Vilken bil har kostat dig mest (gått sönder mest)?

nikotino ///R-Rated
5 augusti 2009 · 518 Inlägg

Nu har man haft ett par bilar genom åren.
Den som tveklöst har kostat mig mest:

Audi a4 1.8t-97 mil: 16xxx

Saker jag fick byta/reparera under loppet av 1 månad:

-Luftmassemätare
-Drivknut
-Ny tank
-Turbo

Totalpris med jobb = 15000

Komplettera gärna med vilken bil som kostat dig mest.
Information som milantal, årsmodell etc är intressanta faktorer.

Senast redigerat av nikotino (5 augusti 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
FordeveR www.klockren.nu
5 augusti 2009 · 476 Inlägg

audi s2 -91:


växellåda
drivknutar
turbo
x antal motorkomponenter (minns inte)

kommer inte ihåg exakt va de kostade mig under de halvår jag hade bilen, runt 35000. bilen brukades ca 1.5 månad utav dom 6. Men de va riktigt kul när de fungerade.. körde ju som en dåre så de va väl mitt eget fel att den paja hela tiden.

sålde bilen för ca 4år sen, och inte en enda gång jag har kollat upp den på vägverket har den vart i trafik..kanske har den fortsatt att rasa..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
5 augusti 2009 · 461 Inlägg

renault 19..


ALLTING

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Dubs I got Dubs!
5 augusti 2009 · 2 423 Inlägg

Har aldrig haft en bil som har gått sönder tongue

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Jockefors
5 augusti 2009 · 961 Inlägg

audi 100 -88 .. ja säg de ja inte fick byta på den härken .. la ner runt 35 000 .. alldeles för mycke för en student de .. man skulle köpt sig en pansarvagn ( volvo ) från första början smile

Edit: han som har den nu är en nära bekant och han har fortsatt byta delar på den bilen  ..

Senast redigerat av talibangran (5 augusti 2009)

Pure DieselPower
hinowa
5 augusti 2009 · 626 Inlägg

min epa (om den räknas) en duett, la ner 9000kr på ½ år, var mera meka än köra, vart inte mer än 300mil sad

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
IceEyes Varningar: För många..
5 augusti 2009 · 2 552 Inlägg

Mercedes 190 - 92

Koppling
Avgassytem
Styrleder
Spindelleder
Topplockspackning
Kylare
Växellåda
Båda drivaxlarna
Ventiltätningar

Minns inte kostnaden men några kaffepengar var det då inte tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
differentbeat
5 augusti 2009 · 21 Inlägg

Min första bil, en Ford Scorpio -94. Den hade gått ca 32000 mil, gick kanske 500 mil i min ägo.

- Rostade sönder, princip hela underredet, när besiktningsmannen slog runt med hammaren där under så föll det ner typ en chipspåse med rostflagor ^^

- Efter en motortvätt började bilen gå som skräp, blev aldrig bra igen heller, gick orent trots byte av de mesta och 5-56 i allt under huven typ.

- Dörrhandtaget på förardörren fick jag i näven när jag skulle in i bilen en kall dag. hmm

Sen var de säkert mycket mer som jag inte kommer på just nu, bilen kostade mig säkert 10000 kr i skitfel. Hade bilen ett år, köpte den obesiktad men fick igenom den då u.a. Efter ett år vid nästa besiktning gick precis allt åt helvete, fel med rost, avgasvärden, leder osv.. sålde den för 2000 kr och nu är den tydligen skrotad tongue

Senast redigerat av differentbeat (5 augusti 2009)

blacken
5 augusti 2009 ·

En Grand Cherokee -94. allt rasade på den efter 14000 mil. Elsystem,växellåda, bakaxel, coupèfläkten, AC:n + smått och gott här och där.
Värsta skitbil jag någonsin ägt..

fuzzmower
5 augusti 2009 · 66 Inlägg

Mazda 323 GTX 1,6i -86, hade gått 12000 när jag köpte den för lika många kronor, 12.000:-. Körde mycket med den, vet inte exakt hur långt, men hade den många år. Gick länge utan problem, sen rostade tanken sönder. Kylaren byttes, och skivor runt om (ja, den hade faktiskt skivor bak också). Sen vart det kass komp i en cylinder pga en lagning i toppen som gick upp, bytade motorn. Inbrott så jag bytade en sidoruta. Körde upp ett hål i en tröskellåda som fick svetsas. La nog 25-30 000 på den totalt inkl slitdelar. Men utslaget på de år jag hade den är det inte så farligt. Till sist blev den stulen och var så kass när vi hittade den att jag tröttnade och skrotade den. Den hade ställbara stötdämpare som standard och lcd-mätare. En bra och ganska ovanlig bil som jag saknade rätt mycket.

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.
Saab 9-5 2,3T SE "Concept Nordic" (1999)
Lidborn VD
5 augusti 2009 · 643 Inlägg

Audi TT:n jag hade.. Kom utanför bilhallen typ 100 m sen börja billen hacka..
Kom hem så ladda inte turbon länge..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med spräckt framruta..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med repa i huv..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Ny Turbo.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Småglin repa huv och förardörr..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..

32 gånger på verkstad på ett år.. Kosta tot 89000:- för felsökning byte av luftmassemätare, turbo, dump, givare till 4 hjulsdriften, givare till bromsen, batteri, olja, filter mm mm

Bilhandlaren jag köpte bilen av betala allt utom bensinen jag la på att köra den till verkstan och hämta den igen 5 mil enkel.. Men ändå..

caromania Forummoderator
5 augusti 2009 · 9 296 Inlägg

Renovering av automatlåda till Amazon: 13000:- på den tiden man gick på universitetet. Lite tungt ekonomiskt, och så här 15år senare så inser man att man blev lurad... cool Men lådan blev j-ligt bra. tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Patarei
5 augusti 2009 · 129 Inlägg

Min A-Ford har kostat mig en hel del. Fick byta cellpaket på kylaren för 5000 kr, byta spindelleder samt en massa annat för ca 7500 kr, ny generator, ny startmotor, ny förgasare, nytt drev till fördelaren m.m för en summa jag ej minns idag.

Har en hel del kvar att göra.
Dock har inget på den gått sönder.

Den bil som än så länge kostat mig minst är min PV 444. Har endast köpt nya tändkablar då dom gamla ej ville vara med längre.

Min 544 har kostat mig en del då min gamla framvagnsbalk ej ville vara med längre. Rostskador. Passade på att få hela bromssystemet renoverat på samma gång. Blev väl en summa på ca 15 000 allt som allt inklusive delar.
Har även skaffat en ny kylare då den andra sa upp sig och gick hem.

Senast redigerat av Patarei (5 augusti 2009)

Darksoul1982 Mustang V8 Power
5 augusti 2009 · 31 Inlägg

Mustangen har kostat mig en hel del men det är inget som
gått sönder än i drift.
När jag fick hem den från staterna så tog jag mig för att
genomföra en liten motorrenovering, samt lite annat småfix
som behövdes.

Misstänker att jag lagt ut ca 25.000 på delar och annat skoj.
Dock värt vartenda öre än så länge big_smile

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!
Ford Mustang GT "Convertible" (1968)
SAAB93-56 saab93-56
5 augusti 2009 · 20 Inlägg

har man gott om tid och pengar då är du snart på gatan om man åker volvo 240-740 insprut skitbilar... volvons tid är ett minne blott för mig,bränslekomponenter som kosta pengar även på skroten,,,,,,,nu är det SAAB och det bara går bara man tankar,,,,,,,,,

steifan DR!FTT3KN!K3R
5 augusti 2009 · 10 427 Inlägg

Volvo 740 GLE -1988, 29-32000 mil (2005-2008)
Generator 500kr
Rostlagning, golv/hjulhus  65kr (sexpack folköl roll )
Spridartätningar 100kr
Fäste handbromsvajer bakaxel 150kr
Framskärm 300kr, lackering 700kr
2 Bromsok fram med bromsslangar 1600kr
Skrämmande 3410kr på tre år i reparationer.

**

Volvo 740 GLT 16 VALVE -1988, 12500-16500 mil (2007-2009)
Avgassystem, halvsats, 4000kr (kanske inte nödvändigt med Ferrita wink)
Halvljusrelä, ~200kr
Expansionskärlslock ~200kr

4400kr på två år ganska precis.

**

Den ena må ha kostat mer, men den har ju inte direkt gått sönder som den andre.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 augusti 2009 · 10 427 Inlägg

Lidborn skrev:
Audi TT:n jag hade.. Kom utanför bilhallen typ 100 m sen börja billen hacka..
Kom hem så ladda inte turbon länge..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med spräckt framruta..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Fick tillbaka den med repa i huv..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Ny Turbo.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Småglin repa huv och förardörr..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..
Verkstad och fixa.. Men hacka fortfarande..

32 gånger på verkstad på ett år.. Kosta tot 89000:- för felsökning byte av luftmassemätare, turbo, dump, givare till 4 hjulsdriften, givare till bromsen, batteri, olja, filter mm mm

Bilhandlaren jag köpte bilen av betala allt utom bensinen jag la på att köra den till verkstan och hämta den igen 5 mil enkel.. Men ändå..

Det var 'inte dåligt'. Vad var det för årsmodell på TTn?

Senast redigerat av steifan (5 augusti 2009)

Martin 9-3 Fisketokig
5 augusti 2009 · 2 997 Inlägg

totalt är väl ett Lackstift 80:- till stenskott i hjulhus på 3.5år

Sen vanlig service men det räknas inte.

Skulle aldrig komma på tanken att behålla en bil som börjat krångla som en del av era. Det värsta som finns ju.

Första haveriet eller fel som kostar pengar så byts den mot nåt nytt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Losgard
5 augusti 2009 · 1 688 Inlägg

SAAB93-56 skrev:
har man gott om tid och pengar då är du snart på gatan om man åker volvo 240-740 insprut skitbilar... volvons tid är ett minne blott för mig,bränslekomponenter som kosta pengar även på skroten,,,,,,,nu är det SAAB och det bara går bara man tankar,,,,,,,,,

Ägde en Saab ett tag, och delarna är allt annat än billiga till dom kan jag ju meddela dig.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
fontheking5
5 augusti 2009 · 825 Inlägg

Renault Kangoo och Renault Scenic , dock var dessa jobbebilar men gud vad dom gick sönder mycket .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang