Eftersnack: Vallåkraträffen!

FreddeK
19 augusti 2009 ·

linda_xtravagant skrev:
Tycker det e mest klagande på alla ang volvo bilar å tradiga bilar osv, det e väl roligare att det fyller ut stället än står tomt! ? Jag kan tycka det e roligt å se alla olika modeller som det finns utan att dom behöver vara sponsrade till höger å vänster, för jag menar vem som helst kan väl få en svin fet bil me sponsorer?

För att få sponsor måste du bygga några svinfeta bilar först, inget kommer gratis! Dem som bygger en svinfet bil får ekonomin att göra det oftare bara. Allt är inte en dans på rosor och oftast är inte alla bilar du ser helsponsrade utan dem har fått fälgar etc...Åker jag till Vallåkra vill jag ju se fina byggen och inte massa fulla ungdommar som dunkar plåt, det ser man ju tillräckligt på power meet!

Senast redigerat av FreddeK (19 augusti 2009)

linda_xtravagant
19 augusti 2009 · 116 Inlägg

FreddeK skrev:

linda_xtravagant skrev:
Tycker det e mest klagande på alla ang volvo bilar å tradiga bilar osv, det e väl roligare att det fyller ut stället än står tomt! ? Jag kan tycka det e roligt å se alla olika modeller som det finns utan att dom behöver vara sponsrade till höger å vänster, för jag menar vem som helst kan väl få en svin fet bil me sponsorer?

För att få sponsor måste du bygga några svinfeta bilar först, inget kommer gratis! Dem som bygger en svinfet bil får ekonomin att göra det oftare bara. Allt är inte en dans på rosor och oftast är inte alla bilar du ser helsponsrade utan dem har fått fälgar etc...Åker jag till Vallåkra vill jag ju se fina byggen och inte massa fulla ungdommar som dunkar plåt, det ser man ju tillräckligt på power meet!

det är inte alls så att dom har byggt ex antal feta bilar först,där finns vissa som jag vet till hundra % som inte kan ett enda dugg om bilar som verkligen aldrig lyft ett finger på bilen ifråga, som har sponsorer till det mesta på sina bilar, å nu menar jag inte 2saker bara, men visst smaken e olika å tack å lov är väl det..smile

Lika Barn Leka Bäst..
Mitsubishi Eclipse "LINDAZ" (1999)
Xtravagant 1337
19 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

håller med föregående talare!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
BKM
19 augusti 2009 · 38 Inlägg

Och hur roligt är det när det kommer en kille eller tjej obs ( kunnig) och frågar hur har du gjort här mm.
Jag skulle skämmas röven av mej.Nej jobba på själva då blir det bäst...smile
Vad är bra med en utställnig? Man blir så sugen på att hem och jobba med bilen.Tack för det alla!

Mazda 323 F "Nya grupp E bilen" (1998)
evilaudio
19 augusti 2009 · 16 195 Inlägg

BKM skrev:
Och hur roligt är det när det kommer en kille eller tjej obs ( kunnig) och frågar hur har du gjort här mm.
Jag skulle skämmas röven av mej.Nej jobba på själva då blir det bäst...smile
Vad är bra med en utställnig? Man blir så sugen på att hem och jobba med bilen.Tack för det alla!

men de finns dock en hel del personer som är me när man bygger åt å då kan dom ju beskriva hur de e byggt men dom kan inte bygga själv... vet ett flertal i bilbranschen som pratar en MASSA men inte kn ett skit när de väl kommer till kritan.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
BKM
19 augusti 2009 · 38 Inlägg

Ja snacka går ju!
För min egen del så Mer jobb mindre snack.

Mazda 323 F "Nya grupp E bilen" (1998)
linda_xtravagant
19 augusti 2009 · 116 Inlägg

evilaudio skrev:

BKM skrev:
Och hur roligt är det när det kommer en kille eller tjej obs ( kunnig) och frågar hur har du gjort här mm.
Jag skulle skämmas röven av mej.Nej jobba på själva då blir det bäst...smile
Vad är bra med en utställnig? Man blir så sugen på att hem och jobba med bilen.Tack för det alla!

men de finns dock en hel del personer som är me när man bygger åt å då kan dom ju beskriva hur de e byggt men dom kan inte bygga själv... vet ett flertal i bilbranschen som pratar en MASSA men inte kn ett skit när de väl kommer till kritan.

det e ju detta som e så fruktansvärt tragiskt..

Lika Barn Leka Bäst..
Mitsubishi Eclipse "LINDAZ" (1999)
BKM
19 augusti 2009 · 38 Inlägg

Obs fan va grym Jetta.... hahahah stod vid den när du spela lite      fan va nice!

Mazda 323 F "Nya grupp E bilen" (1998)
Xtravagant 1337
19 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

bygga rules tongue

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Leaf Caddslav
20 augusti 2009 · 133 Inlägg

I slutändan är det ju nästan roligare att bygga, skulle känna mig sysslolös om jag inte hade någon bil att pilla på, vad ska man då göra med alla kvällar och helger wink

Xtravagant 1337
20 augusti 2009 · 1 343 Inlägg

Leaf skrev:
I slutändan är det ju nästan roligare att bygga, skulle känna mig sysslolös om jag inte hade någon bil att pilla på, vad ska man då göra med alla kvällar och helger wink

Klart det är roligare att bygga, men det talades lite om de personer som har tummen mitt i handen men får fram feta bilar pga sponsring!!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
ESTRANDBERG88 Hojmek
20 augusti 2009 · 748 Inlägg

Xtravagant skrev:

Leaf skrev:
I slutändan är det ju nästan roligare att bygga, skulle känna mig sysslolös om jag inte hade någon bil att pilla på, vad ska man då göra med alla kvällar och helger wink

Klart det är roligare att bygga, men det talades lite om de personer som har tummen mitt i handen men får fram feta bilar pga sponsring!!

Okej så du menar att sponsorerna bygger bilarna med? Låter ju skit bra, en sån sponsor vill jag ha! roll

Leaf Caddslav
20 augusti 2009 · 133 Inlägg

Xtravagant skrev:

Leaf skrev:
I slutändan är det ju nästan roligare att bygga, skulle känna mig sysslolös om jag inte hade någon bil att pilla på, vad ska man då göra med alla kvällar och helger wink

Klart det är roligare att bygga, men det talades lite om de personer som har tummen mitt i handen men får fram feta bilar pga sponsring!!

Jo jag är medveten om att det var det som diskuterades då jag var och gnagde lite på ämnet i ett tidigare inlägg.
Gav bara min högst personliga åsikt om att det var roligare att bygga, flummade lite.

Är lite delad på ämnet, har man kunskapen att marknadsföra sig men har tummen mitt i handen så är det
väl bra, kan vara ett nog så stort jobb att ragga sponsorer smöra för folk och ha det som sitt stora projekt, bilen kommer i andra hand och man använder bara den för att ragga sponsorer till nästa bil.

Men har man byggt allt själv är det nog en annan känsla när man kan förklara precis varenda steg man gjort och kommer ihåg precis hur för****at jä**igt det var att få bägge sidorna symmetriska, hur tråkigt det var när den där skruven gick av, hur länge man fick spara för att köpa den där lilla delen som inte är större än en snusdosa men bland det viktigaste på bilen.

Känslan när bilen startas upp för första gången på flera år och man kan rulla iväg och stolt få känna på sitt "mästerverk" för första gången.

Ja klockan är mycket och jag har en tendens att skriva för mycket när jag har tråkigt wink

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
20 augusti 2009 · 581 Inlägg

Om jag hade sett detta på vallåkra så hade jag blivit imponerad!  big_smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
linda_xtravagant
20 augusti 2009 · 116 Inlägg

HA HA HA  fy fan vad ball smile

Lika Barn Leka Bäst..
Mitsubishi Eclipse "LINDAZ" (1999)
Styling_bruden Skattlösa bergen
20 augusti 2009 · 213 Inlägg

Det är ju byggandet som är halva nöjet.. Leta på nätet o mäta o rita o klippa klistra o plasta osv..

Vallåkra i år tyckte jag hade en massa o bjuda på för mig som är Volvoägare smile

Vallåkra får besök av mig nästa år igen helt klart!

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
20 augusti 2009 · 2 258 Inlägg

Frågan är VAD som räknas som sponsring? Att jag fick luftfiltret av en kompis och dörrhögtalarna av en annan? Resten har jag ju fått betala själv? Eller är det en ekonomisk gräns för sponsring? Intressant diskussion. smile

Personligen tycker jag ju att sponsringen inte är det avgörande.

Det finns människor som inte kan åstadkomma något sevärt trots ganska stora resurser, och andra som får ihop riktigt snygga och personliga byggen på högst blygsam budget.

Jag skulle säga att man måste värdera ett bygge efter resultatet i relation till resurserna. Och då inser man ju genast att många av de sponsrade lägger ner helt sanslöst med både ekonomi, tid och energi och visst förtjänar den uppmärksamhet de får, samtidigt som många kommer och gapar efter uppmärksamhet för bilar som faktiskt inte är så märkvärdiga.

Min bil är inte speciellt märkvärdig. Men med tanke på mina förutsättningar tycker jag att jag åstadkommit väldigt mycket med den, och är stolt över det, även om den sannolikt inte vinner några priser... (efterlyser härmed en klass för ensamstående mammor med sjukpension under sjutusen kronor, där borde jag ligga bra till! wink )

Nej, som sagt: RESPEKT för dem som bygger och kämpar, oavsett om de har sponsorer eller ej. En sponsor är ingen garanti för ett bra resultat!

Kram / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
BKM
20 augusti 2009 · 38 Inlägg

kan inte mer än hålla med dej Ellen!!! fan va bra skrivit.
Alla vet ju att pengar styr.Man vill så mycket men pengar sätter stopp ibland.Men det är ju det som gör detta så förbannat roligt.Du ska var stolt helt klart det är jag också för min bil.Jag åkte inte till vallåkra för att vinna priser.Utan träffa folk tragga bilar få inspiration.
Sponsra ja varför inte det handlar väldigt mycket om att man är kreativ.
Samla in pengar till sitt bygge eller gör saker själv lite billigare.Skit samma bara man blir nöjd med resultatet.

Har hållt på med min Opel manta nu i 5 år kostat en massa tid inte så mycket pengar.
Men fan vad roligt det känns att gå ut i garaget nu igen.tack alla på vallåkra

Mazda 323 F "Nya grupp E bilen" (1998)
Volvofreak89 Volvo Nörd
20 augusti 2009 · 85 Inlägg

Xtravagant skrev:

tkd_rille skrev:

linda_xtravagant skrev:
Tycker det e mest klagande på alla ang volvo bilar å tradiga bilar osv, det e väl roligare att det fyller ut stället än står tomt! ? Jag kan tycka det e roligt å se alla olika modeller som det finns utan att dom behöver vara sponsrade till höger å vänster, för jag menar vem som helst kan väl få en svin fet bil me sponsorer?

även utan sponsorer kan du få en het bil. beror på hur du själv lägger pengarna du tjänar.
A traktorer är inget att se för mig smile

Bara för att du inte råkar gilla a-traktorer betyder ju inte att man ska ta bort det.
Smaken är som baken...

Håller med från början var vallåkra en ren volvoträff ! sen började andra märken också komma in. Så att klaga på volvo bilar är väl lite korkat då dom flesta förmodligen kommer dit för volvo och inget annat. Dom flesta jag känner åker dit för volvo och lägger inte en minut på något annat märke ev saab iaf.

Sen a-traktorerna big_smile det är ju där allt börjar man börjar hela intresset börjar ju med moped sen a-tralla osv isf behöver inte pansarvagnar å jetbilar å sånt skit heller komma in. !

Kolla in dom a-traktorerna som fick pris hade lätt platsat i 700 klassen också !

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
Lidborn VD
20 augusti 2009 · 643 Inlägg

Jag fick 2:a pris i japan2 och var helt ovetande om att jag skulle få det.. Här e en bild på 1:ans bil


http://iloapp.fotografandreas.se/data/_gallery/public/98/1250594137_resized.jpg?width=640&height=432

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang