Mattips skulle vara super!

Memme I'am AWESOME..
29 augusti 2009 · 2 783 Inlägg

Tjenare !!

Söker lite mattips faktiskt. Äter nästan alltid samma mat här hemma.

Makroner å köttfärssås
Kottlett å Pommes
Kyckling i currysås med ris.

Vill ha lite mer tips på vad man kan göra?


( Ps. tänkte överraska tanten idag med att göra ngt med Kycklingsfile och Potatis/Pommes, men är mest sugen på Potatisen då. Vad kan man fixa ihop så det blir gått och trevligt!)

Väntar på svar! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Baebis Fotointresserad.
29 augusti 2009 · 230 Inlägg

Potatisgratäng och rökt skinka.   MKT enkelt och gott smile

xXchamXx94 Studerande
29 augusti 2009 · 727 Inlägg

Grillad kyckling med pommes?

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
leksak Kanon..
29 augusti 2009 · 1 473 Inlägg

Gör en asiatiskinspirerad kycklinggryta me lite färsk tagliatelle eller risnudlar

Lite soja, chilisås, sambal oalek, currypasta, vitlök, purjolök, lite konserverade grönsaker från asiathyllan grädde, chashewnötter o nån schysst krydda, finns lite schyssta färdiga kryddmixer i nån såndär genomskinlig kryddkvarn du kan prova.

Dona o grejja o gör nåt av dedär ingredienserna, du får det att funka, trust me.

Memme I'am AWESOME..
29 augusti 2009 · 2 783 Inlägg

Leksak - detta ska provas någon dag! Fast e inte rikitgt sugen på asiatiskt i dag (:
xXchamXx94 - det är med rätt vanligt här i hemmet. Vill typ lixom göra ngt ovanligt men kanske lite svårt med detta, men kanske att hacka/dela kycklingsfilen och steka ihop med bacon å lök? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Chevyzon
29 augusti 2009 · 67 Inlägg

Lövbiff.enkelt och gott och så lagar du eget vitlökssmör.vanligt smör med pressad vitlök.Lasagne finns satser att köpa.Det som behövs är lite köttfärs som du steker först.

NETTAN Girls go fast
30 augusti 2009 · 893 Inlägg

Taco eller min kalasgoda tacolasange.

Ist lasangeplattor har man de där mjukatortilla bröden, köttfärs, sås, riven ost och gräddfil om vart annant in i ugnen tills osten är smällt överst. Ner med tacochips och njut. kalasgotta!

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
M103
30 augusti 2009 · 1 570 Inlägg

Banka ut några kycklingfiléer, pensla med olivolja och rulla i ströbröd, salt och peppar, smula på gorgonzolaost, rulla ihop och sätt i en tandpetare, in i ugnen och servera med färskpasta och en fräsch sallad, rött vin smile

Patarei
30 augusti 2009 · 129 Inlägg

Jag åt nyss lättstekt svinnjure med ris, brunsås och äpplemos. Det är riktigt gott, billigt och lättlagat.

hockne
30 augusti 2009 · 433 Inlägg

Gå in här så kan jag lova att du hittar något gott wink

http://recept.nu/

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
ellert BECE
2 september 2009 · 147 Inlägg

Fläskfilé med dijonsenap och kokt potatis smile

Ingen minns en fegis.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi "Britt-Marie" (1998)
ellert BECE
2 september 2009 · 147 Inlägg

_Zuperior_ skrev:
Taco eller min kalasgoda tacolasange.

Ist lasangeplattor har man de där mjukatortilla bröden, köttfärs, sås, riven ost och gräddfil om vart annant in i ugnen tills osten är smällt överst. Ner med tacochips och njut. kalasgotta!

Oj, det lät gott! du får gärna skicka ett mejl till mig och beskriva lite mer hur du gör. smile

Ingen minns en fegis.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi "Britt-Marie" (1998)
Memme I'am AWESOME..
2 september 2009 · 2 783 Inlägg

ellert, dert är inte så svårt att fatta big_smile...   _Zuperior_ Detta kommer TESTAS!!!!! big_smile

Kan bara tillägga -

Kycklingsfile inlidrad bacon(Smörj in glashålarna i smör så!), in i ungen i ca 40 minuter /tempartur 180. med potatis å beasås! ÄCKLIGT GOTT!!!!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
FredrikGrans
3 september 2009 · 118 Inlägg

pågenlimpa, bregott och apelsinmarmelad utan bitar! serveras med ett glas juice.. wink

Senast redigerat av FredrikGrans (3 september 2009)

allt är till salu för rätt pris..
Phaetoon
3 september 2009 · 8 156 Inlägg

Jag gillar att göra korvstroganoff. 2 stora lökar till en falukorv. Sen lite vitlök och redigt med tomatpuré.
Brukar hälla i en hel förpackning med kaffegrädde också. (Keldas, lite mindre fett än matlagningsgrädden)
När allt är blandat och klart så ska man låta det stå och puttra i 20 min. Ungefär lika lång stund som det tar för riset att bli klart.

En annan smidig sak som jag brukar göra är att fixa en köttgryta med steklök, lite tomatpuré, rödvin och bacon. Blir ganska så gott det med.

Något som också är rätt så gott är att rosta rotfrukter på samma sätt som (och ibland tillsammans med)  klyftpotatis.

köttfärsbiffar fyllda med ost brukar jag njuta av ibland. Bara att blanda köttfärs, ägg och lök (och ströbröd/mjölk om man känner för det) Sen så gör man två plattor och lägger osten i mitten. Omvänd hamburgare wink
Gott som attan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Memme I'am AWESOME..
3 september 2009 · 2 783 Inlägg

Daaamn, tack för tips! big_smile ...

Lär prova Phaetoons köttgryta å köttfärsbiffar med ost.
å _Zuperior_ kalasgoda tacos:p

å den kinamaten som han skrev i andra eller tredje inläget med nudlar!smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
ellert BECE
3 september 2009 · 147 Inlägg

Memme skrev:
ellert, dert är inte så svårt att fatta big_smile...   _Zuperior_ Detta kommer TESTAS!!!!! big_smile

Kan bara tillägga -

Kycklingsfile inlidrad bacon(Smörj in glashålarna i smör så!), in i ungen i ca 40 minuter /tempartur 180. med potatis å beasås! ÄCKLIGT GOTT!!!!

Funderade mest vad hon använde för sås osv bara tongue

Ingen minns en fegis.
Volkswagen Passat 1.9 Tdi "Britt-Marie" (1998)
NETTAN Girls go fast
3 september 2009 · 893 Inlägg

_Zuperior_´s tacolasange!

Stek köttfärs med tacokryddan.
Lägg mjuka tortillabröd i botten på en ungsfast form, ha på lagom med köttfärs, cream fraische, tacosås och lite riven ost. Lägg på ett nytt lager med tortillabröd och upprepa samma visa igen med kättfärs och sås samt riven ost. Gör så tills köttfärssåsen är slut eller du är nöjd. Ha på mycket riven ost överst och stick ner trortilla chips överst. Sätt in i ugnen på runt 150 grader i 20-30 minuter. Eller tills osten smält.

Gör en sallad till. gillar man inte cream frasiche så uteslut det. Tacosås kan du välja vilken styrka du vill ha smile

Smaklig måltid smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Norde fotointresserad
3 september 2009 · 2 307 Inlägg

Här har du några fler gamla tips:
God och bra mat

Fler tips nu, jag behöver också lite inspiration!

leksak Kanon..
4 september 2009 · 1 473 Inlägg

_Zuperior_ skrev:
_Zuperior_´s tacolasange!

Stek köttfärs med tacokryddan.
Lägg mjuka tortillabröd i botten på en ungsfast form, ha på lagom med köttfärs, cream fraische, tacosås och lite riven ost. Lägg på ett nytt lager med tortillabröd och upprepa samma visa igen med kättfärs och sås samt riven ost. Gör så tills köttfärssåsen är slut eller du är nöjd. Ha på mycket riven ost överst och stick ner trortilla chips överst. Sätt in i ugnen på runt 150 grader i 20-30 minuter. Eller tills osten smält.

Gör en sallad till. gillar man inte cream frasiche så uteslut det. Tacosås kan du välja vilken styrka du vill ha smile

Smaklig måltid smile

Finns såndär pulvermix me cheddarost som man rör i lite mjölk, det är gött att ha emellan istället för vanlig ost.
Gjorde för övrigt den senast häromdan då ja fick lite tortillabröd över från helgens tacoätande.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang