om jänkare då jag skrev upp bristerna med dom ...

Sedan så vet jag inget om chryslers bilar då vi äger inga sådana.

Det är ju dock stor skillnad på USA ford och europeiska ford faktiskt ...
Ska jag jämföra dom med BMW M6 då?

Du skrev upp bristen när det kommer till inredningen på amerikanska bilar, nackdelen med att ha en koppling man måste "sparka ner" och växlar man måste "slå i" verkar du inte resonera över ett dugg.

Sedan finns det mer lämpliga bilar än Bmw M6 att jämföra, kommer inte ihåg om den ens någonsin släpptes med manuell växellåda eller om det enbart var M5 som fick denna men oavsett är ingen av dem speciellt vanliga utan den sjustegade SMG-lådan, framför allt inte i Europa.

förlåt om jag går OT eller något men din avatar är fanimej klockren, och den passar in i tråden med big_smile

BMW E34 "538" (1990)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:

Rquired skrev:

Måste skriva att det är lite roligt att läsa hur du gick på Trabant-entusiasten men sedan skriver lika partiskt och ologiskt om jänkare.

De sämsta växellådor och kopplingar jag kört har till stor del suttit i amerikanska bilar, amerikanska vardagsbilar i stil med kanske just Peugeot, Volvo och andra Europeiska tillverkare. Ett exempel på detta är Dodge´s nuvarande modeller (Nitro, Caliber med flera) eller Jeep och Chrysler´s alternativ. Där kan man i många fall snacka om att man inte får någon respons från drivlinan.

Ford är lite svårare, för många av de modeller vi ser här hemma är just utvecklade i Europa.

Du jämför specialmodeller från Usa med Europeiska bilar byggda för att kunna användas just varje dag. Jämför istället vardagsjänkare med vanliga europeiska bilar så tar Europa hem segern utan några större problem.

Jag skrev ju inte riktigt partiskt om jänkare då jag skrev upp bristerna med dom ...

Sedan så vet jag inget om chryslers bilar då vi äger inga sådana.

Det är ju dock stor skillnad på USA ford och europeiska ford faktiskt ...
Ska jag jämföra dom med BMW M6 då?

Du skrev upp bristen när det kommer till inredningen på amerikanska bilar, nackdelen med att ha en koppling man måste "sparka ner" och växlar man måste "slå i" verkar du inte resonera över ett dugg.

Nackdel?
jag ser det som en fördel.
Det ger känsla!
Om man jämför med många andra manuella bilar (personbilar) där kopplingen är som smör och ingen känsla alls om vilken växel man lägger i osv.
Men kanske svårt att förstå om man aldrig har kört en bil där allt är stumt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Rquired Allmänt envis
25 juli 2010 · 12 512 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:

Jag skrev ju inte riktigt partiskt om jänkare då jag skrev upp bristerna med dom ...

Sedan så vet jag inget om chryslers bilar då vi äger inga sådana.

Det är ju dock stor skillnad på USA ford och europeiska ford faktiskt ...
Ska jag jämföra dom med BMW M6 då?

Du skrev upp bristen när det kommer till inredningen på amerikanska bilar, nackdelen med att ha en koppling man måste "sparka ner" och växlar man måste "slå i" verkar du inte resonera över ett dugg.

Nackdel?
jag ser det som en fördel.
Det ger känsla!
Om man jämför med många andra manuella bilar (personbilar) där kopplingen är som smör och ingen känsla alls om vilken växel man lägger i osv.
Men kanske svårt att förstå om man aldrig har kört en bil där allt är stumt.

Det finns för och nackdelar med allt, men du struntar i att nämna nackdelen i det här fallet. Du jämför med bilar anpassade för vardagsbruk, då måste naturligtvis din stumma bil utvärderas ur vardagssynpunkt.

Nackdelen med en tung koppling till vardags är naturligtvis att benet tröttnar, och du har överhuvudtaget ingen nytta av denna "känsla" tyngden ger när benet är så trött att det knappt orkar hålla mot kopplingspedalen på väg upp.

Naturligtvis är den tyngd med vilken pedalen löper en del i hur mycket känsla man får, men detta är enbart en av många saker som påverkar vilken känsla man som förare får. Och naturligtvis är det inte "desto tyngre desto bättre" utan en kompromiss som så mycket annat, en allt för lätt koppling känner man inte riktigt vart man har.

Men måste man "ta spjärn i sätet och trycka till med all kraft man har" så säger det sig självt att man inte får någon vidare kontroll över varken koppling eller bilen i sig, och framför allt är det ingen realistisk lösning i längden eftersom en trött kropp inte kan läsa av bilen på samma vis.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Knugcab
25 juli 2010 · 5 111 Inlägg

Det där visar ju inte heller nåt annat än att man prioriterar olika saker och även föredrar olika saker.

Vad ska vi mer ta upp?
Är bensin eller diesel bäst?
Fram- eller bakhjulsdrift?
Automatlåda eller manuell?
Franska tvättsvampar till säten vs. Mercedes stenhårda träbänkar?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
mickefixare when ever - were ever
25 juli 2010 · 513 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Det där visar ju inte heller nåt annat än att man prioriterar olika saker och även föredrar olika saker.

Vad ska vi mer ta upp?
Är bensin eller diesel bäst?
Fram- eller bakhjulsdrift?
Automatlåda eller manuell?
Franska tvättsvampar till säten vs. Mercedes stenhårda träbänkar?

Hahaha! big_smile Klockrent

Snke Herr Klåfinger
25 juli 2010 · 214 Inlägg

Niklas1987 skrev:

Drfrasse skrev:
ni har aldrig kört en yugo  roll

Hur många svneskar tror du ens hört talas om Yugo?

Jag betvivlar inte att det är en dålig bil men man kan inte säga nått om en bil man inte kört eller hur.

Det låter som en yoghurt sort i mina öron ;P
Annars står Saab långt ner i min lista

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Lozinmust "Unloaded"
25 juli 2010 · 1 557 Inlägg

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:

Rquired skrev:

Du skrev upp bristen när det kommer till inredningen på amerikanska bilar, nackdelen med att ha en koppling man måste "sparka ner" och växlar man måste "slå i" verkar du inte resonera över ett dugg.

Nackdel?
jag ser det som en fördel.
Det ger känsla!
Om man jämför med många andra manuella bilar (personbilar) där kopplingen är som smör och ingen känsla alls om vilken växel man lägger i osv.
Men kanske svårt att förstå om man aldrig har kört en bil där allt är stumt.

Det finns för och nackdelar med allt, men du struntar i att nämna nackdelen i det här fallet. Du jämför med bilar anpassade för vardagsbruk, då måste naturligtvis din stumma bil utvärderas ur vardagssynpunkt.

Nackdelen med en tung koppling till vardags är naturligtvis att benet tröttnar, och du har överhuvudtaget ingen nytta av denna "känsla" tyngden ger när benet är så trött att det knappt orkar hålla mot kopplingspedalen på väg upp.

Naturligtvis är den tyngd med vilken pedalen löper en del i hur mycket känsla man får, men detta är enbart en av många saker som påverkar vilken känsla man som förare får. Och naturligtvis är det inte "desto tyngre desto bättre" utan en kompromiss som så mycket annat, en allt för lätt koppling känner man inte riktigt vart man har.

Men måste man "ta spjärn i sätet och trycka till med all kraft man har" så säger det sig självt att man inte får någon vidare kontroll över varken koppling eller bilen i sig, och framför allt är det ingen realistisk lösning i längden eftersom en trött kropp inte kan läsa av bilen på samma vis.

Min koppling är säkerligen hårdare än den i er SVT Cobra, och jag älskar den, och skulle säkerligen föredra er koppling i Cobran över en standard BMW 325. På så vis håller jag med om att det är skönare, I MIN MENING OCH SMAK, att köra en stum koppling/drivlina med lite vettigt grepp. Men sluta jämföra den mot en standard random europeisk vardagsbil, jag jämför inte min mot en vanlig 325:a längre.

Jänkarna sätter i princip bara manuella lådor i sina high-performance maskiner, därför måste de vara rätt stryktåliga/bra/stumma whatever; Europeerna har manuellt som standard sedan flera årtionden tillbaks, jänkarnas standard är automatlåda, straffa inte hela europa för att det är mer ekonomiskt att växla själv.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
jorgen72
25 juli 2010 ·

Froborg skrev:
Det finns en bok som heter "Tidernas sämsta bilarna" och i den så vann VW Bubblan, å då hade dom en motivering till varje bil.

http://www.bokia.se/bok/9789171260239/t … rd-porter/

edit: http://biblioteket.se/default.asp?id=82 … s=85181/ID

Det finns inte en möjlighet att världens mest sålda bil kan va den sämsta som ett exempel min bubbla cab hade stått med batteriet i hela vintern o hade inte startats på ca 6 mån o den startade av sej själv utan vare sej startgas eller startkablar när jag hade vridit på nycklen ett par gånger nu i våras

Senast redigerat av jorgen72 (25 juli 2010)

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
25 juli 2010 · 1 035 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

BMWgrabben skrev:
Folk är så bra på att snacka skit om Saab, men så kör dom C5 själva.. Skrattretande!!

UUUUUGH! Ryser när jag hör C5!
Vart tvungen att köra mina kusiners C5 och helvete jag dör hellre än att köra skiten igen.
Alltså, hur jävla dum får man vara när man bygger en bil med koppling som är som sur mjölk när man trycker in det? Gäller egentligen allt europeiskt. Finns inget motstånd alls på kopplingen och man vet inte när dragläget kommer.
Och sedan växellådan, HUR i helvete kan man misslyckas så miserabelt med en växellåda?
Jag menar, skicka i ettan sedan kan du sitta och dra växel spaken åt sidorna 5cm åt varje sida! Detta är något jag tycker gäller dom flesta europeiska bilarna.
Inget jag vill köra igen.


DrFrasse: Jag tror faktiskt att du kan sluta säga att Trabant inte är den sämsta bilen när flera motorprogram, tidningar osv utnämnt den till världens sämsta bil flera gånger om ... Och ja, jag tror dom vet vad dom pratar om.

Fast jag håller nog med dom flesta. Priset bör gå till något franskt ...

okej de e din åsikt vill du tro på faktaoider så fine så jag tror på sanningen. vet du varför dem ej gillar dem?? jo bortskämda idioter med kostym dem har säkert aldrig sätt nån av bilarna... de e som rykten ex`: martin säger: den toppar 110 sen beräratar han till  ola som säger de till bertil som säger att den toppar 150? dem kan ej säga den e dålig om man ej testat en bil det gåra bara ej att utrycka sig om man ej testat den eller haft den föredrar min trabant 300 gånger mer än en volvo 740 eller en ford....... men smaken e som baken
tror du på tidningarna så tror ja på teknikerna som byggde dem och andra med erfarenhet av bilarna så fine de e din åsikt min e min tro du på dem så tror ja på teknikerna
mvh fran

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
25 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Mechanimal skrev:

Rquired skrev:

Thunderbird88 skrev:
Nackdel?
jag ser det som en fördel.
Det ger känsla!
Om man jämför med många andra manuella bilar (personbilar) där kopplingen är som smör och ingen känsla alls om vilken växel man lägger i osv.
Men kanske svårt att förstå om man aldrig har kört en bil där allt är stumt.

Det finns för och nackdelar med allt, men du struntar i att nämna nackdelen i det här fallet. Du jämför med bilar anpassade för vardagsbruk, då måste naturligtvis din stumma bil utvärderas ur vardagssynpunkt.

Nackdelen med en tung koppling till vardags är naturligtvis att benet tröttnar, och du har överhuvudtaget ingen nytta av denna "känsla" tyngden ger när benet är så trött att det knappt orkar hålla mot kopplingspedalen på väg upp.

Naturligtvis är den tyngd med vilken pedalen löper en del i hur mycket känsla man får, men detta är enbart en av många saker som påverkar vilken känsla man som förare får. Och naturligtvis är det inte "desto tyngre desto bättre" utan en kompromiss som så mycket annat, en allt för lätt koppling känner man inte riktigt vart man har.

Men måste man "ta spjärn i sätet och trycka till med all kraft man har" så säger det sig självt att man inte får någon vidare kontroll över varken koppling eller bilen i sig, och framför allt är det ingen realistisk lösning i längden eftersom en trött kropp inte kan läsa av bilen på samma vis.

Min koppling är säkerligen hårdare än den i er SVT Cobra, och jag älskar den, och skulle säkerligen föredra er koppling i Cobran över en standard BMW 325. På så vis håller jag med om att det är skönare, I MIN MENING OCH SMAK, att köra en stum koppling/drivlina med lite vettigt grepp. Men sluta jämföra den mot en standard random europeisk vardagsbil, jag jämför inte min mot en vanlig 325:a längre.

Jänkarna sätter i princip bara manuella lådor i sina high-performance maskiner, därför måste de vara rätt stryktåliga/bra/stumma whatever; Europeerna har manuellt som standard sedan flera årtionden tillbaks, jänkarnas standard är automatlåda, straffa inte hela europa för att det är mer ekonomiskt att växla själv.

Skönt att jag inte är ensam mot att älska hårda kopplingar!
Visst är din BMW koppling säkerligen hårdare, det säger jag nog inte emot ifall du säger så big_smile

Slutsnackat om koppling och sådant. Nu ska vi snacka sämsta bilen istället!


jorgen72 skrev:

Froborg skrev:
Det finns en bok som heter "Tidernas sämsta bilarna" och i den så vann VW Bubblan, å då hade dom en motivering till varje bil.

http://www.bokia.se/bok/9789171260239/t … rd-porter/

edit: http://biblioteket.se/default.asp?id=82 … s=85181/ID

Det finns inte en möjlighet att världens mest sålda bil kan va den sämsta som ett exempel min bubbla cab hade stått med batteriet i hela vintern o hade inte startats på ca 6 mån o den startade av sej själv utan vare sej startgas eller startkablar när jag hade vridit på nycklen ett par gånger nu i våras

Vettefan om jag kan hålla med om att bubblan är sämsta bilen som byggts. Jag har själv inte ägt eller kört en men jag har aldrig hört någon som sagt "skit bil denna köra jag aldrig igen" eller liknande ...

Senast redigerat av Thunderbird88 (25 juli 2010)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Andromeda Rumpmas
25 juli 2010 · 3 860 Inlägg

Jävla snack om kopplingar, ni är väl inga kärringar heller? mad
Det går alldeles utmärkt att köra en ng900 med vajerkoppling i Stockholms köer på morgonen om man har lite muskler i vänsterbenet. Inte tröttnar benet för det. Då rekommenderar jag lite fysisk träning i så fall.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Rquired Allmänt envis
26 juli 2010 · 12 512 Inlägg

Andromeda skrev:
Jävla snack om kopplingar, ni är väl inga kärringar heller? mad
Det går alldeles utmärkt att köra en ng900 med vajerkoppling i Stockholms köer på morgonen om man har lite muskler i vänsterbenet. Inte tröttnar benet för det. Då rekommenderar jag lite fysisk träning i så fall.

Nu var det inte riktigt "tung" efter Saab 900`s normer som diskuterades roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
26 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Andromeda skrev:
Jävla snack om kopplingar, ni är väl inga kärringar heller? mad
Det går alldeles utmärkt att köra en ng900 med vajerkoppling i Stockholms köer på morgonen om man har lite muskler i vänsterbenet. Inte tröttnar benet för det. Då rekommenderar jag lite fysisk träning i så fall.

NG900 har ju en skit lätt koppling!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
sterge
27 juli 2010 · 484 Inlägg

Min gamla Volvo skrutt40... tänker aldrig mer skaffa en 740 alltså... den ersätter aldrig min Golf! big_smile

Föddes till att älska Volvo.
Slash Saabifierad
27 juli 2010 · 2 026 Inlägg

jorgen72 skrev:

Froborg skrev:
Det finns en bok som heter "Tidernas sämsta bilarna" och i den så vann VW Bubblan, å då hade dom en motivering till varje bil.

http://www.bokia.se/bok/9789171260239/t … rd-porter/

edit: http://biblioteket.se/default.asp?id=82 … s=85181/ID

Det finns inte en möjlighet att världens mest sålda bil kan va den sämsta som ett exempel min bubbla cab hade stått med batteriet i hela vintern o hade inte startats på ca 6 mån o den startade av sej själv utan vare sej startgas eller startkablar när jag hade vridit på nycklen ett par gånger nu i våras

Tidigare i tråden länkade en person till en artikel ifrån Teknikens Värld där dom tyckte Ford Escort ifrån 90-talet är en av de sämsta någonsin, dom frågar sig även hur den kunde bli en storsäljare trots enligt dom själva var bilen full av fel. Detta visar att även om en bil är dålig kan den ändå bli en storsäljare (förutsatt att den var så dålig).

Bara för att en bil stått orörd i 6 månader och den startar utan problem är inget bevis på att det är en bra bil.

Genom effektiv marknadsföring kan man uppnå det omöjliga, sälja skräp år ut och år in. Jag säger inte att bubblan är skräp, däremot tvivlar jag inte på att det är en dålig bil trots att det var en storsäljare, det dåliga behöver inte enbart sitta i kvalitén eller pålitligheten.

Senast redigerat av Slash (27 juli 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
caromania Forummoderator
27 juli 2010 · 9 296 Inlägg

Vad gäller bubblan så var det absolut inte skräp. Men då menar jag när den kom på 30talet. De sista årsmodellerna oavsett hur förfinade så var de omoderna och rent av farliga. Biljäveln tillverkades fram till 2000talet!
Samma med Citroën 2CV. Jättefin när den kom på 40talet men kom igen, den tillverkades fram till 90talet!

Det gör emellertid inte bilarna till dåliga produkter. Man måste sätta in dem i sin tid. Att sedan tillverkaren tog det fega, giriga beslutet att låta produktionen fortsätta är en helt annan sak.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Navkapsel
28 juli 2010 · 4 637 Inlägg

En av 2000-talets sämsta måste vara Toyota IQ. Plastig, ful, dyr som en rätt stor bil, slö, trång, stötig, bullrig, törstigare än en stor pigg ny bil, ingen kvalitetskänsla, visar att det sitter obältade i baksätet fast det inte gör det, visar att 3:an ska i vid 90 och 4:an i 130 eller vad faan den gjorde, flyger troligtvis åt helvete vid en krock, noll kontaktkänsla med underlaget, lever sitt eget liv på vägen o s v...
Exemplaret jag körde hade rullat 800 mil tror jag.

Fyfaan, åker nog faan hellre i en skottkärrejävel på motorvägen...

Senast redigerat av EmilHammarlund (28 juli 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang