Besikta med rödtonade baklampor

fredde85
28 april 2006 · 1 798 Inlägg

Går de o komma igenom besiktningen med rödtonade baklampor har hört de som säger att de går. men de vet i fan de kommer väl bara o anmärka på körriktningsvisare fel färg eller nåt sånt.
vad tror ni ingen som provat?

Senast redigerat av fredde85 (28 april 2006)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
VW_Jens
28 april 2006 · 608 Inlägg

tror inte det går! kan nog förstås gå om besiktiningsmannen e på extra snällt humör! smile kommer själv att byta mina till vanliga när jag far o besiktar och sen sätter jag tillbaks dom tonade när den e besiktad! smile

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
fredde85
28 april 2006 · 1 798 Inlägg

ja de var väl så ja tänkte göra ifrån början hade bara vart kul om de gick men tänker inte ta risken o få ombes på 200kr tar ju bar typ en kvar o byta baklyktor

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Renjägarn
28 april 2006 · 638 Inlägg

När jag hade min Ford Granada så hade jag rödtonade baklyktor, det gillade dom inte så jag for hem och bytte till några orginal jag hade liggandes.

Som sagt beror helt på vem och när du besiktar, är dom på gott humör så brukar en del släppta det mesta, men har du otur åker du på det. För det är olagligt.

Kommer väl nånting här snart!
merca_
28 april 2006 · 326 Inlägg

jag har jort det! å då va även blinkersen röd! å det va vid en regbes an en a-traktor å dom är dom kinkiga på!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
tecman
28 april 2006 · 1 741 Inlägg

huvudsaken är ju att det blinkar orange.. en kompis har backljusen som blinkers det är ju tillåtet annars tongue

och svart var inga problem.. jag har besiktat med det svarta som jag har men då blir ju iofs inte blinkersen någon annan färg. är ju helt hur griniga dom är.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Engen HEAVY METAL
28 april 2006 · 765 Inlägg

Innan jag fick tag på Svarta Treseér rampen till min Audi 100 jag hadde så tonade jag baklysena själv..  Det gick igenom för jag antar att besiktnings männen Antog att det va Orginal Rampen..

Däremot genomskådade polisen min bluff!!  Det blev dyrt!! 1200kr och ombesiktning!

Om det inte finns tonade glas att köpa Orginal till bilen kan det va lite bökigare att få igenom det hela.. men visst.. allting går,..

jag har besiktat en bil med fjäder brott på varje fjäder utan anmärkning!
MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
tecman
28 april 2006 · 1 741 Inlägg

Engen skrev:
Innan jag fick tag på Svarta Treseér rampen till min Audi 100 jag hadde så tonade jag baklysena själv..  Det gick igenom för jag antar att besiktnings männen Antog att det va Orginal Rampen..

Däremot genomskådade polisen min bluff!!  Det blev dyrt!! 1200kr och ombesiktning!

Om det inte finns tonade glas att köpa Orginal till bilen kan det va lite bökigare att få igenom det hela.. men visst.. allting går,..

jag har besiktat en bil med fjäder brott på varje fjäder utan anmärkning!
MVH/ adde

hmm.. blev du stoppad bara för det eller hade du gjort något annat åxå? eller va det en flygande bes du åkte på? 

för polisen har inte sagt något än om min bakramp och den är verkligen svart. och jag har inte sett nån som har tonade bakljus orginal på min bil.

om du blev stoppade bara för det så måste du hittat en trött grinig polis tyvärr. för mig har dom stoppat (för alkotest m.m) men aldrig sagt nåt om bakljusen

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Engen HEAVY METAL
28 april 2006 · 765 Inlägg

Det va i en flygande besiktning jag åkte torsk på det.. ´Dock va det det enda dom bötfällde mig för.. !! Ja nej.. Det Polisen annars brukar kunna annmärka på är om det lyser för svagt... Alltså om man har tonat för mycket.  MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
ednfhcdju
28 april 2006 · 62 Inlägg

nej det går inte.
besiktingsmannen måste vara allvarligt skadad om de skulle gå igenom
Enligt reglementet så Får inget täckas Över eller ändras när det gäller säkerhet.

och absolut ingen toning som inte är godkänd.

trendy_danne
29 april 2006 · 13 Inlägg

besiktningen är en bluff! är som lotteri en del drar nit lott och får om bes. på ett litet skit fel. medans andra får igenom bilen med hur allvarliga brister som hällst!
Jag vet efter som jag jobbar på bilverksatd där vi ibland får in bilar som är precis ny bes. och det är både bromsar, styrleder mmmm på en och samma bil!

Volvo 940 "Rally" (1991)
ednfhcdju
30 april 2006 · 62 Inlägg

trendy_danne skrev:
besiktningen är en bluff! är som lotteri en del drar nit lott och får om bes. på ett litet skit fel. medans andra får igenom bilen med hur allvarliga brister som hällst!
Jag vet efter som jag jobbar på bilverksatd där vi ibland får in bilar som är precis ny bes. och det är både bromsar, styrleder mmmm på en och samma bil!

stämmer mkt bra. det är ta mej fan LOTTO klarar du besiktningen så är det JOKER du vunnit.

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
1 maj 2006 · 991 Inlägg

Man får bara ha röd tonade blinkers bak om bilen är av 1976 årsmodell elr äldre!!!
men man kan ju aldrig veta med besiktningen nu för tiden!!!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
totte81
2 maj 2006 · 69 Inlägg

jag har rödtonade lampor bak har besiktigat så i 6 år nu och det har aldrig varit något problem! det viktigaste är ju att blinkersen lyser orange!

Alpine85
2 maj 2006 · 20 Inlägg

Det beror som sagt på besiktiningsmannen. Min förra bil gick igenom utan problem med rödtonade bakljus men min nuvarande gjorde inte det.

Volvo Knugen The one and only
6 maj 2006 · 1 091 Inlägg

Verkar ju finnas besiktningsmän som går fulla till jobbet, min 740 fick nerslag på rostiga länkarmar bak men dom två genomruttna balkarna fram brydde dom sej inte om. Plus att det räckte att smeta på lite underredsmassa på länkarmarna för att dom skulle gå igenom smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
_AudiA6_ Tommy
6 maj 2006 · 84 Inlägg

bättre att ha helt rött där bak orginal wink fast de blinkar ju iof rätt färg smile

Four Ring´s To Rule Them All !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang