Volvo 965 Ambulans: Fartakuten! Reglar på plats samt lådor klara!

Hinkas SOS-Racing
26 augusti 2009 · 514 Inlägg

linuslinje skrev:

Hinkas skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Skulle ju turbokonvertera 6an! big_smile Vore sleeper om något!

Så jobbigt när det är V6'a hmm
Annars hade det varit kul wink

Va? Inte en rak? Eftermonterad?

Inte vet jag... Skiter i motorn igentligen, bara den går frammåt och har lite ork wink. De 150hk räcker nog ganska långt ändå.

BMW 633 csi (1977)
volvoentusiasten
26 augusti 2009 · 4 005 Inlägg

Hinkas skrev:

linuslinje skrev:

Hinkas skrev:

Så jobbigt när det är V6'a hmm
Annars hade det varit kul wink

Va? Inte en rak? Eftermonterad?

Inte vet jag... Skiter i motorn igentligen, bara den går frammåt och har lite ork wink. De 150hk räcker nog ganska långt ändå.

smile ah!

mmm, du kan ju ta bort mellandämparen så låter den grym med!

Hinkas SOS-Racing
26 augusti 2009 · 514 Inlägg

linuslinje skrev:

Hinkas skrev:

linuslinje skrev:

Va? Inte en rak? Eftermonterad?

Inte vet jag... Skiter i motorn igentligen, bara den går frammåt och har lite ork wink. De 150hk räcker nog ganska långt ändå.

smile ah!

mmm, du kan ju ta bort mellandämparen så låter den grym med!

Kanske blir något sådant wink

BMW 633 csi (1977)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
26 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

Då e det nog en 765 inte en 965 du har fått tag i

Om det sitter V6 å inte rak i altså

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
26 augusti 2009 · 2 307 Inlägg

Kul pojekt föresten Har en polare som har en 240 ambulans som transport för sin cross

Rätt från e den Orangea med en 8ball på sidan å 17tummare

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Hinkas SOS-Racing
26 augusti 2009 · 514 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Då e det nog en 765 inte en 965 du har fått tag i

Om det sitter V6 å inte rak i altså

Alla papper till bilen står det 965 på, kollar du på transportstyrelsen så står det där också.
Ska ringa besiktningen imorgon och kolla vad jag behöver för att regga om den med 1 passagerare, vill inte sätta i stol bak samt bår ju för att besikta den wink
Tror det kommer bli 17" till sommaren på denna också, samt att lacken ska fixas till.

Senast redigerat av Hinkas (26 augusti 2009)

BMW 633 csi (1977)
Rquired Allmänt envis
26 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Kul projekt! big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sydstatare
26 augusti 2009 · 900 Inlägg

skoj projekt kommer följas!!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!
WoozyDozz
26 augusti 2009 · 918 Inlägg

Detta ska följas smile

hedberg_racing Volvo 740 fanatiker
27 augusti 2009 · 240 Inlägg

kör in med dubbdäck, har själv gjort det och haft sommar däck till vinter besiktning..
keep up the good worl (Y)

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo
Isuzu D-MAX (2007)
Rydh
27 augusti 2009 · 59 Inlägg

Hinkas skrev:

JaggaChafen skrev:
Då e det nog en 765 inte en 965 du har fått tag i

Om det sitter V6 å inte rak i altså

Alla papper till bilen står det 965 på, kollar du på transportstyrelsen så står det där också.
Ska ringa besiktningen imorgon och kolla vad jag behöver för att regga om den med 1 passagerare, vill inte sätta i stol bak samt bår ju för att besikta den wink
Tror det kommer bli 17" till sommaren på denna också, samt att lacken ska fixas till.

Öppna huven och ta en titt vetja... De raka sexorna hade ju antingen 204 eller 170 hästar, men 2,5l 170hästarn kom väl inte förens -95 om jag minns rätt..

//Rydh

Peter Rydh, Buggy 2,1T
Izual
27 augusti 2009 · 4 571 Inlägg

Fan va ballt!

Hinkas SOS-Racing
27 augusti 2009 · 514 Inlägg

Klev upp tidigt i morse för att ringa bilprovningen och boka reg.besiktning, så den 23/9 åker jag iväg med fartakuten för att få den besiktad. Då har jag gott om tid att snickra bak i skåpet. Skulle varit iväg och vägt bilen så man vet ungefär hur mycket vikt man kan proppa i den, misstänker att plåten jag tagit ur väger några kilo men inte lika mycket som jag ska stoppa i den.
Vi får la se, kanske kör ner den och väger den någon sen kväll, tror det finns en våg för lastbilar, hamnar jag på ca 2 ton så är det ju näst intill rätt IAF.

BMW 633 csi (1977)
bmx
27 augusti 2009 · 7 100 Inlägg

Hinkas skrev:

Beckstroem skrev:
sitter de nån 'extra utrusning' kvar i bilen då ? som typ extra knappar, eller andra roliga saker ? tongue som typ polis bilarna hade i taket.. ? pax för såna grejer isånnafall! ;D

Ja, en del extra knappar finns det ju, för att tända bakljus, någon elmotor som höjer och sänker båren och sådant... Men allt tut-tut och blink-blink (det roliga) är som sagt var borta.

bmx skrev:
najs projekt,ska följas smile

jasså,så det är du som har den nu,jag skulle köpa den,men då var det nån ifrån edsbyn/ljusdal som hann före tongue

Jasså, du har också kikat på den. Den var nog värd pengarna IAF wink

jajemen!jaa men de var den smile

byw,ska till sveg nu nåndag till helgen för att köpa en saab 900,ska hålla utkik efter den då tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Hinkas SOS-Racing
27 augusti 2009 · 514 Inlägg

bmx skrev:

Hinkas skrev:

Beckstroem skrev:
sitter de nån 'extra utrusning' kvar i bilen då ? som typ extra knappar, eller andra roliga saker ? tongue som typ polis bilarna hade i taket.. ? pax för såna grejer isånnafall! ;D

Ja, en del extra knappar finns det ju, för att tända bakljus, någon elmotor som höjer och sänker båren och sådant... Men allt tut-tut och blink-blink (det roliga) är som sagt var borta.

bmx skrev:
najs projekt,ska följas smile

jasså,så det är du som har den nu,jag skulle köpa den,men då var det nån ifrån edsbyn/ljusdal som hann före tongue

Jasså, du har också kikat på den. Den var nog värd pengarna IAF wink

jajemen!jaa men de var den smile

byw,ska till sveg nu nåndag till helgen för att köpa en saab 900,ska hålla utkik efter den då tongue

Den står i ett garage i Linsell just nu så du kommer nog tyvärr inte se den någonting hmm

BMW 633 csi (1977)
Hinkas SOS-Racing
5 september 2009 · 514 Inlägg

Nu har jag varit ut i garaget och lekt lite. Eller ja, både i garaget och snickarverkstaden. Fixat lite reglar så att man kan börja lägga in spånskivor snart. Nu är reglarna för den främre delen klar IAF, det ända som ska göras nu med dom är att jag ska köpa plåtskruv till veckan så att jag kan dra fast dom i plåtväggen fram mot coupén. Sedan är det klart att börja göra golv i stort sätt.
Ska bygga lådorna som ska vara under golvet också och måla dessa vita så det ser rent och snyggt ut.
Morsan kom med en väldigt bra idé när jag satt och drack lite kaffe med henne, vi pratade om hur man ska göra med spånskivorna för att de ska tåla lite väta och det ska se snyggt ut. Vi var inne på att måla med vit plastfärg eller köpa våtrumsmatta och lägga in, men tillslut kläckte hon ur sig att vi har lite klickgolv liggandes, så det ska bli klickgolv bak i skåpet wink. Kommer bli världens finast MC-transport/sovrum wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53913/756459_is1ay1.jpg
Golvreglar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53913/756461_yxow0c.jpg
Byggt så det är samma höjd som plåtgolvet. Kommer bli helt slätt när spånskivorna kommer på plats.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53913/756463_eoxaf5.jpg
Ingen match att hålla på när man har fullt utrustad snickarverkstad OCH garage wink

BMW 633 csi (1977)
birka76 BASS GLAD
5 september 2009 · 1 381 Inlägg

varför inte ta formplyffa vatten fast ????
jävligt stabilt med ..

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Hinkas SOS-Racing
5 september 2009 · 514 Inlägg

birka76 skrev:
varför inte ta formplyffa vatten fast ????
jävligt stabilt med ..

Sjukt dyrt med, när man kan få gratis spånskivor wink

BMW 633 csi (1977)
Sarge
5 september 2009 · 2 337 Inlägg

Fränt bygge, ska bli kul att se slutresultatet smile

Hinkas SOS-Racing
5 september 2009 · 514 Inlägg

Just ja, det var ju diskussioner om motorn i bilen, här kommer bild på motorn:




https://www1.garaget.org/gallery/archive/53913/756566_t6ed54.jpg
Kraftpaketet, 150 vilda ponys.

BMW 633 csi (1977)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang