BMW M5-91, vit, tyskregad, stulen i Göteborg igår!

Nordic_M5
13 augusti 2009 · 64 Inlägg

Bilen är i den sällsynta färgen Alpinvit II, med svart helläder. Den hade vid stöldtillfället originalfälgarna M-system I monterade.

Om nån vet något alls om den här stölden så får ni gärna meddela mig via PM. Jag står i förbindelse med Larmtjänst och den tyske ägaren.

BMW M5 (2000)
Calleklutt
15 augusti 2009 · 241 Inlägg

Reg nr på den ? kan kolla lite

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
vofloo
15 augusti 2009 · 739 Inlägg

jävligt jobbigt sånnt här att det finns folk som inte kan ha sina fingrar i styr hoppas ni hittar / får tebax den

mvh Andreas

Nordic_M5
15 augusti 2009 · 64 Inlägg

Den hade tyska skyltar: L - CM 3535 (rätt fyndig skylt - 3535cm är bilens slagvolym).
Är alltså vit, vilket är grymt ovanligt på dom. Svart skinnklädsel, med manuella stolar och värme fram.
Airbag, farthållare och lucka var det på den också. Ägaren är fortfarande kvar i Göteborg och åker runt med taxichaufförer och diverse folk och letar, men det har inte gett något än. Det värsta är att bilen var enbart trafikförsäkrad för den skulle egentligen ha stått hemma, men ägarens bruksbil pajade så då tog han M5:an ändå. Den stals på parkeringsplatsen Heden. Det är ett känt ställe för slödder om nätterna enligt mina polare som bor i stan. Den var ett lätt byte då varken larm eller startspärr var på.

BMW M5 (2000)
FordeveR www.klockren.nu
16 augusti 2009 · 476 Inlägg

ska hålla ögonen öppna

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Squadron
16 augusti 2009 · 1 833 Inlägg

Vilka grisar, skall hålla ögera öppna.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Nordic_M5
16 augusti 2009 · 64 Inlägg

Ungefär så här ser/såg den ut (bortsett från att den inte har sidoblinkers):

http://www.e34m5.se/forum/bilder/lackm536.jpg

BMW M5 (2000)
Rquired Allmänt envis
23 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Hur har det gått? Fy fan vad förbannad man blir om någon jävel i öst plockat den på dyrbarheter mad

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Nordic_M5
23 augusti 2009 · 64 Inlägg

Rquired skrev:
Hur har det gått? Fy fan vad förbannad man blir om någon jävel i öst plockat den på dyrbarheter mad

Inget vidare alls neutral Ägaren har blivit tvungen att ta flyget hem, han kunde inte stanna längre. Men han är fortfarande intresserad av minsta detalj som iakttagits. Han kan nog resa tillbaka om ett hett spår efter bilen/delar dyker upp.
Känns ju som den är slaktad. Hade det varit nåt lowlife som "bara" tagit en fyllekörning e.d hade bilen dumpats nånstans vid det här laget.
Frågan är bara vart dom sitter och trycker med bilen/delarna? Min gissning är att dom inte åkt särskilt långt. Den slaktas säkert i Göteborgsområdet.
Ser nån M5-delar till salu i Västra Götaland eller hör talas om några, så hojta gärna i tråden så kan man ta en närmare kik om det liknar något från denna vagn. Det normala är dock att såna grejer säljs på kontakt eller svar på köpesannons. Ska nog kasta ut lite falska köpesannonser här och var och se om nån går på detta. Av särskilt intresse är då vita karosseridetaljer, svart skinninredning med manuella stolar samt originalhjul till M5 3.6. Jag har även tillgång till motornumret och numret på lådan vid behov. Högupplösta interiörbilder kan fås av ägaren till bilen, om det skulle vara aktuellt att jämföra slitagebild på läder och andra detaljer.
Men tyvärr, det räcker ju med att det kommer en person som "inte ställer frågor" och tar delarna med sig och sätter i nåt projekt. Då är det ospårbart sen.

BMW M5 (2000)
Rquired Allmänt envis
27 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Hade det varit buskörning hade bilen förmodligen hittats rätt kvickt, i två delar runt ett trä tex. Det går lätt alldeles för fort i en M5.

Däremot, jag tror inte man "råkar" sno en sån här bil. M5 E34 skriker inte direkt ut sin närvaro speciellt inte med tanke på hur många M5-kittade 525or det finns. Jag tror tyvärr någon fick syn på den , visste vad det var för något och visste någon som var ute efter en sådan. Senare på kvällen plockades den upp och rullar nu hos nån maffiaboss i Ryssland med falsk ID. Liten konspirationsteori bara smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
_Wallis_
27 augusti 2009 · 4 506 Inlägg

Ska hålla koll imorgon när jag åker till partille.

Kan du andas kan du dö.
Nordic_M5
29 augusti 2009 · 64 Inlägg

Nu har spaningen börjat ge verkan! Bilen sågs igår i Göteborg!!! Så den är fortfarande i ett stycke.
Tyvärr körde tjuvarna ifrån förföljaren. Jag ska få fler uppgifter. Polisen är också underrättad.

Vore fint om alla bilintresserade från Göteborg lät djungeltelegrafen gå ordentligt nu så att dom väljer att dumpa bilen nånstans i helt skick istället för att riskera att ertappas med den. Är säker på att ägaren inte går vidare om han får tillbaka bilen i någorlunda intakt skick. Han vill inget hellre än att återfå denna samlarklenod.

BMW M5 (2000)
Nordic_M5
29 augusti 2009 · 64 Inlägg

Så, nu vet jag lite mer. Bilen var i trafik inatt. Klockan 1.30 kom den åkandes i duktig fart från Angeredshållet. I bilen vid detta tillfälle befinner sig troligen två individer. De tyska skyltarna (L-CM 3535) sitter kvar och likaså originalfälgarna. Bilen är lätt bucklad baktill och har skadade bakljus.
Fordonet körs i riktning Bergsjön i varierande farter, stundom lugnt stundom mycket fort. Föraren ser ut att vara van vid både vägsträckning och att köra ett motorstarkt fordon. Sista spåret är i Bergsjön men bilen kan lika gärna ha fortsatt till Kortedala.

Så håll utkik nu alla som har känningar i de trakterna. Återfinns bilen i samma skick som den var igår så utställs en kontantbelöning till uppgivaren på 600 Euro från ägaren. Belöningen utbetalas så snart bilen står tryggt i Polisens förvar. Ni ger era kontaktuppgifter till Polisen som sedan vidarebefordrar till ägaren.
Det går även att kontakta ägaren direkt om man hör med mig.

BMW M5 (2000)
Nordic_M5
29 augusti 2009 · 64 Inlägg

Här är rutten bilen iakttogs på:

http://www.e34m5.se/upload/filer/Jakt.jpg

En del tyder på att någon/några av dom som färdades i bilen är bosatta i eller skulle tillbringa natten i Bergsjön. Ska man till Kortedala svänger man väl innan. Svårt att säga, men kolla noggrant alla lägenhetpakeringar i det här området, är ju ofta flerbilsgarage som man kan se in i. Ser ni då en vit M5 E34 är det bara att telefonera konstaplarna. Finns ingen annan vit M5 E34 i Västra Götaland nämligen.

BMW M5 (2000)
Sir_x
29 augusti 2009 · 945 Inlägg

Nu har ni ju ett område iallafall. Inte speciellt oväntat att den hamnade där...
Har själv kollat extra efter den men inget napp. En vit E34 är inte den bil man ser mest i stan, i synnerhet inte en M5. Har koll innanför vallgravarna.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
vofloo
29 augusti 2009 · 739 Inlägg

hoppas du hittar bilen snart! lycka till!!!!


mvh Andreas

meduza89 plööp
29 augusti 2009 · 49 Inlägg

Ursäkta för offtopic: Men vilka idioter som åker runt i en bil som de stulit, hehe, fast de kanske inte är rädda för lagens långa arm.

BBAD Utbildad hobbymekare
29 augusti 2009 · 1 125 Inlägg

blir ARG på dom som inte kan låta bli andras saker, hoppas du\ni hittar han\hon\dom

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Rquired Allmänt envis
30 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Då har den inte nått Ryssland i alla fall, tur det. Hoppas inte den är allt för skadad eller slutkörd bara, hoppas ni får tillbaka den! Skall hålla utkik när jag åker norrut i veckan smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
30 augusti 2009 · 5 042 Inlägg

Sitter o läser med spänning .
Hoppas ni återfår tillbaka den i hyffsat bra skick. Ang en vit m5a så finns det en till som jag vet om i alla fall. I Lerum. En gammel gubbe som haft den i ca 8-9 år smile

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang