Halloj alla ljudgillare!
Är väldigt glad nu för jag har just fått min första bil, en v40 2.0t -98 i bra skick. Lite sent med första bilen vid 22års ålder men så blev det för mig..

I bilen sitter nu någon "märkeslös" cdenhet som förra ägaren satt in istället för original, verkligen inget att hänga i julgranen. Annars är allt runtom i bilen original så jag gissar att det finns mycket att vinna på att byta ut orig.högtalare osv, borde väl ge ett lyft oavsett?
Jag är student så jag har inga stora summor att lägga ut men jag hade tänkt satsa på en bra huvudenhet + nya 4" i instrumentpanelen + nya 5,25 i dörrarna. Är helt grön på billjud men det här verkar ju inte vara några avancerade ingrepp..
Baslåda + slutsteg osv får vänta då det verkar svårare och dyrare, dessutom är jag inte någon jätte-dunksfantast, hellre rent och klart ljud först. Kanske kan bli nästa sommar om jag köper en bra huvudenhet som jag kan behålla ett tag och bygga ut allteftersom?
Jag har spanat in mig lite på detta:
* Kicker KS5250
* Kicker KS400
* Någon Kenwood-enhet ca 2-2,5 tusen
Vad säger ni, bu eller bä? Läste någonstans att kicker är vettigare än GAS/MDS därav valet..
Som sagt, allt jag kan om billjud har jag lärt mig de senaste dagarna tack vare forumet så säg till om jag är ute och cyklar och ge gärna tips för en nybörjare!