Stereon håller inte minnet??

bdahl Säljare
28 april 2006 · 341 Inlägg

Hej..

har ett problem med stereon... den håller inte minnet... j*vligt träligt att behöva söka radiokanaler och ställa in ljudet så man vill ha det varje gång man har haft bilen avstängd en liten stund...
vad göra??

stereon är en Sony CDX-M8800

bonn-raggare
28 april 2006 · 66 Inlägg

Jag har likadant på min stereo, och det är bara för att stereon inte får ständig ström!

VOLVO for life
bonn-raggare
28 april 2006 · 66 Inlägg
VOLVO for life
octan
28 april 2006 · 372 Inlägg

Skifta den gula och den röda sladden.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
timpan_87
28 april 2006 · 781 Inlägg

kan va så att du inte har ständig ström på den gula utan råkat kopla båda på tändningslåset..

är 2 strömkablar in til sterion 1 gul och en röd.. en ska de alltid vara ström på troligen den gula.. och en bara när tändningen är på den röda.. prova de

bdahl Säljare
28 april 2006 · 341 Inlägg

ok... ska prova byta plats på röd och gul och se om det löser sig...

Flemm
28 april 2006 · 172 Inlägg

Audi och vw har bytat om på dom två kablorna...
Fattar inte varför...

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A
NissanSports
9 maj 2006 · 4 Inlägg

Hejsan Jag har samma problem med min cd mp3 spelare i bilen. Vad säger ni man ska göra.
På min stereo slår den ut allting jag har sparat om bilen har stått i typ bara 3 secunder avstängd. Det är jävligt störande kan det vara fel på stereon eller är det bara fel kopplat någonstans.
Skulle vara bra för lite svar. Mezza mig istället här på Nissansports

Drönirettab
9 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Huvudsaken är ju att minneskabeln har ständig plus, sedan spelar det ingen roll vilken färg den kabeln råkar ha. Det ska väl stå på själva kabeln och i manualen vilken av kablarna som är minneskabel tycker jag.

TeQuilla
9 maj 2006 · 764 Inlägg

Vanligast är j u att minnskabeln är gul.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
NissanSports
9 maj 2006 · 4 Inlägg

Joo det är vanligaste. Men det är för bannat skumt. Trodde först att det var min cd som var fel på Men så upptäcker jag att det inte bara är jag som har problem med detta.
Nu skulle jag hemskt gärna vilja veta hur man skulle kunna ta bort det här skitet så man slipper byta stereo. är desutom ny köpt av en polare begagnat.

Vallås Locos
9 maj 2006 · 407 Inlägg

Enklaste lösningen är att mäta sig fram till vilken kabel det kommer konstant ström från...

Florre
9 maj 2006 · 19 Inlägg

En bil som kom in i verkstaden i skolan hade samma fel, det beror på att minnet i stereon inte får ström hela tiden, därför få man ta fram en testlampe eller voltmätare och mäta vilken kabel det är som inte används och har ström, därefter skifftar man på minneskabeln och den andra. Nu ska det funka.

Den Går Aldrig Loss!
Volvo V70R "Brukisen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang