Missnöjd med BSR trimm

Stjernfelt Volvo performance for life !
3 september 2009 · 183 Inlägg

Manssen skrev:

Dansken- skrev:

Manssen skrev:

Känner till hans bil, är kompis med han privat smile

Varför har du så inte trimmat som han gör? wink

Vill inte köra på E85 och känner inte för att lägga ner dom pengarna som han har lagt ner. Men visst den går ruggit bra !

Nej kör inte autotech!!! Jag vill vara ensam med detta kitet!!! Nej skojja klart du ska ha autotechs program manssen!! smile

Powered by autotech.
Ford Focus ST "ATM" (2007)
Volvo V70 2,5FT "ATM300" (2009)
Manssen Inte svår på spontanrace !
3 september 2009 · 292 Inlägg

Stjernfelt skrev:

Manssen skrev:

Dansken- skrev:

Varför har du så inte trimmat som han gör? wink

Vill inte köra på E85 och känner inte för att lägga ner dom pengarna som han har lagt ner. Men visst den går ruggit bra !

Nej kör inte autotech!!! Jag vill vara ensam med detta kitet!!! Nej skojja klart du ska ha autotechs program manssen!! smile

Haha vi får se smile

Men tror jag får köra med detta skitet big_smile

One Life - Live It !
Volkswagen Golf "122 Tsi" (2011)
Volvo V70 2,5FT Autotech "Autotech R-design" (2011)
peegee Forummoderator
3 september 2009 · 2 924 Inlägg

BSR kan nog vilja bromsa din bil själva på samma sätt som de gjort vid framtagningen för att se hur det stämmer... menb då kräver de säkert att din bil är 100% felfri.
Jag vet inte vad BSR utlovar för hk-garanti men en viss tolerans lär det ju va eftersom de säljer trimchip och inte mappning.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Manssen Inte svår på spontanrace !
3 september 2009 · 292 Inlägg

Skulle dom bänka min bil så skulle det kostar 7000 kr, och dom gör det igenterligen inte sa dom.

One Life - Live It !
Volvo V70 2,5FT Autotech "Autotech R-design" (2011)
Volkswagen Golf "122 Tsi" (2011)
Squadron
3 september 2009 · 1 833 Inlägg

Prata med BSR vetja.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Manssen Inte svår på spontanrace !
3 september 2009 · 292 Inlägg

Squadron skrev:
Prata med BSR vetja.

Har varit där hela dagen idag !

One Life - Live It !
Volkswagen Golf "122 Tsi" (2011)
Volvo V70 2,5FT Autotech "Autotech R-design" (2011)
Helvete_racing Arg Snickare
3 september 2009 · 875 Inlägg

Likadant med 2 av mina kompisars bilar som är BSR chippade. Visar fel på nästan 50 hk.
Och då kan jag tillägga att det är bytt tryckrör osv osv osv. dvs mer än den spec som man får med på steg 3-4.

Senast redigerat av volvo_r-optik (3 september 2009)

fiddes Grävmaskinist
3 september 2009 · 216 Inlägg

Liter mer på BSR än på chip center, dom är riktiga lurendrejare. Har lagt grova summor pengar på min 940 motor och den går som en påse skit i mappningen och jag fick bara 270 hk på hjulen när dom bänkade.
Dom fakturerar över takpris som man har fått på offerter och är dryga och nonchalanta emot mig som kund. Ska försöka varna folk för dom så mycket jag kan så att ingen annan stackare blir lurad.
Dom hade satt en alldeles för liten slang ifrån bränslefiltret så den sprack på parkeringen vid bilprovningen och jag hade ett helvete den dagen. Hade även inte bytt vattenpumpen när dom bytte toppen och toppackningen så det fick dom göra om. Detta är bara några exempel och jag överdriver inte och jag rekommenderar dom inte för någon.

Senast redigerat av fiddes (3 september 2009)

Volvo C70 "T5" (1998)
torpis Forummoderator
3 september 2009 · 10 572 Inlägg

Manssen skrev:

Squadron skrev:
Prata med BSR vetja.

Har varit där hela dagen idag !

Har du lagat din bil än då?  att börja härja om att stämma dem när du vet att din bil är trasig är ju lite udda inställning måste jag säga.

moderna bilar med luftmassemätare reagerar mycket starkt på läckage.  vilket laddtryck har du? (mätt med kalibrerad mätaren och inget stylingfirmorna säljer)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
3 september 2009 · 10 572 Inlägg

fiddes skrev:
Liter mer på BSR än på chip center, dom är riktiga lurendrejare. Har lagt grova summor pengar på min 940 motor och den går som en påse skit i mappningen och jag fick bara 270 hk på hjulen när dom bänkade.
Dom fakturerar över takpris som man har fått på offerter och är dryga och nonchalanta emot mig som kund. Ska försöka varna folk för dom så mycket jag kan så att ingen annan stackare blir lurad.
Dom hade satt en alldeles för liten slang ifrån bränslefiltret så den sprack på parkeringen vid bilprovningen och jag hade ett helvete den dagen. Hade även inte bytt vattenpumpen när dom bytte toppen och toppackningen så det fick dom göra om. Detta är bara några exempel och jag överdriver inte och jag rekommenderar dom inte för någon.

Detta har ju inget med tråden att göra...    dessutom förefaller 270hk på hjulen perfekt rimmligt med en 18T turbo.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Manssen Inte svår på spontanrace !
3 september 2009 · 292 Inlägg

torpis skrev:

Manssen skrev:

Squadron skrev:
Prata med BSR vetja.

Har varit där hela dagen idag !

Har du lagat din bil än då?  att börja härna om att stämma dem när du vet att din bil är trasig är ju lite udda inställning måste jag säga.

moderna bilar med luftmassemätare reagerar mycket starkt på läckage.  vilket laddtryck har du? (mätt med kalibrerad mätaren och inget stylingfirmorna säljer)

Ska byta tryckrör så fort som möjligt, dom uppmätte mitt ladd tryck till 1.45 bar och peak 1.55 bar.

Dem sprickan som jag har är minimal, dom gjorde ett röktest så därför fick jag reda på det.
kollade även min luftmassmätare +magnetventil och dom var OK
Men att det ska göra 53 häst och 100nm tvivlar jag på.

Ska bänka igen för att se om det blir någon skillnad.

One Life - Live It !
Volkswagen Golf "122 Tsi" (2011)
Volvo V70 2,5FT Autotech "Autotech R-design" (2011)
fiddes Grävmaskinist
3 september 2009 · 216 Inlägg

torpis skrev:

fiddes skrev:
Liter mer på BSR än på chip center, dom är riktiga lurendrejare. Har lagt grova summor pengar på min 940 motor och den går som en påse skit i mappningen och jag fick bara 270 hk på hjulen när dom bänkade.
Dom fakturerar över takpris som man har fått på offerter och är dryga och nonchalanta emot mig som kund. Ska försöka varna folk för dom så mycket jag kan så att ingen annan stackare blir lurad.
Dom hade satt en alldeles för liten slang ifrån bränslefiltret så den sprack på parkeringen vid bilprovningen och jag hade ett helvete den dagen. Hade även inte bytt vattenpumpen när dom bytte toppen och toppackningen så det fick dom göra om. Detta är bara några exempel och jag överdriver inte och jag rekommenderar dom inte för någon.

Detta har ju inget med tråden att göra...    dessutom förefaller 270hk på hjulen perfekt rimmligt med en 18T turbo.

Kan hända men då ska man inte utlova mera och sedan har dom varigt jävligt jobbiga att göra med och jag känner mig lurad över lag. Och fuskbyggen och inte att inte byta delar som man tar betalt för finner inte i min smak. Därför ska jag försöka att informera om hur dåliga dom är för så många som möjligt. sad

Volvo C70 "T5" (1998)
VXC70
3 september 2009 · 210 Inlägg

servat bilen då? bara ett förslag på åtgärder......

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
3 september 2009 · 2 252 Inlägg

Så du har alltså, chipat bilen, slitit ut motorn och bänkat den själv, sedan stoppat ner den igen och bänkat bilen?
Men din spricka i tryckröret gör garanterat mer än du tror, då tryck du vet.. 1.45bar = 1.45 kilos tryck på varje liten kvadrat centimeter så din spricka blir nog inte så minimal som du påstår när du börjar få fullt ladd.
Sen säger dom 350hk, så är de inte många bilar du får exakt 350hk, borde stå på deras hemsida vad dom har för toleranser, men skulle tippa på att dom har toleranser på iaf en 5 - 10hk

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
3 september 2009 · 1 778 Inlägg

VXC70 skrev:
servat bilen då? bara ett förslag på åtgärder......

Precis, tror de va på femmans växel dom bänkade en renault buss som skulle ha runt 210hk orginal, när dom bänkade fanns bara ca 150 kvar, efter en rejäl service (vätskor, filter och även spridare) så bänkade dom igen och vipps så fanns 202hk:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Stoorn Legitimerad klåpare
3 september 2009 · 212 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

VXC70 skrev:
servat bilen då? bara ett förslag på åtgärder......

Precis, tror de va på femmans växel dom bänkade en renault buss som skulle ha runt 210hk orginal, när dom bänkade fanns bara ca 150 kvar, efter en rejäl service (vätskor, filter och även spridare) så bänkade dom igen och vipps så fanns 202hk:)

Det var på Topgear och jag tycker mig minnas att dom bytte insuget också.

Opel Vectra (1995)
karlitoo
4 september 2009 · 263 Inlägg

Bara o fixa tryckröret o testa igen. Något fel är det ju för deras steg 1 ska ge 318hk och du har inte ens det hmm  .. Tråkigt iaf att de blir så men lycka till..

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
torpis Forummoderator
4 september 2009 · 10 572 Inlägg

fiddes skrev:
Därför ska jag försöka att informera om hur dåliga dom är för så många som möjligt. sad

Ja men framför allt inte i denna tråden. Garaget har en policy att inte "smutskasta" företag eftersom det alltid finns två sidor av en historia och motparten inte på ett rättvist sätt kan försvara sig.   men nogo m det i denan tråden så slipper vi låsa för Manssen pga detta.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
MoffeGreven
4 september 2009 ·

Lånar tråden, va är kostnan att bänka på rullar CIRKA? smile

Sharky
4 september 2009 · 10 287 Inlägg

Snälla Moffe, öppna en ny egen tråd.

Det är inte ok att låna trådar, det blir så jä**a rörigt i forumet.

Göran
Moderator

MoffeGreven skrev:
Lånar tråden

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang