Eftersnack: SCF Day & Night 8/8

Antennfixarn Antennfixarn
8 augusti 2009 · 57 Inlägg

Vill tacka Jensi och övriga SCF crew för en mycket lyckad tillställning idag! Grymt skoj att ni vågar testa nya sätt att anordna träffar i Sverige. Tycker personligen att det var ett klockrent konsept att göra en anorlunda och riktigt rolig träff.

Att arrangera en sån här tillställning för första gången kan inte vara helt lätt, ingen har ju erfarenhet från detta sen tidigare? Finns alltid saker som kan förbättras, men jag ger detta betyget väl godkänt big_smile Inte varje dag man kan gå på en bilutställning och både träffa trevliga människor samt kolla på bilar samtidigt som man tar en kall och god öl/cider cool

Bra jobbat!

Allt som kan lysa SKA lysa, gärna i olika färger!
SC Styling | Creatix | Blueride | Graphicline | Rolles Art
antejasse
8 augusti 2009 · 19 Inlägg

jaa vad ska man säga? jag vart riktigt besviken på detta faktiskt! hade förväntat mig mer än vad de var! hur många bilar var de? 20? 30? de 120 kr kändes inte motiverat om man bara var där för att kolla på bilarna!
sad

Hoppas på bättre nästa gång och mer bilar!!  cool

Andreas
Skoda Octavia RS1 -04
TripleC
9 augusti 2009 · 222 Inlägg

antejasse skrev:
jaa vad ska man säga? jag vart riktigt besviken på detta faktiskt! hade förväntat mig mer än vad de var! hur många bilar var de? 20? 30? de 120 kr kändes inte motiverat om man bara var där för att kolla på bilarna!
sad

Hoppas på bättre nästa gång och mer bilar!!  cool

Ärligt vem fan ställer ut sin bil på SCF? jag skulle inte ens lägga ut en krona på deras utställningar samma bilar överallt!

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
PAIN
9 augusti 2009 · 2 103 Inlägg

jag säger bara STORT GRATTIS till alla dom som vann & kommer representera Sverige i Oktober i Nordic Tuner Awards ....snyggt jobbat smile
Visst tycker jag att vissa saker kan göras bättre men säger inte mer om det då jag inte har mer värdig konstruktiv kritik att ge wink
Men samtidigt tycker jag inte att man ska klandra mässan för antalet bilar.

....va ju så att det var massor med anmälda bilar...annars hade inte mässan blivt av redan i tidigt stadie......

MEN sedan att folk som anmält sig redan, rent ut sagt skiter i att komma utan att meddela detta så Jensi kan få in nya bilar..... är i mina ögon rent respektlöst.
.....är inte precis lätt att få in nya bilar i sista sekunden heller....folk gnäller på lite bilar...hm...gnäll på folket som lovar men sedan sviker. ( nu menar jag inte dom som akut brutit en kroppsdel etc wink )

Nä tycker Jensi kämpar med sin crew så gott han kan.....sen att *vissa bil coola personer * inte ens kan höra av sig det tycker jag dock är under all kritik.

Många som säger: e ju samma bilar hela tiden....både ja & nej..för å påstå det, bör den ha varit på alla scf event under 1 år för att veta......

....å då bör man ju inte klaga för då har man ju varit där å bidragit till eventet ....det går ju inte om det alltid är så dåligt.....vaför åka på dåliga event om man inte gillar dom...hm...förstå ironin tongue

...bilder på forum säger inte/visar allt om alla bilar som är på varje event wink

.....om nån nu tycker så....kör dit din egen å gör så det inte blir samma bilar då......jag åkte tex på massor av scf event förra året, alla va toppen och åkte för att träffa trevliga bil människor å på den vägen är det...tror många som ställer ut på scf tänker likadant...varför inte förena nytta med nöje smile

Jag var där med min bil på day & night....lottlös,visst ...men med STOR vinst i trivsel,trevlighet å goa människor.

Så istället för å klaga....dra strået till stacken å bidra...för utan bilar blir det inga event om det är scf eller bilsport eller gatebil så enkelt är det....räck ut en hand istället så kommer fler att trivas.

min åsikt å rak i ryggen står jag för den.

GRATTIS alla vinnare smile

Jensi & scf crew...tack för en trevlig Day & Night smile
//Mvh

Senast redigerat av PAIN (9 augusti 2009)

Ellemark
9 augusti 2009 · 340 Inlägg

Du har satt ord på mina åsikter Pain, håller helt med dig om evenemanget!

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Tokken Team dBakuten
9 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

TripleC skrev:

antejasse skrev:
jaa vad ska man säga? jag vart riktigt besviken på detta faktiskt! hade förväntat mig mer än vad de var! hur många bilar var de? 20? 30? de 120 kr kändes inte motiverat om man bara var där för att kolla på bilarna!
sad

Hoppas på bättre nästa gång och mer bilar!!  cool

Ärligt vem fan ställer ut sin bil på SCF? jag skulle inte ens lägga ut en krona på deras utställningar samma bilar överallt!

Då säger jag så här.. Det är för ALLMÄNHETEN dessa shower finns.. Alla har inte sett dessa bilar
varje dag. Sen var detta uttagningar till Nordic Tuner Award så det är också en av anledningarna
att det var många utav de "vanliga" bilarna.

Så tråkigt att man måste skriva som du gör.. Bygg som sagt något eget och unikt så kan du ju visa
vart skåpet skall stå?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Antennfixarn Antennfixarn
9 augusti 2009 · 57 Inlägg

Resultat i Utställningen (vilka bilar som får åka till Helsingfors)

Bästa Européiska bil - Antennfixarn (Volvo S40)
Bästa Old School - Razor (240 Roadster)
Bästa I.C.E. - Aublizz (Audi)
Bästa Motorrum - "Hej Då" (Volvo V70)
Bästa Tjejbil - Caruna Håkansson (BMW 325)
Bästa Asiatiska bil - Vit Supra (Reggaebilien big_smile)
Bästa Amerikanska bil - Corvette (med amerikanska flaggan lackad)
Bästa Lack - Tokken (Metallica bubblan)
Bästa Prestandabil - Reine (snorgrön EVO tongue)

Rätta mig om jag har fel, men tror det här ska stämma?

Allt som kan lysa SKA lysa, gärna i olika färger!
SC Styling | Creatix | Blueride | Graphicline | Rolles Art
toelli
9 augusti 2009 · 132 Inlägg

Tycker verkligen inte man skall klanka ner på dom som ställer ut eller håller i SCF utställningen... visst är det "samma bilar" men antalet tycker jag är helt rätt... personligen tycker jag att det är sådana bilar man vill se på bilträffarna / utställningar... men klart gillar man tex massa äldre 240/740 i bakgrunden som bränner gummi / försöker drifta så förstår jag att det känns tråkigt att gå runt inomhus bland ca 40 super snygga och välarbetade tuning bilar + att få betala HELA 120 KR inträde!

Nog med sarkasmen...

Jag tyckte utställningen har fett skön stämning och bra musik! kändes party liksom... det jag tyckte kändes negativt var att det höll på lite väl länge och blev lite segt ibland... jag hade tyckt det känts bättre om man tryckte ihop allt på kortare tid så det var lite mer action i det hela!

Vill tacka alla i crew och tacka jensi för att jag fick komma smile ... trevliga tjejer fick ni dit också!
Mvh Jesper

Ellemark
9 augusti 2009 · 340 Inlägg

Det är ju kul att sätta inträdet här i relation till andra saker. Är det dyrt eller är det rimligt...? Ja, det ligger ju självfallet i var och ens egna upplevelse. Men vad får man för 120 kronor i samhället i övrigt.

Ett inträde på krogen, en biltvätt på Statoil, en tygbit på Gina Tricot eller 9 liter bensin... Jag anser att det helt klart är värt 120 spänn för att gå in och se på grymma bilar, uppleva shower, umgås med folk och ha riktigt skoj. Dessutom ganska centralt i Sthlm.

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Laserblue
9 augusti 2009 · 239 Inlägg

Har precis vaknat!

Stort tack till Jensi, supertrevlig crew, alla positiva besökare som besökte vår lilla monter och Pain för de kloka orden

Efter att SCF Day & Night stängde igår natt åkte vi till Blue Moon Bar och fick betala 120 kr i inträde utan att i den lokalen få se en enda BIL! !

Försök förstå att detta är ett nytt koncept med 12 timmars bilmässa som även erbjuder Party! Trevliga matserveringar ute/inne, massor med kall öl, shower och partymänniskor

Kom igen nu och gör detta ännu bättre next time!

Vi ses i Helsingfors Lazerblue

Senast redigerat av Laserblue (9 augusti 2009)

spersson
9 augusti 2009 · 32 Inlägg

Du är så slö Hasse! Jag körde på din bil och puttade ner den från ställningen för att komma ut 8)

Japp, tack Jensi och SCF-crew för en trevlig tillställning som erbjöd fina bilar, trevliga människor samt god mat och öl!

/Sebastian

JayBoy
9 augusti 2009 · 11 Inlägg

Hmm... Visst var det lite för lite bilar men å andra sidan: Vi befinner oss mitt i en lågkonjunktur och få brancher drabbas så hårt som bilindustrin med avgreningar (styling, racing etc etc...) och uppenbart så sket folk i att komma som skulle ställa ut. De bilar som var där höll riktigt hög klass och 120:- är fan inte mycket att orda om.

Bara o ta nya tag:D

Ellemark
9 augusti 2009 · 340 Inlägg

Film kommer, men den är lite "bökig" att klippa då det är mer än bara bilar som ska in på ett bra sätt...
Tack för all rök Hasse! roll

Senast redigerat av Ellemark (9 augusti 2009)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
antejasse
9 augusti 2009 · 19 Inlägg

toelli skrev:
Tycker verkligen inte man skall klanka ner på dom som ställer ut eller håller i SCF utställningen... visst är det "samma bilar" men antalet tycker jag är helt rätt... personligen tycker jag att det är sådana bilar man vill se på bilträffarna / utställningar... men klart gillar man tex massa äldre 240/740 i bakgrunden som bränner gummi / försöker drifta så förstår jag att det känns tråkigt att gå runt inomhus bland ca 40 super snygga och välarbetade tuning bilar + att få betala HELA 120 KR inträde!

Asså jag gnäller inte på typen av bilar som var där! Alla bilar som var där var riktigt najs bilar men jag hade gärna velat se fler bilar... de tog oss cirka 15 min att gå runt där inne och kolla alla bilarna!
Och angående de där 120kr så är ju 120 kr alltid 120 kr, för vissa är de ingenting och för vissa är de mycket.
Antar att du tillhör de som 120kr är ingenting och kan vika små söta flygplan av 100 lapparna som du kastar omkring dig!

Andreas
Skoda Octavia RS1 -04
Simster TNM
9 augusti 2009 · 89 Inlägg

det var fina bilar, däremot hade man väl kanske velat se FLER bilar, 120kr i inträde är väl som sagt inte alldeles för mkt, men jag hade förväntat mig mer för pengarna..

hade man kunnat betala med kort i entrén hade jag inte stört mig på inträdeskostnaden.


Reines Evo var favoriten, alltid lika grym. ;-) 10/10 poäng.

Klarby Billackerare
9 augusti 2009 · 50 Inlägg

Antennfixarn skrev:
Resultat i Utställningen (vilka bilar som får åka till Helsingfors)

Bästa Européiska bil - Antennfixarn (Volvo S40)
Bästa Old School - Razor (240 Roadster)
Bästa I.C.E. - Aublizz (Audi)
Bästa Motorrum - "Hej Då" (Volvo V70)
Bästa Tjejbil - Caruna Håkansson (BMW 325)
Bästa Asiatiska bil - Vit Supra (Reggaebilien big_smile)
Bästa Amerikanska bil - Corvette (med amerikanska flaggan lackad)
Bästa Lack - Tokken (Metallica bubblan)
Bästa Prestandabil - Reine (snorgrön EVO tongue)

Rätta mig om jag har fel, men tror det här ska stämma?

Du glömde en :-)

Volkswagen Golf R "Martini Ed" (2010)
PAIN
9 augusti 2009 · 2 103 Inlägg

Klarby skrev:

Antennfixarn skrev:
Resultat i Utställningen (vilka bilar som får åka till Helsingfors)

Bästa Européiska bil - Antennfixarn (Volvo S40)
Bästa Old School - Razor (240 Roadster)
Bästa I.C.E. - Aublizz (Audi)
Bästa Motorrum - "Hej Då" (Volvo V70)
Bästa Tjejbil - Caruna Håkansson (BMW 325)
Bästa Asiatiska bil - Vit Supra (Reggaebilien big_smile)
Bästa Amerikanska bil - Corvette (med amerikanska flaggan lackad)
Bästa Lack - Tokken (Metallica bubblan)
Bästa Prestandabil - Reine (snorgrön EVO tongue)

Rätta mig om jag har fel, men tror det här ska stämma?

Du glömde en :-)

Men Matte huuuuur kunde du glömma Klarby för bästa inredning...nu vart det lite skäms på dig mannen lol wink

Snyggt Klarby...klart impad ..va kul å se i lugn å ro innan mässan öppna....GRYM finish.
Lycka till i Finland smile
//Mvh Pain

Ellemark
9 augusti 2009 · 340 Inlägg
/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
Tokken Team dBakuten
10 augusti 2009 · 3 453 Inlägg

Ellemark skrev:
Här finns filmen: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=145770

Kul film..! smile Tillräckligt lång för att få folk å inse att man skulle varit med.

Senast redigerat av Tokken (10 augusti 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang