Köpråd: Blästerskåp.

-Mackan- Fire And Silk
23 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Hej, jag skall köpa ett blästerskåp och undrar nu om någon har lite erfarenheter av de olika som finns.


Det jag har titta på är denna:

Sök på 076020 på www.jula.se så får ni fram skåpet jag tänker på.

http://www.jula.se/EsaImages/item/master/076020_d.jpg



Blästerskåp 
För sandblästring av maskindetaljer, fälgar m.m. 4 st munstycken 4, 5, 6, 7 mm. Innerbelysning, handskar, blästerpistol och avlastningsbord medföljer. Invändigt mått: 350/550x550x850 mm. Yttermått: 935x600x1390 mm. Belysningsspänning: 230 V. Anslutning: 1/4". Luftförbrukning: 250-400 l/min. Arbetstryck: 8 bar. Volym: 220 l. Vikt: 44 kg.  (Artnr: 076020)
2895:-
    
Ord.pris 2895:-
   




Jag vill ha ett lite större så man kan blästra, ja lite större saker. Så som bärarmar kanske till och med plåtfälgar.



/Markus

Senast redigerat av -Mackan- (23 augusti 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Velox
23 augusti 2009 · 73 Inlägg

Julas och biltemas har jag läst ska vara väldigt dåliga, då de saknar utsug så kommer man inte se vad man gör pga allt damm.
Jag har tänkt bygga en sån här http://www.grafen.se/web/Blastern/Blastern.htm inte snygg men billig och borde rymma en fälg.

-Mackan- Fire And Silk
23 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Velox skrev:
Julas och biltemas har jag läst ska vara väldigt dåliga, då de saknar utsug så kommer man inte se vad man gör pga allt damm.
Jag har tänkt bygga en sån här http://www.grafen.se/web/Blastern/Blastern.htm inte snygg men billig och borde rymma en fälg.

Jag har tyvärr ingen tillgång till svets. Så att bygga en egen är tyvärr inget alternativ. Men den  på jula verkar bra tycker jag där står det till och med att man kan blästra fälgar i den.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
-Mackan- Fire And Silk
23 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Är det ingen som har ett bläster skåp och rekommendera?


Tack på förhand. /Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
te_wik Forummoderator
23 augusti 2009 · 12 813 Inlägg

Fixa ett utsug gör man ju ganska enkelt själv med en gammal dammsugare tex.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
-Mackan- Fire And Silk
23 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

te_wik skrev:
Fixa ett utsug gör man ju ganska enkelt själv med en gammal dammsugare tex.


Mvh Tommy

Ah, precis. Allt går om man vill. Vara inte dammet blir för fint så att den skär. Men jag har tänkt använda Aluminiumsilikat och det ska tydligen inte damma lika mycket som sand. Men det får nog bli denna.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Velox
24 augusti 2009 · 73 Inlägg

Kanske kan funka med en sån kopplad till en "grovis" sen till dammsugaren.. Sånär som på utsug tror jag säkert de är prisvärda wink

-Mackan- Fire And Silk
24 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Velox skrev:
Kanske kan funka med en sån kopplad till en "grovis" sen till dammsugaren.. Sånär som på utsug tror jag säkert de är prisvärda wink

Låter som en bra idé! Om den kan suga aska så kan den nog suga lite damm wink


""GROVIS"

Förvandla din dammsugare till en industridammsugare. Ansluts till den vanliga dammsugaren, där allt stannar i behållaren. Ex. på användningsområden: aska i öppna spisen, grillen och pelletskaminer. Vätskor och blött material. Avfrostning av kyl och frys. Enklare stopp i avlopp. Bygg- och renoveringsstädning. Spån och jord. Krossat glas och porslin. Behållare 20 lit med tvättbart och utbytbart filter."

Senast redigerat av -Mackan- (24 augusti 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang